Svetla s baterky
Moderátor: Moderators
-
- Jánošíkov bratranec
- Príspevky: 613
- Dátum registrácie: St Mar 26, 2008 8:09 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať užívateľa:
Svetla s baterky
Caute potrebujem pomoct ak chcem napajat svetlas s baterky a nie s altika tak natahnem plusko so spinacky atd tie zakladne veci viem ale ked baterka ma 12,...V a ak pojdem a bude to dobijat si myslim ze to odpali ziarovky ako to napojit dakujeeem
honda dio --) yuki hawk --) ducati monster --) honda fmx a aktualne je to honda cb 600f hornet 

- PeterZ
- motorkár
- Príspevky: 1727
- Dátum registrácie: Ut Júl 17, 2007 10:31 am
- Skúter: Peugeot Vivacity Silversport
- Bydlisko: ZH
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Svetla s baterky
Regulátor napätia sa stará o to aby max napätie bolo +/- 14,5V. To je aj maximálne napätie oloveného akmulátora pri plnom nabití. 12 voltami by si ho nenabil na plnú kapacitu. Žiarovky pre autá a aj motorky sú na takéto napätie dimenzované a nie je to problém pre ne.
-
- Jánošíkov bratranec
- Príspevky: 613
- Dátum registrácie: St Mar 26, 2008 8:09 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Svetla s baterky
Takze ak som spravne pochopil kludne to mozem napojit bez stabilizatora ziarovka zvladne 14,7V
honda dio --) yuki hawk --) ducati monster --) honda fmx a aktualne je to honda cb 600f hornet 

- PeterZ
- motorkár
- Príspevky: 1727
- Dátum registrácie: Ut Júl 17, 2007 10:31 am
- Skúter: Peugeot Vivacity Silversport
- Bydlisko: ZH
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Svetla s baterky
Stabilizátor nepotrebuješ ak všetko správne funguje o maximálne napätie sa stará regler, ktorý omedzuje maximálne napätie zo zdroja energie a dobíja baterku na maximálnu kapacitu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9B ... l%C3%A1tor
Olověný akumulátor
Jmenovité napětí jednoho článku: 2 V
Napětí naprázdno nabité baterie 6-ti článků: 12,6–12,8 V Napětí naprázdno vybité baterie 6-ti článků: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V
Pro baterii 6-ti článků to je 10,5 V
Nabíjecí udržovací napětí je 13,8 V pro gelové baterie, 13,5–13,8 V pro AGM a 13,4 V pro baterie se zaplavenými elektrodami.
Všechna napětí jsou platná pro 20 °C, v případě změny teploty se musí vhodně upravit.
Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu což se významně zkracuje životnost akumulátoru.
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Napětí při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V
Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.
Akú má automobilová žiarovka životnosť?
Palubné napätie má na životnosť autožiaroviek výrazný vplyv. Nárast napätia na 14 V a viac, na koncovkách resp. konektoroch žiaroviek, skráti ich životnosť na polovicu! V tých horších prípadoch dôjde až k prepáleniu vlákna. V závislosti od modelu auta je napätie elektroinštalácie v rozmedzí od 12,5 do 14 V. Niektoré modely vozidiel sú vybavené stabilizátorom napätia ktorý udržuje ideálne napätie 13,2 V. Dôležitým faktorom pre životnosť žiarovky sú jej technické parametre ako sú počet závitov, dĺžka, vonkajší/ vnútorný priemer, priemer drôtu, gradient, zloženie výplňových plynov atď. Štandardná žiarovka má životnosť v priemere 550 hodín. Daňou za výmenu žiarovky s jasnejším vláknom, ktorá ponúka viac svetla, alebo má belšie svetlo, je kratšia životnosť v porovnaní so štandardnou žiarovkou. Životnosť žiarovky so zvýšenou svietivosťou je v priemere 400 hodín.
Žiarovka s predĺženou životnosťou vám vydrží svietiť až 1000 hodín.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9B ... l%C3%A1tor
Olověný akumulátor
Jmenovité napětí jednoho článku: 2 V
Napětí naprázdno nabité baterie 6-ti článků: 12,6–12,8 V Napětí naprázdno vybité baterie 6-ti článků: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V
Pro baterii 6-ti článků to je 10,5 V
Nabíjecí udržovací napětí je 13,8 V pro gelové baterie, 13,5–13,8 V pro AGM a 13,4 V pro baterie se zaplavenými elektrodami.
Všechna napětí jsou platná pro 20 °C, v případě změny teploty se musí vhodně upravit.
Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu což se významně zkracuje životnost akumulátoru.
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Napětí při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V
Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.
Akú má automobilová žiarovka životnosť?
Palubné napätie má na životnosť autožiaroviek výrazný vplyv. Nárast napätia na 14 V a viac, na koncovkách resp. konektoroch žiaroviek, skráti ich životnosť na polovicu! V tých horších prípadoch dôjde až k prepáleniu vlákna. V závislosti od modelu auta je napätie elektroinštalácie v rozmedzí od 12,5 do 14 V. Niektoré modely vozidiel sú vybavené stabilizátorom napätia ktorý udržuje ideálne napätie 13,2 V. Dôležitým faktorom pre životnosť žiarovky sú jej technické parametre ako sú počet závitov, dĺžka, vonkajší/ vnútorný priemer, priemer drôtu, gradient, zloženie výplňových plynov atď. Štandardná žiarovka má životnosť v priemere 550 hodín. Daňou za výmenu žiarovky s jasnejším vláknom, ktorá ponúka viac svetla, alebo má belšie svetlo, je kratšia životnosť v porovnaní so štandardnou žiarovkou. Životnosť žiarovky so zvýšenou svietivosťou je v priemere 400 hodín.
Žiarovka s predĺženou životnosťou vám vydrží svietiť až 1000 hodín.