Strana 1 z 2

Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Ut Júl 21, 2009 12:39 am
od užívateľa Point 22
Zdravim...Preto som dal tieto dva skutre do kopy aby som nemusel zakladat dva prispevky-témy..Motory oboch skutrov su identicke.
No tak moja otazka pada na upravu tohto motora...nic podobne som tu nenasiel tak sa pytam.
Chcel by som dosiahnut aby bol skuter zivsi pri pridani plynu a maximalka by mi vyhovovala tak okolo 70km/h až 80km/h.
Vie mi niekto poradit ako to dosiahnut?
Za odpovede vopred dakujem...

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Ut Júl 21, 2009 8:40 am
od užívateľa Savage
pozri si toto http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... restrikce/ a ked to urobis tak by mal ist 70 a este mozes

http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tuning-4t/

a kolko ti to chodi teraz?

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Ut Júl 21, 2009 10:36 am
od užívateľa alcatelko
u 4t zazraky necakaj...ked chces jazdit 70-80 nemal si si kupit 4t...da sa tomu pomoct napr vymenou karburatoru za zavodny ale to prinasa milion inych problemov...80 to pojde ak do toho vrazis zhruba tolko co stal skuter

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Ut Júl 21, 2009 11:52 am
od užívateľa Savage
ale 70 moze v pohode

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Ut Júl 21, 2009 10:42 pm
od užívateľa Point 22
No alcatelko ... Vsetko ide ked sa chce ...
Som xy rokov automechanik!(autorizovany servis a nie nejaky garazovy majster)
Ci ze tak to len koly tomu aby si mi nevysvetloval niektore veci ktore su banalne mimo toho ze to myslis dobre :)
Zacali sme teraz predavat Talianaske motocykle,skutre cisto talianske(kedze sme autorizovany servis Fiat...tak sa to da pochopit)
No a k veci...Pisu urcity vykon pri urcitych otackach a tak isto Nm pri urcitych otackach...Tento moj skuter ich nedosahuje...mam namysli otacky.Preto som zalozil tento prispevok...Kruzok som odstranil to bolo ako prve...z 55Km/h to stuplo na nejakych 60-65Km/h preto som si isty ze tam este nieco bude...tak isto ako som uz spominal nedosahuje to tie otacky pri ktorych to ma pisane najvyšie vykony...Tak rozmyslam ako tomu pomoct prva vec bude bud vymenit alebo rozobrat tlmic vyfuku pretoze tento skuter splna normy EURO3 a ma mat v tlmici nieco ako katalyzator(brzdič plynov) dalsia vec je ze vymenim variator...Len moj prispevok bol adresovany veciam co sa tykaju skusenosti atd.len koly urychleniu prace... tak isto hned vedla cisla karoserie ma napisane hlucnost 78dB pri 3500rpm co znamena ze vyrobca pre dany 4T 50ccm udava krutiaci moment najvyšší pri 4500rpm-5000rpm tak tam nieco bude...z logickeho hladiska...cim vyššie otacky tym vyšši hluk bude motor vydavat...
Preto sa este raz spytam kompetentnych viete o nejak finte ktora je na motore PIAGGIO 50ccm 4T ktoru dokazem zvysit otacky tym aj konecnu rychlost a rozbeh?
Za odpoved DAKUJEM :)

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: St Júl 22, 2009 7:13 am
od užívateľa Mitko
otačky väčšinou na 4T obmedzuju CDI preto treba zistiť či na piaggio 4T je nejake CDI odblokovane čo by pustilo motor do vyššich otačok ale zase viac ako 7500-8000 to nebude lebo optimum pre 4T je okolo 8000ot pri dalšom zvyšovani otačok vykon prudko klesa. poviem Ti ako som to mal ja na Tajfune v serii 70km/h po prestavbe na 90ccm a vyhodeni 1200eur som dosiahol maximalku 90km/h s vyfukom Leo Vinci ale ten mal brutalny hlučny rev tak som ho vymenil za street ladený TECNO tam už skuter išiel super odspodu ale maximalka klesla na 80km/h čiže som sa s tuningom za 1200ečok dostal zo 70km/h na 80km/h. a poviem Ti mal som na nom vymenene asi všetko čo sa dalo. čiže na 4T len vario sa oplati a remen maximalne ak su peniaze ešte spojku nejaku lepšiu a to je všetko. nič ine nerieš a nič viac ako 70km/h od toho prosim Ta nečakaj. a je jedno či si mechanik alebo nie si proste konštrukcia 4T skutra je už raz taka aka je. na 4T robi rychlosť hlavne obsah a ked zvyšiš obsah hrozí postupne rozpadnutie skutra a podla mna aj takej značky ako je Piaggio. motor ma neskutočne vybracie pri 90ccm valci. najväčšia slabina konštrukcie 4T je aj tak kluka ktora sa na 4T tuningova nerobi. čiže ak vymeniš to vario ako pišeš za malossi + daš bielu kontru a nejaky kevlar remen možeš byť na tych 70km/h. vyfuk na 50ccm nerieš ja som mal vyfuky dva tuningove ten Tecno bol dobrý vzhladovo ako street klasicky čierny ale pekne masivnej konštrukcie a mal hrubšie zvody ako seriovy ale stal skoro 6000sk!!! vyfuk je dobre riešiť pri 90ccm valci. a inak pozor na to že umera z 2T skutrov vyššie otačky=vyššia rychlosť pri 4T neplati!!! respektive plati ale len do 8000ot/min

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: St Júl 22, 2009 9:54 am
od užívateľa alcatelko
Point 22 napísal:No alcatelko ... Vsetko ide ked sa chce ...
Som xy rokov automechanik!(autorizovany servis a nie nejaky garazovy majster)
Ci ze tak to len koly tomu aby si mi nevysvetloval niektore veci ktore su banalne mimo toho ze to myslis dobre :)
Zacali sme teraz predavat Talianaske motocykle,skutre cisto talianske(kedze sme autorizovany servis Fiat...tak sa to da pochopit)
No a k veci...Pisu urcity vykon pri urcitych otackach a tak isto Nm pri urcitych otackach...Tento moj skuter ich nedosahuje...mam namysli otacky.Preto som zalozil tento prispevok...Kruzok som odstranil to bolo ako prve...z 55Km/h to stuplo na nejakych 60-65Km/h preto som si isty ze tam este nieco bude...tak isto ako som uz spominal nedosahuje to tie otacky pri ktorych to ma pisane najvyšie vykony...Tak rozmyslam ako tomu pomoct prva vec bude bud vymenit alebo rozobrat tlmic vyfuku pretoze tento skuter splna normy EURO3 a ma mat v tlmici nieco ako katalyzator(brzdič plynov) dalsia vec je ze vymenim variator...Len moj prispevok bol adresovany veciam co sa tykaju skusenosti atd.len koly urychleniu prace... tak isto hned vedla cisla karoserie ma napisane hlucnost 78dB pri 3500rpm co znamena ze vyrobca pre dany 4T 50ccm udava krutiaci moment najvyšší pri 4500rpm-5000rpm tak tam nieco bude...z logickeho hladiska...cim vyššie otacky tym vyšši hluk bude motor vydavat...
Preto sa este raz spytam kompetentnych viete o nejak finte ktora je na motore PIAGGIO 50ccm 4T ktoru dokazem zvysit otacky tym aj konecnu rychlost a rozbeh?
Za odpoved DAKUJEM :)
za prve ...ako automechanik urcite vies ze udavana hlucnost sa meria pri zakonom stanovenych otackach...ze ked vykuchas vyfuk mozno zanedbatelne ziskas na vykone (max 5-10%) ale riadne stratis na momente zvlast v nizkych otackach (ked uz chces hucat kup si ladak ktory ma ako tam urobene aj tlaky v laufe...dalsim velkym brzdicom je karburator so supatkom ovladanym podtlakom...treba este aj odblokovat cdi (resp vymenit za neblokovane)...a tiez urcite vies ze dvojventil nebude mat vykon vo vysokych otackach...zo skusenosti ti poviem ze viac ako 8000rpm z toho tazko dostanes...4ventil potiahne aj dalej ale zas stratis vykon na spodku...ak chces behat 80 nemal si kupit 4t ale 2t ktory ti tolko da aj v serii...tam nemas problem ist daleko za 10tis rpm...

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: St Júl 22, 2009 12:33 pm
od užívateľa Richi1993
takze hned na uvod jedna otazka : piaggio zip a ta aprilka maju zhodne motory?
mam zip 50 4t a odjazdene asi 1200 km a po 600 km som vybral restrikcny kruzok z variatora a maximalka sa zvysila na tyhch spominanych 65-70...dalej som zisitl ze tento motor je obmedzeny v maximalnych otackach v CDI..ktore najdes ked das dole plast v priestore medzi nohami a bude tam cierna buxa ktoru odpojis a treba tam prerezat jeden vodic...uz tu na fore som nasiel navod ako na to :

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: St Júl 22, 2009 9:32 pm
od užívateľa Point 22
alcatelko napísal:za prve ...ako automechanik urcite vies ze udavana hlucnost sa meria pri zakonom stanovenych otackach...ze ked vykuchas vyfuk mozno zanedbatelne ziskas na vykone (max 5-10%) ale riadne stratis na momente zvlast v nizkych otackach (ked uz chces hucat kup si ladak ktory ma ako tam urobene aj tlaky v laufe...dalsim velkym brzdicom je karburator so supatkom ovladanym podtlakom...treba este aj odblokovat cdi (resp vymenit za neblokovane)...a tiez urcite vies ze dvojventil nebude mat vykon vo vysokych otackach...zo skusenosti ti poviem ze viac ako 8000rpm z toho tazko dostanes...4ventil potiahne aj dalej ale zas stratis vykon na spodku...ak chces behat 80 nemal si kupit 4t ale 2t ktory ti tolko da aj v serii...tam nemas problem ist daleko za 10tis rpm...
Ok takze sa otvara otazka ci max rychlost bude rovnaka pri 3500rpm ktore ma teraz a pri 8000rpm ktore teoreticky mozno dosiahnut...?
Mne nejde o nic len aby to islo max 8OKm/h to bude moj ciel..Za dalsie nad 90-kovym valcom som nerozmyslal...koly zivotnosti...Vo vyhliadke som mal 73ccm Malossi aj z vackou,variator.
Este otazka ako to ovplivni remen?
Opat dakujem...Dnes ste mi moc pomohli chalani!


### opravena citacia, ked pouzivas tlacidlo citovat, nezasahuj do samotneho textu, ktory ti forum do prispevku napise - THeBaNDiT

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Št Júl 23, 2009 9:38 am
od užívateľa alcatelko
3500 otacok? ved spojka zabera vo vyssich otackach...seriovy 4t toci 7-7500 rpm...vario pracuje okolo 6-6500...mas na tom otackomer?

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 24, 2009 12:48 am
od užívateľa Point 22
Vyriesene...CDI spravene rychlost 77Km/h az 80Km/h...
To je to co som potreboval!
VELMI PEKNE DAKUJEM!!!!

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 24, 2009 12:52 am
od užívateľa THeBaNDiT
tak nam este napis, ako si to myslel s tymi 3500 otackami, Alcatelko spravne poznamenal, ze v takychto otackach je spojka este bez zaberu, teda scooter stoji... :)

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 24, 2009 2:46 am
od užívateľa Rips.
Ja sa tiež na 3500 už pohybujem :)

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 24, 2009 11:07 pm
od užívateľa Point 22
Ano tych 3500rpm je spodnych...rozbieha sa pri 2500rpm to len pre info...
Dnes boli idealne podmienky na testovanie...
Jedina skoda co je ze mam tacho "iba" do 80Km/h... pretoze rucicka mi isla za 80 takze v reale neviem kolko som isiel...Zajtra skusim zmerat s aftom a dam vediet :)

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 24, 2009 11:54 pm
od užívateľa Point 22
Dalsia zalezitost...Viem zmenou vahy valcekov dosiahnut rychlejsí dosah max rychlosti?
A ake valceky mam pouzit?
Problem je totiz ten ze nikde som nenasiel aku gramaz valcekov ma Aprilia SportCity one 50ccm 4T je to model 2008-2009 konkretne na nas trh to prislo koncom roka 2008.
Opat dakujem za odpoved...

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: So Júl 25, 2009 9:31 am
od užívateľa rspeed
.... pozeras na to zo zleho uhla - potrebujes aby sa ti scot rozbiehal v otackach s max. vykonom a tieto si drzal az do Vmax. .... takze potrebujes nastavit spojku vymenov pruziniek,a nasledne lahsimi valcekmi a tvrdsov kontrastkov dosiahnut plynulu zmenu prevodu bez presmykovania remena .... dufam ze je to kratke,strucne a pre mechanika zrozumitelne a postacujuce....

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: So Júl 25, 2009 10:04 am
od užívateľa THeBaNDiT
rspeed napísal:potrebujes aby sa ti scot rozbiehal v otackach s max. vykonom
mne sa vidi, ze v otackach s maximalnym krutiacim momentom, otacky s maximalnym vykonom su o nieco vyssie (aj z aut pozname, ze auto zrychluje najlepsie v otackach s maximalnym krutiacim momentom, u benzinoveho motora trebars 3600ot, pricom maximalny vykon ma trebars v 5600ot, kde vsak uz konci a treba proste zaradit vyssiu rychlost)
rspeed napísal:a tieto si drzal az do Vmax.
mne sa vidi, ze kazdy variator funguje tak, ze rozbieha sa v istych otackach (hmotnost valcekov sa upravi tak, aby to boli otacky s najvyssim krutiacim momentom) a ked sa variator otvori uplne, tak potom navysovanie rychlosti pokracuje vdaka tomu, ze motor ma este silu a potiahne to do vyssich otacok s maximalnym vykonom (vyssie otacky = vyssia rychlost), aspon u mna na Keeway Matrixe to takto vzdy fungovalo. Na Aprilke to nemam odsledovane, pretoze vo vyssich rychlostiach uz motor ani nepocujem a otackomer (tiez) nemam... ale isto to je tak isto. A na bratovom XC to tiez takto funguje, variator radi v nejakych 6500-7000ot a od nejakej 90-100km/h sa uz rychlost zvysuje navysovanim otacok az do cerveneho pola...

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Po Júl 27, 2009 1:17 pm
od užívateľa Richi1993
point : poslal som ti ss

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Ut Júl 28, 2009 7:34 am
od užívateľa Point 22
Chcem sa spytat ci viete aku gramaz maju seriove valceky na sportcity a ake mam dat lahsie viem ale neviem aku vahu lebo neviem aku maju teraz...Kontrasku ked dam silnejsiu tak by sa to malo rozbiehat pri vyssej rychlosti ak som dobre pochopil...Farbou je rozdelena sila?Aku mam dat?Zase len skusat?A este one question akej farby pruziny do vario?k tym lahsim valcekom?...Dakujem...
p.s. hladal som ale fakt som nikde nenasiel gramaz valcekov na Aprilia SS one
Inak dufam ze to pomoze lebo sa mi to dlho rozbieha..a ked dam full plyn tak sa dosihnutie Vmax este spomaly ako keby ho pridusilo proste nema taky nabeh....(vacsiu trysku)?

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Št Júl 30, 2009 5:36 pm
od užívateľa Point 22
Nikto nevie?

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 31, 2009 1:30 am
od užívateľa theruck
Point 22 napísal:No alcatelko ... Vsetko ide ked sa chce ...
Som xy rokov automechanik!(autorizovany servis a nie nejaky garazovy majster)
Ci ze tak to len koly tomu aby si mi nevysvetloval niektore veci ktore su banalne mimo toho ze to myslis dobre :)
Zacali sme teraz predavat Talianaske motocykle,skutre cisto talianske(kedze sme autorizovany servis Fiat...tak sa to da pochopit)
No a k veci...Pisu urcity vykon pri urcitych otackach a tak isto Nm pri urcitych otackach...Tento moj skuter ich nedosahuje...mam namysli otacky.Preto som zalozil tento prispevok...Kruzok som odstranil to bolo ako prve...z 55Km/h to stuplo na nejakych 60-65Km/h preto som si isty ze tam este nieco bude...tak isto ako som uz spominal nedosahuje to tie otacky pri ktorych to ma pisane najvyšie vykony...Tak rozmyslam ako tomu pomoct prva vec bude bud vymenit alebo rozobrat tlmic vyfuku pretoze tento skuter splna normy EURO3 a ma mat v tlmici nieco ako katalyzator(brzdič plynov) dalsia vec je ze vymenim variator...Len moj prispevok bol adresovany veciam co sa tykaju skusenosti atd.len koly urychleniu prace... tak isto hned vedla cisla karoserie ma napisane hlucnost 78dB pri 3500rpm co znamena ze vyrobca pre dany 4T 50ccm udava krutiaci moment najvyšší pri 4500rpm-5000rpm tak tam nieco bude...z logickeho hladiska...cim vyššie otacky tym vyšši hluk bude motor vydavat...
Preto sa este raz spytam kompetentnych viete o nejak finte ktora je na motore PIAGGIO 50ccm 4T ktoru dokazem zvysit otacky tym aj konecnu rychlost a rozbeh?
Za odpoved DAKUJEM :)
btw piaggio zip novy je uz tucna cina... otacky zvysis lahsimi valcekmi ale s tym vyfukom to podla mna nespasis. 65 na 4t 50ccm je dost. to ze vyrobca udava vlastnosti motora je pekne ale kedze ty vazis nejake to kilo tak sa na tie otacky dostat nikdy nemusis

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 31, 2009 7:27 am
od užívateľa Point 22
Theruck. Ja mam SportCiy nie Zip ale to je jedno...Motory su piaggio takze to ze je to vyrobene v čine je len good lebo scoot nestoji 2300€ ale 1700€ takze parada...Krzok som al prec,cdi som odblokoval dlhsie mu to trva ale idem za tachometer!Na tachometri mam 80Km/h a ide to este tak 1cm za aj ked mu to chvilu trva :wink: :wink: urcite chcem poriesit valceky neviem ci aj pruzinky...a asi aj kontrasku... Len neviem zistit kolko maju moje origo valceky gramaz...akze neviem ake mam dat.Na mallossi stranke su pisane 15.5g ale neviem ci su to origo alebo uz lahsie...Tak isto pruzinky su biele,cierne a zelene tusim ale nebolo popisane ake su ktorej farby tak neviem ci to neni len dizaj ta farba...

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 31, 2009 7:35 am
od užívateľa Point 22
Teda taketo valceky....neviem ci som dobre precital gramaz lebo tomu moc nechapem jak je to napisane... 6 HTRoll Ø 19x15,5 gr.06,5 inak chodim na tom s priatelkou a ide to super na 50-ku!
http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Ma ... %209420.I0
Motor je teda PIAGGIO (C377M) 50ccm 4T

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Pi Júl 31, 2009 7:51 am
od užívateľa VLADY
Valčeky nieje problém odvážiť aj an kuchynskej digiváhe .......dáš tam všetky naraz a celkovú váhu vydelíš počtom valčekov a máš to docela dosť presne .... a máš istotu vždy väčšiu čo tam je ako keď Ti to tuná dakto napíše a pritom to nemusí byť pravda. :beer:

Re: Piaggio Zipp , Aprilia SportCity one (50ccm 4T)

Napísané: Ne Aug 02, 2009 9:59 am
od užívateľa Point 22
Ok dakujem.Co sa tyka toho mallossi tak to je tych 15,5gr vaha valcekov ano? A to 06,5 je co ?


### citacia odstranena, posledny prispevok sa necituje - THeBaNDiT