Strana 1 z 2

Problem s prednim svetlom

Napísané: Ne Nov 19, 2006 1:03 pm
od užívateľa Scarp
Cawte uz od kupy mam problem s prednim svetlom napr ked idem vnoci a zabrzdim tak stlmi predne svelto neviem ci to tak ma byt ale vobec sa mi to nepaci lebo stracam viditelnost , svetlo ide az po nastratovani

Napísané: Ne Nov 19, 2006 1:23 pm
od užívateľa Jostobb
no tak to má byť tak je to asi na každom scoote to aj mne keď stojím tak svetlo sa stlmí a keď pridám tak ono sa rozsvieti to je asi preto tak aby to šetrilo baterku.. :D

Napísané: Ne Nov 19, 2006 1:41 pm
od užívateľa Scarp
Jostobb
aj ked ides povedzme 50 a zabrzdis tak ti stlmi svetlo ? lebo kamaratovi to nerobilo a ak hej tak o tom nevedel lebo to nebolo vyrazne ale u mna to dost vidno

Napísané: Ne Nov 19, 2006 1:46 pm
od užívateľa Nepo
Na kymcu som sa s takym niecim nestrtol.Svietilo to stale rovnako.Aj ked bolo nastartovane alebo nie,aj pri brzdeni.

Re: Problem s prednim svetlom

Napísané: Ne Nov 19, 2006 1:49 pm
od užívateľa manasml
Scarp napísal:Cawte uz od kupy mam problem s prednim svetlom napr ked idem vnoci a zabrzdim tak stlmi predne svelto neviem ci to tak ma byt ale vobec sa mi to nepaci lebo stracam viditelnost , svetlo ide az po nastratovani
mne svieti tiez az po nastartovani ale vobec sa mi nestlmuje...to zalezi od volnobehu aky mas nastelovany....

Napísané: Ne Nov 19, 2006 1:54 pm
od užívateľa Scarp
Asi ma nechapete na volnobehu ide ok svieti pekne ako ma ide mi len o tlmenie za jazdy ci je to normalne alebo to mam dat elektrikarovi pozriet

Napísané: Ne Nov 19, 2006 1:57 pm
od užívateľa scrat
je to preto, lebo alternátor nestíha pri nižších otáčkach dobíjať. Čínska klasika, všetko robia na doraz a ked k tomu pridáš este neon alebo akýkolvek iný zdroj iba sa to zhoršuje

Napísané: Ne Nov 19, 2006 2:02 pm
od užívateľa Scarp
scrat
A neda sa svetlo bachnut na baterku alebo take nieco aby sa to zlepsilo ?

Napísané: Ne Nov 19, 2006 2:09 pm
od užívateľa scrat
Scarp napísal:scrat
A neda sa svetlo bachnut na baterku alebo take nieco aby sa to zlepsilo ?
dať sa dá ale nič sa nevyrieši. Proste alternátor by mal byť taký silný aby stíhal zásobovať elektrinou elekt. systémi skutra a stíhal aj dobíjať baterku. Toto vsetko by mal stíhať na volnobehu, ale pri našej číne tomu tak nie je. Ty ked pribrzdíš, znižiš otáčky a alternátor už nestíha dodávať elektrinu. K tomu si pripočítaj, že pri brzdený sa rozsvecuje dalšie vlákno na žiarovke čo je další odber, takže ked sudruhovia nenechali rezervu ide vsetko nadoraz. Teoreticky by sa dal použiť nejaký systém kondenzátoru napatia (kapacitor) ako býva použitý napr. pri velk. audio sústavách v aute. S jeho konštrukciou ti najskor poradí VLADY on je na elektriku vacsí macher...

Napísané: Ne Nov 19, 2006 2:12 pm
od užívateľa Scarp
scrat
Kapacitor viem co je aj ako sa montuje ale to sa neoplati takze dik za rady asi to necham ako to je

Napísané: Ne Nov 19, 2006 2:15 pm
od užívateľa scrat
Scarp napísal:scrat
Kapacitor viem co je aj ako sa montuje ale to sa neoplati takze dik za rady asi to necham ako to je
nikto nehovorí aby si kupoval tie drahé pre audio sústavy. Stačí si vyrobiť nejaký menší, určite to nie je nič zložité. Nejaký kondenzátor zo stareho pouličneho osvetlenia a par prkotin....

Napísané: Ne Nov 19, 2006 3:00 pm
od užívateľa alcatelko
je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen :)

Napísané: Ne Nov 19, 2006 3:04 pm
od užívateľa Scarp
alcatelko
A da sa ta zadna ziarovka kupit niekde na E-shope?

Napísané: Ne Nov 19, 2006 3:04 pm
od užívateľa aumirek
scrat napísal:je to preto, lebo alternátor nestíha pri nižších otáčkach dobíjať. Čínska klasika, všetko robia na doraz a ked k tomu pridáš este neon alebo akýkolvek iný zdroj iba sa to zhoršuje
Toto není žádná specialita čín to dělaj i auta ale v trochu menší míře je to jak říkáš ale také tím že baterka má 12 V ale alternátor více jak 14V to znamená jak začne nabíjet zvětší se napětí a více to svíti.

Napísané: Ne Nov 19, 2006 3:41 pm
od užívateľa VLADY
S tým sa toho moc nedá urobiť pretože väčšinou je na svetlo zvlášť cievka a na dobíjanie baterky zasa iná takže ak by sa svetlo zpojilo namiesto na túto svetelnú cievku priamo na baterku tak ju takisto nebude stíhať nabíjať a to nielen na volnobeh ale aj pri normálnej jazde. ono to je dosť robené na takú spotrebu aká tam je aby to nebralo moc vela výkonu z toho motora pretože nikto tam nebude predsa dávať alternátor ktorý má 100% rezervu výkonu. nieje na to dôvod a okrem toho regulátory ktoré regulujú napätie či už na strane nabíjania a teda jednosmernom systéme ktorý nabíja baterku ale aj striedavom ktorý napája osvetlenie sú robené tak, že nespotrebovanú energiu menia na teplo a teda aj z toho dôvodu sa to vyrába bez zbytočnej rezervy aby to potom nemuselo byť všetko vykúrené reglerom a teda vlastne by to bolo plýtvanie .Takže mne osobne to na VIVACITE nejak moc nevadilo pretože som jazdil viacmenej po meste ale dalo by sa nastaviť väčší volnobeh ale len taký aby nezaberala spojka aby sa zbytočne nedrala aj na volnobeh. mne to na VIVACITE išlo lebo zaberala pri dosť velkých otáčkach keď už to svetlo svietilo naplno ale zas sa mi to nepáčilo že som stál dakde na križovatke a motor vrčal ako keby som išiel. A Kymco (ako píše NEPO) ja mám tuším alternátor na kymcu 150W takže tam rezerva nejaká je ale ten výkon sa asi aj tak udáva maximálny pri maximálnych otáčkach motora a všetky scootre čo majú viac kubíkové motory majú silnejší alternátor a elektrický systém celý jednosmerný skoro ako v aute ( až na tú reguláciu pretože alternátor z permanentnými magnetmi aké sa používajú asi u všetkých moto sa nedá inak regulovať ako tak že sa reguluje výstup do skratu. na rozdiel od auta kde je alternátor budený z cievky na kotve a teda sa výstup z neho reguluje zmenou budiaceho prúdu do cievky v kotve alternátora) teda všetok prúd išiel z alternátora do regleru ten reguloval cca 14-14,5V a tá sieť bola celá jednosmerná a na volnobeh ak aj alternátor nestíha nabíjať tak ide prúd do spotrebičov z baterky a tie výkyvy sú možno 1-2V.

Napísané: Ne Nov 19, 2006 7:37 pm
od užívateľa scrat
alcatelko napísal:je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen :)
zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovač

Napísané: Ne Nov 19, 2006 7:58 pm
od užívateľa aumirek
scrat napísal:
alcatelko napísal:je to tym ze sa rozsvieti brzdove svetlo...to ma 25w...vymen ho za diody a mas po probleme...este aj smerovky za diodove a je to...to iste som mal na puchu ked som dal miesto 21W ziarovky 55W halogen :)
zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovač
Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jedno

Napísané: Ne Nov 19, 2006 8:36 pm
od užívateľa Scarp
smerovky neuvazujem viem ze to bude problem kamarta to robil na Skodu Octaviu a blikaju mu rychlejsie kao by mali ale to zadne svetlo urcite hej len ho niekde normalne zohnat bo na E-shopoch je to zdieranie minule som objednal veci malicke za 400 sk a 150 postovne a strcili to do baliku o cene 15 sk

Napísané: Ne Nov 19, 2006 8:53 pm
od užívateľa scrat
aumirek napísal:
scrat napísal: zadne svetlo ok ale smerovky budu trochu zložitejšie, nemusí rozbehnúť prerušovač
Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jedno
no ked mi odišla jedna žiarovka na skutriku tak to prerušovalo omnoho rýchlejšie takže asi to bude klasika podla odberu a nie elektronický. Inak by ho neponukali na nete http://shop.racingplanet.de/catalog/kos ... 21_489_530

Napísané: Ne Nov 19, 2006 9:17 pm
od užívateľa alcatelko
no ja mam vpredu diody vzadu klasika a blika mi to rovnako...zalezi asi od typu...treba vyskusat a potom riesit :)

Napísané: Ne Nov 19, 2006 9:34 pm
od užívateľa aumirek
scrat napísal:
aumirek napísal: Nechci kecat jistej si nejsu ale mám za to že tam je elektronickej přerušovač a tomu je to jedno
no ked mi odišla jedna žiarovka na skutriku tak to prerušovalo omnoho rýchlejšie takže asi to bude klasika podla odberu a nie elektronický. Inak by ho neponukali na nete http://shop.racingplanet.de/catalog/kos ... 21_489_530
no ale pokud je tam klasika tak by to mělo blikat pomalejši protože to déle trvá něž se ten bimetal nahřeje

Napísané: Ne Nov 19, 2006 9:57 pm
od užívateľa scrat
tak ja neviem ale blikalo to naopak strašne rýchlo :?:

Napísané: Ne Nov 19, 2006 10:14 pm
od užívateľa aumirek
scrat napísal:tak ja neviem ale blikalo to naopak strašne rýchlo :?:
no ale pravdu máš pokud tam budou diody tak ten klasickej asi nepujde ale jak říkáš že tobě to šlo rychle tak ji mi nasadil brouka do hlavy já jen že když tam jde poloviční proud tak déle trvá něž se ten bimetal nahřeje a prohne

Napísané: Po Nov 20, 2006 5:34 pm
od užívateľa VLADY
Aj elektronický sníma prúd a podla toho signalizuje znížený odber a teda vadnú žiarovku zrýchlením kmitočtu, akurát naopak to nejde že ak sa pridá žiarovka navyše tak sa nič nezmení na aute príves a pod.

Napísané: Po Nov 20, 2006 6:48 pm
od užívateľa scrat
VLADY napísal:Aj elektronický sníma prúd a podla toho signalizuje znížený odber a teda vadnú žiarovku zrýchlením kmitočtu, akurát naopak to nejde že ak sa pridá žiarovka navyše tak sa nič nezmení na aute príves a pod.
tak sme doma, kedže z prerušovača nepočujem žiadne klikanie je jasné, že je elektronický ale stráži si odber. Podobný problém som mal na aute ked som po buračke menil predné aj zadné svetlá a daval som tam z europskeho modelu. Ten mal patice pre EU žiarovky a tie su výkonovo nižšie ako americké. Musel som do serie na každu stranu zapojiť ešte jednu skrytu dvojvlaknovku aby sa vôbec prerušovač rozbehol.