#9
Príspevok
od užívateľa rspeed » So Sep 01, 2007 12:59 pm
...neaky rok som pracoval vo velkosklade s autobateriami a riesili sme aj reklamacky,je pravda ze sa mi podarilo ozivit 125 Ah baterku tak ze som vymeni elektrolit,ale inak jedine hustomerom zmerat ,vacsina hustomerov ma na sebe klasiku cervene,zlte a zelene policko,plna baterka ma mat 1,28 a nad 12 V.Inak naliata baterka(niekto spominal ze doma nalieval-praktizuje sa to iba pri motorkach)ma 80% kapacity po 12 hodinach,po naliati sa dost zohreje,v podstate po ochladnuti ma tych 80%.Bez dobytia viac mat nebude.V praxi sa potom "stojaky" raz za polrok dali nabyt.
Gelovka je gelovka,bezudrzba,no k tomu stiahnutiu kazda baterka ma odvetravanie,malu dierku niekde na vicku,takze ak tato nieje zapchata alebo zalepena tak stiahnutie nehrozi.
A este ku klasickym,aj tam su rozdiely,hlavny problem bol stale rozpad elektrody(olovena mriezka vyplnena pastou-cele to z kiselinou vytvara reakciu ktorej vysledok je prud),Tato pasta sa casom rozpadla a skratla o susednu mriezku,znizila kapacitu a baterka bola v...
Dnesne maju takzvanu "kapsovu separaciu",proste kazda elektroda je v takej obalke-uz sa v podstate neskratnu-vysledkom je podstatne dlhsia zivotnost ,a vicko ktore je schopne kondenzovat odvadzany vzduch a tym znizit na minimum odparovanie-cize v podstate je baterka bezudrzbova.Aj ked udrzba este nikdy nezaskodila.