Male upravy motoru 50 4T piste svoje rady! :-)

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Iwan

Male upravy motoru 50 4T piste svoje rady! :-)

#1 Príspevok od užívateľa Iwan » Ne Okt 02, 2011 10:12 am

Zdravim, som tu novy, naposledy som mal skuter ako 13 rocny, teraz mam 23 a mam v plane kupit skutra.
Mam v plane kupit tento scooter Rieju Toreo 50 4T (jeden chlapik ho predava za slusnu cenu tak idem po tom)

Ako na zaciatok by som chcel nejake zakladne upravy, poslem vam sem par odkazov so skuciastkami a poprosim vas o nazor ci vybrane suciastky su vhodne a ci som nezabudol na nieco do skladacky :D (co este vymenit aby neboli zbytocne komplikacie)

1. Vyfuk by som chcel tento:
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... qmb-a.html

Inak keby som pouzil tento? Neni to vyfuk lepsi pre 2T? Ci bude dobry aj na 4T?
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 16957.html

2. Otvoreny filter
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... -bily.html

3. Variator
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 19392.html

4. Spojka
http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 07-mm.html

Dalej by som potreboval infosku ohladne trisky a remenu, treba na taketo upravy kupovat vecsiu trisku? pripadne aku a kde?
remen treba nejaky lepsi pevnejsi? pripadne aky?

Treba este nieco dokupit?

Dakujem za odpovede
Naposledy upravil/-a Iwan v Ne Okt 09, 2011 5:28 pm, upravené celkom 4 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Jurixxx
cyklista
cyklista
Príspevky: 180
Dátum registrácie: Pi Jún 10, 2011 12:02 pm
Skúter: Kymco Sniper 50DD Cagiva Prima Yuki Speedy 4T Motorro Desire
Bydlisko: Mrazovce okres Stropkov

Re: Male upravy motoru 50 4T

#2 Príspevok od užívateľa Jurixxx » Ne Okt 02, 2011 11:38 am

výfuk by som bral radšej od LeoVince je lepši ako ten Naraku, filter ten čo chceš je platneni a viac prepušta špiny ako penoví takže radšej by som volil kúpiť penoví od Malossi nebo od Polini variator není zly ale Malossi Multivar by bol lepši a spojku si vybral dobru trisku bude treba vetšiu o cca 5-10% kúp si radšej sadu trysiek a budeš si ich postupne skúšať tak by to bolo najlepšie a remen by ti vystačil aj seriovi ak nebude nejako poškodení ak bude zober nejaký kevlarovy ten je silnejší a ma vetšiu životnosť ...
podpis som si ešte nenastavil lebo mi to scooter zakázal že ešte nevie aký setup bude mať ....

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Male upravy motoru 50 4T

#3 Príspevok od užívateľa VLADY » Ne Okt 02, 2011 11:44 am

Je to na Tebe...ja osobne by som poldecový 4T nechcel ani zadarmo....
Takže toto čo si sem dal , vidím ja ako "celé zle"
Výfuk Ti na tom 4T nepridá nič.....open filter tak isto....akurát tomu rozhasíš zmes a pôjde to horšie jak séria.a budeš laborovať s tryskami a napokon ak to doladiš tak aj tak nepôjdeš rýchlejšie alebo svižnejšie.Ten motor nemá taký malý výkon kvôli tomu ,že by bol pridusený vzduchom na origo filtri...
Spojka a vario ??? spojka sa dáva zas na tuningový motor ,ktorý má oproti sérii nejaký nárast výkonu , kde by origo spojka už nestíhala . Akurát vario by možno dačo zlepšilo na rozbehoch, a na to sa skorej dáva potom niečo overené napr. Malossi ,alebo na svižnejší rozjazd stačia možno aj o chlp ľahšie valčeky... Takže ak chceš silou mocou poldecák, tak nejaký značkový 2T.
A ak máš roky ,tak je lepšie dorobiť Ačko a kúpiť aspoň 125ku .Ak chceš mať scooter na normálne vozenie a nie len že za roh do obchodu pre rožky a mlieko... :beer:
Iwan napísal:............... Rieju Toreo 50 4T (jeden chlapik ho predava za slusnu cenu tak idem po tom)
Ktovie prečo ho predáva???? :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
bezoadam
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 973
Dátum registrácie: So Júl 10, 2010 6:13 pm
Skúter: Gilera runner sp50
Bydlisko: Topolčany

Re: Male upravy motoru 50 4T

#4 Príspevok od užívateľa bezoadam » Ne Okt 02, 2011 11:58 am

ja by som skvor za tu cenu co som pocital nejak 6000kc tak radsej dosetril a kupil jazdenu apriliu alebo nieco podobne.. nuz tvoje rozhodnutie :)
giannelli reverse, malossi mutlivar (5.5g), malossi x-kevlar, malossi redsponge, malossi carbon plates, GOPRO HD HERO

Užívateľov profilový obrázok
Jurixxx
cyklista
cyklista
Príspevky: 180
Dátum registrácie: Pi Jún 10, 2011 12:02 pm
Skúter: Kymco Sniper 50DD Cagiva Prima Yuki Speedy 4T Motorro Desire
Bydlisko: Mrazovce okres Stropkov

Re: Male upravy motoru 50 4T

#5 Príspevok od užívateľa Jurixxx » Ne Okt 02, 2011 1:14 pm

VLADY: máš uplnu pravdu vrazí do toho vela € a potom to aj tak nepôjde lepšie lebo 4T je proste 4T :D takže radšej nejaký značkový 2T scootrik by som bral ....
podpis som si ešte nenastavil lebo mi to scooter zakázal že ešte nevie aký setup bude mať ....

Užívateľov profilový obrázok
davtex
motorkár
motorkár
Príspevky: 1105
Dátum registrácie: Po Júl 13, 2009 5:37 pm
Skúter: Yamaha FZ6N
Bydlisko: Nitra - Stare mesto

Re: Male upravy motoru 50 4T

#6 Príspevok od užívateľa davtex » Ne Okt 02, 2011 2:17 pm

Namiesto toho "tuningu" si sprav vodicak na velku moto a kup si aspon 125ccm. Ked si to zratas, vyjde ta to mozno narovnako. 125ccm sa daju najst za super ceny.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
lotko11
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 29
Dátum registrácie: Pi Aug 19, 2011 12:18 pm
Skúter: Yuki Race
Bydlisko: Bratislava

Re: Male upravy motoru 50 4T

#7 Príspevok od užívateľa lotko11 » Ne Okt 02, 2011 5:36 pm

Tu sa da fakt len suhlasit s chalanmi. Ja som tiez spravil taku blbost a kupil som cinsky 4T (Yuki Race). Jedina jeho vyhoda bola cena a vek. Mal najazdene 4 km a stal ma 600,-€ Kupil som ho od dvojmetroveho chalana, ktory ho vyhral v sutazi. Za tu cenu sa to celkom oplatilo. Len som zas blbo pocuvol kamosa, ktory mi poradil, nech radsej kupim nieco s menej najazdenymi Km a ja blbec vtedy este nevzdelany som kupil 4T. Teraz by som si radsej doplatil a kupil Roxa alebo lacnejsiu variantu Malaguti F 15. Tu by som sa rad rovno opytal aj na nazor a skusenosti ostatnych, konkretne na ten Malaguti F15 FireFox.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Male upravy motoru 50 4T

#8 Príspevok od užívateľa VLADY » Ne Okt 02, 2011 7:10 pm

Ja furt vravím ,poldecák a 4T (to nejde k sebe. :unknown:) veď to je slabé aj na kosačku. A nie ešte aby to ťahalo človeka sediaceho na pár pozohýbaných trubkách a dvoch kolečkách... :D
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Iwan

Re: Male upravy motoru 50 4T

#9 Príspevok od užívateľa Iwan » Po Okt 03, 2011 1:00 am

papiere na vecsi motorku nemam nato teraz nejak moc casu
ak mi sem poslete jeden inzerat kde sa predava nejaky znackovy scooter do 500 eur s TP a SPZ tak si ho hned kupim...

Iwan

Re: Male upravy motoru 50 4T

#10 Príspevok od užívateľa Iwan » Po Okt 03, 2011 1:04 am

takze ak by som kupil ten cinsky pokus.
co doporucujete?
uz som pochopil ze vyfuk by tam bol len na okrasu
filter mam radsej nechat seriovy
spojku seriovu tiez
a ten variator aky?

Užívateľov profilový obrázok
davtex
motorkár
motorkár
Príspevky: 1105
Dátum registrácie: Po Júl 13, 2009 5:37 pm
Skúter: Yamaha FZ6N
Bydlisko: Nitra - Stare mesto

Re: Male upravy motoru 50 4T

#11 Príspevok od užívateľa davtex » Po Okt 03, 2011 6:04 am

Iwan: napr. Multivar od Malossi, pripadne nieco lacnejsie, aj ked rozdiely nie su velke. Este si to poriadne rozmysli, sprav radsej ten blby vodicak a mas pokoj

PS
Ked nejades normalny skuter za 500e s papiermi tak to sem daj, aj ja chcem taky.
podpis som si este nenastavil

Iwan

Re: Male upravy motoru 50 4T

#12 Príspevok od užívateľa Iwan » Po Okt 03, 2011 6:46 am

dik za rady, vodicak naozaj ee
musi na tom jazdit aj priatelka...
uvidim, porozmyslam ale kazdopadne viem ze davate dobre rady, ze cinu nebrat ale proste potrebujem scoot ako predvizovadlo z bodu A do bodu B a henten pokus je skoro za par korun

znackove, kvalitnejsie skutre su o dost drahsie a tolko momentalne nemam...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Male upravy motoru 50 4T

#13 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Okt 03, 2011 9:05 am

Tak potom to zober, ale nevrtaj do toho,nechaj to tak ako to je, a rob len bežný servis že meniť olej a voziť sa..... plus doťahovať šrobíky a pod....Ale nečakaj zázraky že na tom budeš lietať 60-70 alebo že dvaja a pod....Ono je to taká lepšia Babetta v podstate... :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Iwan

Re: Male upravy motoru 50 4T

#14 Príspevok od užívateľa Iwan » Po Okt 03, 2011 10:45 am

ok teda, inak este taku infosku, po kolko km treba menit olej a kolko ho tam cca vojde? nech som trosku v obraze

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Male upravy motoru 50 4T

#15 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Okt 03, 2011 12:55 pm

Myslím že je to 0,6 alebo že by až 0,8L :pardon: alebo tak dajako. A na bloku motora to býva uvedené je tam nápis-náliatok dakde okolo nalievacieho hrdla na boku....A meniť by sa malo čo si pamätám z Kymkáča tak tuším cca 3000km...ale istejšie bude nájsť to priamo v návode od scootra....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Male upravy motoru 50 4T

#16 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Okt 03, 2011 1:27 pm

u 4T ciny sa meni olej po kazdych 1000km a doporucujem to dodrziavat...nema to filter len hrube sitko na odlucovanie much a strku z oleja...rovnako kazdych 1000-2000km zostelovat ventilky...potom to aj chvilku pozije...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Iwan

Re: Male upravy motoru 50 4T

#17 Príspevok od užívateľa Iwan » Po Okt 03, 2011 1:30 pm

jasne, zrovna som hodil rec s chalaniskama, povedali ze to daju trochu do pucu, odstrania omedzovace a nejako zosteluju, jeden z nich na takom jezdi...hore dolu po meste a je spokojeny s prditkom... :ROFL:

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: Male upravy motoru 50 4T

#18 Príspevok od užívateľa Mitko » Po Okt 03, 2011 2:38 pm

...výfuk by som v žiadnom pripade nedaval Leo Vinci...zbytočnosť a reve ako blaznivý mal som ho. a to mi ho alcatelko ešte upravoval aby bol tichší.
načo meniť vyfuk v Tvojom pripade uplne vyhodene peniaze.
Vario si vybral dobre len skor zvol to Naraku speed ako sport verziu....
open filter zbytočnosť....nechaj si pekne airbox...uvidiš ako to oceniš ked bude vlhkejšie počasie
spojka dobra volba ale skor daj S6 Torque Drive ale aj zvon musiš kupiť nie len spojku. zvon samozrejme S6 R/T ...najlepšia spojka aj zvon overená časom.
ešte ak tak by som dal CDI open a kevlar remen. a už ozaj nič viac.
podpis som si este nenastavil

Iwan

Re: Male upravy motoru 50 4T

#19 Príspevok od užívateľa Iwan » Po Okt 03, 2011 3:04 pm

dakujem za rady, co znamena CDI open???

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: Male upravy motoru 50 4T

#20 Príspevok od užívateľa Mitko » Po Okt 03, 2011 3:59 pm

http://www.stvorkolky-atv.eu/menu/dopln ... gy6-4-takt
popripade: http://www.stvorkolky-atv.eu/menu/dopln ... vorene-bez
CDI znamena riadiaca jednotka a open,že je bez obmedzenia otáčok.
4Ta 2T 50ccm byva niekedy blokovaná aj CDIčkom na nejake otačky aby koli legislatíve v doprave splnoval skuter podmienky vodičaku AM (malý motocykel)a to rychlosť do 45km/h tak sa takto obmedzi blokovaným CDI.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
davtex
motorkár
motorkár
Príspevky: 1105
Dátum registrácie: Po Júl 13, 2009 5:37 pm
Skúter: Yamaha FZ6N
Bydlisko: Nitra - Stare mesto

Re: Male upravy motoru 50 4T

#21 Príspevok od užívateľa davtex » Po Okt 03, 2011 7:37 pm

Ta spojka a hlavne zvon su podla mna rovnako vyhodene peniaze ako za vyfuk. Si radsej odlozim bokom na vodicak. Na tej Cine treba vybrat restrikcie a koniec.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Male upravy motoru 50 4T

#22 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Okt 03, 2011 7:43 pm

alcatelko napísal:u 4T ciny sa meni olej po kazdych 1000km a doporucujem to dodrziavat...nema to filter len hrube sitko na odlucovanie much a strku z oleja...rovnako kazdych 1000-2000km zostelovat ventilky...potom to aj chvilku pozije...
No pekne ...takže to čo by ušetril na spotrebe oproti klasike 2T tak to minie na výmene oleja....A čím to že ten olej vydrží len tak málo??? :pardon: kvôli tomu že vzduchom chladený a teda vyššia prevádzková teplota a olej viac trpí ? Alebo že menej kvalitné materiály v motore...lebo aj Majesty 250ka stará mala len sítko a interval oleja mala teda o dosť väčší tuším 5000km a ako som písal Kymkáč či už GD alebo XC 3000km. :good: :beer:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Male upravy motoru 50 4T

#23 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Okt 04, 2011 3:28 pm

materialy, prepalovanie oleja atd...keby si videl co vytecie po vymene oleja po 4000km tak neveris...nieco co pripomina riedky asfalt s blistatkami...na slnku sa to krasne trbliece
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
modreOKO
motorkár
motorkár
Príspevky: 2472
Dátum registrácie: Po Aug 31, 2009 8:12 pm
Skúter: Yamaha AEROX - Modroocko :)
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Male upravy motoru 50 4T

#24 Príspevok od užívateľa modreOKO » Ut Okt 04, 2011 3:55 pm

preco to potom preboha vyrabaju take črepy ked to ma viac negatív ako plusov .. :fool:
Yamaha AEROX - r-*projekt*polini corsa 0,7deci,21DO,multivar,elektr.vodna pumpa,Xkevlar...+++najmenej kazivý scooter z fóra

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Male upravy motoru 50 4T

#25 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Okt 04, 2011 3:58 pm

vyraba sa to pre jedinu vec...pretoze to ludia kupuju, pretoze vecsinu spotrebitelov nezaujma kvalita, servisne naklady a pod ale cena pri kupe...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"