Restrikcie na JL 50QT-11, motor 139QMB 4T

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
chudar
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 563
Dátum registrácie: Št Nov 15, 2007 9:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: krnov
Kontaktovať užívateľa:

#1 Príspevok od užívateľa chudar » St Júl 16, 2008 1:17 pm

ty si vybral jakej sroub z karbce?? :lol: ale ja bych rekl ze k tomu skutru je to odpovidajici rychlost :lol: :lol:
podpis som si este nenastavil

Libang
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 106
Dátum registrácie: Ne Júl 13, 2008 12:31 pm

#2 Príspevok od užívateľa Libang » St Júl 16, 2008 1:25 pm

koukni jestli na jednotce CDI (tj taková krabička co z ní vede nekolik drátu)je růžový drát , jestli jo tak ho přestřihni

Užívateľov profilový obrázok
marko358
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 549
Dátum registrácie: Po Mar 19, 2007 7:42 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: utulne

#3 Príspevok od užívateľa marko358 » St Júl 16, 2008 2:03 pm

si robis srandu ten skutrik tak tipujem na 55 mozno trocha viac
a ktomu kablo to myslis fakt vazne??
podpis som si este nenastavil

Libang
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 106
Dátum registrácie: Ne Júl 13, 2008 12:31 pm

#4 Príspevok od užívateľa Libang » St Júl 16, 2008 2:04 pm

ano , tí odblokuješ otáčky ....

Užívateľov profilový obrázok
Lapko
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 600
Dátum registrácie: Ut Apr 08, 2008 7:40 pm
Skúter: Suzuki Burgman 400 K7 / Suzuki V-Strom 650 K7
Bydlisko: Trenčín- DCA

#5 Príspevok od užívateľa Lapko » St Júl 16, 2008 2:30 pm

Skus pohladat na fore restrikcie... Ono to byva dost casto podobne alebo rovnake na vacsine scootrov. Dlhe alebo slepe koleno na vyfuku, restrikcny kruzok na variatore, pripadne mensia tryska v karburatore. To zuzenie s air boxu by som vratil nazad a aj ten srob z karburatora preistotu alebo upresni ktory a preco si ho vybral pripadne daj fotku kde sa nachadzal... CDI by som vziadnom pripadne nestrihal !
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

#6 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » St Júl 16, 2008 2:35 pm

2 Lapko: niektore scootre su blokovane prave spominanym zuzenim v airboxe, skrutkou v karburatore a myslim, ze aj CDI maju poniektore blokovane... takze to moze byt aj jeho pripad. (neviem, ci nie su blokovania takto "rozdelene" medzi 2T a 4T vseobecne)
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
Lapko
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 600
Dátum registrácie: Ut Apr 08, 2008 7:40 pm
Skúter: Suzuki Burgman 400 K7 / Suzuki V-Strom 650 K7
Bydlisko: Trenčín- DCA

#7 Príspevok od užívateľa Lapko » St Júl 16, 2008 2:38 pm

Prada zas som o nieco mudrejsi... Ale aj tak by ma zaujimalo aka a kde je skrutka v karburatore.
Nasiel som tuna restrikcie sania a je tam spomenute aj to CDI ale skrutka nie. Nemyslis ty nahodou trysku ? http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... restrikce/
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
DamiBiker
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 490
Dátum registrácie: Po Aug 13, 2007 10:50 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Rimavská Sobota
Kontaktovať užívateľa:

#8 Príspevok od užívateľa DamiBiker » St Júl 16, 2008 2:48 pm

MYSLIm ze prave kruzok z variatora ho brzdi
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#9 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 16, 2008 2:49 pm

na starsich cina 4t bola skrtuka ktora dobila doraz aby sa nedal karb naplno otvorit ale len asi do polky...tu skrutku zrejme ma na mysli
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#10 Príspevok od užívateľa jean » St Júl 16, 2008 6:50 pm

Kamarát na jednej 4t 50 from PRC odstavil EGR ventil (univerzálny recept, zatiaľ vždy úspešný :lol:), odvŕtal trocha valčeky aby vario šlo z vyšších otáčok a max. je okolo 60-65.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#11 Príspevok od užívateľa VLADY » St Júl 16, 2008 8:51 pm

Ten šroub je len na karbecoch 4T motorov a je pod horným deklom na karbece ako je membrána čo dvíha ihlu... je to doraz aby ihlu nedvíhalo uplne hore... a teda menej paliva -menší výkon. :roll:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

denisoo.ga
Jánošíkov bratranec
Príspevky: 613
Dátum registrácie: St Mar 26, 2008 8:09 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Galanta
Kontaktovať užívateľa:

#12 Príspevok od užívateľa denisoo.ga » St Júl 16, 2008 10:58 pm

ERG ventil ak mna by zaujimalo co to je
honda dio --) yuki hawk --) ducati monster --) honda fmx a aktualne je to honda cb 600f hornet :D

Libang
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 106
Dátum registrácie: Ne Júl 13, 2008 12:31 pm

#13 Príspevok od užívateľa Libang » St Júl 16, 2008 11:45 pm

používá se to u dieselových motorů (že je i na scooteru sjem nikdy neslyšel) k recirkulaci výfukových plynů , tzn že spaliny se znovu pouští do válce ... je to kvůli sníženi emisí

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#14 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Júl 16, 2008 11:49 pm

u motoriek je to presne na opak a pusta to do vyfuku cisty vzduch na znizenie uhlovodikov v spalinach...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Libang
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 106
Dátum registrácie: Ne Júl 13, 2008 12:31 pm

#15 Príspevok od užívateľa Libang » St Júl 16, 2008 11:50 pm

jj díky za objasnění

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#16 Príspevok od užívateľa jean » Št Júl 17, 2008 8:44 am

Ku už si dajte povedať, že je to to isté, porovnaj si tlak vo výfuku a v saní :roll:, tiež to funguje ako v nákladáku. Ja som si to nechtiac porovnal, keď mi hadicu prepálilo. Sám číňan to má tak napísané, odkaz z hlavy neviem. To čo ty myslíš je sekundárne vstrekovanie vzduchu do výfuku. A ukážte mi odkaz, kde o tom píše nejaký výrobca, pretože si to neviem predstaviť ako to robí ten pretlak, ktorý je väčší ako ten vo výfuku. Ono totiž na to treba buď turbo, alebo kompresor, viď staršie motory od mercedesu, kde sa to používalo. Tou recirkuláciou totiž spaliny čiastočne idú späť do valca, kde sa znova "prepália" a zároveň znižujú teplotu spaľovania. Na samotnom spaľovaní benzínu sa nepodieľajú, pretože sa berú ako inertný plyn.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#17 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Júl 17, 2008 10:18 am

tak za prve...ked si kuknes na piaggiu ako je otoceny ventil ihned je jasne od kial kam to ide...vo vyfuku nemas stale len pretlak ale aj podtlak...ked ide podtlakova vlna nazad si to potiahne a ked je pretlak ventil to uzavrie...co som stratil jeden starsi katalog bola tam krasna schema ako je to na 4t zapojene...(honda dominator)...povedz mi na co by bola dobra recirkulacia spalin v 4t? okrem zvysenia nespalenych uhlovodikov a brutalneho znizenia vykonu?
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#18 Príspevok od užívateľa jean » Št Júl 17, 2008 10:29 am

Druhým prepálením sa aj tie zvyšky spália. Keďže sa jedná o inertný plyn, ďalej sa nezúčastňujú na spaľovaní. A čo myslíš, prečo asi čínske skútre majú vyššiu maximálku, keď sa to odstaví? Práve preto, že sa zvýši výkon. Vieš čo, ja sa tu o tom s tebou hádať nebudem. Skús si zájsť za niekým, čo tomu rozumie a vysvetlí ti to. Toto je celkom analogické s autohifi, tiež im už nikto neodporuje. Spätná vlna síce vznikne, ale rozhodne tam nevznikne podtlak. Ak teda myslíš využitie prekrytia ventilov.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#19 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Júl 17, 2008 10:40 am

prave ze je to inertny plyn...ten je sice fasa v diesloch ale u klasiky to zapricini zle prehorenie zmesy...a tym viac uhlovodikov...a zakladna teoria o prudeni vo vyfuku je o com?... ja viem nemam o tom sajnu...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#20 Príspevok od užívateľa jean » Št Júl 17, 2008 11:57 am

Dobre vzniká tam aj podtlak, ale pri 4t sa prakticky neuplatňuje, myslím pri týchto našich zázrakoch. Čínske skútre vracajú spaliny do valca. Piaggo nech to má ako chce, ten motor som nevidel.
podpis som si este nenastavil

denisoo.ga
Jánošíkov bratranec
Príspevky: 613
Dátum registrácie: St Mar 26, 2008 8:09 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Galanta
Kontaktovať užívateľa:

#21 Príspevok od užívateľa denisoo.ga » Št Júl 17, 2008 2:37 pm

a ma to vlastne niaky vpliv na vykon
honda dio --) yuki hawk --) ducati monster --) honda fmx a aktualne je to honda cb 600f hornet :D

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#22 Príspevok od užívateľa jean » Pi Júl 18, 2008 10:51 am

Má, znižuje ho to.
podpis som si este nenastavil

denisoo.ga
Jánošíkov bratranec
Príspevky: 613
Dátum registrácie: St Mar 26, 2008 8:09 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Galanta
Kontaktovať užívateľa:

#23 Príspevok od užívateľa denisoo.ga » Pi Júl 18, 2008 2:04 pm

a ako sa to da odmontovat jednoducho sa odpoji hadicka a zaslepi sa to alebo je vtom neco viac
honda dio --) yuki hawk --) ducati monster --) honda fmx a aktualne je to honda cb 600f hornet :D

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#24 Príspevok od užívateľa jean » Pi Júl 18, 2008 2:45 pm

Presne tak, a môžeš potom troška laborovať s tryskou, napr. miesto 106 dať 110 a pod. Na čínske stroje to funguje, na značkových neviem. Mám skúsenosti len s troma čínskymi :oops:, ale vždy to pomohlo.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
marko358
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 549
Dátum registrácie: Po Mar 19, 2007 7:42 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: utulne

#25 Príspevok od užívateľa marko358 » Pi Júl 18, 2008 4:24 pm

jean ked mas skusenost s china motormi prosimta povedz mi na karburatore ako sa nastavuje bohatost zmesi myslim tym ten srob z boku treba potocit dolava alebo do prava ked chcem viac benzinu mal som to rozobrane a nechce sa mi to zas cele rorozoberat len ci sa nepametas a inas ake mas za sebou prestavby rozmyslam nad valcekmi spojkovimi pruzinkami mozno kontrastka neskor mozno filter a trisku
podpis som si este nenastavil

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"