ohladom zabehu
Moderátor: Moderators
ohladom zabehu
ked mam mat zabeh 500 km ale uz mam najazdenych 600 a este neodblokovane tak tomu skodim?
- konti
- st. skútrista
- Príspevky: 575
- Dátum registrácie: Št Mar 09, 2006 5:17 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať užívateľa:
to smulo:
Nestane sa vlastne nič takého, pokiaľ je skúter blokovaný... (nedovolí ti to ísť na 100%)
A to že bola motorka jazdená na plný plyn od začiatku sa niekde určite prejaví.... podľa mňa vydrží určite menej ten motor, jak taký istý ktorý bol zabehnutý poriadne!
A to že bola motorka jazdená na plný plyn od začiatku sa niekde určite prejaví.... podľa mňa vydrží určite menej ten motor, jak taký istý ktorý bol zabehnutý poriadne!
- mabi
- st. skútrista
- Príspevky: 642
- Dátum registrácie: Št Jan 18, 2007 9:53 am
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Šaľa
- Kontaktovať užívateľa:
Mozno ani nie... To blokovanie je prave kvoli tomu, aby motor nemohol tolko tocit. Akurat to netreba prehanat a davat mu pri zabehu stale plny, ale ak mu das raz za cas, vobec nic sa nestane. To, co udavaju manualy, ze jazdit na stvrt plynu 150 km...vsak by ma slahlo chodit 20 km/h... a potom zase na pol plynu... 150 km...
podpis som si este nenastavil
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
no co ja viem, tak blokovanie je kvoli tej 45km/h rychlosti... a nie kvoli setreniu motora v zabehu... to by sa potom bezne blokovali aj vyssie kubatury, nie?
Zablokovana 50tka toci tiez vysoke otacky, ale vdaka zablokovanemu variatoru a dlhemu kolenu chodi pomalsie, a totiz 45km/h. Takze zabehavat tak na 1/2 plynu, nedavat plny kotlik.
Pri zabehu ide o to, aby sa motor nenamahal, preto nedavat plny kotol a nepucit ho v kopcoch, na rychlosti velmi nezalezi, z mierneho kopceka kludne chodit aj 45km/h, ale na 1/2 plynu...
Po 500km potom pozvolna zvysovat plyn cez 3/4 az na plny okolo 1000km. No a v priebehu tych 500-1000 mu obcas kratkodobo vytat aj plny kotol (ale nie do kopca, idealne na rovinke alebo z mierneho kopceka).

Zablokovana 50tka toci tiez vysoke otacky, ale vdaka zablokovanemu variatoru a dlhemu kolenu chodi pomalsie, a totiz 45km/h. Takze zabehavat tak na 1/2 plynu, nedavat plny kotlik.
Pri zabehu ide o to, aby sa motor nenamahal, preto nedavat plny kotol a nepucit ho v kopcoch, na rychlosti velmi nezalezi, z mierneho kopceka kludne chodit aj 45km/h, ale na 1/2 plynu...

-
- st. skútrista
- Príspevky: 754
- Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Klimkovice Ostravsko
souhlasím s mabi ono ten manuál je blbost u stroje co mé varec samozřejmě není dobré jezdit ihned na plnej ale pojedu li na čtvrt nebo na polovinu je rozdíl jen v rychlosti ale tomu motoru je uplně fuk jak rychle jede mu mohou uškodit vysoké točky a ty otáčky jsou vlastně pořád stejné na čtvrt nebo na pul to řídí varec a ty to neovlivníš
- mabi
- st. skútrista
- Príspevky: 642
- Dátum registrácie: Št Jan 18, 2007 9:53 am
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Šaľa
- Kontaktovať užívateľa:
Jasne, ze mu netreba vkuse davat plny kotol v zabehu, ale ak mu date raz za cas, ked je motor uz zohriaty, nic sa nestane. A aj tak sa skutre rozbiehaju mozno pri 5-6000 otackach, takze uz aj vtedy ten motor dost toci. A rychlostou sa uz potom otacky az tak privelmi nemenia (len o nejakych 2-3000), to je uz skor zalezitost variatora. Takze prvych 500 km s rozumom, ale obcas sa mu na chvilu moze aj nalozit, nic sa nestane. Aj tak pochybujem, ze niekto z tohto fora jazdi 250 km na pol plynu rychlostou mozno 20 km/h 

podpis som si este nenastavil