Plexi štít
Moderátor: Moderators
- Kačák
- chodec
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: So Aug 10, 2013 9:04 am
- Skúter: Tauris
- Bydlisko: Bratislava
Plexi štít
Ahojte,
Chcela by som sa opýtať aké máte skúsenosti s plexi-štítom na skuter. Dala by som si niečo také dať spraviť, len neviem ktorý je najlepší a či to nejak výraznejšie pomáha (hlavne proti fúkaniu) poprípade či nevytvára privelký odpor vzduchu...
Chcela by som sa opýtať aké máte skúsenosti s plexi-štítom na skuter. Dala by som si niečo také dať spraviť, len neviem ktorý je najlepší a či to nejak výraznejšie pomáha (hlavne proti fúkaniu) poprípade či nevytvára privelký odpor vzduchu...
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
vitaj na fore...
Plexistit na scootri dost pomaha proti naporu vetra, na druhu stranu znizi najma u 50ccm maximalnu rychlost... je to proste nieco za nieco... a nevieme, aky scooter mas (Tauris je prilis vseobecne).

- Kačák
- chodec
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: So Aug 10, 2013 9:04 am
- Skúter: Tauris
- Bydlisko: Bratislava
Re: Plexi štít
konkrétne je to Tauris Avenida 125, chcela som to hlavne proti fukaniu
u 125-ky tiež znižuje citelne rychlosť ?

- PeterZ
- motorkár
- Príspevky: 1727
- Dátum registrácie: Ut Júl 17, 2007 10:31 am
- Skúter: Peugeot Vivacity Silversport
- Bydlisko: ZH
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
Tu je to ako tak popísané
ODPOR, ZAVISLOSŤ NA TVARE, VEĽKOSTI PLOCHY A RÝCHLOSTI.
Odpor ako taký má množstvo podôb a druhov a je závislý od mnohých okolností. V letectve sa všetko točí okolo aerodynamického odporu.
Odpor krídla je daný profilovým a indukovaným odporom.
Profilový odpor je odpor jednotlivej časti krídla nekonečného rozpätia s daným profilom. Profilový odpor sa skladá z tlakového a trecieho odporu.
Trecí odpor je časť profilového odporu, ktorá je zapríčinená trecími silami. Vzniká vplyvom väzkosti vzduchu pri obtekanom povrchu.
Indukovaný odpor je časť odporu krídla, ktorá súvisí so vznikom vztlaku na krídle konečného rozpätia.
Odpor letúňa je odpor pozostávajúci z odporu krídla, škodlivých odporov iných častí letúňa a interferenčného odporu, ku ktorým sa môžu podľa letových podmienok pričleniť aj ďalšie odpory.
Interferenčný odpor je časť odporu letúňa, ktorá vzniká vzájomným pôsobením jednotlivých častí letúňa na seba. ( krídlo – trup – smerové plochy a iné časti )
Škodlivý odpor je tlakový a trecí odpor všetkých častí letúňa okrem krídla.
Tlakový , alebo aj tvarový odpor je časť profilového odporu, ktorú určuje výslednica tlakových síl pôsobiacich v smere nerozrušeného prúdu ( v smere letu )
Prúdnica je čiara, ktorej dotyčnica v ktoromkoľvek bode prúdu súhlasí so smerom ( vektorom ) rýchlosti prúdenia – pre laickú leteckú verejnosť si prúdnicu možno predstaviť ako dráhu častice prúdu v čase spojenú do jednej krivky opisujúcej jej dráhu počas nami potrebného sledovaného časového limitu a dráhy ktorú za tento časový interval prekoná.
Aerodynamický odpor je sila, brániaca telesu v pohybe v smere jeho okamžitej rýchlosti. Celkový odpor pohybujúceho sa telesa – v našom prípade uvažujeme o profile – je teda daný súčtom tvarového a trecieho odporu.
Tento odpor vzniká z rozdielu tlaku na prednú a zadnú časť telesa a je veľmi silne ovplyvňovaný samotným tvarom ofukovaného telesa. Ak porovnáme odpor telies ktoré majú rovnakú čelnú plochu a sú ofukované rovnakou rýchlosťou zistíme, že ich hodnota odporu sa bude líšiť. Najmenší odpor bude mať teleso vretenovitého tvaru a najväčší odpor bude mať teleso miskového tvaru . V prírode a vo všeobecnosti má najmenší odpor zo všetkých známych telies - kvapka dažďovej vody. Z toho vyplýva, , že vplyv na veľkosť odporu má tvar samotného telesa a ten sa v aerodynamike vyjadruje pomocou súčiniteľa odporu označovaného cx. Odpor Q sa matematicky definuje pomocou vzťahu :
ρ v2
Q = cx ––––––– S
2
kde v je rýchlosť letu
S je plocha telesa, resp. prierez telesa kolmý na smer prúdu
ρ hustota prostredia
cx súčineteľ ( koeficient ) odporu
konštatovaním sa dostaneme k záveru, , že pri danej ploche S , známej rýchlosti prúdenia v a hustote ρ závisí odpor telesa v prostredí na jeho tvare a je charakterizovaný súčiniteľom odporu cx
Odpor trecí – pri pohybe vzduchu, ktorý sa v skutočnosti nechová ako ideálny plyn vzniká medzi jeho navzájom sa pohybujúcimi časticami trenie. Pôsobením týchto vnútorných trecích síl ( väzkosti ) sú prdiace častice v blízkosti telesa spomaľované - napríklad na povrchu krídla. Povrch krídla pôsobí spomaľujúco a proti pohybu častíc. Podľa zákona akcie a reakcie pôsobí častice spätne na obtekaný povrch krídla silou rovnakej veľkosti a táto sila sa označuje ako trecí odpor. Väzkosť, trecí odpor je priamo úmerný na μ súčiniteľi vnútorného trenia a taktiež na drsnosti povrchu. Tento odpor vzniká trením v medznej vrstve o povrch telesa. P
Pri telesách s veľmi dobrými aerodynamickými tvarmi, napríklad krídla letúňa je podiel odporu pripadajúci na tvarový profil veľmi malý a pôsobiaci odpor je v prevážnej miere , alebo dokonca úplne ovplyvnený trecími silami.
Tvarový odpor - na príklade si uvedieme čo vlastne tvarový odpor je. Predstavme si rovnú dosku na ktorú kolmo pôsobí prúd vzduchu. Na prednej starne tejto dosky kde naráža prúd vzduchu vzniká sila ktorá dosku tlačí v smere prúdenia vzduchu a na zadnej strane kde sa prúd vzduchu nedokáže prispôsobiť tvaru dosky vzniká turbulentné prúdenie. Na dosku zo zadnej strany pôsobí podtlak znovu v smere prúdenia vzduchu ktorý naráža na prednú stranu dosky. Výsledná sila sa nazýva tvarový odpor.
Porovnanie odporu pri obtekaní prúdu vzduchu rôznych tvarov telies
G je váha
R je aerodynamická sila
Q je odpor
Veľkosť tvarového odporu závisí od veľkosti a tvaru telesa, závisí ešte od rýchlosti prúdenia vzduchu, lebo pri vyšších rýchlostiach prúdenia dôjde pri kontakte s obtekaným telesom k väčšiemu zbrzdeniu vzdušného prúdu a následne rozsiahlejšej turbulencii na jeho konci. V neposlednej rade veľkosť tvarového odporu závisí od veľkosti ( čelnej plochy ) obtekaného telesa ( doska o veľkosti 1 x 1 m má v podstate menší odpor ako dopravné lietadlo – ale na doske sa nedovezie 200 platiacich pasažierov ), lebo o väčšie teleso sa zbrzdí väčšie množstvo vzduchu.
Aký má tvar telesa vplyv na veľkosť odporu ? Doska kolmo na prúd vzduchu má veľký tvarový odpor preto, že veľká časť prúdiaceho vzduchu musí zbrzdiť svoj pohyb o plocho dosky a následne je strhávaná na zadnej časti dosky to turbulentného prúdenia. Valec v prúde vzduchu má už podstatne menší tvarový odpor, pretože na jeho kruhovom tvare sa prúd vzduchu dokáže prispôsobiť tvaru bez výraznejšieho brzdenia a k turbulentnému prúdeniu za valcom dôjde až v bode najvyššieho bodu dráhy prúdiacich častíc na povrchu valca. Inak sa tomuto prechodu prúdenia z laminárneho do turbulentného hovorí aj – odtrhnutie prúdnic , alebo úplav – chaotické správanie sa prúdenia. Najmenší tvarový odpor má tvar pripomínajúci dažďovú kvapku. Jej predná časť má v reze tvar valca a jej zadná časť sa postupne plynulo zužuje do špičky. Principiálne vzduch nedokáže vďaka svojej väzkosti medzi jednotlivým časticami, obtekať telesá s malým zakrivením povrchu ( valec , doska, kváder ) a preto sa musí byť tvar telesa prispôsobený tejto vlastnosti vzduchu. Takémuto tvaru hovoríme prúdnicový. Veľkosť odporu sa udáva v už hore spomínanom bezrozmernom čísle cx súčiniteľ ( koeficient ) odporu. Čím je hodnota cx nižšia tým lepšie ( pozor nemýliť si to s IQ !!! ) . Teleso s malým cx kladie obtekanému médiu nižší odpor. Pre porovnanie bežný cx súčiniteľ ( koeficient ) odporu u osobných áut je 0,3 a to je už čo povedať, že je to aerodynamické auto !, ale obyčajné lietadlo ma cx súčiniteľ ( koeficient ) odporu v hodnote asi 0,05 a to je ešte riadne veľká odporná skriňa ! Je to spôsobené tým , že krídla kladú prúdiacemu vzduchu veľmi malý odpor, lebo ich profil je podobný práve ideálnemu prúdnicovému tvaru kvapky dažďa. Naopak najväčší tvarový odpor v prírode má teleso vydutého polguľovitého tvaru – známe z praxe ako padák, pretože odpor ktorý kladie prúdiacemu vzduchu je znásobený ešte celkovou plochou tvaru padáku a preto sa na padáku o priemere rádovo 5 – 6 m môže človek v bezpečí, po výskoku z lietadla a otvorení padáku v dostatočnej výške, dopraviť na zem.
No z toho teda vyplýva - čím rýchlejšie pôjdeš tým bude odpor vzduchu väčší. Určite Ti narastie spotreba a zníži sa maximálka ale o koľko to zistíš až pri namontovaní a používaní.

ODPOR, ZAVISLOSŤ NA TVARE, VEĽKOSTI PLOCHY A RÝCHLOSTI.
Odpor ako taký má množstvo podôb a druhov a je závislý od mnohých okolností. V letectve sa všetko točí okolo aerodynamického odporu.
Odpor krídla je daný profilovým a indukovaným odporom.
Profilový odpor je odpor jednotlivej časti krídla nekonečného rozpätia s daným profilom. Profilový odpor sa skladá z tlakového a trecieho odporu.
Trecí odpor je časť profilového odporu, ktorá je zapríčinená trecími silami. Vzniká vplyvom väzkosti vzduchu pri obtekanom povrchu.
Indukovaný odpor je časť odporu krídla, ktorá súvisí so vznikom vztlaku na krídle konečného rozpätia.
Odpor letúňa je odpor pozostávajúci z odporu krídla, škodlivých odporov iných častí letúňa a interferenčného odporu, ku ktorým sa môžu podľa letových podmienok pričleniť aj ďalšie odpory.
Interferenčný odpor je časť odporu letúňa, ktorá vzniká vzájomným pôsobením jednotlivých častí letúňa na seba. ( krídlo – trup – smerové plochy a iné časti )
Škodlivý odpor je tlakový a trecí odpor všetkých častí letúňa okrem krídla.
Tlakový , alebo aj tvarový odpor je časť profilového odporu, ktorú určuje výslednica tlakových síl pôsobiacich v smere nerozrušeného prúdu ( v smere letu )
Prúdnica je čiara, ktorej dotyčnica v ktoromkoľvek bode prúdu súhlasí so smerom ( vektorom ) rýchlosti prúdenia – pre laickú leteckú verejnosť si prúdnicu možno predstaviť ako dráhu častice prúdu v čase spojenú do jednej krivky opisujúcej jej dráhu počas nami potrebného sledovaného časového limitu a dráhy ktorú za tento časový interval prekoná.
Aerodynamický odpor je sila, brániaca telesu v pohybe v smere jeho okamžitej rýchlosti. Celkový odpor pohybujúceho sa telesa – v našom prípade uvažujeme o profile – je teda daný súčtom tvarového a trecieho odporu.
Tento odpor vzniká z rozdielu tlaku na prednú a zadnú časť telesa a je veľmi silne ovplyvňovaný samotným tvarom ofukovaného telesa. Ak porovnáme odpor telies ktoré majú rovnakú čelnú plochu a sú ofukované rovnakou rýchlosťou zistíme, že ich hodnota odporu sa bude líšiť. Najmenší odpor bude mať teleso vretenovitého tvaru a najväčší odpor bude mať teleso miskového tvaru . V prírode a vo všeobecnosti má najmenší odpor zo všetkých známych telies - kvapka dažďovej vody. Z toho vyplýva, , že vplyv na veľkosť odporu má tvar samotného telesa a ten sa v aerodynamike vyjadruje pomocou súčiniteľa odporu označovaného cx. Odpor Q sa matematicky definuje pomocou vzťahu :
ρ v2
Q = cx ––––––– S
2
kde v je rýchlosť letu
S je plocha telesa, resp. prierez telesa kolmý na smer prúdu
ρ hustota prostredia
cx súčineteľ ( koeficient ) odporu
konštatovaním sa dostaneme k záveru, , že pri danej ploche S , známej rýchlosti prúdenia v a hustote ρ závisí odpor telesa v prostredí na jeho tvare a je charakterizovaný súčiniteľom odporu cx
Odpor trecí – pri pohybe vzduchu, ktorý sa v skutočnosti nechová ako ideálny plyn vzniká medzi jeho navzájom sa pohybujúcimi časticami trenie. Pôsobením týchto vnútorných trecích síl ( väzkosti ) sú prdiace častice v blízkosti telesa spomaľované - napríklad na povrchu krídla. Povrch krídla pôsobí spomaľujúco a proti pohybu častíc. Podľa zákona akcie a reakcie pôsobí častice spätne na obtekaný povrch krídla silou rovnakej veľkosti a táto sila sa označuje ako trecí odpor. Väzkosť, trecí odpor je priamo úmerný na μ súčiniteľi vnútorného trenia a taktiež na drsnosti povrchu. Tento odpor vzniká trením v medznej vrstve o povrch telesa. P
Pri telesách s veľmi dobrými aerodynamickými tvarmi, napríklad krídla letúňa je podiel odporu pripadajúci na tvarový profil veľmi malý a pôsobiaci odpor je v prevážnej miere , alebo dokonca úplne ovplyvnený trecími silami.
Tvarový odpor - na príklade si uvedieme čo vlastne tvarový odpor je. Predstavme si rovnú dosku na ktorú kolmo pôsobí prúd vzduchu. Na prednej starne tejto dosky kde naráža prúd vzduchu vzniká sila ktorá dosku tlačí v smere prúdenia vzduchu a na zadnej strane kde sa prúd vzduchu nedokáže prispôsobiť tvaru dosky vzniká turbulentné prúdenie. Na dosku zo zadnej strany pôsobí podtlak znovu v smere prúdenia vzduchu ktorý naráža na prednú stranu dosky. Výsledná sila sa nazýva tvarový odpor.
Porovnanie odporu pri obtekaní prúdu vzduchu rôznych tvarov telies
G je váha
R je aerodynamická sila
Q je odpor
Veľkosť tvarového odporu závisí od veľkosti a tvaru telesa, závisí ešte od rýchlosti prúdenia vzduchu, lebo pri vyšších rýchlostiach prúdenia dôjde pri kontakte s obtekaným telesom k väčšiemu zbrzdeniu vzdušného prúdu a následne rozsiahlejšej turbulencii na jeho konci. V neposlednej rade veľkosť tvarového odporu závisí od veľkosti ( čelnej plochy ) obtekaného telesa ( doska o veľkosti 1 x 1 m má v podstate menší odpor ako dopravné lietadlo – ale na doske sa nedovezie 200 platiacich pasažierov ), lebo o väčšie teleso sa zbrzdí väčšie množstvo vzduchu.
Aký má tvar telesa vplyv na veľkosť odporu ? Doska kolmo na prúd vzduchu má veľký tvarový odpor preto, že veľká časť prúdiaceho vzduchu musí zbrzdiť svoj pohyb o plocho dosky a následne je strhávaná na zadnej časti dosky to turbulentného prúdenia. Valec v prúde vzduchu má už podstatne menší tvarový odpor, pretože na jeho kruhovom tvare sa prúd vzduchu dokáže prispôsobiť tvaru bez výraznejšieho brzdenia a k turbulentnému prúdeniu za valcom dôjde až v bode najvyššieho bodu dráhy prúdiacich častíc na povrchu valca. Inak sa tomuto prechodu prúdenia z laminárneho do turbulentného hovorí aj – odtrhnutie prúdnic , alebo úplav – chaotické správanie sa prúdenia. Najmenší tvarový odpor má tvar pripomínajúci dažďovú kvapku. Jej predná časť má v reze tvar valca a jej zadná časť sa postupne plynulo zužuje do špičky. Principiálne vzduch nedokáže vďaka svojej väzkosti medzi jednotlivým časticami, obtekať telesá s malým zakrivením povrchu ( valec , doska, kváder ) a preto sa musí byť tvar telesa prispôsobený tejto vlastnosti vzduchu. Takémuto tvaru hovoríme prúdnicový. Veľkosť odporu sa udáva v už hore spomínanom bezrozmernom čísle cx súčiniteľ ( koeficient ) odporu. Čím je hodnota cx nižšia tým lepšie ( pozor nemýliť si to s IQ !!! ) . Teleso s malým cx kladie obtekanému médiu nižší odpor. Pre porovnanie bežný cx súčiniteľ ( koeficient ) odporu u osobných áut je 0,3 a to je už čo povedať, že je to aerodynamické auto !, ale obyčajné lietadlo ma cx súčiniteľ ( koeficient ) odporu v hodnote asi 0,05 a to je ešte riadne veľká odporná skriňa ! Je to spôsobené tým , že krídla kladú prúdiacemu vzduchu veľmi malý odpor, lebo ich profil je podobný práve ideálnemu prúdnicovému tvaru kvapky dažďa. Naopak najväčší tvarový odpor v prírode má teleso vydutého polguľovitého tvaru – známe z praxe ako padák, pretože odpor ktorý kladie prúdiacemu vzduchu je znásobený ešte celkovou plochou tvaru padáku a preto sa na padáku o priemere rádovo 5 – 6 m môže človek v bezpečí, po výskoku z lietadla a otvorení padáku v dostatočnej výške, dopraviť na zem.
No z toho teda vyplýva - čím rýchlejšie pôjdeš tým bude odpor vzduchu väčší. Určite Ti narastie spotreba a zníži sa maximálka ale o koľko to zistíš až pri namontovaní a používaní.
Naposledy upravil/-a PeterZ v Po Apr 07, 2014 8:11 pm, upravené celkom 1 krát.
- patrik_Zvolen
- skútrista
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: Po Mar 17, 2014 3:05 pm
- Skúter: Honda Shadow VT750C
- Bydlisko: Zvolen - Sása
Re: Plexi štít
Teda z toho čo si tu napísal ma oslovila iba posledná veta
Ozaj je to laicky napísané, aby tomu pochopil každí

Ozaj je to laicky napísané, aby tomu pochopil každí

Suzuki Burgman UH125, Michelin City Grip, spotreba 2,7 l/100 km / Honda Shadow VT750C, spotreba 4,2 l/100 km
.....je to výborná skratka, síce je to dlhšie, ale za to horšia cesta.
.....je to výborná skratka, síce je to dlhšie, ale za to horšia cesta.
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: Plexi štít
No neviem ci jej taketo strohe vysvetlenie bude stacit. Inak ta posledna veda je tiez chutovka.
- mucow
- motorkár
- Príspevky: 1711
- Dátum registrácie: Št Aug 19, 2010 9:13 am
- Skúter: Aprilia Leonardo 150; Suzuki DR 600 S
- Bydlisko: Jaklovce okr.Gelnica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
Ty chlape na čom fičíš?
Som to ani nevládal prečítať
Dalo sa to napísať aj takto:
Namontuj si ho je to dobrá vec, a na rýchlosti to pocítiš len minimálne, ak vôbec.



Dalo sa to napísať aj takto:
Namontuj si ho je to dobrá vec, a na rýchlosti to pocítiš len minimálne, ak vôbec.
Spoiler: ukázať
- myso
- skútrista
- Príspevky: 320
- Dátum registrácie: Ut Feb 26, 2008 3:39 pm
- Skúter: Gilera Nexus500
- Bydlisko: senica
Re: Plexi štít
Plexi je super vec ale treba si zvolit spravnu velkost. Ja som dost vysoky a mal som celkom problem s hlukom, ktory sa za nim vytvara. Idealne je ak ti bude siahat niekde do urovne klucnych kosti alebo potom aspon nad uroven brady. Vtedy podla mojich skusenosti je za nim najvacsi klud. Ak niesi vysoka, co predpokladam tak za valkym plexi mozes mat porovnatelne ticho ako v aute 

- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
netvrdil by som to...na vespe 125ccm najvacsie plexi znizilo maximalku o 15km/h...pri protivetre aj o 30...cim slabsi motor o to viac to pocitis...mucow napísal: Namontuj si ho je to dobrá vec, a na rýchlosti to pocítiš len minimálne, ak vôbec.
ja stale tvrdim...ked nechcem aby na mna fukalo idem autom...moto je o tom ze si na vzduchu...zas skuter nejde 250 aby bolo treba zavetrie

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Re: Plexi štít
Dakedy ten štíť môže pomôcť aj zvýšiť rýchlosť, v závisloati od veľkosti a tvaru pretože nápor vzduchu sa rozrazí na oblom štíte a nezbrzdí sa na tele jazdca, ktoré zvyčajne pôsobí skôr ako ten padák. Neplatí v mojom prípade, ja mám, pekné oblé brucho, takže mňa vzduch obteká v ideálnych podmienkach, žiaden obrátený lavór nehrozí.
Tak už zasa nič.
- PeterZ
- motorkár
- Príspevky: 1727
- Dátum registrácie: Ut Júl 17, 2007 10:31 am
- Skúter: Peugeot Vivacity Silversport
- Bydlisko: ZH
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
ono keby že som to tak "sucho" napísal ako si písal ty tak by sme tu nemali zábavu na fóremucow napísal:Ty chlape na čom fičíš?![]()
Som to ani nevládal prečítať
![]()
Dalo sa to napísať aj takto:
Namontuj si ho je to dobrá vec, a na rýchlosti to pocítiš len minimálne, ak vôbec.

- mucow
- motorkár
- Príspevky: 1711
- Dátum registrácie: Št Aug 19, 2010 9:13 am
- Skúter: Aprilia Leonardo 150; Suzuki DR 600 S
- Bydlisko: Jaklovce okr.Gelnica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
Ale Peťo dúfam že si sa neurazil, napísal som to ako srandu.
98% toho čo si dal mi dajak nevošlo do hlavy.
98% toho čo si dal mi dajak nevošlo do hlavy.
Spoiler: ukázať
- Petom
- st. skútrista
- Príspevky: 518
- Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
- Skúter: BMW K1200 LT
- Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281
Re: Plexi štít
Peto, pekny uvod do aerodynamiky. Ja som si z toho odniesol: ak si otocim moje obrovske plexi opacne - vydutou stranou dozadu, bude fungovat ako airbag
Akurat mi je luto chudatka Kačiatka
, lebo sa nejako stratila v tej vasej debatke.

Akurat mi je luto chudatka Kačiatka

Mne sa stratil podpis, aj vám?
- Kačák
- chodec
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: So Aug 10, 2013 9:04 am
- Skúter: Tauris
- Bydlisko: Bratislava
Re: Plexi štít
to maš pravdu kusok som sa stratila
hlavne v tom fyzikálnom článku. Ale ďakujem všetkým, rozhodla som sa že si to idem dať budúci týždeň namontovať, a dám vedeť ako funguje 



- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
ked proti vetru spomali tak po vetre to ide ako plachetnica. ja bez stitu uz nejazdim nic. mozes ist aj v saku lebo sa nezaseres od much, mozes ist v kose, mozes ist v dazdi. same vyhody. a ci to ide 90 alebo 70 to mas v podstate jedno. cim vacsie tym lepsie
- Dusan
- st. skútrista
- Príspevky: 595
- Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
- Skúter: TGB Bullet 125 RS
- Bydlisko: KE
Re: Plexi štít
Mam pocit ze ty co nemaju plexi su prilahnuty na skutri aby nekladli odpor alebo maju aerodynamicke hrude.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
Kačák je dievca, tak to bude skor ten druhy pripad...
(sorry, nedalo mi
)

(sorry, nedalo mi

- Kačák
- chodec
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: So Aug 10, 2013 9:04 am
- Skúter: Tauris
- Bydlisko: Bratislava
Re: Plexi štít
Ďakujem za rady, plexina namontovaná, možem povedať že funguje perfektne
vobec nedava taky odpor ako som čakala, a fúka o 98% menej, parada 


- lubomir11
- cyklista
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: Po Máj 19, 2014 12:28 pm
- Skúter: Piaggio X10 125
- Bydlisko: Raslavice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
Vďaka plexi budeš aj suchšia
ale už ho máš tak to zistis veľmi rýchlo
a tiež je dobré na muchy... pekne pinkaju po plexi a nie do teba... 



Čerstvo zaľúbený do mojej moto lásky

- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Plexi štít
Ale opatrno pri čistení....len namokro a čo najviac vody ...ja som moje zvykol šmolígať len okenou a papierovou uterkou a už je to poznať....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Andyaprilia
- skútrista
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: St Máj 07, 2014 3:43 pm
- Skúter: Aprilia Atlantic 500
- Bydlisko: Sereď
Re: Plexi štít
...aj ja mám veľký turistický štít a pohodička...kľudne aj v 90-tke...necítiť žiadne extra spomalenie..a viac ísť nepotrebujem...a helmu som ešte od mušiek neumývala...jedine keď prší,tak je viditeľnosť na milú kedveš...

...POHODA...KLÍDEK...SCOOTRIČEK...
- gombo
- skútrista
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: Št Apr 28, 2011 7:07 pm
- Skúter: Piaggio MP3 300ie Hybrid
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plexi štít
Ja mam tiez turisticke plexi a som maximalne spokojny.
BMW K 1200 LT,Piaggio MP3 300ie Hybrid,EX:Honda FJS 600 Silver Wing,Honda CN250 Helix,Yamaha125cygnus,Kymco heroism,Kymco dink,Honda sfx,KTM ponny II
- Rips.
- motorkár
- Príspevky: 1043
- Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
- Skúter: Kawasaki er6n 2010
Re: Plexi štít
Ja by som dal plexi aj dole
Sak motorkar bez musiek medzi zubami neni motorkar 


podpis som si este nenastavil
- Dusan
- st. skútrista
- Príspevky: 595
- Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
- Skúter: TGB Bullet 125 RS
- Bydlisko: KE
Re: Plexi štít
No nieje paperova utierka ako paierova utierka,nahorsie su hygienicke vreckovky tie skriabu neskutocne, ale taky luxusny hajzel papier je OKVLADY napísal:Ale opatrno pri čistení....len namokro a čo najviac vody ...ja som moje zvykol šmolígať len okenou a papierovou uterkou a už je to poznať....