Strana 1 z 4
ako sa spravat k novemu skutru
Napísané: Pi Máj 11, 2007 11:06 pm
od užívateľa orgi
na prvy prispevok vas vsetkych zdravim, vase forum som si cital uz dlhsiu dobu, ale konecne som sa stal majitelom aj ja jedneho skutrika

resp. pozajtra si ho idem prevziat..
bude to CPI Oliver Sport 50cm3, uplne novy, resp. po 40km majitel zistil, ze si ho nemoze nechat.
chcel by som sa spytat niekolko otazok, kedze som si vsimol, ze niektori takyto skuter mate:
- aky olej pouzivate
- aku mate priemernu spotrebu (pri roznych styloch jazdy)
- ako sa k nemu spravat na zaciatok? v papieroch ma napisane 1000km zabeh, rad by som, aby vydrzal co najdlhsie.. tych 45kmh na zaciatok staci v pohodke, ale casom asi budem chcicet zvysit na 60-70.. otazka, ze kedy zacat s odblokovanim, valcekmi, vyfukmi, kitmi atd..
ps: dovod kupy - hladal som scoot do 50cm3 a do 35tis Sk na ekonomicku, castu jazdu po meste. mozno som nevybral najlepsie, ale yuki a adams mi boli mimo chute, keeway ako tak, ale CPI som sa zamiloval na prvy pohlad
added: este jedna otazka ma napadla - tankujete 91oktanovy, alebo 95, ci nebodaj 98oktanovy benzin? citit to? zlepsuje to spravanie motorky?
Napísané: Pi Máj 11, 2007 11:45 pm
od užívateľa 6ko
cau. mam keeway focus, co je skoro to iste. mne to odblokovali po 500 km (koleno , valceky, variator) a po 4000 km absolutne ziadny problem. v serii isiel tych 65po odblok. , potom som vymenil variator a vyfuk( po 3000km), a teraz mi ide cca 85 - 87 podla tacha, co je v skutocnosti nieco medzi 75 - 80. tankujem 95 a olej od shell , ale teraz ti presne nepoviem..
Napísané: So Máj 12, 2007 9:11 am
od užívateľa VLADY
Napísané: So Máj 12, 2007 9:17 am
od užívateľa lil_b
vlady nehaj tak, chalan je aspon slušný.
olej by som daval repsol scooter.
nezabudni meniť olej v prevodoch. aj na to robi repsol transmission.
Napísané: So Máj 12, 2007 9:22 am
od užívateľa geetee
lil_B napísal:vlady nehaj tak, chalan je aspon slušný.
olej by som daval repsol scooter.
nezabudni meniť olej v prevodoch. aj na to robi repsol transmission.
jaka reklama
hlavne nedavaj plnu sintetiku a vydrzi ti to veky
Napísané: So Máj 12, 2007 9:29 am
od užívateľa lil_b
a to mi nik za nu neplatí.
Napísané: So Máj 12, 2007 9:49 am
od užívateľa orgi
ok, takze polosystentika.. len v papieroch je udavana ze "Synteticky olej pre dvojdobe motory", takze neviem ci tym mysleli polo alebo plnu. a taktiez viskozitu neuviedli, resp to neviem nikde najst, takze by som rad pocul jasnu odpoved nejakeho majitela podobneho scootru, co tam leje.
lil_B: ako casto menit olej v prevodoch?
VLADY: hladal som, kopa diskusii sa zvrtla mimo povodnu temu a tych praktickych info tam bolo minimalne.. preto som to chcel mat takto pokope, co ma vsetko napadlo. takze sorry, ak ta to otravuje...
najme info o zabehu boli minimalisticke.. zaujimalo by ma, ako sa spravat k motoru, ci ho nechavat zohriat na volnobehu pred jazdou, alebo v ramci jazdy na nizkych otackach, ako sa spravat k brzdam, ci brzdit rovnomerne oboma alebo jednou, atd. ak sa vam zdaju nejake otazky trapne, sorry, je to moje prve moto
Napísané: So Máj 12, 2007 9:50 am
od užívateľa ripper
ja som daval do ditech plnu syntetiku bola odporucena vyrobcom
Napísané: So Máj 12, 2007 9:55 am
od užívateľa lil_b
nech, ale keeway mal test tušim, a plna syntetika uplni za.rala motor, polosyn je da best pre seriu 50ccm 2t.
podla mna nechať na volnobehu tak max30 sec. a pri jazde netočiť viac jak 1/4 plynu prvé 2KM +/-
neodporučuje sa dlho stať, lebo všetko ostatne bude studene a iba motor teplý... a za pomalej jazdy sa to všetko pekne zohreje.
prvý krat by som olej v prevodoch vymeniť pri 500KM a potom 1500km a potom asik na každú sezonu.
Napísané: So Máj 12, 2007 10:10 am
od užívateľa geetee
lil_B napísal:nech, ale keeway mal test tušim, a plna syntetika uplni za.rala motor, polosyn je da best pre seriu 50ccm 2t.
podla mna nechať na volnobehu tak max30 sec. a pri jazde netočiť viac jak 1/4 plynu prvé 2KM +/-
neodporučuje sa dlho stať, lebo všetko ostatne bude studene a iba motor teplý... a za pomalej jazdy sa to všetko pekne zohreje.
prvý krat by som olej v prevodoch vymeniť pri 500KM a potom 1500km a potom asik na každú sezonu.
nie zas.ala ale zadrela, proste su to motori stavane na bezne pouzivanie a aby vydrzali aj pripadne nekvalitne benziny a oleje (ale M2T to nevydrzi

) a mohli byt bez zmien pouzivane vsade po svete, nie vsade je dostat 98 benal a full synt olej
a castrol TTS ani nahodou
Napísané: So Máj 12, 2007 10:18 am
od užívateľa lil_b
a tankuj 95
Napísané: So Máj 12, 2007 12:17 pm
od užívateľa ripper
preco nie castrol tts ja som ho pouzival 2 roky
Napísané: So Máj 12, 2007 12:21 pm
od užívateľa aumirek
a proč ne jakejkoliv předepsanej olej žádnej podstatnej rozdíl v tom není a tankovat samozřejmě 95 ta 100 je uplná blbost jedinej dobrej efekt je efekt placeba
Napísané: So Máj 12, 2007 2:03 pm
od užívateľa orgi
aumirek - 98cku ani 100ku som neplanoval, len v papieroch je, ze min 91oktanovy, chcel som proste vediet, co zvyknete vecsina tankovat.
Napísané: So Máj 12, 2007 2:05 pm
od užívateľa orgi
a este jedna otazka - aku mavate vecsinou spotrebu? pri roznych styloch jazdy.. ze co mam cca ocakavat, ake su najmensie a ake najvecsie spotreby? aj s roznymi upravami...
Napísané: So Máj 12, 2007 2:30 pm
od užívateľa aumirek
orgi napísal:aumirek - 98cku ani 100ku som neplanoval, len v papieroch je, ze min 91oktanovy, chcel som proste vediet, co zvyknete vecsina tankovat.
no já jen že je předepsaná 95 takže to stačí nakonec to doporučili a napsali tam lidé co o tom ví mnohem více než každej z nás a pokud to opravdu někdo tvrdí že to jede lépe je to efekt placeba anebo to sice jede lépe ale ne tím benzinem ale počasím nebo prostě jen tím že i ta 95 je nekvalitní a ředěná.Osobně jezdím za 2 až 2,5 ale rozdíly u někoho jsou obrovsé od 2 i méně až po 6 i více.
Napísané: So Máj 12, 2007 2:31 pm
od užívateľa geetee
orgi napísal:a este jedna otazka - aku mavate vecsinou spotrebu? pri roznych styloch jazdy.. ze co mam cca ocakavat, ake su najmensie a ake najvecsie spotreby? aj s roznymi upravami...
dedko dava na keevay focus pod 2,2l ja som aj nad 4 dal

Napísané: So Máj 12, 2007 5:06 pm
od užívateľa lil_b
castroll tts je uplne nevhodny i ked ho mam v manuale doporučený. po 6000km som si išiel dať kit a piest a hlava komplet zakarbonovaná, valec doryhovaný z odlupnutého karbonu...
Napísané: So Máj 12, 2007 6:22 pm
od užívateľa dr.snake
prevodovy netreba menit...talianoi nemena 10roky ..max kus doliat
Napísané: So Máj 12, 2007 6:59 pm
od užívateľa VLADY
Prevodový je lepšie vymeniť na NEW scootri zo začiatku aspoň 2krát aspoň po prvých 500 a potom po dalších 500-1000 kilákoch...sa budete čudovať kolko odtial vyjde kovového bordelu.A motorák stačí istotne aj polosyntetika a je asi jedno aká značka ja som vždy kupoval podla ceny cca 200,-buď ESSO alebo SHELL a vôbec som necítil nejaký rozdiel ani v dymivosti ani v ničom.skrátka každý na ten jeho nedá dopustiť a povie že ten je najlepší....a benzín ak je minimum 91 tak tým lepšie..samozrejme štandartnou 95kou nič nepokazíš ale ani nezískaš.a cenovo je to asi tiež jedno.Akurát neviem ako to je z výfukom či tam nieje katalyzátor. ak je tak čistý natural a ak nieje tak je to fuk ale natural je lacnejší...

ale asi sa opakujem pretože zatial čo sme sa vozili tak tu podaktorí písali...a tak bolo dneska pekne.
Napísané: So Máj 12, 2007 7:32 pm
od užívateľa orgi
kolko zvyknete jazdit najdlhsie trate? ze ako su tieto skutre stavane.. povedzme pri rychlosti 50-60kmh, kolko bezne prejdete, ak nechcete znizit motoru zivotnost.. ide mi o to, ci mozem v pohodke robit vyletiky typu 40-50km tam a 40-50km spet, alebo je to len na take kratke typu 10km. lebo po Bratislave to bude vecsinou typu casto a kratke...
Napísané: So Máj 12, 2007 10:16 pm
od užívateľa alcatelko
dlhe trate menej nicia motor ako kratke...kde sa nestihne poriadne ani zohriat...v dlzke vyjazdu je jedinym limitom jazdec...500km za den nie je problem
Napísané: So Máj 12, 2007 10:23 pm
od užívateľa aumirek
alcatelko napísal:dlhe trate menej nicia motor ako kratke...kde sa nestihne poriadne ani zohriat...v dlzke vyjazdu je jedinym limitom jazdec...500km za den nie je problem
souhlas třeba tak jak jezdí manželka 2 km tam a 2 nazpět je to nejhorší co muže bejt ale 100 km v kuse na plnej není asi také to prave no chce to cit a rozum jinak těch 500 není problém ale mám za to že oba jezdec i skutr si zasluží chvíli spočnout.
Napísané: Ne Máj 13, 2007 9:17 am
od užívateľa Jostobb
Počuj kontaktuj BUSHIDA !!!!! on má presne tento scoot

jeho ICQ číslo je 236-466-015
Re: ako sa spravat k novemu skutru
Napísané: Ne Máj 13, 2007 9:48 am
od užívateľa jeffo
orgi napísal:
added: este jedna otazka ma napadla - tankujete 91oktanovy, alebo 95, ci nebodaj 98oktanovy benzin? citit to? zlepsuje to spravanie motorky?
91 urcite nie 95 podla ceny ale to mas uplne jedno ci 95 alebo 98 je to rovnake, citit nebudes nic je to maly objem a ja este davam tak jednu z 10 niekedy jednu z 15 100 oktanovy...