multivar vs. seria (merania)
Moderátor: Moderators
- Wasi
- st. skútrista
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: Po Mar 05, 2012 6:10 am
- Skúter: Jawa 353, Vespa GTS300
- Bydlisko: Banská Bystrica
multivar vs. seria (merania)
Tak som sa dnes pozrel na zubok obom variatorom s chrobakom v hlave zistit kde a ci vobec su nejake rozdiely..
Vysledok ma dost prekvapil, rozdiely su uplne vsade, kto ma zaujem tak ako ja, vidiet co vsetko je ine prikladam merania
(meranie bolo sustredene na veci ktore som povazoval za podstatne)
Zakladny uhol variatora z vonkajsej strany+maly priemer-(vlastne by to malo mat vplyv na rozbeh). Aktivna cast drahy valcekov-ktora odtlaca variator v zavyslosti na otackach=pekne vidno ze Multivar dokaze vytlacit valceky vyssie,ale zas je to na ukor hrubky steny, ktoru vidno hore iba opticky...+Multivar ma akesi ulozisko v spodnej casti, zatial co v origo je prechod plynuly. Pasivna cast drahy valcekov-k stedu osi otacania.Meraci pristroj mi nezameral celu drahu valcekov preto je rozdelena do 2 casti(aj tu je vidno rozdiely) Fixny kotuc ktory priamo pracuje pri odtlacani variatora ma asi najviac rozdielov Posledne su drsnosti na zakladnom uhle o ktory sa trie remen. Samozrejme ze pouzivany ma lepsiu drsnost dlhodobym vplyvom trenia remena, ale MM ma podla grafu krasnu rovnomernu drsnost oproti originalu ktory je uz "kostrbaty"..Takisto je zaujimavy pohlad na posledne 2 grafy, ktore su vlastne jeden a ten isty, len je rozdiel zobrazenia. Po cca 7000km vydrel remen 2 rigoly jeden v lavo k osi variatora (pohynanie), druhy v pravo = max rychlosti.Nerovnost tam tvori cca 0,016mm (sorry za velke subory)
Vysledok ma dost prekvapil, rozdiely su uplne vsade, kto ma zaujem tak ako ja, vidiet co vsetko je ine prikladam merania
(meranie bolo sustredene na veci ktore som povazoval za podstatne)
Zakladny uhol variatora z vonkajsej strany+maly priemer-(vlastne by to malo mat vplyv na rozbeh). Aktivna cast drahy valcekov-ktora odtlaca variator v zavyslosti na otackach=pekne vidno ze Multivar dokaze vytlacit valceky vyssie,ale zas je to na ukor hrubky steny, ktoru vidno hore iba opticky...+Multivar ma akesi ulozisko v spodnej casti, zatial co v origo je prechod plynuly. Pasivna cast drahy valcekov-k stedu osi otacania.Meraci pristroj mi nezameral celu drahu valcekov preto je rozdelena do 2 casti(aj tu je vidno rozdiely) Fixny kotuc ktory priamo pracuje pri odtlacani variatora ma asi najviac rozdielov Posledne su drsnosti na zakladnom uhle o ktory sa trie remen. Samozrejme ze pouzivany ma lepsiu drsnost dlhodobym vplyvom trenia remena, ale MM ma podla grafu krasnu rovnomernu drsnost oproti originalu ktory je uz "kostrbaty"..Takisto je zaujimavy pohlad na posledne 2 grafy, ktore su vlastne jeden a ten isty, len je rozdiel zobrazenia. Po cca 7000km vydrel remen 2 rigoly jeden v lavo k osi variatora (pohynanie), druhy v pravo = max rychlosti.Nerovnost tam tvori cca 0,016mm (sorry za velke subory)
- buko1
- trojkolkár
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: Št Máj 10, 2012 5:14 pm
- Skúter: Aprilia SR50 R Factory (Pure-Jet)
Re: multivar vs. seria (merania)
Ahoj,
Veľmi dobre napísané a rospisané rozdieli na sériovom vario vs. MM.
Ja som akurát v piatok menil MM a kont. pružinu. No a po výmene mozem s určitosťou povedať, ze MM ma lepšie stúpanie/držanie otacok pri max výkone až po cca 70km/h.
Max rýchlost som bohuzial nemal ako vyskusat, nakoľko fúkal dost velky protivietor a max co to dalo pri bočnom vetre je 85km/h. Pri protivetre to bolo asi len 73-75km/h.
Celkovo sa mi zdá, ze motor ide za plynom o nieco lepšie. Je jasne, ze si to cele musi este sadnut (remen - vario) a mozno bude maximalka atakovat 90km/h.
Aspon takto nejak som to čakal. A to z dovodu, ze v serii som 85km/h dosahoval akurat si nespomeniem na podmienky.
Viem ale ze dole Sitinou som v pohode frcal 92km/h a to pri 11000 ot./min. (nie je tam ziadny odpor vzduchu)...a trosku to je dole kopcom...
Ďalej som si všimol, ze Multivar toči o niečo nizsie a to uz pri spomínaných 85km/h som mal cca 8500ot./min. co pri serii asi 9500 - 10 000ot./min.
zatiaľ samé pozitíva, snáď sa ta max ešte o niečo málinko zdvihne a bude dobre...
Veľmi dobre napísané a rospisané rozdieli na sériovom vario vs. MM.
Ja som akurát v piatok menil MM a kont. pružinu. No a po výmene mozem s určitosťou povedať, ze MM ma lepšie stúpanie/držanie otacok pri max výkone až po cca 70km/h.
Max rýchlost som bohuzial nemal ako vyskusat, nakoľko fúkal dost velky protivietor a max co to dalo pri bočnom vetre je 85km/h. Pri protivetre to bolo asi len 73-75km/h.
Celkovo sa mi zdá, ze motor ide za plynom o nieco lepšie. Je jasne, ze si to cele musi este sadnut (remen - vario) a mozno bude maximalka atakovat 90km/h.
Aspon takto nejak som to čakal. A to z dovodu, ze v serii som 85km/h dosahoval akurat si nespomeniem na podmienky.
Viem ale ze dole Sitinou som v pohode frcal 92km/h a to pri 11000 ot./min. (nie je tam ziadny odpor vzduchu)...a trosku to je dole kopcom...
Ďalej som si všimol, ze Multivar toči o niečo nizsie a to uz pri spomínaných 85km/h som mal cca 8500ot./min. co pri serii asi 9500 - 10 000ot./min.
zatiaľ samé pozitíva, snáď sa ta max ešte o niečo málinko zdvihne a bude dobre...
Aprilia SR50 R Factory (Pure-JET)
Malossi Multivar 2000
Malossi Multivar 2000
- Wasi
- st. skútrista
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: Po Mar 05, 2012 6:10 am
- Skúter: Jawa 353, Vespa GTS300
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: multivar vs. seria (merania)
Ja som na MM od zalozenia najazdil cca 250 az 300km. Problem posledny tyzden je, ze sa zacina vracat efekt kvoli ktoremu som kupoval ten MM.
Remen ostava do kopca v silnejsom prevode a motor klesa na otackach. Pretym som to riesil silnejsou kontrastkou co z casti pomohlo, uplne to odstranil az MM. Zial iba do nedavna.
Pretoze to robi iba ked sa jazdi dlhsiu dobu, jedinu zlobu vidim momentalne uz len v materialy remena.
Teoreticky mi z toho vychadza ze sa na MM zmensila drsnost (vylestilo ho) a tym padom zvacsila prilnavost. Dalsou vecou je ze ked sa remen zahreje guma zmakne a to "lepivost" zvacsi este viac.
Potom to uz asi nedokaze tak pohotovo reagovat a trecia sila zacina vyhravat nad silou kontrastnej pruziny..Ina moznost ma zatial nenapadla
Remen ostava do kopca v silnejsom prevode a motor klesa na otackach. Pretym som to riesil silnejsou kontrastkou co z casti pomohlo, uplne to odstranil az MM. Zial iba do nedavna.
Pretoze to robi iba ked sa jazdi dlhsiu dobu, jedinu zlobu vidim momentalne uz len v materialy remena.
Teoreticky mi z toho vychadza ze sa na MM zmensila drsnost (vylestilo ho) a tym padom zvacsila prilnavost. Dalsou vecou je ze ked sa remen zahreje guma zmakne a to "lepivost" zvacsi este viac.
Potom to uz asi nedokaze tak pohotovo reagovat a trecia sila zacina vyhravat nad silou kontrastnej pruziny..Ina moznost ma zatial nenapadla
- buko1
- trojkolkár
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: Št Máj 10, 2012 5:14 pm
- Skúter: Aprilia SR50 R Factory (Pure-Jet)
Re: multivar vs. seria (merania)
neviem presne ako to s tým remeňom je, ja tam mam zatiaľ nejaký klasicky HEBO ale presne aký model neviem. Stal cca 500czk a odjazdil som na ňom možno 1500km (ešte na starom variatore) takže žiadny kevlarovy to asi nebude.
Tým co si napísal, by asi mal pomoc práve kevlarovy alebo nie? ja som tak trochu do toho laik, ... ale cital som, že kevlarovy okrem toho, že dlhšie výdrži by mal viac odolovat vyšším teplotám? Ale údajne môže za studena šmýkať...
Uvidíme ako to bude keď moj MM riadne vyskúšam. Ako som písal, nemal som ho možnosť ešte riadne prevetrať. Dúfam, že s tým problém nebude.
Tým co si napísal, by asi mal pomoc práve kevlarovy alebo nie? ja som tak trochu do toho laik, ... ale cital som, že kevlarovy okrem toho, že dlhšie výdrži by mal viac odolovat vyšším teplotám? Ale údajne môže za studena šmýkať...
Uvidíme ako to bude keď moj MM riadne vyskúšam. Ako som písal, nemal som ho možnosť ešte riadne prevetrať. Dúfam, že s tým problém nebude.
Aprilia SR50 R Factory (Pure-JET)
Malossi Multivar 2000
Malossi Multivar 2000
- Wasi
- st. skútrista
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: Po Mar 05, 2012 6:10 am
- Skúter: Jawa 353, Vespa GTS300
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: multivar vs. seria (merania)
Ved praveze ten co mam je kevlar
- buko1
- trojkolkár
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: Št Máj 10, 2012 5:14 pm
- Skúter: Aprilia SR50 R Factory (Pure-Jet)
Re: multivar vs. seria (merania)
fuuu tak to potom uz nechapem... aj ked kevlarove remene sa skor pouzivaju pri tuningovych motoroch. je mozne, ze pri vymene len variatora remen moze ostat kludne obycajny.
skus napisat co vsetko a ako sa zmenilo ked si vymenil variator...
skus napisat co vsetko a ako sa zmenilo ked si vymenil variator...
Aprilia SR50 R Factory (Pure-JET)
Malossi Multivar 2000
Malossi Multivar 2000
- betmen
- chodec
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: So Apr 21, 2012 12:56 pm
- Skúter: Xinling Tajfun 50QT
- Bydlisko: trencin
Re: multivar vs. seria (merania)
chlapi a viete mi niekto prezradit aky je rozdiel vo variatore pre 4T a 2T motory? napr tieto dva:
su tam ine stupania a priebehy alebo aky je rozdiel?
Kód: Vybrať všetko
http://www.minibikemania.sk/naraku_variator-hshigh-speedracing-naraku-p-503.html
Kód: Vybrať všetko
http://www.minibikemania.sk/variator-naraku-hshighspeed-sym-mio-50-nk90031-p-505.html
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: multivar vs. seria (merania)
ja by som ti mozno vedel povedat ake su rozdiely tych co su na http://shop.scooter-tuning.sk na minibikemaniacke sa pytaj na fore minibike manie
- SnoopyBA
- moderátor
- Príspevky: 2538
- Dátum registrácie: St Máj 23, 2012 12:15 pm
- Skúter: Honda Vision 110
- Bydlisko: Bratislava
Re: multivar vs. seria (merania)
Veduci bodujes..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- betmen
- chodec
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: So Apr 21, 2012 12:56 pm
- Skúter: Xinling Tajfun 50QT
- Bydlisko: trencin
Re: multivar vs. seria (merania)
theruck:
dik za radu a ochotu, mam rad kvalitne fora, kde si ludia dokazu poradit
mozno stacilo hodit link na tie dva z vasho shopu a napisat rozdiel (okrem vyssej ceny)...
dik za radu a ochotu, mam rad kvalitne fora, kde si ludia dokazu poradit
mozno stacilo hodit link na tie dva z vasho shopu a napisat rozdiel (okrem vyssej ceny)...
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: multivar vs. seria (merania)
Lenže treba asi aj troška rozlišovať fórum ktoré je spojené s nejakým E-shopom ako tu toto, a nejaké bežné obecné fórum ktoré je nezávislé...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- betmen
- chodec
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: So Apr 21, 2012 12:56 pm
- Skúter: Xinling Tajfun 50QT
- Bydlisko: trencin
Re: multivar vs. seria (merania)
ale Vlady ved to je v pohode len som netusil, ze sa to tu berie tak uzavreto, vzhladom na to ze som nasiel vela prispevkov kde napr tomas daval linky priamo na mbmaniu... a naozaj sa da odpovedat aj takym sposobom ze link na tovar, ktory chcem predat a k tomu napisem co to