Štart za studena
Moderátor: Moderators
Štart za studena
Zdravím kolegovia, prosil by som vás o rady pri nasledovnom probléme:
Vlastním skuter Winner 50, asi 3 roky, počet najazdených 10000km.
Od začiatku mám problém pri štarte za studena, pričom štart sa stále zhoršuje. Prv mi chytil po nakopávaní do 20x. Potom bežal dobre, štartoval počas celého dňa dobre. Na druhý deň bol opäť problém s naštartovaním. V súčasnosti ho naštartujem až po streknutí benzínu pod sviečku. Keď naskoči, tak už ide dobre, motor má plný výkon. Ak ho nechám 30min vychladnúť, musím pri štartovaní opäť použiť striekačku s benzínom - vstreknúť benzín pod sviečku. Skúšal som predpísané i rôzne typy sviečok, karburátor som vyčistil veľakrát, sytič je manuálny. Predpokladal som, či nemám príliš veľa oleja v zápalnej zmesi (automatické miešanie), tak som prívod oleja odpojil, vyčistil karburátor a napojil ho na nádrž, kde bol olej zmiešaný s benzínom. Nepomohlo. Nastaviť trysky som tiež skúšal, podľa predpisu 1,25 obrátky, aj iné varianty som skúšal. Môže byť problém v kompresii, treba vymeniť piestny krúžok? Ak mi niekto poradí, ako ďalej, prípadne poradí nejaký servis v ZA a okolí, budem povďačný.
Vlastním skuter Winner 50, asi 3 roky, počet najazdených 10000km.
Od začiatku mám problém pri štarte za studena, pričom štart sa stále zhoršuje. Prv mi chytil po nakopávaní do 20x. Potom bežal dobre, štartoval počas celého dňa dobre. Na druhý deň bol opäť problém s naštartovaním. V súčasnosti ho naštartujem až po streknutí benzínu pod sviečku. Keď naskoči, tak už ide dobre, motor má plný výkon. Ak ho nechám 30min vychladnúť, musím pri štartovaní opäť použiť striekačku s benzínom - vstreknúť benzín pod sviečku. Skúšal som predpísané i rôzne typy sviečok, karburátor som vyčistil veľakrát, sytič je manuálny. Predpokladal som, či nemám príliš veľa oleja v zápalnej zmesi (automatické miešanie), tak som prívod oleja odpojil, vyčistil karburátor a napojil ho na nádrž, kde bol olej zmiešaný s benzínom. Nepomohlo. Nastaviť trysky som tiež skúšal, podľa predpisu 1,25 obrátky, aj iné varianty som skúšal. Môže byť problém v kompresii, treba vymeniť piestny krúžok? Ak mi niekto poradí, ako ďalej, prípadne poradí nejaký servis v ZA a okolí, budem povďačný.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
treba zostelovat karburator...tieto indicke zazraky su strasne...ja som svoj dllllho vyladoval kym zacalo chytat na druhe tretie kopnutie...a aj ci mas dobry sytic...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- FoXiK
- motorkár
- Príspevky: 1890
- Dátum registrácie: Pi Apr 27, 2007 3:31 pm
- Skúter: Yamaha Slider
- Bydlisko: Piestany
- Kontaktovať užívateľa:
no ci sa ti lanko nezasekava ale mozno nie... Moj nechytal tiez presne tak
a to robilo dakedy aj ked bol uz teply.
kruzok mozno nie.. no ten palivovy ventil to moze byt.. samozrejme vymenit hadicky benzinu a podtlaku, a ked zvlecies hadicku benzinu z karbu tak nesmie z benz. ventilu len tak tiect benzin ... ak tecie treba vymenit... myslel som si ze to je jedno ale sluzi to na to ze iba ked sa toci piest cize ti ide podtlak tak tecie benzin... skus to pozret 



ZVL Babetta 210 ---> ATV semi-auto 110ccm ---> Jawa 175 ---> Yamaha Slider 70cc 10PS full tuning ---> Aprilia Shiver 750
- peter1029
- st. skútrista
- Príspevky: 423
- Dátum registrácie: St Dec 26, 2007 8:27 pm
- Skúter: Piaggio NRG50 MC3 - LC - DD
- Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
- Kontaktovať užívateľa:
uvidiš ze to bude ten ventil, objednaj si nový, mne to robilo to, ze rano som prisiel a nic, vybil som baterku, 50x som nakopaval a nic, potom som prisiel o 20min a trrrrt na prvy krat a potom uz pocas dna isiel stále, ale ked dlhsie stal ani za oneho nesiel nakopnut, ale môze byt aj rozštelovaný ako hovorí alc.
podpis som si este nenastavil
Áno, presne tak mi to robí, keď už naštartuje, tak ide fajn. Ďakujem za rady, skúsim sa zajtra pohrať s naštelovaním karburátora. Či to robí podtlakový ventil alebo nie, tak to vlastne (aspoň si myslím) zistím, že ho odpojím, dám bandasku s benzínom na vyvýšené miesto a odtiaľ hadičkou ho zvediem do karburátora. Takže nebude treba podtlak na nasávanie benzínu. Vyskúšam a dám vedieť.
- FoXiK
- motorkár
- Príspevky: 1890
- Dátum registrácie: Pi Apr 27, 2007 3:31 pm
- Skúter: Yamaha Slider
- Bydlisko: Piestany
- Kontaktovať užívateľa:
presne ako howori Vlady ved nemusis davat bandasku tym aj tak nic nezistis ty nepotrebujes davat benzin z bandasky ale zistit ci je zly ventil cize z karbu das dole hadicku a ked bude tiect len tak benzin tak je zly ... a mas to 

ZVL Babetta 210 ---> ATV semi-auto 110ccm ---> Jawa 175 ---> Yamaha Slider 70cc 10PS full tuning ---> Aprilia Shiver 750
Podtlakový ventil je OK.
Ďakujem vám za rady, pomohli mi. Dnes ráno som najprv vyskúšal podtlakový ventil, vytiahol som benzínovú hadičku od karburátora a nechal ju voľne visieť. Benzín netiekol, keď som štartovacím pedálom posunul piestom, tak benzín vystrekol cez benzínovú hadičku. Takže podtlakový ventil je v poriadku. Takže som rozobral karburátor, riadne ho vyčistil, poprefukoval, zložil a skúšam štartovať. Nešlo. Potom som otvor určený na prívod vzduchu (od vzduchového filtra) zapchal handrou a motor bez problémov naskočil. Takže máte pravdu, bude to sýtičom. Skúšal som to po polhodinových intervaloch a išlo to. Ešte zajtra ráno to vyskúšam, či to opäť bude fungovať upchatím vzduchového otvoru handrou. Ale vyzerá, že áno. Lenže teraz neviem, čo s tým, keď to zložím, nahodím kryty, tak nie je prístup k otvoru pre vzduchový filter.