Vrzganie resp. vrzgopiskot

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
scrat

Vrzganie resp. vrzgopiskot

#1 Príspevok od užívateľa scrat » St Mar 14, 2007 1:00 pm

Po naštartovaní počuť od motora alebo prevodoveho systemu (ťažko lokalizovať) vrzganie resp. niečo medzi vrzganim a piskotom. Najlepšie sa to dá prirovnať ked stare babky idu na rozheglaných bicykloch a pri každom zábere je počuť vrzganie reťaze. Po rozobrati varia a remenice som skusil pohybať s klukovkou a s prevodov. hriadelom ale tie maju nulovu volu. Po dôkladnom zahriati sa zvuky stratia. Môže to byť ložisko na kluke alebo prevodoch? Alebo to môže robiť volnobežka štartera alebo spojka? Mám totiž slabsie pružinky v spojke a niekedy sa koleso roztáča už na stojane pri volnobehu.

Motor má stále rovnaký výkon, žiadne zníženie. Pri jazde nepociťujem žiadne vybrácie. Ci to robi aj pri jazde neviem, lebo rev výfuku a filtra vsetko prehluší.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Mar 14, 2007 1:11 pm

nedotyka sa ti stale spojka zvona? a ak uz zosklovatela moze to byt tym...ale asi by sa aj zvon zahrial...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#3 Príspevok od užívateľa scrat » St Mar 14, 2007 1:18 pm

alcatelko napísal:nedotyka sa ti stale spojka zvona? a ak uz zosklovatela moze to byt tym...ale asi by sa aj zvon zahrial...
no rozmyšlal som len neviem či sa to bezpečne dá, vybrať remen a naštartovať bez neho. To by mohlo potvrdiť-vyvratiť či sa jedná o spojku resp. zadne prevody alebo je problem bližšie k motoru. Potom by mohlo nasledovať odstranenie volnobežky el. startera a nakopnuť to nakopavačkou no a ak by ani to nepomohlo je jasne, že je to niekde NA alebo V motore

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#4 Príspevok od užívateľa theruck » St Mar 14, 2007 1:22 pm

daj to na stojan nechaj to piskat a rukou roztoc koleso v smere jazdy ci to prestane piskat alebo sa aspon zmeni nejako ten zvuk a nemusis nic davat dole

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#5 Príspevok od užívateľa aumirek » St Mar 14, 2007 1:23 pm

bez řemenu to bezpečně nastartuje sám jsem to dělal u aprilky zdálo se mi že tam něco cinkalo bez řemene uplně ticho

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

#6 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » St Mar 14, 2007 6:08 pm

Skús otočiť remeň naopak...
Tie remenice nie sú celkom súosé, možno je remeň z jednej strany zošlahaný inak ako z druhej. :lol:
Tak už zasa nič.

scrat

#7 Príspevok od užívateľa scrat » St Mar 14, 2007 6:10 pm

Bacil-BA napísal:Skús otočiť remeň naopak...
Tie remenice nie sú celkom súosé, možno je remeň z jednej strany zošlahaný inak ako z druhej. :lol:
no neviem lebo kevlarový remen má značky určujuce smer otočenia remena

yrex

#8 Príspevok od užívateľa yrex » St Mar 14, 2007 11:02 pm

To iste mi robilo na honde ked som to mal vypnute, a zatocil kolom tak mi to vydavalo zvuk akoby treli brdne dosticky o kotuc ale v tom to nebolo. Jazdil som spokojne 1700km a potom to predal :roll:
Udajne to mali byt ložisky alebo nieco v prevodovke ale ako lajik som do toho nestural

scrat

#9 Príspevok od užívateľa scrat » Št Mar 15, 2007 2:28 am

Tak som isiel postupne. Najprv odpojil remen, nepomohlo. Vybral celu remenicu aj so spojkou, nepomohlo. Vybral volnobežku aj vario, nepomohlo. Odstrojil cely motor, dole cele chladenie, vetračik chladenia, vsetko čo by mohlo trieť a pizukať, nič, nepomohlo aspolutne nič. Jediné čo som dokazal, je že som lokalizoval ten zvuk a ide priamo z motora. Dokonca je to vrzganie citit ked priložim ruku na karter alebo výfuk. Avsak vsimol som si, že zvuk ustane v momente ked sa motor dostane na 2000rpm pričom bežne volnobežné otáčky su 2500-3000rpm.

Takže:
1. Ako sa prejavuje ohnutá klukovka?
2. Ako sa prejavuju vymlatene ložiská klukovky alebo ojničneho čapu?

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#10 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Mar 15, 2007 12:12 pm

ohnuta kluka by mala vybrovat...aj loziska vymlatene...nieco s ventilovym rozvodom? nizky tlak oleja v nizkych otackach? (btw na kluke mas ake loziska...gulicky ci hydrodynamicke ako auta?) ak mas hydrodynamicke moze byt velka alebo mala vola a nizky tlak oleja :shock:
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#11 Príspevok od užívateľa scrat » Št Mar 15, 2007 2:16 pm

alcatelko napísal:ohnuta kluka by mala vybrovat...aj loziska vymlatene...nieco s ventilovym rozvodom? nizky tlak oleja v nizkych otackach? (btw na kluke mas ake loziska...gulicky ci hydrodynamicke ako auta?) ak mas hydrodynamicke moze byt velka alebo mala vola a nizky tlak oleja :shock:
kristus vie ake mam ložiska ale asi pred hodinkou som to mal zase cele rozobraté a na 100% to ide z oblasti rotoru zapalovania. Dokonca ked si položim ruku na kryt vetraku cítim ako to zadrháva a pri každom zadrhnutí vydá ten zvuk, vsade v okoli je zadrhavanie ovela menej citelné. Avsak zadrhavanie vetraku alebo plastu je vylúčene lebo ten zvuk počuť aj ked je cele chladenie včetne vetraku zhodene. Rotor sa mi zhodiť nepodarilo lebo nemam stahovak :?

Alci toto je foto kluky aká je v mojom scoote:

Obrázok
Obrázok
Obrázok

ripper

#12 Príspevok od užívateľa ripper » Št Mar 15, 2007 3:54 pm

ja som si raz lamal hlavu co mi bucha v motore a nakoniec mi buchal stojan o kostru

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#13 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Mar 15, 2007 6:27 pm

je tam gulickove lozisko...nedrhne ti cievka o magnet? stahovak si vyrobis s kusu hrubeho plachu tak 8mm...odfot rotor a poviem ti jak ho spravis
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#14 Príspevok od užívateľa scrat » Št Mar 15, 2007 8:54 pm

ono to doslova hrkoce, ano to je ten správny výraz hrkotanie. Som sa zastavil v servise a tam mi povedali, že mam skusiť vypustiť olej cez nejaké sitko alebo gázu a popozerať či tam nie su piliny alebo trblietky. Olej má od výmeny najazdených 300km tak je este pomerne čistý tak by pozorovanie malo byť lepšie. Ak tam vraj budu stopy po kove je to ložisko klukovky.

scrat

#15 Príspevok od užívateľa scrat » Pi Mar 16, 2007 12:02 am

Teraz ma budete mať všetci za idiota ale nech, ved učíme sa. Vypustil som teda olej cez niekolko krát poskladanú gázu. Nenašiel som jediný náznak kovu, ani len prach. Potom ma napadol jeden starý trik ako zistiť miesto odkial zvuky prichádzajú. Zroloval som A4 do rurky, jedno ucho zabchal a k druhemu priložil rurku, naštartoval a isiel po celom motore. Ten hrkotavý zvuk ide z tlmiča výfuku :lol: Ja som ho totiž cez zimu trošku prekuchával a tak tam niečo hrkoce resp. ozvena robí svoje. A kedže výfuk je prichytený v miestaach kde je zapalko, vybrácie spôsobené zvukom v tlmiči sa prenášali práve do týchto miest.
Nenadávajte mi, ja si to priznávam, som lama :oops:

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#16 Príspevok od užívateľa alcatelko » Pi Mar 16, 2007 12:17 am

stava sa aj v lepsich rodinach :lol: :lol: :lol: aspon si si zas pokukal motor :wink:
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Scarp
motorkár
motorkár
Príspevky: 1412
Dátum registrácie: Po Aug 28, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený

#17 Príspevok od užívateľa Scarp » Pi Mar 16, 2007 9:12 am

:D to mas potom fajn aspon si zistil kde je problem
podpis som si este nenastavil

geetee

#18 Príspevok od užívateľa geetee » Pi Mar 16, 2007 9:28 am

:gt1: ty si dobri, ani som nevedel ze si ho vykuchal

scrat

#19 Príspevok od užívateľa scrat » Pi Mar 16, 2007 12:03 pm

Tak som asi dojazdil :cry:
dnes ten výfuk totalne prepalilo, rev a rachot jak svina...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#20 Príspevok od užívateľa VLADY » Pi Mar 16, 2007 2:54 pm

Aspoň nemusíš kupovať laďáček.... :D
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

scrat

#21 Príspevok od užívateľa scrat » Št Apr 12, 2007 1:39 am

tak je to vážnejsie ako som si myslel. Vyskusal som new origo výfuk aj moj nový ladák a robí to rovnako, akurát pri origu to reve podstatne viac. K tomu sa vsak pridalo kolisanie výkonu, hupe to ako na koni a maximálka isla o 20km/h dole.

takže:
1. rezonacie z výfuku
2. strata a kolisanie výkonu
3. sviečka total biela a na kovovom tesniacom kružku sviečky stopy po oleji

napada vas niečo?
ps. pre neznalých, je to 4T

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#22 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Apr 12, 2007 9:06 am

prilis velky karburator a kedze je open filter straca podtlak a nedava benzin? (ak je tam olej nezacal si pridierat?)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#23 Príspevok od užívateľa scrat » Št Apr 12, 2007 9:16 am

alcatelko napísal:prilis velky karburator a kedze je open filter straca podtlak a nedava benzin? (ak je tam olej nezacal si pridierat?)
hm, straca podtlak ale ja som na tom karbiku najazdil 300km bez akýchkolvek problemov... :?:

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#24 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Apr 12, 2007 9:19 am

ja som dal na pucha open filter a prvych cca 10kilakov parada...pretocil som tacho a zrazu total strata vykonu...ono si to moze este sadnut...skus dat nazad airbox ak sa da....ze co to spravy
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

scrat

#25 Príspevok od užívateľa scrat » Št Apr 12, 2007 10:32 am

rozobral som motor...
hlava zakarbonovana ale ventily aj vsetko ostatne v poriadku, tesnenie pod hlavou v poriadku, ani náznak nejakeho podfukovania, steny valcov hladké bez viditelnych škrabancov, tlak-podtlak valca v poriadku, počuť ako cucá benzín ked s nim naprazno točím...

ale zato počuť nejake škrkanie z oblasti rotoru zapalovania. Takže ta strata výkonu bude s naj. pravdepodobnosťou bud zapalko alebo karbik, fakt neviem, idem kuknuť ten karbik (trysky a tak)

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"