Strana 1 z 1

prietok vody cez chladic

Napísané: Ut Dec 04, 2007 1:15 pm
od užívateľa lubenko
na chladici na jednej jeho strane je nadrzka na zasobu vody. ktorym smerom ma voda prúdit cez chladič? Tam kde je nádržka, tam má vodu tlačit alebo odtial má vodu ťahať? Alebo to je jedno akým smerom prúdi voda cez chladič?, vzhľadom na ten zásobník. Pretože mi z nádržky vodu vytláča von.

Napísané: Ut Dec 04, 2007 1:18 pm
od užívateľa alcatelko
nadrzka je len vyrovnavacia...z nej ani netaha ani netlaci...bud ti odislo tesnenie valca alebo mas len opotrebovane tesnenie na vicku...mal som rovnaky problem a bolo vyskocene tesnenie na vicku na jednej strane

Napísané: Ut Dec 04, 2007 4:41 pm
od užívateľa lubenko
alcatelko: vies ale vodne cerpadlo kvapalinu prehana v systeme v určitom smere /v určitom smere cez motor/, /a v určitom smere cez chladič/ a na chadiči by sa tie hadice pri dostatočnom uvolnení - už od spodu na ráme dali prehodiť, tým by voda nešla príklad: cez chladič sprava dolava ale zlava do prava. A že keby sa to aj stalo že či by to navadilo. a ešte by sa dali tie hadice prehodiť na vodnom čerpadle-sú hned nad sebou- s jednej vodu taha do druhej tlaci. Mohlo by niečo z tohto zapríčiniť pri chode vivieranie vody z toho zásobníka na chladiči?

Napísané: Ut Dec 04, 2007 7:57 pm
od užívateľa TomasARN
vytlaca ti vodu ? robil si nieco s tymi hadicami, ked sa na ne pytas?

Napísané: Ut Dec 04, 2007 9:28 pm
od užívateľa alcatelko
ak si dobre pametam tak hore by mala ist z valca voda a dole do cerpadla...a vytlak z cerpadla do valca a z chladica taha...a ked ti vytlaca vodu tak vravim...bud ti daco tlakuje system (prdle tesnenie) alebo mas zly uzaver nadrzky...

alcatelko:

Napísané: St Dec 05, 2007 2:56 pm
od užívateľa lubenko
to súhlasím, v tom más pravdu ze neco upchate a pod. Ale ide oto ze ze chladič má dve strany a na jednej tej strane je ten zásobník na vodu. akým smerom má íst tá voda cez ten chladič? Keby vodu tlacilo na tú stranu chladiča kde je ten zásobník tak tá voda má možno lahšiu cestu cez tú nádržku vyvierať než sa pretláčat cez tie tenké trubičky skrz chladič. A to čo ty hovoríš o tom uzávere na tom zásobníku - aj v tom môže byť problém? ved na tej zátke nie je nič zvláštne ani komplikované. Je v nej akurat tak mala dierka aby mala kade unikať vodná para - pri vysokej teplote. takze aj keby tam tá zátka vôbec nebola, to by podla mna nemalo vôbec vplyv na funkčnosť chladiaceho okruhu. Alebo sa mýlim? Nikto nie je dokonalý.

Napísané: Št Dec 06, 2007 12:33 pm
od užívateľa TomasARN
zatka tam musi byt....

Napísané: Št Dec 06, 2007 4:27 pm
od užívateľa lubenko
TomasARN: preco si mysliš že by tam mala bezpodmienečne byť. To aby ti neobarilo nohy ked ti vyvre voda za jazdy? Ale to nema nič s funkčnosťou systemu.
KED TA ZATKA JE NEJAK POŠKODENA, MOHLO BY TO VYVOLÁVAŤ VYVIERANIE VODY SO ZÁSOBNÍKA CHLADIACEJ KVAPALINY?
Podla mna hluposť, preto zatial hladam chybu inde.

Napísané: Pi Dec 07, 2007 8:21 am
od užívateľa alcatelko
ja som mal len ohnute tesnenie na zatke a vystriekavala mi voda von...tak isto na dalsich dvoch skutroch...ked sa to zohreje urobi to slusny pretlak (skus na aute ked je teple (80°C) otvorit expanzku co to urobi...) voda ani nema 100°C a vybuble ti von pol expanzky...a vravim vymen tesnenie na vicku (5sk) a potom hladaj drahsie zavady...

Napísané: Pi Dec 07, 2007 7:41 pm
od užívateľa lubenko
alcatelko: tak to teda skusim urobit jek hovoris, ake az ked to budem skladat .tj. okolo 22. 12, tak potom dam vediet. Dik

Napísané: Pi Dec 07, 2007 8:59 pm
od užívateľa rspeed
... po uzavreti systemu napevno zariskujes ze ti streli v lepsom pripade hadica a v horsom chladic...
... na zatke zvykne byt tlak ktory zatka prepusta,pri osobakoch je to od 0,8 do 1,2 atmosfery , skusobny tlak pri chladicoch je dvojnasobny teda asi 2,0...
...
... mozes mat sahnute tesnenie pod hlavou napr....

Napísané: So Dec 08, 2007 3:48 pm
od užívateľa VLADY
do chladiča ide vstup teplej vody z hlavy valcov do vrchnej časti a zo spodu chladiča ochladenú vodu ťahá čerpadlo a tlačí ju do motora a tak dokola....Expanzka býva pripojená cez tlakový uzáver a to tak že v podstate pri pretlaku v chladiči ide prebytok kvapaliny do expanzky a pri poklese tlaku alebo teda pri podtlaku sa zas do systému z tej expanzky nasaje nazad cez podtlakový ventil ktorý je súčasťou uzáveru chladiča.

Napísané: So Dec 08, 2007 9:21 pm
od užívateľa rspeed
VLADY: on ma expanzku spojenu z chladicom....

Napísané: Ne Dec 09, 2007 6:43 pm
od užívateľa lubenko
rspeed?: mas pravdu,ja mam jeden vyvod na jednej strane chladiča a druhy vyvod na druhej strane chladica, a tušim sú neni v rovnakej výške ale jeden je na jednej strane vyššie a druhý nižšie a na jednej srane na tom chladiči je upevnená ta expanzka.

Napísané: Ne Dec 09, 2007 7:12 pm
od užívateľa alcatelko
si to poekne vsetko pofot a potom ti uz niekto povie ci to je spravne alebo nie...podla tvojho popisu je tazke si to predstavovat...ti nafotim 50roznych chladicov a kazdy ma inac vyvody

Napísané: Ne Dec 09, 2007 7:27 pm
od užívateľa VLADY
to je jedno kde je expanzka základ je aby sa voda nehnala naopak teda teplá musí z motora ísť vždy do hornej časti alebo do horného prívodu a studená alebo teda ochladená sa odoberá z dolného lebo tak je to z fyzikálneho hladiska prirodzenejšie pre kolobeh (teplo sa drží hore)Ale ak je expanzka súčasť chladiča tak sa tam nesmie dať voda doplna ale nechať volný priestor na to aby sa pri roztiahnutí vody mala kam zmestiť a nevytekala cez pretlakový ventil von.Ale toto je asi všetkým jasné z fyziky....neviem načo to aj píšem. :?

Napísané: Ne Dec 09, 2007 10:38 pm
od užívateľa rspeed
... ja iba doplnim VLADYHO ze vyrobcovia na to myslia a davaju na expanzku min a max hladinu.... v kazdom pripade je to stale kolobeh chladic - cerpadlo- motor a zas chladic,prietok cez chladic je z pravidla predimenzovany oproti hadiciam,pri nutnej odstavke rebier na chladici(po havarii alebo od prieraz od kamena ci vrtule)idem az do 20 percent - chladic ma este stale dostatocny prietok... inak vyvody su na chladicoch prisposobene vyvodom z motora resp. podla dostatku miesta v motore - obeh je nuteny takze je jedno ci su po stranach v strede , hore alebo dole...

Napísané: Ne Dec 16, 2007 12:38 pm
od užívateľa lubenko
tak zatim dik, dost sa mi objasnili nejake veci, a ved uz za par dni to budem moct aj vyskusat, potom dam vedet ako som dopadol.

Napísané: Št Dec 27, 2007 5:50 pm
od užívateľa lubenko
all: no, poskladal som to nalal vodu nemrznúcu zmes a secko zapojil, vytesnil a funguje to. Tu vodu s expanzky mi uz nevytláca a motor pekne chladi, takze je to ok.