
Ručička pod tachometer
Moderátor: Moderators
- Jostobb
- motorkár
- Príspevky: 1563
- Dátum registrácie: Pi Okt 13, 2006 7:01 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: B.Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Ručička pod tachometer
Stalo sa vám už niekedy že ručička na tachometri ide hlboko pod čísla....neviete ako by som to mal riešiť....bohužel je to čína Tajfun.....Tach do 65Km/h...scooter ide 80km/h.. 

- Jostobb
- motorkár
- Príspevky: 1563
- Dátum registrácie: Pi Okt 13, 2006 7:01 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: B.Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Ručička pod tachometer
ČO?aasi si ma nepochopil mňa zmerali radarom
.....ale tachometer je len do 65....ale ručička ide asi 2cm pod čísla!!!!!!

Nechcem sa pasovať za najvacsieho odborníka na čínske 4T skútre ale 80km/h na 50ccm čínskom motore, to ma naozaj pobavilo 
Osobne som na vytunenej 50tke (vario, remen, kontrastka, tryska a open filter) a za optimálnych povetrnostných podmienok nedosiahol vacsiu rálnu rýchlosť ako 75km/h. Avšak musím povedať, že motor sa pri tejto rýchlosti už išiel rozletieť.
Pred časom som na fore pre čínske skutre publikoval jeden test číns. 4T motorov kt. prebehol v nemecku. Tu je preklad ku grafu:
Sériová 50cc dosahuje najväčšiu maximálnu rýchlosť 47km/h pri 1.9 PS (merané na zadnom kolese). Odblokovaná a bez obmedzovača otáčok môže dosahovať krátkodobo 2.6 PS. Po montáži 80ccm kitu je to 4 PS. Na priebehu krivky je vidieť, že tento výkon sa s originál variátorom nedá dlho udržať. V tomto prípade, by tuning variátor zlepšil priebeh krivky ešte ďalej. Avšak je dôležité sa zmieniť, že výkon od 17 km/h po 64 km/h je na zadnom kolese väčší ako 2.5 PS. Tento výkon dosahuje originál motor iba krátkodobo medzi 22 a 27 km/h. V ľavo dole sú tri vodorovné čiary, ktoré zobrazujú akceleračný nárast výkonu. 80ccm kit potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 75km/h iba 207m (zelena linka). Odblokovaný originál motor potrebuje takmer raz tak dlhu dráhu (modrá linka). Vyobrazená modrá krivka originálneho motora nie je v skutočnosti realizovateľná, tu sme chceli iba zistiť maximálne možné otáčky motora s 50ccm. Meranie s 80ccm kitom bolo pri 75km/h ukončené, pretože to znázorňuje reálnu cestovnú rýchlosť. Vyššia rýchlosť je možná iba zmenou prevodov. Hodnoty v tomto teste boli namerané na zadnom kolese a skutočné hodnoty výkonu motora môžu byť vyššie. Stratami (preklzom) sú hodnoty vždy nižšie cca. o 20-25%

Osobne som na vytunenej 50tke (vario, remen, kontrastka, tryska a open filter) a za optimálnych povetrnostných podmienok nedosiahol vacsiu rálnu rýchlosť ako 75km/h. Avšak musím povedať, že motor sa pri tejto rýchlosti už išiel rozletieť.
Pred časom som na fore pre čínske skutre publikoval jeden test číns. 4T motorov kt. prebehol v nemecku. Tu je preklad ku grafu:
Sériová 50cc dosahuje najväčšiu maximálnu rýchlosť 47km/h pri 1.9 PS (merané na zadnom kolese). Odblokovaná a bez obmedzovača otáčok môže dosahovať krátkodobo 2.6 PS. Po montáži 80ccm kitu je to 4 PS. Na priebehu krivky je vidieť, že tento výkon sa s originál variátorom nedá dlho udržať. V tomto prípade, by tuning variátor zlepšil priebeh krivky ešte ďalej. Avšak je dôležité sa zmieniť, že výkon od 17 km/h po 64 km/h je na zadnom kolese väčší ako 2.5 PS. Tento výkon dosahuje originál motor iba krátkodobo medzi 22 a 27 km/h. V ľavo dole sú tri vodorovné čiary, ktoré zobrazujú akceleračný nárast výkonu. 80ccm kit potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 75km/h iba 207m (zelena linka). Odblokovaný originál motor potrebuje takmer raz tak dlhu dráhu (modrá linka). Vyobrazená modrá krivka originálneho motora nie je v skutočnosti realizovateľná, tu sme chceli iba zistiť maximálne možné otáčky motora s 50ccm. Meranie s 80ccm kitom bolo pri 75km/h ukončené, pretože to znázorňuje reálnu cestovnú rýchlosť. Vyššia rýchlosť je možná iba zmenou prevodov. Hodnoty v tomto teste boli namerané na zadnom kolese a skutočné hodnoty výkonu motora môžu byť vyššie. Stratami (preklzom) sú hodnoty vždy nižšie cca. o 20-25%

Za prvé, 78 pri 9600 je realnych aj ked je to už na odfajčenie motora. Druhá vec, ak dosahuješ 9600rpm tak máš na 100% tie origo ťažké 6.5g valčeky. Tretia, neviem kolko máš najazdené ale pri cca. 3000km sa prichystaj na roztrhnutie remena...Scarp napísal:scrat
Neviem ci to ratate za norm podmienok ale mne to do mierneho dolu kopca ide 78 a na tachaci mam 80 otacky su v 9600 a max je 10 000
scrat
to som len skusal ako to maximalne da bezne jazdim tak okolo 7000 chcel som menit valceky ale som na pochybnostiach ci ked zmenim valceky a budem chciet ist rychlejsie ci to nespravi to ze ako som mal teraz 9000 tak uz potom budem mat viac a nebudem moct napr . dolu kopcom ist tak rychlo ako predtym neviem ty si odbornik porad oplati sa ich vymenit ? nebude to viac na skodu ako na dobro ?
to som len skusal ako to maximalne da bezne jazdim tak okolo 7000 chcel som menit valceky ale som na pochybnostiach ci ked zmenim valceky a budem chciet ist rychlejsie ci to nespravi to ze ako som mal teraz 9000 tak uz potom budem mat viac a nebudem moct napr . dolu kopcom ist tak rychlo ako predtym neviem ty si odbornik porad oplati sa ich vymenit ? nebude to viac na skodu ako na dobro ?
podpis som si este nenastavil
- Jostobb
- motorkár
- Príspevky: 1563
- Dátum registrácie: Pi Okt 13, 2006 7:01 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: B.Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
no tak ale tie testy čo sú robené nemusia byť robené na takom istom scootri ako mám ja.....
...aj predajca my tvrdil že tých 80to dá max!!!a ja som si to vyskúšal ....a netrvrdím že to zrýchly na toľko za 200m...jasné že tam je nejaký rozbeh..po rovine...do kopca to ide okolo 50..a rátaj aj to že ja mám okolo 50 kg
....


Testy boli robené na skuriku zn. REX s 10" kolesami, takže to isté ako máš ty. Všetky 50ccm čínske 4T motory sú rovnaké! Majú továrenske značenie motora 139QMB a sku postavené na koncepte motora Honda GY6. Skutočných 80 ti na rovinke nedá ani keby si mal 20kg, ťa dalej nepustia prevody. A práve prevody sú to čo tieto skutre najviac brzdí. Inak by som so svojim 80ccm valcom musel už dávno lietať 90km/h, ved je raz tak silný ako origo 50ccm. Avšak pri svojich nespočetných testoch som si všimol, že stačí slabé klesanie na to aby skuter išiel o 5km/h rýchlejšie. Preto som pri neskoršom vyladovaní používal výškomer a zmeral som si či tá krásna rovinka nie je náhodou maličko klesajúci kopček.Jostobb napísal:no tak ale tie testy čo sú robené nemusia byť robené na takom istom scootri ako mám ja........aj predajca my tvrdil že tých 80to dá max!!!a ja som si to vyskúšal ....a netrvrdím že to zrýchly na toľko za 200m...jasné že tam je nejaký rozbeh..po rovine...do kopca to ide okolo 50..a rátaj aj to že ja mám okolo 50 kg
....
Naposledy upravil/-a scrat v Ne Okt 15, 2006 7:52 pm, upravené celkom 1 krát.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ručička pod tachometer
a co chces riesit? aby ti neisla pod cisla alebo aby ti ukazovala aj za cisla? alebo aby ti ukazovala menej?Jostobb napísal:Stalo sa vám už niekedy že ručička na tachometri ide hlboko pod čísla....neviete ako by som to mal riešiť....bohužel je to čína Tajfun.....Tach do 65Km/h...scooter ide 80km/h..
Daj tam 5.7g valčeky a budeš mať lepšiu akceleráciu pri zachovaní maximálky.Scarp napísal:scrat
to som len skusal ako to maximalne da bezne jazdim tak okolo 7000 chcel som menit valceky ale som na pochybnostiach ci ked zmenim valceky a budem chciet ist rychlejsie ci to nespravi to ze ako som mal teraz 9000 tak uz potom budem mat viac a nebudem moct napr . dolu kopcom ist tak rychlo ako predtym neviem ty si odbornik porad oplati sa ich vymenit ? nebude to viac na skodu ako na dobro ?
Ja o voze, ty o koze! Ak sa nemýlim hovoril som o označení motora nie skútra. To, že máš skuter Taifun 50QT-B vieme všetci, ale, že máš v ňom motor 139QMB vedia iba chápavejší...Jostobb napísal:môj scoot má označenie QTB nie QMB...tak možno v tom je rozdiel a ak si z bystrici ...tak ais vieš kde je zvolenská cesta a čo je pri nej dialnica tak tam to bolo.....a čo sa týka tých kolies to už neviem aké sú ale možno 10...
Nemám už náladu to tu viacej rozoberať. Som rád, že ti skutrik ide tak dobre a hlavne slúži k plnej spokojnosti. Ak chceš vymeniť tacho, určite sa to dá, ak chceš napojiť aj snímač teploty je to horšie. Najlepší spôsob je asi výroba podložky pod sviečku a na nu si zostrojiť a nakalibrovať elektroniku.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
neviem, aky tachometer ma Tvoj skuter, ale mozno by sa Tvoj problem dal vyriesit novym podkladom, vies, dorobis si tam stupnicu...Jostobb napísal:no chcel by som vedieť že či sa tam dá meniť tachometer ?...a ak sa dá tak by som chcel aj vedieť či sa tam dá prirobiť ukazovateľ teploty motora?
ale fakt neviem, co je to za tachometer, mozno sa v tomto zasadne myslim... tolko moj strucny napad

- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
tak k tomu tachometru kup si cyklo computer ale len taky kde sa da nastavovat obvod kola od 0 lebo obyc sa da iba od obvodu 1m...to by sice teoreticky malo stacit ale pre istotu...vyrataj si obvod kola...a teplomer...kup si stage 6 teplomer (cca 2500sk) a podlozku pod sviecku pre vzduchom chladene motory...a mas to...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
To už si môže nechať vyrobiť komplet digi palubovku ako mám ja na aute. Okrem toho, že vyrieši všetky svoje starosti a nápady získa aj absolut respect!alcatelko napísal:tak k tomu tachometru kup si cyklo computer ale len taky kde sa da nastavovat obvod kola od 0 lebo obyc sa da iba od obvodu 1m...to by sice teoreticky malo stacit ale pre istotu...vyrataj si obvod kola...a teplomer...kup si stage 6 teplomer (cca 2500sk) a podlozku pod sviecku pre vzduchom chladene motory...a mas to...

- Xlukas.cz
- st. cyklista
- Príspevky: 241
- Dátum registrácie: So Jún 10, 2006 6:01 pm
- Skúter: Piaggio X9 125
- Bydlisko: HO+ / Praha
- Kontaktovať užívateľa:
co to mas za chryslera? do nekterych se davaly takove palubky, ale na vlastni oci sem to jeste nevidel.scrat napísal: To už si môže nechať vyrobiť komplet digi palubovku ako mám ja na aute. Okrem toho, že vyrieši všetky svoje starosti a nápady získa aj absolut respect!
podpis som si este nenastavil
poslem SS aby tu nebolo OTXlukas.cz napísal:co to mas za chryslera? do nekterych se davaly takove palubky, ale na vlastni oci sem to jeste nevidel.scrat napísal: To už si môže nechať vyrobiť komplet digi palubovku ako mám ja na aute. Okrem toho, že vyrieši všetky svoje starosti a nápady získa aj absolut respect!