ako sa spravat k novemu skutru

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
orgi

ako sa spravat k novemu skutru

#1 Príspevok od užívateľa orgi » Pi Máj 11, 2007 11:06 pm

na prvy prispevok vas vsetkych zdravim, vase forum som si cital uz dlhsiu dobu, ale konecne som sa stal majitelom aj ja jedneho skutrika :-) resp. pozajtra si ho idem prevziat..

bude to CPI Oliver Sport 50cm3, uplne novy, resp. po 40km majitel zistil, ze si ho nemoze nechat.

chcel by som sa spytat niekolko otazok, kedze som si vsimol, ze niektori takyto skuter mate:
- aky olej pouzivate
- aku mate priemernu spotrebu (pri roznych styloch jazdy)
- ako sa k nemu spravat na zaciatok? v papieroch ma napisane 1000km zabeh, rad by som, aby vydrzal co najdlhsie.. tych 45kmh na zaciatok staci v pohodke, ale casom asi budem chcicet zvysit na 60-70.. otazka, ze kedy zacat s odblokovanim, valcekmi, vyfukmi, kitmi atd..

ps: dovod kupy - hladal som scoot do 50cm3 a do 35tis Sk na ekonomicku, castu jazdu po meste. mozno som nevybral najlepsie, ale yuki a adams mi boli mimo chute, keeway ako tak, ale CPI som sa zamiloval na prvy pohlad :)

added: este jedna otazka ma napadla - tankujete 91oktanovy, alebo 95, ci nebodaj 98oktanovy benzin? citit to? zlepsuje to spravanie motorky?

6ko

#2 Príspevok od užívateľa 6ko » Pi Máj 11, 2007 11:45 pm

cau. mam keeway focus, co je skoro to iste. mne to odblokovali po 500 km (koleno , valceky, variator) a po 4000 km absolutne ziadny problem. v serii isiel tych 65po odblok. , potom som vymenil variator a vyfuk( po 3000km), a teraz mi ide cca 85 - 87 podla tacha, co je v skutocnosti nieco medzi 75 - 80. tankujem 95 a olej od shell , ale teraz ti presne nepoviem..

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#3 Príspevok od užívateľa VLADY » So Máj 12, 2007 9:11 am

:roll: :roll: JA to už vážne nechápem.... to ste fak tak darební si to tu nájsť podaktorí????šak sa to tu písalo už milión krát.... :idea: :oops:A máš pravdu LIL-B ....aspoň je o čom písať!!!! :D
Naposledy upravil/-a VLADY v So Máj 12, 2007 7:07 pm, upravené celkom 1 krát.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#4 Príspevok od užívateľa lil_b » So Máj 12, 2007 9:17 am

vlady nehaj tak, chalan je aspon slušný.

olej by som daval repsol scooter.
nezabudni meniť olej v prevodoch. aj na to robi repsol transmission.
podpis som si este nenastavil

geetee

#5 Príspevok od užívateľa geetee » So Máj 12, 2007 9:22 am

lil_B napísal:vlady nehaj tak, chalan je aspon slušný.

olej by som daval repsol scooter.
nezabudni meniť olej v prevodoch. aj na to robi repsol transmission.
jaka reklama :-D

hlavne nedavaj plnu sintetiku a vydrzi ti to veky

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#6 Príspevok od užívateľa lil_b » So Máj 12, 2007 9:29 am

a to mi nik za nu neplatí.
podpis som si este nenastavil

orgi

#7 Príspevok od užívateľa orgi » So Máj 12, 2007 9:49 am

ok, takze polosystentika.. len v papieroch je udavana ze "Synteticky olej pre dvojdobe motory", takze neviem ci tym mysleli polo alebo plnu. a taktiez viskozitu neuviedli, resp to neviem nikde najst, takze by som rad pocul jasnu odpoved nejakeho majitela podobneho scootru, co tam leje.

lil_B: ako casto menit olej v prevodoch?

VLADY: hladal som, kopa diskusii sa zvrtla mimo povodnu temu a tych praktickych info tam bolo minimalne.. preto som to chcel mat takto pokope, co ma vsetko napadlo. takze sorry, ak ta to otravuje...

najme info o zabehu boli minimalisticke.. zaujimalo by ma, ako sa spravat k motoru, ci ho nechavat zohriat na volnobehu pred jazdou, alebo v ramci jazdy na nizkych otackach, ako sa spravat k brzdam, ci brzdit rovnomerne oboma alebo jednou, atd. ak sa vam zdaju nejake otazky trapne, sorry, je to moje prve moto
Naposledy upravil/-a orgi v So Máj 12, 2007 9:52 am, upravené celkom 2 krát.

ripper

#8 Príspevok od užívateľa ripper » So Máj 12, 2007 9:50 am

ja som daval do ditech plnu syntetiku bola odporucena vyrobcom

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#9 Príspevok od užívateľa lil_b » So Máj 12, 2007 9:55 am

nech, ale keeway mal test tušim, a plna syntetika uplni za.rala motor, polosyn je da best pre seriu 50ccm 2t.
podla mna nechať na volnobehu tak max30 sec. a pri jazde netočiť viac jak 1/4 plynu prvé 2KM +/-
neodporučuje sa dlho stať, lebo všetko ostatne bude studene a iba motor teplý... a za pomalej jazdy sa to všetko pekne zohreje.
prvý krat by som olej v prevodoch vymeniť pri 500KM a potom 1500km a potom asik na každú sezonu.
podpis som si este nenastavil

geetee

#10 Príspevok od užívateľa geetee » So Máj 12, 2007 10:10 am

lil_B napísal:nech, ale keeway mal test tušim, a plna syntetika uplni za.rala motor, polosyn je da best pre seriu 50ccm 2t.
podla mna nechať na volnobehu tak max30 sec. a pri jazde netočiť viac jak 1/4 plynu prvé 2KM +/-
neodporučuje sa dlho stať, lebo všetko ostatne bude studene a iba motor teplý... a za pomalej jazdy sa to všetko pekne zohreje.
prvý krat by som olej v prevodoch vymeniť pri 500KM a potom 1500km a potom asik na každú sezonu.
nie zas.ala ale zadrela, proste su to motori stavane na bezne pouzivanie a aby vydrzali aj pripadne nekvalitne benziny a oleje (ale M2T to nevydrzi :( ) a mohli byt bez zmien pouzivane vsade po svete, nie vsade je dostat 98 benal a full synt olej

a castrol TTS ani nahodou

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#11 Príspevok od užívateľa lil_b » So Máj 12, 2007 10:18 am

a tankuj 95
podpis som si este nenastavil

ripper

#12 Príspevok od užívateľa ripper » So Máj 12, 2007 12:17 pm

preco nie castrol tts ja som ho pouzival 2 roky

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#13 Príspevok od užívateľa aumirek » So Máj 12, 2007 12:21 pm

a proč ne jakejkoliv předepsanej olej žádnej podstatnej rozdíl v tom není a tankovat samozřejmě 95 ta 100 je uplná blbost jedinej dobrej efekt je efekt placeba

orgi

#14 Príspevok od užívateľa orgi » So Máj 12, 2007 2:03 pm

aumirek - 98cku ani 100ku som neplanoval, len v papieroch je, ze min 91oktanovy, chcel som proste vediet, co zvyknete vecsina tankovat.

orgi

#15 Príspevok od užívateľa orgi » So Máj 12, 2007 2:05 pm

a este jedna otazka - aku mavate vecsinou spotrebu? pri roznych styloch jazdy.. ze co mam cca ocakavat, ake su najmensie a ake najvecsie spotreby? aj s roznymi upravami...

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#16 Príspevok od užívateľa aumirek » So Máj 12, 2007 2:30 pm

orgi napísal:aumirek - 98cku ani 100ku som neplanoval, len v papieroch je, ze min 91oktanovy, chcel som proste vediet, co zvyknete vecsina tankovat.
no já jen že je předepsaná 95 takže to stačí nakonec to doporučili a napsali tam lidé co o tom ví mnohem více než každej z nás a pokud to opravdu někdo tvrdí že to jede lépe je to efekt placeba anebo to sice jede lépe ale ne tím benzinem ale počasím nebo prostě jen tím že i ta 95 je nekvalitní a ředěná.Osobně jezdím za 2 až 2,5 ale rozdíly u někoho jsou obrovsé od 2 i méně až po 6 i více.

geetee

#17 Príspevok od užívateľa geetee » So Máj 12, 2007 2:31 pm

orgi napísal:a este jedna otazka - aku mavate vecsinou spotrebu? pri roznych styloch jazdy.. ze co mam cca ocakavat, ake su najmensie a ake najvecsie spotreby? aj s roznymi upravami...
dedko dava na keevay focus pod 2,2l ja som aj nad 4 dal :-D

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#18 Príspevok od užívateľa lil_b » So Máj 12, 2007 5:06 pm

castroll tts je uplne nevhodny i ked ho mam v manuale doporučený. po 6000km som si išiel dať kit a piest a hlava komplet zakarbonovaná, valec doryhovaný z odlupnutého karbonu...
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

#19 Príspevok od užívateľa dr.snake » So Máj 12, 2007 6:22 pm

prevodovy netreba menit...talianoi nemena 10roky ..max kus doliat
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#20 Príspevok od užívateľa VLADY » So Máj 12, 2007 6:59 pm

Prevodový je lepšie vymeniť na NEW scootri zo začiatku aspoň 2krát aspoň po prvých 500 a potom po dalších 500-1000 kilákoch...sa budete čudovať kolko odtial vyjde kovového bordelu.A motorák stačí istotne aj polosyntetika a je asi jedno aká značka ja som vždy kupoval podla ceny cca 200,-buď ESSO alebo SHELL a vôbec som necítil nejaký rozdiel ani v dymivosti ani v ničom.skrátka každý na ten jeho nedá dopustiť a povie že ten je najlepší....a benzín ak je minimum 91 tak tým lepšie..samozrejme štandartnou 95kou nič nepokazíš ale ani nezískaš.a cenovo je to asi tiež jedno.Akurát neviem ako to je z výfukom či tam nieje katalyzátor. ak je tak čistý natural a ak nieje tak je to fuk ale natural je lacnejší... :P ale asi sa opakujem pretože zatial čo sme sa vozili tak tu podaktorí písali...a tak bolo dneska pekne.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

orgi

#21 Príspevok od užívateľa orgi » So Máj 12, 2007 7:32 pm

kolko zvyknete jazdit najdlhsie trate? ze ako su tieto skutre stavane.. povedzme pri rychlosti 50-60kmh, kolko bezne prejdete, ak nechcete znizit motoru zivotnost.. ide mi o to, ci mozem v pohodke robit vyletiky typu 40-50km tam a 40-50km spet, alebo je to len na take kratke typu 10km. lebo po Bratislave to bude vecsinou typu casto a kratke...

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#22 Príspevok od užívateľa alcatelko » So Máj 12, 2007 10:16 pm

dlhe trate menej nicia motor ako kratke...kde sa nestihne poriadne ani zohriat...v dlzke vyjazdu je jedinym limitom jazdec...500km za den nie je problem
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#23 Príspevok od užívateľa aumirek » So Máj 12, 2007 10:23 pm

alcatelko napísal:dlhe trate menej nicia motor ako kratke...kde sa nestihne poriadne ani zohriat...v dlzke vyjazdu je jedinym limitom jazdec...500km za den nie je problem
souhlas třeba tak jak jezdí manželka 2 km tam a 2 nazpět je to nejhorší co muže bejt ale 100 km v kuse na plnej není asi také to prave no chce to cit a rozum jinak těch 500 není problém ale mám za to že oba jezdec i skutr si zasluží chvíli spočnout.

Užívateľov profilový obrázok
Jostobb
motorkár
motorkár
Príspevky: 1563
Dátum registrácie: Pi Okt 13, 2006 7:01 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: B.Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

#24 Príspevok od užívateľa Jostobb » Ne Máj 13, 2007 9:17 am

Počuj kontaktuj BUSHIDA !!!!! on má presne tento scoot :) jeho ICQ číslo je 236-466-015
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
jeffo
skútrista
skútrista
Príspevky: 257
Dátum registrácie: Ne Máj 07, 2006 9:47 pm
Skúter: Honda PCX 150
Bydlisko: Martin

Re: ako sa spravat k novemu skutru

#25 Príspevok od užívateľa jeffo » Ne Máj 13, 2007 9:48 am

orgi napísal: added: este jedna otazka ma napadla - tankujete 91oktanovy, alebo 95, ci nebodaj 98oktanovy benzin? citit to? zlepsuje to spravanie motorky?
91 urcite nie 95 podla ceny ale to mas uplne jedno ci 95 alebo 98 je to rovnake, citit nebudes nic je to maly objem a ja este davam tak jednu z 10 niekedy jednu z 15 100 oktanovy...

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"