Strana 1 z 1
vymena oleja vzdy s filtrom? (skor ako je servisny interval)
Napísané: Pi Jún 06, 2008 1:20 pm
od užívateľa duky5
pri prvej garancke pri 1000 km mi bol meneny olej a olejovy filter. dalsia garanacka a vymena oleja s filtrom ma caka pri 10 000 km. chcem si sam vymenit olej pri 5 000km (pre pokoj duse

), treba tiez menit filter alebo staci vyliat a naliat olej?
Napísané: Pi Jún 06, 2008 2:42 pm
od užívateľa Bacil-BA
Vydrž do takých 8000 a vymeň oboje...a potom každých 8.
Re: vymena oleja vzdy s filtrom? (skor ako je servisny inter
Napísané: Pi Jún 06, 2008 2:42 pm
od užívateľa dr.snake
duky5 napísal:pri prvej garancke pri 1000 km mi bol meneny olej a olejovy filter. dalsia garanacka a vymena oleja s filtrom ma caka pri 10 000 km. chcem si sam vymenit olej pri 5 000km (pre pokoj duse

), treba tiez menit filter alebo staci vyliat a naliat olej?
ja by som radsej pre pokoj duse menil kazdych 3000
Napísané: Pi Jún 06, 2008 2:46 pm
od užívateľa fero125
jasne saq co to ta nezabije si myslim vymen kazdych 5000 a mas pokoj

Napísané: Pi Jún 06, 2008 3:31 pm
od užívateľa theruck
vyrobca rata s tym ze sa na to vyprdnes tak pre pokoj duse da 10 000 aj ked rata s tym ze to bude po 15 000 takze ked to srkratis na 5000 tak to bude ozaj iba pre pokoj duse.
Napísané: Pi Jún 06, 2008 4:52 pm
od užívateľa VLADY
Jasné HADE!!!po 3000!!!!! v autách je ten istý mazací systém a interval je pri kvalitnom predpísanom oleji aj 30 000kilákov alebo 2 roky !!!!Auto síce netočí stále 6-7tisíc ot/min ale aj tak ja myslím že meniť to na začiatku sezóny každý rok je OK....lebo asi málokto spraví vaic ako tých 10 000kilákov. Ale to je len môj názor ...nechcel som nikoho nasrať...

Napísané: Pi Jún 06, 2008 5:05 pm
od užívateľa duky5
no pri 10 000 to budem menit oboje urcite, pojde to na garancku do servisu. len mi teraz ide o to, ze ked tam teraz pri 5 000 budem menit olej, ci si mam za 5 kil kupit aj filter alebo mozem s kludom menit len olej a filter nechat tak.
Napísané: Pi Jún 06, 2008 7:03 pm
od užívateľa matopn
ked menis olej urcite aj filter by som menil
Napísané: Pi Jún 06, 2008 7:17 pm
od užívateľa dr.snake
VLADY napísal:Jasné HADE!!!po 3000!!!!! v autách je ten istý mazací systém a interval je pri kvalitnom predpísanom oleji aj 30 000kilákov alebo 2 roky !!!!Auto síce netočí stále 6-7tisíc ot/min ale aj tak ja myslím že meniť to na začiatku sezóny každý rok je OK....lebo asi málokto spraví vaic ako tých 10 000kilákov. Ale to je len môj názor ...nechcel som nikoho nasrať...

sak jasne...jedna sa o 15 min roboty a liter oleja za 250Sk a filter za 3 kila....net co riesit
ja mam na c4 interval 30 tis...sakra dost
Napísané: Pi Jún 06, 2008 7:20 pm
od užívateľa TomasARN
tak pri vymene treba menit aj filter, ale na druhej strane vymenit filter pri 5000 a potom opet platit pri 10000 sa moc neoplati. Este ani nebudes mat istotu, ci ti vymenia pri 10 000. Dobre viem, ako setria v servise. Nie na kazdom aute alebo motorke vymenia olej a filter, pokial nie si pritom.
Napísané: Pi Jún 06, 2008 7:39 pm
od užívateľa duky5
no ide skor o to, ci ten filter menit treba lebo netreba

olej uz mam kupeny motorovy aj prevodovy a budem menit. filter by som este musel ist kupovat v pondelok a neviem kedy by som sa potom k vymene zas dostal....takze len taka mala dilemka, lebo pri 10 000 sa filter menit bude urcite...nedje mi o tych 500 sk za filter, ale za "zbytocnu" cestu do samorina a oddialenie vymeny oleja....
ale asi sa na ten filter vyprdnem a olej vymenim pekne v nedelu ked bude cas

Napísané: Pi Jún 06, 2008 10:26 pm
od užívateľa VLADY
Nemusíš podla mňa meniť aj filter..nemá ešte byť prečo zanesený... Aj keď niekto môže mať opačný názor,a ak by aj bol a motor by bol mazaný tým pádom olejom rovno z olejovej vane tak tam zas budeš mať čistý novovymenený olej takže tak..ja by som vymenil len ten olej ale aj tak sa mi to zdá zbytočné...tieto veci bývajú predimenzované pre istotu....ale pre klud na duši ho teda vymeň ....síceč si jazdil si skoro celú zimu... tak skorej preto...Na svete jazdí tak vela scootrov s tak malým servisom... a jazdia ....Ale ak budeš ten olej meniť tak vytoč aj filter a vylej s neho ten sajrajt čo tam je v ňom.... ak by to nešlo lebo tam býva dakedy taká gumová manžeta tak ju niečim nadzdvihni nejakou tenkou tyčkou alebo pod....
Napísané: Pi Jún 06, 2008 10:32 pm
od užívateľa duky5
dikes dikes

Napísané: Ut Jún 10, 2008 4:26 pm
od užívateľa duky5
este mam jednu blbu otazku, ten filter sa odsrobuje nejakym specialnym klucom alebo ako ho uvolnit a zatiahnut naspat?

Napísané: Ut Jún 10, 2008 8:02 pm
od užívateľa VLADY
zatiahnuť len rukou..a namazať O krúžok olejom predtým a povoliť nieje na ňom nejaký navarený bazmek na klúč alebo nejaký vylisovaný 6hran na spodku alebo tak dačo?
Napísané: Ut Jún 10, 2008 10:49 pm
od užívateľa duky5
nepozeral som, pozriem....ale k vymene sa tak skoro nedostanem, tak kupim uz rovno aj ten filter.
olej v prevodovke je krasne ciry ako novy, zato motorovy je az tak skaredo dohneda a znatelne z neho ubudlo....ist 2 hodiny v kuse plny plyn po dialnici asi skutru neurobilo moc dobre

(spotreba ze 8,3l/100km

)
odmenim ho teda novym olejom a filtrikom

Napísané: St Jún 11, 2008 3:42 pm
od užívateľa VLADY
To je dosť brutal spotreba ..aspoň si išiel dostatočne rýchlo???

Napísané: St Jún 11, 2008 11:07 pm
od užívateľa duky5
tachometrovych 160, real GPS 147, plne nalozeny s kufrom. niektore useky som mal na tachaci 180, real GPS nejakych 165
Napísané: Št Jún 12, 2008 3:35 pm
od užívateľa VLADY
Rossi je amatér....pri Tebe....

Napísané: Št Jún 19, 2008 11:30 pm
od užívateľa duky5
ta nexiik ma vymeneny kvalitny olejcek v motore, novy filter a novy olej v prevodovke. som spokojny

co za ciernu sracku vytieklo z motoru, to bol hnus, aj som bol rad ze som ten filter predsa len kupil....ale to vdaka tej jazde z krkonos na plny kotol, nespaleny olej som pucoval este aj z variatoru
