Vrzganie resp. vrzgopiskot
Moderátor: Moderators
Vrzganie resp. vrzgopiskot
Po naštartovaní počuť od motora alebo prevodoveho systemu (ťažko lokalizovať) vrzganie resp. niečo medzi vrzganim a piskotom. Najlepšie sa to dá prirovnať ked stare babky idu na rozheglaných bicykloch a pri každom zábere je počuť vrzganie reťaze. Po rozobrati varia a remenice som skusil pohybať s klukovkou a s prevodov. hriadelom ale tie maju nulovu volu. Po dôkladnom zahriati sa zvuky stratia. Môže to byť ložisko na kluke alebo prevodoch? Alebo to môže robiť volnobežka štartera alebo spojka? Mám totiž slabsie pružinky v spojke a niekedy sa koleso roztáča už na stojane pri volnobehu.
Motor má stále rovnaký výkon, žiadne zníženie. Pri jazde nepociťujem žiadne vybrácie. Ci to robi aj pri jazde neviem, lebo rev výfuku a filtra vsetko prehluší.
Motor má stále rovnaký výkon, žiadne zníženie. Pri jazde nepociťujem žiadne vybrácie. Ci to robi aj pri jazde neviem, lebo rev výfuku a filtra vsetko prehluší.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
nedotyka sa ti stale spojka zvona? a ak uz zosklovatela moze to byt tym...ale asi by sa aj zvon zahrial...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
no rozmyšlal som len neviem či sa to bezpečne dá, vybrať remen a naštartovať bez neho. To by mohlo potvrdiť-vyvratiť či sa jedná o spojku resp. zadne prevody alebo je problem bližšie k motoru. Potom by mohlo nasledovať odstranenie volnobežky el. startera a nakopnuť to nakopavačkou no a ak by ani to nepomohlo je jasne, že je to niekde NA alebo V motorealcatelko napísal:nedotyka sa ti stale spojka zvona? a ak uz zosklovatela moze to byt tym...ale asi by sa aj zvon zahrial...
Tak som isiel postupne. Najprv odpojil remen, nepomohlo. Vybral celu remenicu aj so spojkou, nepomohlo. Vybral volnobežku aj vario, nepomohlo. Odstrojil cely motor, dole cele chladenie, vetračik chladenia, vsetko čo by mohlo trieť a pizukať, nič, nepomohlo aspolutne nič. Jediné čo som dokazal, je že som lokalizoval ten zvuk a ide priamo z motora. Dokonca je to vrzganie citit ked priložim ruku na karter alebo výfuk. Avsak vsimol som si, že zvuk ustane v momente ked sa motor dostane na 2000rpm pričom bežne volnobežné otáčky su 2500-3000rpm.
Takže:
1. Ako sa prejavuje ohnutá klukovka?
2. Ako sa prejavuju vymlatene ložiská klukovky alebo ojničneho čapu?
Takže:
1. Ako sa prejavuje ohnutá klukovka?
2. Ako sa prejavuju vymlatene ložiská klukovky alebo ojničneho čapu?
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ohnuta kluka by mala vybrovat...aj loziska vymlatene...nieco s ventilovym rozvodom? nizky tlak oleja v nizkych otackach? (btw na kluke mas ake loziska...gulicky ci hydrodynamicke ako auta?) ak mas hydrodynamicke moze byt velka alebo mala vola a nizky tlak oleja 

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
kristus vie ake mam ložiska ale asi pred hodinkou som to mal zase cele rozobraté a na 100% to ide z oblasti rotoru zapalovania. Dokonca ked si položim ruku na kryt vetraku cítim ako to zadrháva a pri každom zadrhnutí vydá ten zvuk, vsade v okoli je zadrhavanie ovela menej citelné. Avsak zadrhavanie vetraku alebo plastu je vylúčene lebo ten zvuk počuť aj ked je cele chladenie včetne vetraku zhodene. Rotor sa mi zhodiť nepodarilo lebo nemam stahovakalcatelko napísal:ohnuta kluka by mala vybrovat...aj loziska vymlatene...nieco s ventilovym rozvodom? nizky tlak oleja v nizkych otackach? (btw na kluke mas ake loziska...gulicky ci hydrodynamicke ako auta?) ak mas hydrodynamicke moze byt velka alebo mala vola a nizky tlak oleja

Alci toto je foto kluky aká je v mojom scoote:



- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
je tam gulickove lozisko...nedrhne ti cievka o magnet? stahovak si vyrobis s kusu hrubeho plachu tak 8mm...odfot rotor a poviem ti jak ho spravis
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
ono to doslova hrkoce, ano to je ten správny výraz hrkotanie. Som sa zastavil v servise a tam mi povedali, že mam skusiť vypustiť olej cez nejaké sitko alebo gázu a popozerať či tam nie su piliny alebo trblietky. Olej má od výmeny najazdených 300km tak je este pomerne čistý tak by pozorovanie malo byť lepšie. Ak tam vraj budu stopy po kove je to ložisko klukovky.
Teraz ma budete mať všetci za idiota ale nech, ved učíme sa. Vypustil som teda olej cez niekolko krát poskladanú gázu. Nenašiel som jediný náznak kovu, ani len prach. Potom ma napadol jeden starý trik ako zistiť miesto odkial zvuky prichádzajú. Zroloval som A4 do rurky, jedno ucho zabchal a k druhemu priložil rurku, naštartoval a isiel po celom motore. Ten hrkotavý zvuk ide z tlmiča výfuku
Ja som ho totiž cez zimu trošku prekuchával a tak tam niečo hrkoce resp. ozvena robí svoje. A kedže výfuk je prichytený v miestaach kde je zapalko, vybrácie spôsobené zvukom v tlmiči sa prenášali práve do týchto miest.
Nenadávajte mi, ja si to priznávam, som lama

Nenadávajte mi, ja si to priznávam, som lama

- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
stava sa aj v lepsich rodinach
aspon si si zas pokukal motor 




............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
tak je to vážnejsie ako som si myslel. Vyskusal som new origo výfuk aj moj nový ladák a robí to rovnako, akurát pri origu to reve podstatne viac. K tomu sa vsak pridalo kolisanie výkonu, hupe to ako na koni a maximálka isla o 20km/h dole.
takže:
1. rezonacie z výfuku
2. strata a kolisanie výkonu
3. sviečka total biela a na kovovom tesniacom kružku sviečky stopy po oleji
napada vas niečo?
ps. pre neznalých, je to 4T
takže:
1. rezonacie z výfuku
2. strata a kolisanie výkonu
3. sviečka total biela a na kovovom tesniacom kružku sviečky stopy po oleji
napada vas niečo?
ps. pre neznalých, je to 4T
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
prilis velky karburator a kedze je open filter straca podtlak a nedava benzin? (ak je tam olej nezacal si pridierat?)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ja som dal na pucha open filter a prvych cca 10kilakov parada...pretocil som tacho a zrazu total strata vykonu...ono si to moze este sadnut...skus dat nazad airbox ak sa da....ze co to spravy
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
rozobral som motor...
hlava zakarbonovana ale ventily aj vsetko ostatne v poriadku, tesnenie pod hlavou v poriadku, ani náznak nejakeho podfukovania, steny valcov hladké bez viditelnych škrabancov, tlak-podtlak valca v poriadku, počuť ako cucá benzín ked s nim naprazno točím...
ale zato počuť nejake škrkanie z oblasti rotoru zapalovania. Takže ta strata výkonu bude s naj. pravdepodobnosťou bud zapalko alebo karbik, fakt neviem, idem kuknuť ten karbik (trysky a tak)
hlava zakarbonovana ale ventily aj vsetko ostatne v poriadku, tesnenie pod hlavou v poriadku, ani náznak nejakeho podfukovania, steny valcov hladké bez viditelnych škrabancov, tlak-podtlak valca v poriadku, počuť ako cucá benzín ked s nim naprazno točím...
ale zato počuť nejake škrkanie z oblasti rotoru zapalovania. Takže ta strata výkonu bude s naj. pravdepodobnosťou bud zapalko alebo karbik, fakt neviem, idem kuknuť ten karbik (trysky a tak)