Keeway ARN 125 4T

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Zoidberg
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 39
Dátum registrácie: Pi Feb 02, 2007 5:40 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Frýdek-Místek

Keeway ARN 125 4T

#1 Príspevok od užívateľa Zoidberg » So Jún 02, 2007 11:11 am

Keeway ARN 125 4T

Test byl převzat z polského internetového magazínu Skutery-tuning (http://www.skutery-tuning.pl), napsal ho Michal Nowicki a přeložil Zoidberg.

Jednoho pěkného srpnového rána přišel do mých rukou novou vonící, lesknoucí se, Keeway ARN 125 4T. První dojmy byly velice pozitivní, elegantní silueta a sportovní vzhled ve mně dokonce vzbudily lehké obavy, zda dovedu tu „bestii“ zkrotit. Sedám na scooter a.. překvapení.. je tu hrozně moc místa pro nohy a je dost vysoký. Stále jsem v lehké euforii a nejsem si jistý, co bude dál. Do rukou dostávám dva klíče a tajemné dálkové ovládání, na kterém jsou dvě tlačítka – jedno od alarmu a druhé od startéru. Startuji motor a k mým uším doléhá příjemný basový zvuk čtyřtaktu. Přilbu na hlavu, hledí dolů a jede se.

Po prvních kilometrech však euforie mizí. Scooter sice po přidání plynu plynule reaguje, ale od 125ky jsem čekal lepší akceleraci. Je třeba říci, že ARN nabírá rychlost jen velice neochotně, po dosažení magické hodnoty 50 km/h putuje ručička na ukazateli rychlosti k vyšším hodnotám jen pomalu. Přišel čas vyzkoušet brzdy. Přední kotoučová brzda je velice dobrá, bez problémy přivede scooter k rozumu, je cítit práci systému suplujícího ABS. Od zadní bubnové brzdy jsem žádné zázraky nečekal, ale to, s čím jsem se setkal u ARN, předčilo moje nejhorší vize. Tisknu brzdovou páčku… a nic – scooter prakticky nezpomalil, zadní buben nejenže je neúčinný, ale jeho použití vyžaduje i značnou sílu. Musím dokonce napsat, že během celého testu se mi na asfaltu nepodařilo zadní kolo zablokovat, prostě úplná kalamita.

Prvních 500 kilometrů jsem projel dost poklidně, protože motor ještě nebyl zajetý. Hned po první garanční prohlídce začal opravdový test. Scooter se mi podařilo rozjet nanejvýš na 100km/h, ale vyžadovalo to pomoc matky přírody, která mi pomohla příkrým kopcem a větrem do zad. Během testu jsem takové rychlosti dosáhnul jenom dvakrát. Zato spotřeba byla velice uspokojivá, v městském provozu okolo 2,8 litru na 100 km, mimo město klesla na zhruba 2,5 litru na 100 km. Když už mluvím o spotřebě – hrdlo palivové nádrže je umístěno na dobrém místě, což se bohužel nedá říci o podobném modelu s menším objemem – o Focusu.

Zavěšení kol je velice měkké, což mělo kladný vliv na jízdní komfort na našich děravých cestách, protože dobře tlumilo jejich nerovnosti. Z výhody se však stala dost vážná vada při pokusu o agresivnější průjezdy zatáčkami. Rychlá jízda v nich byla prakticky nemožná. Při jízdě po nerovném povrchu s pasažérem má scooter tendenci ke „skákání“, což je jen velmi málo příjemné. Sériové pneumatiky jsou dobře vybrané, nedělaly problémy ani při přibrzďování v zatáčkách. Dalším problémem při průjezdu zatáčkami je centrální stojan, který při kontaktu s asfaltem kovovým hlasem protestuje. Je to o to nepříjemnější, že k získání disharmonických zvuků stačí opravdu málo.

Na jízdní komfort má pozitivní vliv tvar sedla, ale tento dojem bohužel nemá pasažér, kterému bylo vyhrazeno opravdu málo místa. Navíc mu chybí opěrky pro nohy, což je citelný nedostatek při delších cestách. Kromě toho pasažéra tlačí do zad kufr, který je sice vybaven opěrkou, ale ta je jen málo pohodlná. Úložný prostor pod sedlem je malý, nepodařilo se nám tam dát ani otevřenou helmu, ale tuto skutečnost by měl rekompensovat zadní kufr, kterým je scooter standardně vybaven. Osobně jsem neriskoval naplnit ho těžšími věci, jelikož už uložení druhé přilby se z něj během jízdy ozýval nic dobrého nevěštící zvuk pukajícího plastu.

Noční jízda nedělala žádné problémy. Dva přední reflektory dávají dost světla na to, aby byla zajištěna dobrá viditelnost, a to i při rychlostech okolo 90 km/h – protože takový byla cestovní rychlost scooteru. Velkou vadou ARN je slabý alternátor, který nedokáže nabíjet akumulátor během jízdy se zapnutými světly, což je v naší zemi po celý rok. Je třeba také vzpomenout na alarm, který se nachází v standardním vybavení. Alarm je velice citlivý, nejprve varuje „písknutím“, a pokud to neúčinkuje, začne se rozléhat jeho hlasité vytí. Scooter je možno nastartovat třemi způsoby – nakopávačkou, stisknutím tlačítka startéru, nebo použitím dálkového ovládání. Poslední varianta je velmi působivá a dokáže překvapit nejednoho kolemjdoucího, vedle kterého se zčista jasna sám nastartuje scooter, u kterého nestojí jeho majitel (krásné pohlaví je tím obzvlášť zaujato). Kromě toho to může představovat účinnou ochranu před zlodějem, který by nás shodil ze scooteru – chcípneme scooter, zapneme alarm a jdeme ho zmlátit :lol: . Ale pozor, účinný dosah ovladače je tak 50 metrů. Na konec je však třeba poznamenat, že patent s dálkovým ovládáním nám přinesl také problémy, protože se nám během testu pokazil startér takovým způsobem, že našlo mašinu probudit k životu jinak než nakopnutím startpákou.

Popravdě řečeno, po pár dnech používání ARN jsem měl smíšené pocity. Scooter má sice své klady, ale také dost vad. Za cenu okolo 46 000 Kč bych rád obdržel spolehlivý stroj, a rychlost 90 km/h mohu dostat i u stroje s nižším objemem. Když se vezme v úvahu jeho sportovní vzhled, tak bychom od něj opravdu mohli očekávat něco víc.

Klady: řidič má pohodlné sedlo i dost místa pro nohy
ekonomický provoz
dobrá přední brzda
přední světlo opravdu svítí
bohaté standardní vybavení – kufr, alarm, dálkové ovládání

Zápory: zadní brzda je opravdu slabá
slabý výkon motoru a s ním ruku v ruce jdoucí nízká maximální rychlost
nedostatečný výkon alternátoru
výrobní provedení přeci jen není takové, jako u renomovaných značek
nepohodlí pasažéra
měkčí zavěšení kol nedovoluje sportovní jízdu

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa TomasARN » Pi Apr 04, 2008 8:29 am

Ja by som nedal do zaporov zadnu brzdu, staci dostelovat, co je otazka 5 sekund a hned ju zablokujes na asfalte, predna je ozaj dobra, co sa tyka sedacky, tak spolujazdec ju ma malu, takze aj nepohodlnu. Moj nazor je, ze su tam zle pneumatiky, ale to je asi problem kazdej ciny. Predna vydlica by mala byt trochu tvrdsia. Spotreba je celkom dobra, da sa zajazdit okolo 3 L na 100 km, aj pri zivsej jazde. Vykon je postacujuci na mestku aj mimomestsku premavku, ale neda sa porovnat so 125kami od Yamahy alebo Hondy, ale renomovane skutre sa pohybuju v inej cenovej kategorii. Podla mna za cenu mensiu ako 50 000 Sk mas celkom dobry skuter.

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

#3 Príspevok od užívateľa dr.snake » Pi Apr 04, 2008 8:58 am

najlepsie je kupit skoro novy/1-2r/ od ruky za 30 babky
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5680
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#4 Príspevok od užívateľa theruck » Pi Apr 04, 2008 9:13 am

TomasARN napísal:Ja by som nedal do zaporov zadnu brzdu, staci dostelovat, co je otazka 5 sekund a hned ju zablokujes na asfalte, predna je ozaj dobra, co sa tyka sedacky, tak spolujazdec ju ma malu, takze aj nepohodlnu. Moj nazor je, ze su tam zle pneumatiky, ale to je asi problem kazdej ciny. Predna vydlica by mala byt trochu tvrdsia. Spotreba je celkom dobra, da sa zajazdit okolo 3 L na 100 km, aj pri zivsej jazde. Vykon je postacujuci na mestku aj mimomestsku premavku, ale neda sa porovnat so 125kami od Yamahy alebo Hondy, ale renomovane skutre sa pohybuju v inej cenovej kategorii. Podla mna za cenu mensiu ako 50 000 Sk mas celkom dobry skuter.
pre jedneho. a v podstate bez pneu lebo tie si kupis nove tak za trojku. "su tam zle pneumatiky, ale to je asi problem kazdej ciny." to je veta za vsetky prachy. ked tomaju vsetci tak je to v poradku ze sa na tom zabijes :)

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

#5 Príspevok od užívateľa TomasARN » Pi Apr 04, 2008 9:21 am

ja som nenapisla, ze ked to ma kazda cina, ze je to v poriadku.... napriklad ja som uz gumy vymenil a je to neporovnatelne lepsie...

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5680
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#6 Príspevok od užívateľa theruck » Pi Apr 04, 2008 9:30 am

tak napis iba ze to ma zle gumy. toje fakt. nedavaj za to ziadne ale lebo to potom vyzera ze to tym ospravedlnujes :)

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

#7 Príspevok od užívateľa dr.snake » Pi Apr 04, 2008 9:47 am

ale dlho vydrzia :D
podpis som si este nenastavil

geetee

#8 Príspevok od užívateľa geetee » Pi Apr 04, 2008 4:27 pm

to je uhol pohladu ja som na ARN mal povodne gumi a momoo mal vpredu miselin a vzadu savu a ked sme sa nahanali tak on bol ten co to polozil.
mne par krat smikla cinska guma ale vzdy som to ustal (pretoze da dopredu vediet ze uz by clovek nemal od nej viac chciet :-D ) az na jeden pripad na lade ale to by neustala asi ziadna guma bez hrotov

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

#9 Príspevok od užívateľa dr.snake » Pi Apr 04, 2008 4:35 pm

neviem neviem ci si ty ich nepredhrieval :D
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
n_king
kolobežkár
kolobežkár
Príspevky: 83
Dátum registrácie: Ne Jún 15, 2008 6:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Svätý Jur
Kontaktovať užívateľa:

#10 Príspevok od užívateľa n_king » Ut Júl 01, 2008 9:58 am

vcera som si kupil tuto motorku keeway arn125

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

#11 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Júl 01, 2008 10:04 am

n_king napísal:vcera som si kupil tuto motorku keeway arn125
a co na nu vravis ? Sice asi zatial nic, ked ju mas jeden den

Užívateľov profilový obrázok
n_king
kolobežkár
kolobežkár
Príspevky: 83
Dátum registrácie: Ne Jún 15, 2008 6:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Svätý Jur
Kontaktovať užívateľa:

#12 Príspevok od užívateľa n_king » Ut Júl 01, 2008 10:10 am

tak zatial je v pohode, teraz sa neda moc vyskusat ked je v zabehu. Lubi sa mi tvar motorky, celkom pohodlna len co mi vadi ze tam nie je moc miesta na nohy, tak zle vykrojene je to tam. Niekde ci tam ze objem nadrze je 5l ja mam v knizke ze je tam 7l tak mam verit knizke? lebo zatial som tankoval iba raz a dal som tam 3l lebo nieco mi dali v predajni, tak to bude asi skorej tych 5l ze?

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

#13 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Júl 01, 2008 10:52 am

nadrz cca 5.5 l.... ja mam 180 cm a sedi sa mi tam dobre, nemam problem s miestom na nohy

Užívateľov profilový obrázok
jean
motorkár
motorkár
Príspevky: 1294
Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Cabaj

#14 Príspevok od užívateľa jean » Ut Júl 01, 2008 1:10 pm

ARN pre vysokých jazdcov (190+) má jeden nepríjemný problém (ale aj iné číny) a to je nevhodne umiestnená spínacia skrinka, takže je tu riziko, že kolenom odflákneš kľúčik.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
n_king
kolobežkár
kolobežkár
Príspevky: 83
Dátum registrácie: Ne Jún 15, 2008 6:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Svätý Jur
Kontaktovať užívateľa:

#15 Príspevok od užívateľa n_king » Št Júl 10, 2008 4:01 pm

mal som najazdenych 550km som po vymene oleja takze som sa s tym prevezol a dal som prvy krat plny plyn. Zrychelnie este neviem lebo som to pocas jazdy dal a dalo mi to rychlost 110km/h Isiel som sa s tym prevezt na pezinsku babu hore som isiel 70 lebo za mnou isla policajna fabia s radarom :D ale hned v prvej ostrej zatacke som skrkal bocny stojan, asi ho dam prec, ale dost ho vyuzivam. Teraz budem jazdit kludnejsie nebudem davat plny, dufam ze to motoru neuskodilo.
podpis som si este nenastavil

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

#16 Príspevok od užívateľa TomasARN » Pi Júl 11, 2008 12:36 pm

nemusis dat dole bocny stojan, daj z neho len dole tu gumu co je doraz a prelep to izolackou, alebo daj dole tu chromovu listu, co je na Variatory o ktory sa opiera stojan

Užívateľov profilový obrázok
n_king
kolobežkár
kolobežkár
Príspevky: 83
Dátum registrácie: Ne Jún 15, 2008 6:02 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Svätý Jur
Kontaktovať užívateľa:

#17 Príspevok od užívateľa n_king » Pi Júl 11, 2008 12:45 pm

TomasARN napísal:nemusis dat dole bocny stojan, daj z neho len dole tu gumu co je doraz a prelep to izolackou, alebo daj dole tu chromovu listu, co je na Variatory o ktory sa opiera stojan
oki musis sa na to lepsie pozriet, a podla teba co si myslis nedal som skoro na nom plny plyn. Ale ne ze naraz ale tak postupne.
podpis som si este nenastavil

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

#18 Príspevok od užívateľa TomasARN » Pi Júl 11, 2008 12:54 pm

ále nedal, len ho este setri trosku

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"