Strana 1 z 1
Vyhrievanie karburátora?
Napísané: Ut Feb 13, 2007 1:15 pm
od užívateľa scrat
Na svojom DellOrto PHVB som mal na prirube vzduchu pripojeny taky šrobik s dvoma kablami. Najprv som si myslel, že sa jedná o nejaké teplotné čidlo ale asi nie pretože to pri zahriati a ohladeni nevykazuje žiadnu zmenu odporu. Tak ma napadlo, či to nie je nejaké vyhrievanie karbiku? Stále sa totiž trápim s nastavením bohatosti na volnobech. Autosytič na 100% funguje ako ma, vzdušnik mám vytočený ako sa len dá a aj tak na studeno motor vykazuje známky priliš bohatej zmesy. Akonáhle však prejdem cca. 5km a vsetko sa poriadne zohreje, priznaky sa stracaju. Myslite, že je to naozaj vyhrievanie a to, že som ho odpojil spôsobuje problemy pri chode na prazdno v tomto studenom počasí?
Napísané: Ut Feb 13, 2007 4:09 pm
od užívateľa scrat
tak som v robote skusil ten šrobik napojiť na autonabijačku a fat to začalo vyhrievať. Nahodil som to teda na karbik, pripojil k autosytiču a výsledok sa podla mna hned prejavil. Vzdušník už nepotrebuje 7 otáčiek ale len 3 a štvť, motor ide hladko. Uvidíme ked to poriadne vychladne a večer to skusim naštartovať lebo ked som išiel do prace, pred domom som naštartoval (ešte bez vyhrievania), zapalil si a o 5min. sadol na moto. No ked som sa skusil len pohnuť pokaždé to skapalo, musel som si zapaliť dalsiu a počkať dalšich 5min. potom to už ako tak držalo.
Napísané: Ut Feb 13, 2007 4:43 pm
od užívateľa alcatelko
ja mam na runnerovy vyhrievanie riesene cez chladiaci okruh a prijde mi to ako kravina...ale napr honda cg 125 (ci jak sa vola ta klasicka moto 125ka) ma tiez elektricky vyhrievany karbika ak teplota klesne pod 10°C...takze asi mas ten model

Napísané: Ut Feb 13, 2007 4:44 pm
od užívateľa dr.snake
kamarat mal dajaku crossu a mal privod z chladica do karbecu...cumel som jak puk
Napísané: Ut Feb 13, 2007 4:54 pm
od užívateľa scrat
no neviem či to má nejaký termostat ale ja som to nacvakol paralerne so sytičom takže to začína hriať hned po otočení klučika a vyhrieva kým sa motor nevypne, snad to v lete zas vadiť nebude. Podla mna by nemalo lebo ked sa zahreje motor je karbik rovnako teply ako bez vykurovania.
Napísané: Ut Feb 13, 2007 5:12 pm
od užívateľa manasml

uz som pocul v selico ale toto este ne...ak to je pravda sila potom...
Napísané: Ut Feb 13, 2007 5:23 pm
od užívateľa alcatelko
scrat napísal:no neviem či to má nejaký termostat ale ja som to nacvakol paralerne so sytičom takže to začína hriať hned po otočení klučika a vyhrieva kým sa motor nevypne, snad to v lete zas vadiť nebude. Podla mna by nemalo lebo ked sa zahreje motor je karbik rovnako teply ako bez vykurovania.
urob si to vyhrievanie na vypinac...v lete vypnes alebo ked je uz motor zohriaty

Napísané: Ut Feb 13, 2007 5:35 pm
od užívateľa theruck
ja vyhrievanie nemam ale to spravanie po starte mam to iste

Napísané: Ut Feb 13, 2007 5:56 pm
od užívateľa scrat
Šak uvidím večer ked pôjdem z práce, možno pri tej priležitosti odpálim aj to nitro...
Napísané: Ut Feb 13, 2007 5:57 pm
od užívateľa theruck
ale az ked budes doma aby si nemusel tlacit ked ti to utrhne pol bloku

Napísané: Ut Feb 13, 2007 6:10 pm
od užívateľa scrat
theruck napísal:ale az ked budes doma aby si nemusel tlacit ked ti to utrhne pol bloku

praveže ne doma ale čo najbližšie k robote, lebo tam to mám kde odstaviť, popripade opraviť škody.
Napísané: Ut Feb 13, 2007 7:36 pm
od užívateľa VLADY
na 4 taktoch to vyhrievanie býva častejšie ako na 2 taktoch. aj ja som to na schéme od scootra našiel a tie karbeci sú si dosť podobné... inak to nevadí že to kúri furt akurát to žere furt elektriku ale asi nie moc cca 10W??? ja som to ešte moc neštudoval ten karbec lebo pokial všetko ide ako má tak nemám dôvod sa do toho rýpať.si to mal aj vybraté to teliesko vykurovacie ako to vypadá? niečo ako na diesli žhavič???
Napísané: Ut Feb 13, 2007 7:49 pm
od užívateľa lil_b
scarp ano tvoj carb ma vyhrievanie, je to z runnera 125FX.
Napísané: Po Feb 19, 2007 11:08 am
od užívateľa scrat
este jedna otázočka. Volnobežná tryska dáva benzín pri volnobehu, to je jasné, mna vsak zaujíma či touto tryskou teče do motora benzín aj pri plnom plyne? tj hlavná + volnobežná?
Napísané: Po Feb 19, 2007 11:15 am
od užívateľa theruck
nie a je tu niekde taky obrazok o tom ako to funguje ale nechce sa mi ho hladat

volnobezna tryska ovplyvnuje iba do cca 1/4 plynu
Napísané: Po Feb 19, 2007 3:44 pm
od užívateľa scrat
theruck napísal:nie a je tu niekde taky obrazok o tom ako to funguje ale nechce sa mi ho hladat

volnobezna tryska ovplyvnuje iba do cca 1/4 plynu
jj, ten obrazok mam. Takže potom sa kanalik automaticky uzaviera, resp. cez tuto trysku už žiaden benzin do motora netečie?
Napísané: Po Feb 19, 2007 3:52 pm
od užívateľa theruck
to neviem ci uz netecie ale skor by som to tipol ze potom sa to zacne uz scitavat ale to by potom volnobezna tryska ovplyvnovala bohatost aj pri plnom plyne... mozno je to tak malo ze to je uz potom zanedbatelne
Napísané: Po Feb 19, 2007 7:48 pm
od užívateľa Bacil-BA
Podľa mňa sa tie tlaky tak pomenia, že pri plnom otvorení z tej voľnobežnej trysky už nič neťahá.

Možno...
Napísané: Ut Feb 20, 2007 2:55 pm
od užívateľa VLADY
Podla mňa je to tak jak napísal vedúci...