Strana 1 z 1
POMOC: NEdobija
Napísané: Pi Jún 13, 2008 11:35 pm
od užívateľa ADo_xXx
Ked som kupil scooter,nedobijalo bateriu.Neskor sa ukazalo ze bol uplne zhoreny jeden kabel tesne pred a v regulatore (zajtra napisem ktori). Po vimene regulatora mi zhoreli ziarovky "predne a zadne svetlo".Ukazalo sa ze do Parkovacky ide namiesto 12 V 24 V a do stretavaciek cca 18V-ale bateriu nedobija stale.Na smerkovkach je prud ok.Neviete co to moze robit?Regulator je ok. A este sa chcem spitat nakolko je to 125 ci by tam pacoval Alternator z 50 a plnil by spravne svoju funkciu...caw
Napísané: Pi Jún 13, 2008 11:40 pm
od užívateľa matopn
tak bud mas niekde skrat v elektrike
a zmeraj vysstupy z regulatora kolko ti odtial ide baterka ma 12V cize znej tazko dostanes 24V
Napísané: So Jún 14, 2008 2:25 pm
od užívateľa VLADY
že by prepálený ukostrovací kábel??? ten je najdôležitejší. 50ky mávajú asi slabšie altíky ..ale záleží od značky a typu scootra.

Ťažko všeobecne hovoriť
Napísané: Ut Jún 17, 2008 8:25 am
od užívateľa ADo_xXx
Bolo aj to-ale kabel uz je ok.No neviem lebo ked sme skusali ci dobija po oprave kabla tak som mal staru baterku-novu som zatial nemal moznost uplne vystavit ci dobija.Ale tie svetla sa mi nezdaju.
Napísané: Ut Jún 17, 2008 8:27 am
od užívateľa ADo_xXx
ADo_xXx napísal:Bolo aj to-ale kabel uz je ok.No neviem lebo ked sme skusali ci dobija po oprave kabla tak som mal staru baterku-novu som zatial nemal moznost uplne vystavit ci dobija.Ale tie svetla sa mi nezdaju.
Ja viem ze nie z baterky.
Napísané: Ut Jún 17, 2008 6:27 pm
od užívateľa VLADY
Pozri sa! ak tam dáš starú baterku čo má prerazený len jeden článok tak hneď má o 2V menej a nikdy nedosiahneš na nej bežných cca 14V ako má byť na dobrej takže ak nemáš dobrú baterku čo má v klude aspoň 12V tak ani nič neskúšaj. Ak máš tak ju tam pripoj a natoč to a musíš namerať pri zvýšených otáčkach aspoň 14V priamo na baterke...aj keď nie hneď ale po pár minútach ak sa baterka nabije tak tam tých 14V musí byť...ak nieje tak aspoň 13,5 je minimum ak ani to tak je dačo v prdeli....(vymeň scooter

)
Napísané: Ut Jún 17, 2008 10:33 pm
od užívateľa ADo_xXx
Diky sefe-vyskusam pomerat.No nechcem ho velmi menit.Drel som na neho ako kon cele leto

Napísané: St Jún 25, 2008 4:53 pm
od užívateľa ADo_xXx
Mozno to bude sprosta otazka ale ako vyzera alternator??? Skusal som googlit ale neviem to naist.A bez toho neodmeram ci vyraba stavu.A dalsia sprosta otazka: Alternator vyroby stavu ale je tam "nejaka" suciastka ktora deli ten prud kolko pojde do svetiel a kolko do baterie???Myslel som ze to robi regler.
Napísané: St Jún 25, 2008 5:41 pm
od užívateľa theruck
mozno to bude sprosta otazka ale napis ako si skusal guglit?
http://images.google.com/images?hl=en&q ... a=N&tab=wi
alternator vyraba striedavy prud a regler ti z toho robi jednosmerny (tvoja domienka o regleri je spravna).
Napísané: St Jún 25, 2008 7:28 pm
od užívateľa VLADY
A nič sa nerozdeluje ,je to všetko pozapájané paralelne takže dáva ten regler viacmenej stabilných cca.14V a baterka sa nabíja pokial sa nenabije na takéto napätie a potom len čaká......
Napísané: Št Jún 26, 2008 7:01 pm
od užívateľa ADo_xXx
Ano-ale tam su ato alternatori ale aj tak stale neviem de to najdem na scoote.Dokonca mi niekto vravel ze tam ani nieje taky klasicky alternator.
Fakt tomu nerozumiem.Do svetiel ide vela prudu a na bateriu malo.Ale nejaky prud do baterky zrejme aj tak tecie nakolko vsetci povedali ze neexistuje aby som na scootri ktori nedobija jazdil celi tyzden kym sa vybije bateria...pred tym predchadzajucemu majitelovy zhorel regulator.Aj moj sa dost zohreje.
Napísané: Št Jún 26, 2008 7:27 pm
od užívateľa VLADY
čo má batéria z jazdením...na scootroch zväčša 50 -125 ccm nieje klasické akumulátorové zapalovanie...zapalovanie žije z extra cievky a bez baterky funguje veselo...baterka je len na štartér smerovky a možno klakson a brzdové svetlo...
Napísané: So Jún 28, 2008 12:36 am
od užívateľa ADo_xXx
Aha-to dava zmisel.Takze ono to bude tak ako vravis.Nedobija bateriu a ona sa vystavi len pri brzdeni a smerovkach a preto vydrzi tak dlho.
Mne praveze bez baterky motor zdusi.Tak ale potom uz co muselo byt s tou motorkou robene ked bol zhoreny regler,ta cievka a aj alternator.Nejako sa mi to nezda.Hlavne to ze do svetla ide 18 v -som to o5 premeriaval.A na baterke mi to pri zapnutom ukazalo cca 12,54 a pri pridani plinu 12,42.KUA uz ma to nebavi...

Napísané: So Jún 28, 2008 7:43 am
od užívateľa VLADY
Tomu sa hovorí...KUA všetko sa Po...o.

Napísané: So Jún 28, 2008 9:30 am
od užívateľa theruck
ADo_xXx napísal:Aha-to dava zmisel.Takze ono to bude tak ako vravis.Nedobija bateriu a ona sa vystavi len pri brzdeni a smerovkach a preto vydrzi tak dlho.
Mne praveze bez baterky motor zdusi.Tak ale potom uz co muselo byt s tou motorkou robene ked bol zhoreny regler,ta cievka a aj alternator.Nejako sa mi to nezda.Hlavne to ze do svetla ide 18 v -som to o5 premeriaval.A na baterke mi to pri zapnutom ukazalo cca 12,54 a pri pridani plinu 12,42.KUA uz ma to nebavi...

ked sa ti pokazi regler tak ti zacnu veci odchadzat postupne. inak na baterke sa pri nastartovanom motore po pridani plynu meni voltaz normalne takze to neries. ale malo by to byt okolo 14V
ked si nechces poodpalovat este viac veci tak s tym radsej nespekuluj kym nevymenis ten regler
Napísané: St Júl 02, 2008 10:54 pm
od užívateľa ADo_xXx
ten je uz vymeneny kamo.A od vtedy ide do svetiel vela stavy.Berem elektrikarovy.PLS DELETE my tema