Strana 1 z 1

zaciatky

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:24 pm
od užívateľa dudo2
V maji som si kupil scooter JL 125 T 12 , nabehal som 1700 km.všetko ok,keď ideme dvaja 80 km/h v pohode lenže aj ked idem sám tak max.80 - 85 km/h viac sa mu nechce.Tuning majstri poradte . diki

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:30 pm
od užívateľa scrat
tuningom sa maximálka moz nezvýši. Zvýši sa akcelerácia, krutiaci moment atď. Na zvýšenie maximálky by si potreboval šáhnuť do prevodov a teda na úkor akcelerácie.
btw. čo sa ti nepáči na 80km/h? ved to má v predu kotúč a vzadu bubon, chceš sa zabiť?

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:38 pm
od užívateľa dudo2
v zadu mam tiež kotuč ,a brzdy su super,len sa mi vidí že je moc tažký

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:42 pm
od užívateľa dudo2
a s tou akceleraciou som spokojni,najprv sa pohram s plynom a potom mu pridam, a ked uberiem pri rozbehu tak mi kočka klepne prilbou o moju

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:43 pm
od užívateľa dr.snake
dudo2 napísal:a s tou akceleraciou som spokojni,najprv sa pohram s plynom a potom mu pridam, a ked uberiem pri rozbehu tak mi kočka klepne prilbou o moju
to preto ze ma slaby krk a nie ze mas dobre zrychlenie :D

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:45 pm
od užívateľa dudo2
to klepnutie je po ubratí plynu a nie pri akceleracií

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:51 pm
od užívateľa scrat
dudo2 napísal:v zadu mam tiež kotuč ,a brzdy su super,len sa mi vidí že je moc tažký
ťažký? ved to je rovnaký rám aj plasty ako mám ja, len s rozdielom, že ty máš 12" kolesá. 80-83km/h mám aj ja takže problém bude niekde inde :)

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:56 pm
od užívateľa dudo2
ja mam 13 kolesa, ty maš 10 ky?

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:58 pm
od užívateľa dudo2
a keby som dal neaký lepší výfuk , bola by neaka zmena

Napísané: Pi Dec 01, 2006 5:58 pm
od užívateľa scrat
daj tam tento valec http://shop.racingplanet.de/catalog/bt1 ... _1034.html , vacsiu trysku, 30mm karbec, prekuchaj trochu výfuk, zo www.scootdawg.com objednaj vario a ostatné blbosti. Potom snaď pôjdeš o 10km/h rýchlejšie...

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:01 pm
od užívateľa dudo2
:lol: za 10 km/ h sa nato možem ...

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:10 pm
od užívateľa scrat
spomýnalo sa to tu 1000x, že tuning nie je o zvyšovaní maximálky. Hej, po úpravách stúpne ale nárast je neadekvátny vynaloženému úsiliu pri úpravách. Ked chceš maximálku, uprav si prevody v prevodovke...

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:17 pm
od užívateľa dudo2
SCRAT dakujem , asi to fakt nestojí za to

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:26 pm
od užívateľa scrat
dudo2 napísal:SCRAT dakujem , asi to fakt nestojí za to
máš otáčkomer?

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:35 pm
od užívateľa dudo2
ano domacej výroby , teda kupený a po sučiastkach poskladaný ( 570 Sk ) a je do 10000 ot/min , digitalny

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:38 pm
od užívateľa scrat
dudo2 napísal:ano domacej výroby , teda kupený a po sučiastkach poskladaný ( 570 Sk ) a je do 10000 ot/min , digitalny
oki, to je jedno aký. Zaujíma ma aké máš priemerné otáčky pri akcelerácii a aké dosahuješ pri maximálke na rovinke.

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:40 pm
od užívateľa dudo2
bohužial , zatial som ho nemal kde nastavit a tak ( kalibrovat) tak ukazuje otačky len tak.

Napísané: Pi Dec 01, 2006 6:43 pm
od užívateľa scrat
dudo2 napísal:bohužial , zatial som ho nemal kde nastavit a tak ( kalibrovat) tak ukazuje otačky len tak.
to potom ťažko ale tých 10km/h sa dá urobiť aj valčekmi, kontrastkou a tryskou

no mam ten isty scooter

Napísané: Po Mar 19, 2007 8:04 pm
od užívateľa marko358
no ja sa nestazujem na maximalku len keby mal na starte lepsiu akceleraciu lebo mne od 50 slape jako dabel

Re: no mam ten isty scooter

Napísané: Po Mar 19, 2007 8:10 pm
od užívateľa lil_b
marko358 napísal:no ja sa nestazujem na maximalku len keby mal na starte lepsiu akceleraciu lebo mne od 50 slape jako dabel
pohraj sa so spojkou a valčekmi vo variu

Napísané: Po Mar 19, 2007 9:08 pm
od užívateľa Bacil-BA
Mám podobný motor a môžeš sa postaviť na hlavu, potrebný výkon zmenou prevodov, vaľčekov, kontrasiek, remeňa a pod. nedostaneš. Ak Ti to teraz točí približne 7500ot a ideš tých 85km/k, tak po zmene prevodu pôjdeš 85km/h pri 7100ot. a viac ho nevytočíš, iba ak dolu kopcom. Pritom stratíš na sile. Ak pôjdeš do kopca, alebo zafúka vietor tak ideš max. na 6000-6500ot., lebo máš ťažký prevod. Najprv potrebuješ nabrať výkon.
Ja som zmenil (zvýšil) mierne prevod vo variu, vymenil som vzduchový filter, mierne väščiu trysku a rozdiel tak 3-4km/h. Zabralo, až keď som stiahol z hlavy valca -0,8mm. Do tých 75km/h to má zjavne väčšiu silu a po rozbehu dosiahne nejakých 98 tachometrových. Niekokokrát mi ruplo tesnenie pod hlavou, pokiaľ som nepridal na tesnenie aj silikón :roll: . Teraz už konečne drží, 20-30 min plný kotol a maká stále na 7500-8000ot. Pohodových 80 ide okolo 6500ot., čo je teraz príjemná konštantná cestovná rýchlosť a ešte mi ostáva cca 20%plynu do rezervy.
No ak chceš zmeniť len rozbeh, možno pomôže o kúsok dlhší remeň, ale to by si najprv musel premerať pomery v Tvojom variu. Ak máš blbý rozbeh až do 50kh/h tak tam asi ani ľahšie vaľčeky moc nepomôžu, lebo pri tej rýchlosti ešte len začínajú zaberať. Môže to byť aj tým, že celá konštrukcia prevodov je určená na verziu s 10" kolesami a tie 13" kolesá to z počiatku nevie utiahnuť.
Teda môžeš buď zvýšiť výkon, alebo ZNÍŽIŤ prevod. Inak po znížení prevodu má lepší ťah odspodu a väčšinou aj maximálka ostane, lebo motor sa ľahšie vytočí. :wink:

Napísané: Po Mar 19, 2007 9:15 pm
od užívateľa dr.snake
ja furt natieram hlinikove tesnenie te[plotnym tmelom

Napísané: Po Mar 19, 2007 9:25 pm
od užívateľa scrat
Bacil-BA napísal:Niekokokrát mi ruplo tesnenie pod hlavou, pokiaľ som nepridal na tesnenie aj silikón :roll: . Teraz už konečne drží...
ako sa to prejavovalo?

Napísané: Po Mar 19, 2007 10:19 pm
od užívateľa Bacil-BA
Tesnenie vždy ruplo medzi valcom a priestorom pre rozvodovú reťaz, v tom najužšom mieste, takže zvonka nebolo nič vidno a ani moc počuť. Nastal min. o 20% pokles výkonu, max. menej ako 80km/h, cinkotanie z motora ako keď sú príliš voľné ventily, aj keď boli OK a hrubý zvuk motora. No čo bolo však najmerateľnešie, strašne to začalo žrať olej, viac ako 1dcl na 100km !!! Po rozobratí boli piest aj hlava zvnútra dosť zakarbonované a tiež to dosť "vyflusávalo" olej cez tú odvetrávaciu hadičku, čo ide z krytu ventilového rozvodu, lebo v motore v kartroch boli hodne vyššie tlaky ako pri normalnej prevádzke.

Napísané: Po Mar 19, 2007 10:39 pm
od užívateľa scrat
aha, no olej mi nežere ani deci, výkon v maximálke rovnaký ako pred upravou...ja len tak, že tiež som znižoval hlavu + občasné nitro