Strana 1 z 2
Aky olej do motora???
Napísané: St Júl 11, 2007 2:28 pm
od užívateľa FoXiK
Mam Yamahu Slider a neviem aky olej mam vymenit vzadu pri spojke kedze je to 2takt kluku a take veci maze iny olej, ale vzadu pri brzde ( aj spojke ) nieco medzi tym je napln na olej, ked vytiekol stary bol taky ako mlieko, proste biely a cize ( asi ) nepouzitelny, chcel by som sa preto opytat aky olej tam mam dat. je tam pisane nieco malo cez deco ( presnejsie 110ccm ), nerad by som tam nalial nejaky olej do niecoho uplne ineho alebo aby sa nieco tym pokazilo, Dik moc

Napísané: St Júl 11, 2007 2:29 pm
od užívateľa gogo
normal prevodovy olej a nalej ho tam presne 1.10dc
olej
Napísané: St Júl 11, 2007 2:39 pm
od užívateľa konti
Ja som kúpil od Motulu prevodový olej, je to v takej tube jak zubná pasta, je to 150 ml, a stojí to cca 100 Sk. Hľadaj obchod kde je zastúpenie motulu, majú to tuším v každom (keď nemajú objednajú)
Napísané: St Júl 11, 2007 2:41 pm
od užívateľa FoXiK
No to ano dik ale tubu ?? to je v tekutom stave ci to je take hustejsie?
Napísané: St Júl 11, 2007 2:49 pm
od užívateľa theruck
gogo napísal:normal prevodovy olej a nalej ho tam presne 1.10dc
NE! 10w40 olej sa tam dava
motul
Napísané: St Júl 11, 2007 2:51 pm
od užívateľa konti
Napísané: St Júl 11, 2007 2:55 pm
od užívateľa FoXiK
urcite 10w40? sak taky som daval do jawky:D aj inych nasich strojov, tam je napisane ze oil 110ccm, motor minarelli a nieco take ( nejake oznacenie ) ze 4SB ale co to je

to nefim:)
Napísané: St Júl 11, 2007 2:56 pm
od užívateľa FoXiK
no ta tuba to bude to asi najskor:) tomu by som viac veril:) sak sa ece v PN optam ( vranskeho > motos ) ze co tam mam dat ale inak asi tomuto by som veril

dikes
Napísané: St Júl 11, 2007 2:57 pm
od užívateľa alcatelko
nestresuj a nalej tam normalny prevodovy olej...mozes aj madit pp90,agip gear,alebo gear synt,ten motul,aj repsol ma volaco...skratka si pytaj prevodovy olej (nie olej do autom.pravodoviek)...ide o to aby ti tie kolecka tam nebehali nasucho...a nalejes ho tam tych 110ml
Napísané: St Júl 11, 2007 3:20 pm
od užívateľa theruck
tak ked deci toho prevodoveho stojo 100sk a 10w40 stoji liter 300 tak co bude asi lacnejsie. ten motul bude urcite super ale zbytocne drahy. ja mam v manuale k skutru napisany 10w40 a taky isty davam do motorky takze to tam lejem a hotovo
Napísané: St Júl 11, 2007 3:28 pm
od užívateľa Inscene
no mal by sa dat ten SAE 80W90 .... a stoji to okolo kila ta tuba...ale za 300 kupis liter:)
no yo...
Napísané: St Júl 11, 2007 3:33 pm
od užívateľa konti
Ale zas ako často meníš ten prevodový olej??? Podľa mňa tých 100 Sk nieje až tak moc veľa... a keď kúpiš 3 tuby, tak 4. máš kvázi zadara, lebo ti tam skoro pol deci stále ostane... Ale tak nech každý kupuje aký uzná zavhod... Ja viem že liter nevyužijem, tak kúpim toto...
Napísané: St Júl 11, 2007 4:04 pm
od užívateľa Inscene
vsak jasne to mas na par tis km

Napísané: Št Júl 12, 2007 10:57 am
od užívateľa FoXiK
Dik setkym uz mam co som cel, powedal som ece v ten den ako si napisal o tej tube a ece v ten den mi ju tatko doniesol , presne tu 80w-90 motul a parada dal som to tam a hotowo ...
Napísané: Št Júl 12, 2007 11:09 am
od užívateľa Bacil-BA
Veľmi dobrý do prevodovky je ten MOTUL v tube. Priamo z tuby sa vytláča olej do prevodovky SPODNÝM otvorom, až pokiaľ nevyteká olej z horného kontrolného otvoru. Potom ten horný otvor uzavrieš, odpojíš tubu zdola a rýchlo zaskrutkuješ aj ten spodný otvor. A je to.
Zdola sa to plní preto, aby Ti tam nezostali vzduchové bubliny a teda miesta nevyplnené olejom.

ja som to spravil inak
Napísané: Št Júl 12, 2007 11:13 am
od užívateľa konti
Ja som to spravil tak, že nalial som 120 ml do odmerky, a nalial som to tam... (120 preto, lebo niečo vytieklo pri nalievaní)... Potom som dal skúter dole zo stojana, potlačil som ho pár metrov (takisto aj pri vypúšťaní oleja) nech sa olej dostane dole aj z ozubených kolies v prevodovke... chvíľu som to tak nechal, a potom zašroboval uzaver hore čo je... Ale mám dojem, že ty to maš inak bacil jak ja...
A ako si vytlačil olej z tej tuby, keď si ho plnil z dola????

Napísané: Št Júl 12, 2007 11:13 am
od užívateľa FoXiK
no nefim to som ece nepocul ale z hora mi to vytekat nemoze lebo tam mam napisane ze 110ccm tak som dam dal presne tolko , cez ten horny a hotovo , tak sa to plni vsade aj v motorkach,autach ... mne mozne je selico

Napísané: Št Júl 12, 2007 1:42 pm
od užívateľa VLADY
Základ je aby tam nejaký olej bol aby to nešlo nasucho.... a je uplne jedno že je motorový alebo prevodový...lebo aj motorový sa občas používa v jednoduchých prevodovkách...a vzduchové bubliny tých by som sa nebál ..... olej si cestu nájde vždy....

to by tá prevodovka musela mať velmi divný tvar aby sa to tam muselo plniť odspodu kvôli nejakým bublinám.... bežne sa to nalieva cez nalievací otvor ktorý býva na vrchu alebo na boku a vtedy je zároveň aj kontrolný že sa tam leje po spodnú hranu toho otvoru a zvyšok navyše potom vytečie von a zavre sa šroubom a je hotovo...inak na ten údaj sa netreba moc spoliehať pretože ja som z mojeho vypustil všetok a nazad som tam nového dostal ledva 3/4 predpísaného množstva ....
Napísané: Št Júl 12, 2007 2:02 pm
od užívateľa marko358
ja som tam daval prevodovy olej na motorove clny honda4t tak som snad tym nic nepokazil
Napísané: Št Júl 12, 2007 2:13 pm
od užívateľa FoXiK
no sak ano teoreticky je jedno , proste aby tam bol OIL sak UZ MAM OIL aj naliaty, no ono to zostane niekde tam aj na kolieskach preto ti NIKDY nevytecie setko, ja som ho dal ten stary von, kerosinom ( tech.benzin ) som to umyl ( vyplachol ) aby tam nic nezostalo a nalial som tam nowy

Napísané: Št Júl 12, 2007 4:00 pm
od užívateľa VLADY
186kAr32 napísal:......., kerosinom ( tech.benzin ) som to umyl ( vyplachol )
neviem ako si prišiel na to spojenie .... kerosin je letecký petrolej a je mastný na rozdiel od tech.benzínu..... ak sa mýlim opravte ma
Napísané: Št Júl 12, 2007 6:21 pm
od užívateľa FoXiK
mno je to mozne, cel som nieco ine napisat ale som myslel na kerosin a som to tam napisal

Napísané: Št Júl 12, 2007 7:40 pm
od užívateľa VLADY
Ok v pohode...len mi to nedalo ..ono je v podstate jedno lebo mastnotu to rozpúšťa oboje len po benzíne to je potom dokonale nemastné...napríklad ak sa lepí dačo tak je lepší ten benzín alebo acetón dokonale odmastňujú ....alebo perchloretylén a iné svinstvá....do niektorých priemyselných čistidiel a odmastňovačov sa pridáva niečo aby to bolo tak nejak trocha mastné respektíve sa to tak rýchlo neodparovalo lebo potom to moc rýchlo zasychá a špina sa nezmýva ta dobre...hlavne ak sa to používa tak že sa to strieka fixírkou alebo pomocou niečoho podobného....volakedy sme v robote používali unisolvent ale to je myslím už zakázané kvôli ekológii....
Napísané: Št Júl 12, 2007 10:25 pm
od užívateľa Bacil-BA
marko358 napísal:ja som tam daval prevodovy olej na motorove clny honda4t tak som snad tym nic nepokazil
V pohode, ak Ti niekde zvýšil. Ten "lodný" je trocha redší, ale zasa je určený na vyššie namáhanie hypoidných súkoliach, v skútri prežije aj 20-30.tis km (alebo 12-mesiacov, čo príde skôr).
Napísané: So Júl 14, 2007 12:26 pm
od užívateľa donmartin22
Tu ide o to,oby mazalo ozubene kolieska...ono ti to bude mazat aj s raciolom alebo smalcom...kludne tam daj 10w40 co davas do motora,alebo hocijaky motorovy olej co mas zvysny
ale spet k teme...Vyber mas takyto-Motul,repsol,shell,castrol,agip,valvoline-vsetko si pytaj prevodovy olej...btw...dalsia moznost je aj PP90,ale ja by som tam namiesto neho dal radsej smalec/raciol
