Strana 1 z 2
automaticky sytic
Napísané: Pi Aug 18, 2006 3:59 pm
od užívateľa THeBaNDiT
Je normalne, ze po nastartovani studeneho skutra sa dve minuty nic nedeje, motor bezi na konstantnych otackach a AZ po dvoch minutach nicnerobenia zdvihne sytic otacky natolko, ze sa roztoci koleso, a potom priblizne po minute klesnu otacky na volnobeh? (dlha otazka, ja viem) Dnes mi skuter dokoca tocil zadnym kolesom na hlavnom stojane vo vysokych otackach az 10 minut! (a neprestal, kym som ho brzdou neubrzdil)
Nie je ten automaticky sytic vadny, ked dve minuty nerobi nic a az potom zahrieva, a OBCAS (ako napriklad dnes) nevie s tym zahrievanim ani prestat? Robilo a robi to takto od novosti (teda pred aj po odblokovani).
Pytam sa, lebo neviem, ci je to normalny jav. Podla mna by sa to malo po nastartovani hned od zaciatku minutu-dve zahrievat, a potom klud... a nie ze nastartujem a cele dve minuty cakam, kym sa vobec nieco zacne diat.
Co vy na to?
Napísané: Pi Aug 18, 2006 4:10 pm
od užívateľa theruck
mne sytic nabehne tak do 10 sekund.
ale ak ti to vobec neskape medzitym tak to je v pohode asi...
co sa tyka toho ze ti toci koleso tak to mas primakku spojku alebo pritazke valceky alebo prislabu kontrastku alebo prilis vysoke otacky volnobehu (spominal si ze ti menili trysku tak tak si to dosteluj)
Napísané: Pi Aug 18, 2006 4:21 pm
od užívateľa THeBaNDiT
theruck napísal:mne sytic nabehne tak do 10 sekund.
ale ak ti to vobec neskape medzitym tak to je v pohode asi...
co sa tyka toho ze ti toci koleso tak to mas primakku spojku alebo pritazke valceky alebo prislabu kontrastku alebo prilis vysoke otacky volnobehu (spominal si ze ti menili trysku tak tak si to dosteluj)
praveze mi trysku nemenili, robilo to od kupy motorky a robi to doteraz... znizil som dnes otacky volnobehu, ale uvidim, ci nebude pre zmenu problem s nastartovanim (bez pridania plynu)
ak mi niekto potvrdi, ze tie pravidelne dve minuty nicnerobenia sposobuje vadny sytic, tak sa to pokusim zreklamovat, sak vymenit sytic a odskusat, ci to bude OK, to by nemal byt problem, ci ano?
Napísané: Pi Aug 18, 2006 4:22 pm
od užívateľa theruck
zavisi od toho aky je pristup ku karburatoru - ci treba dole plasty atd
u mna to trva tak 15 minut
Napísané: Pi Aug 18, 2006 4:25 pm
od užívateľa THeBaNDiT
ak si myslim, ze je automaticky sytic to, co si myslim, ze je a totiz ze ku karburatoru vedie taka tenka dvojlinka do maleho cierneho cuda, ktore je prichytene dvoma skrutkami ku karburatoru, tak myslim, ze vo vymene by problem byt nemal...
nahodim tu coskoro foto, a budete vsetci o dost mudrejsi, co kde a ako

Napísané: Pi Aug 18, 2006 5:03 pm
od užívateľa VLADY
áno to je ON!

Napísané: Pi Aug 18, 2006 5:13 pm
od užívateľa maxipayne
aut sytic je dobry len na to aby si ho mohol vymenit za manualni
Napísané: Pi Aug 18, 2006 5:32 pm
od užívateľa THeBaNDiT
maxipayne napísal:aut sytic je dobry len na to aby si ho mohol vymenit za manualni
no mozno ze ano, ale mne by sa celkom pacilo, keby fungoval tak, ako asi ma, a teda ze nastartujem, minutu sa zahrieva (teda kym zapnem bundu, nasadim prilbu a skontrolujem spätaky) a potom uz so zahriatym motorom vyrazam do cestneho boja o zivot...
motorku mam v zaruke, nechcem do nej takto zasahovat... a ako by som vedel, ze mam motor zahriaty a teda mam sytic vypnut?
Napísané: So Aug 19, 2006 10:26 am
od užívateľa VLADY
Tak jak volakedy na škodovke alebo žiguláku máš uši a cítiš ako ten motor ide..... Ale aj tak je s tým manuálom babračka, ja by som to nechcel na scootra, mne to za toho ušetreného politra benzínu nestojí babrať sa z nejakou páčkou!Ale zas je pravda že ak sa automat pokazí je to o nevy.
Napísané: Ne Aug 20, 2006 12:08 pm
od užívateľa alcatelko
podla mna ten sytic neskoro vypina...dve minuty v pohode a potom ked je motor teply tak je uz bohata zmes a zdvihne to otacky...vtedy by sa mal vypnut...ale asi bezi dalej...chcelo by to nejak spravit aby vypinal pri nizsej teplote...alebo ma chybny snimac...
Napísané: Ne Aug 20, 2006 5:35 pm
od užívateľa VLADY
Tam nieje žiadny snímač len cievka z odporového drôtu natočená okolo toho termovalčeka a tá ho zohrieva a tým sa z neho vysúva tá tyčka a zatvára sa. takže ak je moc teplo v jeho okolí tak sa to celé skorej zohreje a skorej zavre a ak je zima tak to trvá dlhšie. a v obvode je ešte zaradený nejaký odpor tuším 10ohm.A to je len na obmedzenie prúdu aby tam nemuselo byť asi hodne toho odporového drôtu alebo čo.Inak odber tam je okolo 0,3-0,4A Ale aj ja som si myslel najprv že je to nejaký termistor čo podla teploty mení svoj odpor a tým aj prúd do termostatu ale tak to nieje, je to len výkonový odpor v tkom kovovom plechovom púzdre a ide do neho drôt zo sytiča a on je na kostre tým plechovým púzdrom...Zatvára sa v podstate hned ako ide do sytiča tých 12v od spínačky takže preto sa má ak scooter dlho stál a je suchý karbec nakopávať bez zapnutého zapalovania aby sa nestalo že než sa dostane benzín do karbecu tak už je sytič zavretý a potom je problém to studené naštartovať.

Napísané: Ne Aug 20, 2006 5:48 pm
od užívateľa alcatelko
no tak ta tycka sa vysuva zle a drzi dlho otvoreny sytic...rozpisal si sa pekne ale riesenie ziadne...niet nad manual sytic...
Napísané: Ne Aug 20, 2006 7:21 pm
od užívateľa VLADY
ťažko dať riešenia ak to nemá človek pred sebou, ale základ je vedieť ako to funguje ja keď som to prvý raz videl tak som si myslel že to je elektromagnet,a ten odpor plechený že je termistor, ale potom som to skúsil dať na zdroj a akože sa nič nedialo v prvom momente a až po chvíli to začalo vylezať von ...Ale na to aby to vymontoval a vyskúšal či to funguje jak má treba len 10 minút lebo je možné že tam robí šarapatu aj niečo iné v tom karbeci...
Napísané: Po Aug 21, 2006 9:39 am
od užívateľa THeBaNDiT
Dik za spomenute vedomosti, ja to vidim tak, ze asi bude najjednoduchsie spytat sa predajcu-servismana, ci nema poruke dalsi automaticky sytic (hoc aj z Matrixa, co mu tam stoji v predajni) a nech mi ho na tyzden vymeni...
ale momentalne, ako som znizil volnobezne otacky, tak uz po nastartovani k tomu zvysovaniu otacok po dvoch minutach nedochadza, avsak teraz nikdy pri studenom motore nechyti na prvy raz (ani ak predtym s vypnutym zapalovanim tak trikrat nakopavackou nakopnem), chyti az na tretie 3-4sekundove drzanie startera...
a este detail: ked mi to vtedy po dvoch minutach zvysovalo otacky, tak to nebolo postupne zvysovanie, ale doslova dve minuty stabilne otacky a po dvoch minutach zrazu sup ho s otackami v priebehu 5 sekund hore...
ešte 1 otázka k sytiču
Napísané: Po Aug 21, 2006 11:10 am
od užívateľa Palo
už som pochopil že skútre majú automatický sytič, prečo sa ale potom štartuje s pridaným plynom ?
Re: ešte 1 otázka k sytiču
Napísané: Po Aug 21, 2006 11:22 am
od užívateľa THeBaNDiT
Palo napísal:už som pochopil že skútre majú automatický sytič, prečo sa ale potom štartuje s pridaným plynom ?
skutre, ktore maju automaticky sytic, sa nemaju startovat s pridanym plynom... spravne by mali nastartovat v pohode bez plynu... resp. v ziadnom pripade plyn nepridavat (asi iba v kritickej situacii)
Ja startujem bez plynu, ale niekedy musim tlacidlo drzat aj zo 5 sekund, aby to chytlo a nezdochlo (ale to vsetko len pri studenom motore, ked je motor teply, ziaden problem)
takze ako vravim, automaticky sytic - startovat bez plynu, tu o tom pisu:
Napísané: Ut Aug 22, 2006 3:23 pm
od užívateľa kika
Bandit : s tymito otackami som mala aj ja problemy, niekde som tu davnejsie zalozila o tom aj temu, proste pri starte mi po chvili tak roztocilo koleso a cely skuter hucal a nechcel sa zastavit, az po nejakej minute-dvoch sa ukludnil a dalo sa vyrazit.mozno by to chcelo len trosku nastelovat a nielen volnobeh.mne to po vymene kolena chlapik nasteloval a za studena mi chyti na druhykrat (bez plynu samozrejme) a teply motor musim startovat s plynom

Napísané: Ut Aug 22, 2006 4:18 pm
od užívateľa THeBaNDiT
kika napísal:Bandit : s tymito otackami som mala aj ja problemy, niekde som tu davnejsie zalozila o tom aj temu, proste pri starte mi po chvili tak roztocilo koleso a cely skuter hucal a nechcel sa zastavit, az po nejakej minute-dvoch sa ukludnil a dalo sa vyrazit.mozno by to chcelo len trosku nastelovat a nielen volnobeh.mne to po vymene kolena chlapik nasteloval a za studena mi chyti na druhykrat (bez plynu samozrejme) a teply motor musim startovat s plynom

neuveris, ale prave tu temu, v ktorej si mala ten problem, som prave dnes cital...

akurat, ze potom sa uz viac venovali Tebe nez Tvojmu problemu...

betari
Jedine, co ako tak mozem stelovat, je volnobeh a bohatost zmesi (kontrolovanej pomocou sviecky, ktoru momentalne (odkedy sa skuter vratil z opravy) nie som schopny vlastnymi silami odkrutit)
ale mne to robilo to iste, krutilo kolesom raz aj vyse desat minut a nijako som to nedonutil znizit otacky (aj som rozsvietil svetla, dialkove, smerovku aj brzdove svetlo naraz, ani taky odber elektriny nezabral...), teraz som znizil volnobezne otacky, tak uz nekruti a nehuci...
zvlastne, ze ked som zasvietil svetla, aj rucicka paliva sa pohla na kustiq iny stupienok (uz nepamatam, ci vyssie alebo nizsie), ma to nieco s napatim

Napísané: Ut Aug 22, 2006 4:28 pm
od užívateľa lil_b
kašli na detailiky

pokial to jazdí sa voz, ale si všimni že čím vyšší voľnobeh to má tým lepšie to ide z miesta.... (odpich)...
ked nechceš aby sa koleso krútilo na stojane, tak daj tvrdšie pružinky do spojky a bude to kopať do zadku

Napísané: Ut Aug 22, 2006 4:40 pm
od užívateľa THeBaNDiT
lil_B napísal:kašli na detailiky

pokial to jazdí sa voz, ale si všimni že čím vyšší voľnobeh to má tým lepšie to ide z miesta.... (odpich)...
ked nechceš aby sa koleso krútilo na stojane, tak daj tvrdšie pružinky do spojky a bude to kopať do zadku

presne to mi povedal aj predajca/servisman, ked som sa pytal, preco mi nechce urobit servisnu prehliadku po 1000km, a totiz mi povedal, ze pokial to trubi, blika, vrci, tak sa mam vozit a nestarat sa... a potom sa to zadrelo
ale ked pises, ze vyssi volnobeh je lepsi odpich, tak tomu asi este trosku pridam
(nevadi mi, keby sa koleso trosku krutilo, ina vec je, ked sa koleso kruti tak, ze sa skuter trasie (a ako som tak videl, tak ta pneumatika pri toceni je akasi nerovnomerna, rozumej, akoby bola slaba elipsa, ale to sa ani nepokusam zreklamovat, to by ma rovno odbil... predne koleso takisto, niekedy citim od predneho kolesa vibracie))
vedeli by v pneuservise dat dole kolesa? Najma to uchytenie zadneho je akesi pre mna nezname

A potom ak by kolesa vyzuli a obuli + vyvazili, mozno by sa to spravilo... (myslim tu elipsu a vibracie) Neviete, co by stalo to vyzutie a obutie + vyvazenie?
Myslim, ze nevyvazene kolesa asi necinia skutru dobre...

Napísané: Ut Aug 22, 2006 4:45 pm
od užívateľa lil_b
cca 250-350sk to stálo mna... prezutie, vyvaženie
Napísané: Ut Aug 22, 2006 4:52 pm
od užívateľa THeBaNDiT
lil_B napísal:cca 250-350sk to stálo mna... prezutie, vyvaženie
tak to by som bol ochotny dat... skocim do pneuservisu a popytam sa...

Napísané: Ut Aug 22, 2006 6:51 pm
od užívateľa kika
skus s nim pojazdit, mozno sa umudri, mne to tocenie kolesa preslo po odblokovani, lenze ty si uz odblokovany, tak to je zahada.a mas uz aj tu trysku vymenenu?
Napísané: St Aug 23, 2006 4:25 pm
od užívateľa Stando
Ja startujem na 1/8 plynu, potom ho necham taku necelu minutku povrcat a jemne vyrazim, kym sa mi trochu nezohreje. Lebo cesta do prace mi trva cca 8-10 minut, ak mam z toho casu 2-3 minuty vrcat, to sa mi velmi nevidi...
Inac ked som mal 47,5 (uskrtenu) trysku tak cas takeho studeneho bublania bol ovela kratsi, teraz mam 57,5 a cas bublania sa zdvojnasobil...
Sitic mi na pockanie vymenili, lebo skuter za studena nedrzal otacky a poskakoval, uz je to OK.
THeBaNDiT - mas "dobreho" predajcu

Napísané: Št Aug 24, 2006 12:33 pm
od užívateľa THeBaNDiT
Stando napísal:Ja startujem na 1/8 plynu, potom ho necham taku necelu minutku povrcat a jemne vyrazim, kym sa mi trochu nezohreje. Lebo cesta do prace mi trva cca 8-10 minut, ak mam z toho casu 2-3 minuty vrcat, to sa mi velmi nevidi...
Inac ked som mal 47,5 (uskrtenu) trysku tak cas takeho studeneho bublania bol ovela kratsi, teraz mam 57,5 a cas bublania sa zdvojnasobil...
Sitic mi na pockanie vymenili, lebo skuter za studena nedrzal otacky a poskakoval, uz je to OK.
THeBaNDiT - mas "dobreho" predajcu

ja viem, ale predajcu si nevyberies... pred kupou vyzeral byt sympaticky chlapik... ale teraz sa mu akosi nechce riesit problemy, mam taky pocit.
Trysku mam neviem aku, ale asi tu 57.5 (vraj). Nebudem ju kontrolovat, kedze je dost zasita v motorke a to by som nezvladol (najma motorka je v zaruke, tak to nechcem rozoberat)
Skor by som ten sytic poriesil, ak by ho mal na sklade...