PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Moderátor: Moderators
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Čaute chlapi, potreboval by som pomoct, jazdil som na skutri a potom som ho vypol, minutu na to som ho isiel startnut, skuter točil štarterom a nič, tak si vravim že to je sviečka, po výmene sviečky iskri stale niet. Tak po kábloch k CDI do ktorého po meraní z dobíjania tieklo napätie 10-20V, no z neho do fajky nešlo nič, chyba najdena - CDI , objednal som druhé dám ho tam a niččč .. co ted...?
Dakujem za odpovede.. .
Dakujem za odpovede.. .
podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Impulzná cievka v alternátore, ktorá dáva impulz kedy má skočiť iskra.Ak je to napájanie v poriadku...ak je aj tá OK tak možno skúsiť odpojiť skapíňací kábel čo ide od spínačky a ukostruje pri vypnutí práve cievku zapalovania aby motor nemal iskru a vypol sa...že by ostal kontakt spojený aj keď je klúčik v polohe zapnutého zapalovania . Alebo potom už neviem samotná indukčná cievka? nepreráža dekde VN cez kábel alebo zlá fajka, a preto neskáče na sviečke iskra?
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Mam nové CDI aj s káblom aj s NRG novou fajkou. Spínačka je premeraná, vo vypnutom stave je zopnutá a pri zapnutom rozpojená, takze ostáva iba ta indučka v alternatore ako by som ju mohol premerat ked sa ku nej dostanem Dakujem Vlady
podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Ide z nej kábel tiež do CDIčka ..ale presne farbu netuším.Idú tam dva z cievok jeden z napájacej cievky a druhý z tej impulznej.Takkže v podstate pri pretáčaní motorom by si mal namerať na oboch nejaké napätia - striedavé....Asi treba pozrieť schému...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Od CDI ku indučke ide oranžovy kábel...
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Chlapi ja neviem čo už s tym, jedine čo už len može byť zle je fakt ta mala indučka v alternatore čo dava impulz CDIčku na iskru... Skúšal som impulzový drat merať a neviem aka by ta hodnota mala byť, ako by som tu indučku mohol inač premerať či je zla...?
Pridávam video, ktore som natačal pri meraní či som postupoval správne ...
PS: pripadá mi to ako vyklad no to si nevšimajte
http://www.youtube.com/watch?v=0zJuiqGJ ... e=youtu.be
Pridávam video, ktore som natačal pri meraní či som postupoval správne ...
PS: pripadá mi to ako vyklad no to si nevšimajte
http://www.youtube.com/watch?v=0zJuiqGJ ... e=youtu.be
podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Ohmicky samotná cievka ak rátam že jeden koniec má asi ukostrený, tak voči kostre by mala mať nejaké stovky ohmov cca 200 ......určite nie megaohmy alebo nejakých pár ohmov.Vtedy je buď prerušená alebo má medzizávitový skrat. A teda nedokáže dať potrebné napätie...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Neviem ako je riešený chcipak na piaggio ale nedávno som robil zapaľovanie na minarelli 100cc a tam to bolo zase naopak ak bol chcipak na kostre tak to hádzalo iskru ak nebol tak nehádzalo.... Ja tom mam zase naopak a to tak ak skratnem chcipak na kostru tak prestane hádzať iskru čo typujem že aj na tvojom to tak je...
A ak typujem dobre že pri skratovaní chcipaka to nehádže iskru, tak potom máš v spínačke zaseknutý kontakt a stále chcipak je ukostrený, lebo si meral dve veci a to : Napätie napájania CDI a napätie snímaču iskry. Tieto dve napätia by si mal merať oproti kostre, a ty si ich meral oproti chcipáku ktorý pri zapnutom kľúčiku v spinacej skrinke by nemal byť na kostre, až po vypnutí kľúčika by sa mal spojiť na kostru a sviečka by mala prestať hádzať iskru. Takže keby chcipák nebol na kostre, tak by si nenameral žiadne napätia iba pri vypnutom kľučiku
Dúfam že sa chápeme takže skus od CDI odpojiť chcipák a tak skus či to dava iskru....
A ak typujem dobre že pri skratovaní chcipaka to nehádže iskru, tak potom máš v spínačke zaseknutý kontakt a stále chcipak je ukostrený, lebo si meral dve veci a to : Napätie napájania CDI a napätie snímaču iskry. Tieto dve napätia by si mal merať oproti kostre, a ty si ich meral oproti chcipáku ktorý pri zapnutom kľúčiku v spinacej skrinke by nemal byť na kostre, až po vypnutí kľúčika by sa mal spojiť na kostru a sviečka by mala prestať hádzať iskru. Takže keby chcipák nebol na kostre, tak by si nenameral žiadne napätia iba pri vypnutom kľučiku
Dúfam že sa chápeme takže skus od CDI odpojiť chcipák a tak skus či to dava iskru....
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Snímač otáčok mal odpor 120 ohmov tak som kupil novy ktory ma 200 tak jak ma být... Hodim ho tam a velke NIČČČ mňa už z toho porazi, od pondelka idem znova kabel po kabli, podla schemy... hadam najdem chybu, aj ked si myslim ze na nič nepridem, však potom napisem... Najviac ma sere že kupim nove CDi a k nemu NRG fajku aj s kablom a ešte snimač otačok a nič z toho nieje zle... škoda prašul ktorých momentalne moc nemam .... ach jaj
http://www.motelek.net/schema/scooter/p ... io_nrg.png
http://www.motelek.net/schema/scooter/p ... io_nrg.png
podpis som si este nenastavil
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
to čo som ti písal vyššie si neskúšal ?
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Chlapi prišiel mi nový snímač otačiek, nova fajka + kabel a indučka, spinačka je okey, včera som sa rozhodol to znova všetko prejst...
Pozrel som schemu, prstom som cekoval kazdy kablik vsetko je OK, napätie z dobijania OK, tak som uz nevedel co uz by som mohol urobit, tak som stiahol alternator a umyl som ho aspon v benzine nahodim zo srandy kopnem a skuter ide jak hodinky ja cely happy, nechal som ho zahriat, potom som ho vypol startnem a skuter ide na prvy kop, vravim si idem sa previest, vypol som ho skocim si pre prilbu idem startnut a skuter nejde... "NERV!!!"... tak som znova stiahol alternator a nasiel som prasklinku na magnete rotora... vid. foto
Môže tato prasklinka robiť tento problém ? Rozmýšlam, ked som to umyval v benzine bolo to este celkom mokre ked som to nahadzoval, benzin natiekol do praskliny vyplnil miesto, urobil tam vodivu časť a po cca 5 minutach sa vyparil a zas to neslo... RAĎTE PLS
Pozrel som schemu, prstom som cekoval kazdy kablik vsetko je OK, napätie z dobijania OK, tak som uz nevedel co uz by som mohol urobit, tak som stiahol alternator a umyl som ho aspon v benzine nahodim zo srandy kopnem a skuter ide jak hodinky ja cely happy, nechal som ho zahriat, potom som ho vypol startnem a skuter ide na prvy kop, vravim si idem sa previest, vypol som ho skocim si pre prilbu idem startnut a skuter nejde... "NERV!!!"... tak som znova stiahol alternator a nasiel som prasklinku na magnete rotora... vid. foto
Môže tato prasklinka robiť tento problém ? Rozmýšlam, ked som to umyval v benzine bolo to este celkom mokre ked som to nahadzoval, benzin natiekol do praskliny vyplnil miesto, urobil tam vodivu časť a po cca 5 minutach sa vyparil a zas to neslo... RAĎTE PLS
- Prílohy
-
- DSC00795.jpg
- (528.08 KiB) 14 stiahnutí
podpis som si este nenastavil
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Jaka prasklina to je spoj a skuter ide aj ked chyba polovica magneta, mam z tym skusenost. Hladaj problem inde, tu urcite nieje.
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
tak teraz si ma inac zrusil.... v čom je teda chyba jaj
podpis som si este nenastavil
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Skontroluj poriadne zapalko, ci tam nieje nieco poskodene, prerusene alebo podobne
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Cievky su všetky dobre... premerane ani jedno vynutie nieje pretrhnute... a dobija ukažkovo...
podpis som si este nenastavil
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Tak pricinu hladaj inde
- Area51
- st. skútrista
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: Pi Máj 27, 2011 4:37 pm
- Skúter: Honda CBR 125
- Bydlisko: Prievidza
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... 45&t=11901 ak by si zhanal niake nahradne diely tak predávam
Honda CBR 125
- Miro159
- st. kolobežkár
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: So Jún 14, 2008 7:21 am
- Skúter: Piaggio NRG mc3 AC - zatial v miernom tuningu
- Bydlisko: Nová Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: PIAGGIO NRG MC3 AC --> Elektrina
Závada vyriešená, chyba bola v praskline rotora, kolega ked nevieš na isto či to robi nejaka vec tak radšej nerad, neže by som pochyboval o tvojich skusenostiach ale iba si mi tym predlžil opravovanie... ako tak nad tym uvažujem ked magnet praskol možno si vymenil polarity juh-sever a nerobil el.mag. pole take ako vysoko napätova cievka vyžaduje...
Oprava spočivala v uplnej banalite, skusil som natlačiť elektro vodivu vazelinu do praskliny a skuter ide jak švajčiarske hodinky, ma za sebou kolo 300km a sype stale takže chyba bola v praskline...
Ďakujem všetkym za pomoc, som rád že si tu takto môžeme navzajom pomahať a tým pádom máme servis doma RtR
Oprava spočivala v uplnej banalite, skusil som natlačiť elektro vodivu vazelinu do praskliny a skuter ide jak švajčiarske hodinky, ma za sebou kolo 300km a sype stale takže chyba bola v praskline...
Ďakujem všetkym za pomoc, som rád že si tu takto môžeme navzajom pomahať a tým pádom máme servis doma RtR
podpis som si este nenastavil