Strana 1 z 2
Vrzganie resp. vrzgopiskot
Napísané: St Mar 14, 2007 1:00 pm
od užívateľa scrat
Po naštartovaní počuť od motora alebo prevodoveho systemu (ťažko lokalizovať) vrzganie resp. niečo medzi vrzganim a piskotom. Najlepšie sa to dá prirovnať ked stare babky idu na rozheglaných bicykloch a pri každom zábere je počuť vrzganie reťaze. Po rozobrati varia a remenice som skusil pohybať s klukovkou a s prevodov. hriadelom ale tie maju nulovu volu. Po dôkladnom zahriati sa zvuky stratia. Môže to byť ložisko na kluke alebo prevodoch? Alebo to môže robiť volnobežka štartera alebo spojka? Mám totiž slabsie pružinky v spojke a niekedy sa koleso roztáča už na stojane pri volnobehu.
Motor má stále rovnaký výkon, žiadne zníženie. Pri jazde nepociťujem žiadne vybrácie. Ci to robi aj pri jazde neviem, lebo rev výfuku a filtra vsetko prehluší.
Napísané: St Mar 14, 2007 1:11 pm
od užívateľa alcatelko
nedotyka sa ti stale spojka zvona? a ak uz zosklovatela moze to byt tym...ale asi by sa aj zvon zahrial...
Napísané: St Mar 14, 2007 1:18 pm
od užívateľa scrat
alcatelko napísal:nedotyka sa ti stale spojka zvona? a ak uz zosklovatela moze to byt tym...ale asi by sa aj zvon zahrial...
no rozmyšlal som len neviem či sa to bezpečne dá, vybrať remen a naštartovať bez neho. To by mohlo potvrdiť-vyvratiť či sa jedná o spojku resp. zadne prevody alebo je problem bližšie k motoru. Potom by mohlo nasledovať odstranenie volnobežky el. startera a nakopnuť to nakopavačkou no a ak by ani to nepomohlo je jasne, že je to niekde NA alebo V motore
Napísané: St Mar 14, 2007 1:22 pm
od užívateľa theruck
daj to na stojan nechaj to piskat a rukou roztoc koleso v smere jazdy ci to prestane piskat alebo sa aspon zmeni nejako ten zvuk a nemusis nic davat dole
Napísané: St Mar 14, 2007 1:23 pm
od užívateľa aumirek
bez řemenu to bezpečně nastartuje sám jsem to dělal u aprilky zdálo se mi že tam něco cinkalo bez řemene uplně ticho
Napísané: St Mar 14, 2007 6:08 pm
od užívateľa Bacil-BA
Skús otočiť remeň naopak...
Tie remenice nie sú celkom súosé, možno je remeň z jednej strany zošlahaný inak ako z druhej.

Napísané: St Mar 14, 2007 6:10 pm
od užívateľa scrat
Bacil-BA napísal:Skús otočiť remeň naopak...
Tie remenice nie sú celkom súosé, možno je remeň z jednej strany zošlahaný inak ako z druhej.

no neviem lebo kevlarový remen má značky určujuce smer otočenia remena
Napísané: St Mar 14, 2007 11:02 pm
od užívateľa yrex
To iste mi robilo na honde ked som to mal vypnute, a zatocil kolom tak mi to vydavalo zvuk akoby treli brdne dosticky o kotuc ale v tom to nebolo. Jazdil som spokojne 1700km a potom to predal

Udajne to mali byt ložisky alebo nieco v prevodovke ale ako lajik som do toho nestural
Napísané: Št Mar 15, 2007 2:28 am
od užívateľa scrat
Tak som isiel postupne. Najprv odpojil remen, nepomohlo. Vybral celu remenicu aj so spojkou, nepomohlo. Vybral volnobežku aj vario, nepomohlo. Odstrojil cely motor, dole cele chladenie, vetračik chladenia, vsetko čo by mohlo trieť a pizukať, nič, nepomohlo aspolutne nič. Jediné čo som dokazal, je že som lokalizoval ten zvuk a ide priamo z motora. Dokonca je to vrzganie citit ked priložim ruku na karter alebo výfuk. Avsak vsimol som si, že zvuk ustane v momente ked sa motor dostane na 2000rpm pričom bežne volnobežné otáčky su 2500-3000rpm.
Takže:
1. Ako sa prejavuje ohnutá klukovka?
2. Ako sa prejavuju vymlatene ložiská klukovky alebo ojničneho čapu?
Napísané: Št Mar 15, 2007 12:12 pm
od užívateľa alcatelko
ohnuta kluka by mala vybrovat...aj loziska vymlatene...nieco s ventilovym rozvodom? nizky tlak oleja v nizkych otackach? (btw na kluke mas ake loziska...gulicky ci hydrodynamicke ako auta?) ak mas hydrodynamicke moze byt velka alebo mala vola a nizky tlak oleja

Napísané: Št Mar 15, 2007 2:16 pm
od užívateľa scrat
Napísané: Št Mar 15, 2007 3:54 pm
od užívateľa ripper
ja som si raz lamal hlavu co mi bucha v motore a nakoniec mi buchal stojan o kostru
Napísané: Št Mar 15, 2007 6:27 pm
od užívateľa alcatelko
je tam gulickove lozisko...nedrhne ti cievka o magnet? stahovak si vyrobis s kusu hrubeho plachu tak 8mm...odfot rotor a poviem ti jak ho spravis
Napísané: Št Mar 15, 2007 8:54 pm
od užívateľa scrat
ono to doslova hrkoce, ano to je ten správny výraz hrkotanie. Som sa zastavil v servise a tam mi povedali, že mam skusiť vypustiť olej cez nejaké sitko alebo gázu a popozerať či tam nie su piliny alebo trblietky. Olej má od výmeny najazdených 300km tak je este pomerne čistý tak by pozorovanie malo byť lepšie. Ak tam vraj budu stopy po kove je to ložisko klukovky.
Napísané: Pi Mar 16, 2007 12:02 am
od užívateľa scrat
Teraz ma budete mať všetci za idiota ale nech, ved učíme sa. Vypustil som teda olej cez niekolko krát poskladanú gázu. Nenašiel som jediný náznak kovu, ani len prach. Potom ma napadol jeden starý trik ako zistiť miesto odkial zvuky prichádzajú. Zroloval som A4 do rurky, jedno ucho zabchal a k druhemu priložil rurku, naštartoval a isiel po celom motore. Ten hrkotavý zvuk ide z tlmiča výfuku

Ja som ho totiž cez zimu trošku prekuchával a tak tam niečo hrkoce resp. ozvena robí svoje. A kedže výfuk je prichytený v miestaach kde je zapalko, vybrácie spôsobené zvukom v tlmiči sa prenášali práve do týchto miest.
Nenadávajte mi, ja si to priznávam, som lama

Napísané: Pi Mar 16, 2007 12:17 am
od užívateľa alcatelko
Napísané: Pi Mar 16, 2007 9:12 am
od užívateľa Scarp

to mas potom fajn aspon si zistil kde je problem
Napísané: Pi Mar 16, 2007 9:28 am
od užívateľa geetee
:gt1: ty si dobri, ani som nevedel ze si ho vykuchal
Napísané: Pi Mar 16, 2007 12:03 pm
od užívateľa scrat
Tak som asi dojazdil
dnes ten výfuk totalne prepalilo, rev a rachot jak svina...
Napísané: Pi Mar 16, 2007 2:54 pm
od užívateľa VLADY
Aspoň nemusíš kupovať laďáček....

Napísané: Št Apr 12, 2007 1:39 am
od užívateľa scrat
tak je to vážnejsie ako som si myslel. Vyskusal som new origo výfuk aj moj nový ladák a robí to rovnako, akurát pri origu to reve podstatne viac. K tomu sa vsak pridalo kolisanie výkonu, hupe to ako na koni a maximálka isla o 20km/h dole.
takže:
1. rezonacie z výfuku
2. strata a kolisanie výkonu
3. sviečka total biela a na kovovom tesniacom kružku sviečky stopy po oleji
napada vas niečo?
ps. pre neznalých, je to 4T
Napísané: Št Apr 12, 2007 9:06 am
od užívateľa alcatelko
prilis velky karburator a kedze je open filter straca podtlak a nedava benzin? (ak je tam olej nezacal si pridierat?)
Napísané: Št Apr 12, 2007 9:16 am
od užívateľa scrat
alcatelko napísal:prilis velky karburator a kedze je open filter straca podtlak a nedava benzin? (ak je tam olej nezacal si pridierat?)
hm, straca podtlak ale ja som na tom karbiku najazdil 300km bez akýchkolvek problemov...

Napísané: Št Apr 12, 2007 9:19 am
od užívateľa alcatelko
ja som dal na pucha open filter a prvych cca 10kilakov parada...pretocil som tacho a zrazu total strata vykonu...ono si to moze este sadnut...skus dat nazad airbox ak sa da....ze co to spravy
Napísané: Št Apr 12, 2007 10:32 am
od užívateľa scrat
rozobral som motor...
hlava zakarbonovana ale ventily aj vsetko ostatne v poriadku, tesnenie pod hlavou v poriadku, ani náznak nejakeho podfukovania, steny valcov hladké bez viditelnych škrabancov, tlak-podtlak valca v poriadku, počuť ako cucá benzín ked s nim naprazno točím...
ale zato počuť nejake škrkanie z oblasti rotoru zapalovania. Takže ta strata výkonu bude s naj. pravdepodobnosťou bud zapalko alebo karbik, fakt neviem, idem kuknuť ten karbik (trysky a tak)