Prehriaty motor?

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
gemini67
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 43
Dátum registrácie: Pi Sep 04, 2009 3:12 pm
Skúter: peugeot tkr 50 307 wrc
Bydlisko: Považská Bystrica

Prehriaty motor?

#1 Príspevok od užívateľa gemini67 » So Júl 13, 2013 10:38 am

Zdravím!Pred pár dňami som sa bol previezť na mojom trekkeri,celková trasa mohla byť tak okolo 25km,z toho kúsok po poľnej ceste do strmého stúpania.Pri spiatočnej ceste v tiahlom stúpaní (išiel som predtým cca 3km tak 70km/hod.),mi zrazu v polovici kopca skúter začal strácať rýchlosť-celé sa to odohralo rýchlo a okamžite som sa vliekol ledva 20km/hod.!Hned ma napadlo,že sa to asi pridrelo!Kedže som už následne išiel z kopca a tlačiť sa mi to veru nechcelo,došiel som na tom až domov (rýchlosťou asi 40km/hod.).Pred domom som to nechal chvíľku postáť,potom som skusmo naštartoval a skúter zasa normálne išiel ako by sa nič nestalo!Na druhý deň som aj na skúšku pojazdil a nezaznamenal som úbytok výkonu alebo niečo podobné...Aký máte na to názor?Mohol sa motor prehriať či?(Je to vzducháč).Alebo je to pridreté a jazdí to dalej,tak,že si to nevšimnem?Mal som predtým Peugeot Vivacity a ten sa pridrel vdaka prasknutej segerovke na pieste a prešiel som na ňom ešte 500metrov,no po vypnutí motora už viac nenaskočil!(Cakala ma výmena piesta i valca...).Ak nebude vadiť,poprosím na tomto jednom mieste ešte zodpovedať pár otázok.1.Je normálne,že po naštartovaní studeného motora,tento pri rozbehu dosť výrazne dymí a motor vydáva akoby klepavé zvuky?Je to sýtičom?(Po zahriatí to prejde...).2.Je bežné ak pri setupe: Malossi vario,streetový výfuk Leo Vince a tvrdších spojkových pružinkách má skúter akoby tendenciu jazdiť len vo vyšších otáčkach?Ked idem tých 20-30km/hod.tak motor "brble"a poskakuje,no ked pridám plyn tak už ide do pohody..Cítim sa ako na ostrom endure,ktoré sa s vami nebaví v určitom otáčkovom pásme..:-).3.Po vymontovaní sviečky som si všimol,že tam nieje predpísaná výrobcom-NGK BR7HS,ale sviečka Champion (číslo teraz z hlavy neviem),o ktorej som sa dočítal,že sa používa hlavne do motorových píl a kosačiek.A tá bola jemne čierna (akoby bola zle nastavená zmes).Chcel by som tam dať tú predpísanú (alebo akú poradíte)a následne jemne ubrať na karbeci vzdušníkom bohatosť zmesy-len neviem do ktorej strany sa uberá a naopak..4.Nakoľko bývalý majiteľ (Rob0), zvyšoval výkon skútra vyššie uvedeným setupom,ja by som sa chcel vrátiť aspoň k pôvodnému orig.výfuku,nakoľko chcem aspoň trocha ovpyvniť už i tak vysokú spotrebu,no hlavne odstrániť problém,ktorý tu už Rob0 riešil a to zle pasujúci Leo Vince,opierajúci sa o plast chladenia motora..Otázka znie či nebude teda vadiť,že tam už sú menené pružinky v spojke a nenaruším niečo,čo už bolo ladené na konkrétny výfuk...No a výkon pôjde určite dolu,nakoľko origo výfuk má ešte i to slepé kolienko neodstránené...5.Aký olej by ste mi odporučili používať?Momentálne tam mám Castrol 2T,no zdá sa mi,že skúter veľmi dymí!Sorry ak som Vás zasypal množstvom otázok,no budem strašne rád,ak mi napíšete vaše rady,že čo a ako.Dopredu dík a prajem pekný slnečný víkend,plus príjemné vozenie na mašinkách!(Ja som v práci!:-().
Peugeot Trekker 307 WRC.Na začiatku:Babettu 210,Simson Enduro 50,MZ-150,Manet Corado,Peugeot Vivacity 50,Peugeot Speedfight 50.

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4569
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa Davidian » So Júl 13, 2013 10:47 am

Skus to trosku prestylizovat a otazky, ktore mas skor daj do osobitnych bodov, aby sa na ne lepsie odpovedalo a boli lepsie v prispevku vidiet.
A ano asi si prehrial a ano asi to mas zle vyladene.. :-)

Oleje: Malossi, Motul, iPone..

(•ω•)(^v^)(•ω•)..Komu niet rady, tomu niet pomoci..(•ω•)(^v^)(•ω•)

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"