Sviecka & otacky

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Sviecka & otacky

#1 Príspevok od užívateľa ftakopysk » Ut Sep 15, 2009 6:46 pm

Nazdar. Viete mi poradit nejake jednoduche citanie ohladne volby spravnej sviecky? Pripadne mi skuste pomoct diagnostikovat moj problem.
Ked skuter chvilu stoji, nastartujem ho, tak prvych par rozjazdov je v pohode, sviznych. Ked sa ale trosku zohreje, tak ako keby zlenivel. Nechce tak ist do otaciek a zo stredneho pasma akceleruje pomalsie, ako ked je vychladnuty. Napadlo mi, ze by to mohlo byt svieckou, ale kedze som amater a zaciatocnik, tak sa samozrejme mozem aj mylit :)

Este jedna podotazka. Od coho zavisia maximalne otacky motora a to, ako motor ide do otaciek? Ked dam lahsie valceky do variatora, bude motor pracovat vo vyssich otackach? Subjektivne mam pocit, ze vykonovu spicku mam niekde okolo 9000, ale motor sa tam len velmi malo kedy dostane. Ale ked uz vyleti na tych 9000, tak prave citim zatah.

Diki za odpovede.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#2 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » St Sep 16, 2009 8:12 am

Ja si myslím že pri zohriatom motore ti nejde do otáčok,kôli zohriatemu variatoru a remeňu, ktrorý sa teplotou natiahne a potom preklzuje. Tu by sa dalo pomôcť kevlarovým remeňom.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#3 Príspevok od užívateľa ftakopysk » St Sep 16, 2009 8:19 am

kevlarovy remen tam je.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#4 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » St Sep 16, 2009 9:25 am

Tak potom neviem čím by to mohlo byť.
K tej teplote sviečky : postup ako to prečítať je asi takýto
1. Zohrej motor a potom na stojane alebo ak chceš aj za jazdy vytoč motor na plný plyn apoň nejakú minútu a hneď vypni motor
2. Vyšróbuj sviečku a sleduj iskrisko (mám na mysli ten kovový výčnelok čo ide z prstenca nad iskrisko) Správna teplota je vtedy keď presne do polovice je sfarbený jednou farbou a od druhej polovice inou farbou (svetlejšia a tmavšia farba).
Pokial to tak nieje tak máš buď studenú sviečku,alebo naopak teplú sviečku.
Niekde tu na fóre boli aj fotky kde to bolo pekne vidno.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#5 Príspevok od užívateľa ftakopysk » St Sep 16, 2009 9:55 am

toto myslis? http://www.scooter-tuning.sk/sviecky.htm
skusim teda pozriet to co mi radis, snad tu sviecku najdem a dostanem z motora :))

ak by mal niekto nejaky iny napad/navrh, tak sem s nim. diki.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#6 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » St Sep 16, 2009 10:28 am

Na tomto obrázku nieje vidieť ten teplotný stupeň. Bolo to v inej téme ale neviem to nájsť teraz
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#7 Príspevok od užívateľa ftakopysk » St Sep 16, 2009 10:34 am

pocuj a k tym otackam mi nevies nieco povedat?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#8 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » St Sep 16, 2009 11:34 am

K otáčkam si to pochopil správne. Čím lahšie valčeký tým lahšie sa dostane do otáčok. Takto to znie jednoducho že treba dať najlahšie valčeky , ale nieje to tak. Lahké valčeky zase nedokážu dostať variátor do úplne otvoreného stavu a preto nedosiahneš maximálnu rýchlosť. Treba sa s tým pohrať a nájsť tú správnu hmotnosť. Skús preštudovať web www.scootland.cz tam je tento princíp veľmi dobre a zrozumiteľne vysvetlený a určite tam nájdeš aj mnoho iných informácií.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#9 Príspevok od užívateľa ftakopysk » St Sep 16, 2009 11:43 am

s rychlostou nabehu do otacok mi to je jasne aj s tym, ake uskalia maju prilis lahke a priliz tazke valceky. skor mi islo o to, ci zmenou valcekou viem ovplyvnit aj maximalne otacky motoru a ak nie, tak co ich ovplyvnuje. pozeram, ze ty mas tiez 70ccm valec. kolko ti to priblizne toci?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#10 Príspevok od užívateľa theruck » St Sep 16, 2009 12:14 pm

inac nenapisal si aky mas setup...
ked mas 70tku valec tak sviecku by si tam mal mat od NGK nejaku BR9HS alebo BR9ES podla toho ci mas dly alebo kratky zavit.
s tymi valcekmi je to tazko. zavisi od toho kolko vazis. a potom ekd to vyladis a zoberes zo sebou 10kg navyse uz to nebude zase ono.
v principe sa na otackomer vykasli a steluj to pocitovo ze ci sa ti to dobre rozbieha ci to zrychluje linearne a ci ti ta maximalka staci a vyhovuje.
to ze ti to za tepla ide horsie moze byt aj kvoli tomu ze to nestihas chladit alebo mas zle nastaveny karburator

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#11 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » St Sep 16, 2009 12:55 pm

ftakopysk napísal:s rychlostou nabehu do otacok mi to je jasne aj s tym, ake uskalia maju prilis lahke a priliz tazke valceky. skor mi islo o to, ci zmenou valcekou viem ovplyvnit aj maximalne otacky motoru a ak nie, tak co ich ovplyvnuje. pozeram, ze ty mas tiez 70ccm valec. kolko ti to priblizne toci?
Čo sa týka otáčok tak ešte keď mi ukazoval otáčkomer tak som vytočil 10 200 ot/min na street výfuku. Na laďáku by to išlo ešte o minimálne 1000 viac.
Ak máš 70 valec tak presne ako ti vedúci napísal tú mám aj ja s teplotným číslom 9.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#12 Príspevok od užívateľa ftakopysk » St Sep 16, 2009 2:03 pm

kupil som tento skuter http://forum.scooter-tuning.sk/memberli ... ile&u=1751 takze aj setup sedi, akurat tam nie je ten open filter a valceky by tam mali byt 7,5g. ja som to zatial ale neotvaral, takze to neviem potvrdit. maximalka je tak okolo 90 tacho, co mi v meste staci. aj ked chalan, od ktoreho som to kupil tvrdil, ze mu to islo aj 116 ale ze tam potom nieco zmenil, lebo ze to prilis vela tocilo, alebo neviem co presne. neviem ci to mohol spravit ten open filter, alebo nebodaj lahsie valceky. vazim 80kg, takze ziadny tazkotonaznik nie som :)

sviecka by teda podla vsetkeho mala byt dobra. co sa toho zrychlenia tyka, tak to nejde uplne linearne. na zaciatku su take dve silnejsie potiahnutia a potom to uz nezrychluje tak rychlo, ale postupne. no a citelne lepsie, ked skuter chvilu stoji, ako ked je to v prevadzke. chladenie by malo byt OK, vacsinou nie je ani v polovici skaly ukazovatela teploty.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#13 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » St Sep 16, 2009 2:09 pm

To je naghostov skúter.
Tie 7,5 gr valčeky sú možno na laďák trochu ťažke.Ja som mal na laďáku 6 gr a chalani tu majú aj lahšie. Možno by stálo za skúšku dať niečo okolo 6 gr. Ale ťažko sa takto na dialku radí.
Poprípade ak nemáš valčeky na skúšanie skús tam dať len 3 ks tých 7,5 gr a budeš mať len 3,75 gr a uvidíš čo to spravý.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#14 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Sep 16, 2009 2:14 pm

piaggio a ladak skus nieco okolo 5-5.5g
to ako ide do otacok zalezi od zmesy,valcekov,karbu atd atd...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#15 Príspevok od užívateľa ftakopysk » Št Sep 17, 2009 9:54 am

ok, diki za rady, ked budem mat cas, tak to skusim rozobrat a dat tam nejake ine valceky. len este jedna taka mozno trosku blba otazka :) potrebujem na zhodenie variatoru nejake specialne nastroje? na zhodenie krytu by mal stacit imbus, ale neviem co ma moze cakat vnutri. potrebujem aj momentovy kluc?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#16 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Št Sep 17, 2009 10:28 am

Na zhodenie variatora na 2T potrebuješ piston stoper, ktorý sa zašróbuje namiesto sviečky a tým zablokuješ klukovú hriadeľ proti otáčaniu a vtedy môžeš uvolniť maticu variatora. Dalo by sa to aj inak ale pri uchytení variatora nejakými kliešťami by si ho mohol poškodiť tak tomu sa radšej vyhni. Nič iné by ťa pri demontáži prekvapiť nemalo.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#17 Príspevok od užívateľa ftakopysk » Št Sep 17, 2009 1:44 pm

maju to aj v nejakych kamennych obchodoch, alebo to treba objednat cez nejaky e-shop?
nejaky vhodne dlhy srob vhodneho priemeru by to nevyriesil?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Sviecka & otacky

#18 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Št Sep 17, 2009 2:07 pm

ja som to kupoval na scootlande,majú to aj na tomto e-shope a neni to problém vyrobiť zo starej sviečky na ktorú navaríš kus šróbu aby to zastavilo piest. Poprípade ak dokážeš kúpiť taký šrób čo tam nakrútiš nech sa páči.
Inak vyzerá to takto :
Prílohy
buzetti-piston-stopper-buzetti.jpg
(35.06 KiB) 242 stiahnutí
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Sviecka & otacky

#19 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Sep 17, 2009 3:26 pm

Vyriešil...ale kde zoženieš šroub čo bude mať závit ako sviečka a dlžku cca 5cm??? je jednoduchšie zobrať starú sviečku a s tej to spraviť, a vôbec už sa to riešlo ako sa také dačo dá vyrobiť za 10 minút a trocha šikovnosti k tomu.A ani navárať nič netreba stačí zo starej sviečky vybúchať izolátor a celé vnútro až ostane len tá kovová závitoidná časť a dnu potom strčiť jednu M6ku šroub a dve matice jedna pred a druhá za a je hotovo....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

ftakopysk
chodec
chodec
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Ut Sep 15, 2009 6:33 pm
Skúter: Piaggio NRG LC

Re: Sviecka & otacky

#20 Príspevok od užívateľa ftakopysk » Pi Sep 18, 2009 1:39 am

diki chlapi! teraz do toho asi este nejdem rypat, kym sa da jazdit. ked bude zima a sneh, tak to doma v garazi rozoberiem a budem experimentovat :)
podpis som si este nenastavil

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"