Strana 1 z 2
CDI
Napísané: St Jan 21, 2009 8:38 pm
od užívateľa sharken
Na mojom skútri Yamaha BWS 50 (motor minareli 50) mi nehádže iskru. Situácia je nasledovná:
1, do CDI prichádzajú impulzy zo zapaľovania (snímača polohy piestu) 1V,
2, takisto prichádza zo zapaľovania napájanie do CDI 15V,
3, na výstupe z CDI do indučky som nameral napätie len 2,5V,
-(všetky hodnoty napätia namerané digitálnym multimetrom na DC rozsahu pri štartovaní el. štartrom).
Otázky:
1. Je napätie zo snímača polohy piestu 1V dostatočné pre CDI?
2. Je napätie z CDI do indučky 2,5V správne, nemalo by byť väčšie okolo 12V ?
3. Je CDI odpálená?
Re: CDI
Napísané: St Jan 21, 2009 9:04 pm
od užívateľa Beella
Podla mna by malo ist z cdi okolo 12 a viac V. To ti poradia skusenejsi... Ja ta ale musiim velmi pochvalit... Je to tvoj prvy prispevok a je zrozumitelny, kvalitne napisany, co vecsina novacikov nedokaze... Ale podla mna si ty neni novacik ale si uz cital forum..., len si neprispieval a tak to ma zo zaciatku byt... Chvaaaaaalim

Re: CDI
Napísané: Št Jan 22, 2009 1:20 am
od užívateľa alcatelko
odpalene cdi...to iste nedavno na jednej moto...vsetko ok len na cievku slo 5v miesto 12...vymena cdi a slo to...viem o jednom malosackom tc unit na tvoj motor ak by si chcel
Re: CDI
Napísané: So Jan 24, 2009 4:19 pm
od užívateľa sharken
Na chybe bolo pokazené CDI. Pretože som však nechcel vyhadzovať peniaze za nové a žiadnu schému CDI som na internete nenašiel, rozhodol som to moje staré rozobrať. Čo som uvidel po "operácii" CDI ma veľmi potešilo

. Jeden tyristor, štyri diódy, dva rezistory a tri kondenzátory. Je to vlastne trochu doplnené babetové zapaľovanie. Vymenil som prerazený zvitkový kondenzátor za nový (cena 1 euro) a CDI funguje ako má.
Re: CDI
Napísané: So Jan 24, 2009 7:50 pm
od užívateľa Beella
klobuk dole... Pekna praca...

Re: CDI
Napísané: So Jan 24, 2009 9:25 pm
od užívateľa peter1029
tak asi viem, kde mám poslať CDI keď sa mi pokezí

, asi si elektrikár a rozumieš sa tomu, aspoň si ušetril pekné peniažky.
Re: CDI
Napísané: Po Máj 04, 2009 7:12 pm
od užívateľa VLADY
Moc sa netešte, nieje problém opraviť ale rozobrať....ak je zalate nejakým gomovým sajrajtom tak to sa ešte ako tak dá ale ak je to tvrdý plast akokeby nejaký epoxid tak do takého sa človek zväčša nedostane bez poškodenia plošáku a aj skoro všetkých súčiastok...

Re: CDI
Napísané: So Máj 09, 2009 8:44 pm
od užívateľa dagivers.sid
neviete niekto aky ma byt odpor medzi jednotlivymi konektormi na 4t gy6 cina 50ka
vyzera to na zle cdi

Re: CDI
Napísané: Ne Máj 10, 2009 9:30 am
od užívateľa jean
Sharken nevykreslil si z toho schému? Inak si šikovný, rozobrať ten čierny humus sa ti ako podarilo? Inak, aspoň je tu krásne vidieť, aký je to podvod tie racing CDI. Minule som si kvôli tomuto zhodil dole vetrák a samozrejme, na rotore iba jeden náliatok. Takže zapalko na skútroch je vlastne fakt len ako na babete - tyristorové a hodnota tých súčiastok dnu je tak 2 €. Na 2t skútroch to nevadí, ale na 4t by sa nejaká regulácia predzápalu veru zišla. A žiadne racing CDI ho na základe jedného impulzu meniť nemôže, max. sa dá pomocou toho integračného článku trocha oneskoriť predzápal, ale zase len o konštatnú hodnotu. Čiže je to nanič.
Re: CDI
Napísané: Ne Máj 10, 2009 12:25 pm
od užívateľa VLADY
Až na väčších obsahoch a hlavne u 4T už býva v zapaku aj nejaký šváb čo mení predzápal podla otáčok a podla polohy škrtiacej klapky .
Re: CDI
Napísané: Ne Máj 10, 2009 12:51 pm
od užívateľa jean
Šak hej, ale na číňanoch do 250 ccm je prd. Na značkových je to istotne. Inak dalo by sa, navariť aspoň dva tri náliatky na rotor, doplniť zapalko o reguláciu predzápalu. Ale zas asi výrobcovia jednoducho počítajú s tým, že tie slabé mrchy majú aj tak stále full gas, takže tam stačí malý predzápal a hotovo.
Re: CDI
Napísané: Po Máj 11, 2009 5:47 pm
od užívateľa sharken
Schému prikladám tu.
Re: CDI
Napísané: Po Máj 11, 2009 10:11 pm
od užívateľa jean
Dík sharken
Re: CDI
Napísané: Po Sep 21, 2009 10:55 pm
od užívateľa Plasma
otázka:ako sa zbaviť obalu cdi?ako rozpustiť tu gumu alebo plast ?
Re: CDI
Napísané: Ut Sep 22, 2009 10:08 am
od užívateľa VLADY
Že vraj namočiť do perchloretylénu alebo pod svinstva.... ale ak je to zaliate gumovou mäkkou hmotou tak to ide aj ak sa to nahreje teplofučnou pištolou ale ak je to tvrdá hmota podobná epoxidu tak to dakedy nepovolí ničím...teda ničím bežne dostupným. A asi tých typov zalievacích materiálov bude viac druhov a na každú treba asi dačo inakšie . Lebo raz som mal nejaké zapalko a to nešlo nijako chemicky ani tepelne len mechanicky rozrúbať....
Re: CDI
Napísané: Ne Sep 27, 2009 9:11 am
od užívateľa jean
Máte tu schému, tak si vyrobte druhé
Re: CDI
Napísané: St Sep 30, 2009 6:24 pm
od užívateľa Plasma
lenže ja chcem rozobrať cdi z leonarda125....pochybujem že bude také isté ako hento...
Re: CDI
Napísané: Št Okt 01, 2009 12:30 pm
od užívateľa VLADY
Na 125ke bude kludne zapalko riadené nejakým IO...a najskorej nejakým špeciálnym čo sa bežne nedá kúpiť.... pochybujem že tam je len niečo také ako kodík a tyristor....Ale čím viac rozoberáš-tým viac máš poznatky ...

Re: CDI
Napísané: Št Okt 01, 2009 3:27 pm
od užívateľa rspeed
... na co by tam ten integrac bol Vlady ?? ...ved aj 125ka dostane len impulz od snimaca kluky ...
Re: CDI
Napísané: Št Okt 01, 2009 8:04 pm
od užívateľa Plasma
nejde to koli temu...že to rozoberem tak to nevadí..možno sa niečomu dobremu priučím....
Re: CDI
Napísané: Pi Okt 02, 2009 8:21 am
od užívateľa VLADY
Aby menil predzápal podla otáčok. Lebo treba čím viac otáčky - tým viac predzápal.
Re: CDI
Napísané: Pi Okt 02, 2009 3:16 pm
od užívateľa rspeed
... sak to ne auto ze sa hybes od 800 do 9000 ... scot ma vario a spojku koli tomu aby sa drzal v otackach s najvyssim vykonom - a tam je plus minus kolko - 1000 ot/min ? ... cdi je nastavene na tieto otacky a volnobeh mas v pake a u 4t je rozsah este mensi,okrem toho pri tak malych objemoch jeden dva stupne nemoze byt citit ... oprav ma vlady ak som mimo ... musim uz dojst na neaky zraz nech si taketo nejasnosti vysvetlim ....
Re: CDI
Napísané: So Okt 03, 2009 7:36 pm
od užívateľa VLADY
Jaj ale nedá sa tvrdiť to s tými otáčkami pretože ten rozsah je väčší.... si zober že ak sa scooter séria rozbieha cca pri 4000 a potom točí až do 8000-9000 tak to je už dosť velký rozdiel ....A okrem toho Alči nám bude vedieť lepšie povedať čo a ako má všetko vplyv na chovanie motora predzápal nieje všetko...

Re: CDI
Napísané: So Okt 03, 2009 7:54 pm
od užívateľa alcatelko
leonardo ma urcite digitalne cdi lebo uz len kabelaze tam ide jak divej...nie kao cinska 125ka...a je tiez pekne drahe...
Re: CDI
Napísané: So Okt 03, 2009 8:11 pm
od užívateľa rspeed
... skuste sa rozpisat ci sa da a s akymi nasledkami vymenit elektronicke CDI za klasicke co sa kablovania tyka ... a ak mate foto s popisom svojich CDI ... toto moze byt jedna z uzitocnejsich tem .....