čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Moderátor: Moderators
- palo1128
- st. skútrista
- Príspevky: 581
- Dátum registrácie: St Mar 26, 2008 10:09 pm
- Skúter: Honda SW-T 400
- Bydlisko: Nitrianske Pravno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
To zaklápanie sedadla sedi aj na moju Aprilku.
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
to zaklapavanie sedadla...na viacerich tajfunoch sa mi to stalo...zavries sedadlo...sadnes nan...prejdes 20km po rozbitych cestach a ako zosadnes stale nie je zaklapnute...da sa len ked ho vychylis do boku a skocis nan (vychylit do boku nie je problem nakolko ma strasnu volu...to je tak ked do 10mm dierky daju 6mm osku)
este priklad z mitkovho tajfa...ako novy nechcel startovat na starter...ledva pretacalo...ja ze zla baterka...dal som dole dekel a trt zla baterka...co je v dekli lozisko na pastorok tak bola o par desatiniek mensia diera ako hriadel...a asi dufali ze sa to vybeha lebo pastorok tam bol namlateny...von siel ledva vypacit...lozisko sa muselo prebrusit aby sa to volne tocilo tak ako sa to ma...skoda ze dekel bol po tyzdny na dva kusy
a ked sme pri dekli tak pokracovanie...zohnal si novy...strieborny (pred tym bol cierny) z rovnakeho skutra...a div sa svete vobec nepasoval (5mm uzsi bol)...zohnal este druhy cierny a ten ako tak sedel len diery na dve zadne sroby boli o 2mm mimo...hold co kus to original...doslova...
a aby som len nekydal na cinu...hero puch je made in india...povodne je to puch maxi plus...po skonceni vyrobi kupili indovia licenciu na to...zmodernizovali motor (4.2k oproti 2k v originale, bezkontaktne zapalko,dvojsedlo, vecsie bubnove brzdy...)...ale...kyvne rameno odliate z hlinika...paradna vychytavka...odliatok mal hrany zrazene rasplou (aj to len tam kde sa im chcelo...) a tiez velmi nekvalitny hlinik...casom sa mi ulomila stupacka aj s kusom kyvacky a uchyt vyfuku...po zv beha rovnaky puch a presne to iste sa aj jemu ulamalo...neskor sa odliatky nahradili ocelovymi vyliskami a zvarencami (cena mopedu klesla hned o 1/4
) vyzeralo to otrasne (ved ste videli tie indicke zvaracky co su vo fun...) ale drzalo to asi lepsie (nemal som tu cest...)
a este ze nie je cina ako cina...co som tunil adly jet...(prve cinaky co sa k nam vozili cca 1997) cenovo to bolo asi o 5000sk lacnejsie ako znackove skutre (neos a spol)...az na nezmyselne naopak otocene prevody a tym padom atypicky remen bolo vypracovane lepsie ako original minarelli (odliatok motora ako z ucebnice bez jedinej vady), vecsina veci bud tgb (vyrobca dielov pre znackove skutre) alebo made in italy...v cine bola snad len montaz...jedinou slabinou je gumeny podvozok...
cina= nekvalita zacala az z prichodom znaciek ako yuki,adamoto,kentoya a pod...a zvlast s prichodom 4t...
este priklad z mitkovho tajfa...ako novy nechcel startovat na starter...ledva pretacalo...ja ze zla baterka...dal som dole dekel a trt zla baterka...co je v dekli lozisko na pastorok tak bola o par desatiniek mensia diera ako hriadel...a asi dufali ze sa to vybeha lebo pastorok tam bol namlateny...von siel ledva vypacit...lozisko sa muselo prebrusit aby sa to volne tocilo tak ako sa to ma...skoda ze dekel bol po tyzdny na dva kusy

a ked sme pri dekli tak pokracovanie...zohnal si novy...strieborny (pred tym bol cierny) z rovnakeho skutra...a div sa svete vobec nepasoval (5mm uzsi bol)...zohnal este druhy cierny a ten ako tak sedel len diery na dve zadne sroby boli o 2mm mimo...hold co kus to original...doslova...
a aby som len nekydal na cinu...hero puch je made in india...povodne je to puch maxi plus...po skonceni vyrobi kupili indovia licenciu na to...zmodernizovali motor (4.2k oproti 2k v originale, bezkontaktne zapalko,dvojsedlo, vecsie bubnove brzdy...)...ale...kyvne rameno odliate z hlinika...paradna vychytavka...odliatok mal hrany zrazene rasplou (aj to len tam kde sa im chcelo...) a tiez velmi nekvalitny hlinik...casom sa mi ulomila stupacka aj s kusom kyvacky a uchyt vyfuku...po zv beha rovnaky puch a presne to iste sa aj jemu ulamalo...neskor sa odliatky nahradili ocelovymi vyliskami a zvarencami (cena mopedu klesla hned o 1/4

a este ze nie je cina ako cina...co som tunil adly jet...(prve cinaky co sa k nam vozili cca 1997) cenovo to bolo asi o 5000sk lacnejsie ako znackove skutre (neos a spol)...az na nezmyselne naopak otocene prevody a tym padom atypicky remen bolo vypracovane lepsie ako original minarelli (odliatok motora ako z ucebnice bez jedinej vady), vecsina veci bud tgb (vyrobca dielov pre znackove skutre) alebo made in italy...v cine bola snad len montaz...jedinou slabinou je gumeny podvozok...
cina= nekvalita zacala az z prichodom znaciek ako yuki,adamoto,kentoya a pod...a zvlast s prichodom 4t...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Atváranie sedadla na YUKIne OK, plasty OK. Na to, že som sa tri krát vytrepal boli plasty iba oškreté, ani packy na uchytenie, ani plasty samotné nepraskli. 

Tak už zasa nič.
- Filo
- st. kolobežkár
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: Po Sep 03, 2007 9:19 am
- Skúter: Adly Jet 50
- Bydlisko: Likava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Dakujem Alci:) s Adlym som spokojny, rok vyroby 1997 a kazdy mi ho typuje na 2 - 3 roky:) ale to preto, lebo sa staram:) jedine co sa mi nepaci, tak to, ze do manualu mi napisali, ze prevodovy olej mam liat hypoidny a to ako mi alcatelko povedal je do automatickej prevodovky a nie do varia, ale neviem ci s tym ma daco Adly spolocne:) ale asi Adly stale robi scooty, nie?? len ci stale je to kvalitne, alebo uz polavili to neviem..
Adly Jet 50, valec 70ccm s6 streetrace, vyfuk Leo Vince Sp3, Arrache 17,5 karburátor, Malossi Multivar, Malossi Spojka, atd.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
2 Filo: a to o tom hypoidnom oleji, to pisali v slovenskom manuale (ak vobec mas), alebo v anglickom?
-
- st. kolobežkár
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: Ne Mar 08, 2009 2:15 pm
- Skúter: Kymco Agility 50 4T, MBK SKYCRUISER 125
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
ako sa robia cinske plasty
- Prílohy
-
- POWER_CINSKY SMART.rar
- (2 MiB) 169 stiahnutí
podpis som si este nenastavil
- Filo
- st. kolobežkár
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: Po Sep 03, 2007 9:19 am
- Skúter: Adly Jet 50
- Bydlisko: Likava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
no to je napisane v slovenskom, ved to..to adly s tym nic nema, ako povedal alcatelko, dakto videl ze scooter..ze automaticka zmena prevodu, tak to asi bude ako automaticka prevodovka, tak sup tam hypoidnyTHeBaNDiT napísal:2 Filo: a to o tom hypoidnom oleji, to pisali v slovenskom manuale (ak vobec mas), alebo v anglickom?

Adly Jet 50, valec 70ccm s6 streetrace, vyfuk Leo Vince Sp3, Arrache 17,5 karburátor, Malossi Multivar, Malossi Spojka, atd.
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Ak tam dáš hypoidný, nič tým nepokazíš, iba zbytočne vyhodíš peniaze za vyššiu kvalitu oleja určeného skôr pre súkolia s vyšším namáhanim, napr. pre súkolia, ktoré nie sú súbežné, ale kolmé na seba, kede dochádza k vyšším treniam zubov o seba navzájom.
Tak už zasa nič.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
no neviem, alcatelko pisal, ze hypoidny olej nie je mazaci olej... vid citacia:
zdroj: http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... d*#p100356alcatelko napísal:olej uplne staci madit pp90 alebo prevodovy olej pre moto( napr agip gear aebo agip gear synt...) len tam nenalej olej pre automaticke prevodovky co vela ludi rado naleje lebo to je hydraulicky olej a nie mazaci...(tiez byva oznaceny ako hypoidny)
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Hypoidný olej nie je pre automaty, pre ne je špeciál automatový, také medzi hydraulickým a normálnym. Treba ho napr. pre moderné autové prevodovky s predným náhonom. Ale to je jedno. Čínske skútre sú rovnaké ako škodovky, buď chytíš dobrý kus, alebo kazové hovno. A ako pri škodovke je tam šanca 80 % chytiť tú druhú možnosť
. Pri značkových skútroch je to opačne.

podpis som si este nenastavil
- Filo
- st. kolobežkár
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: Po Sep 03, 2007 9:19 am
- Skúter: Adly Jet 50
- Bydlisko: Likava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
presne tak banditko, alcatelko pisal, ze hypoidny sa tam nema liat..ja som ho tam nalial, lebo v manuale sa pisalo, ze liat tam hypoidny SAE 80..neviem ci to oznacenie som dobre napisal, ale ide o to, ze hypoidny..taktiez ako bacil napisal, som sa dopocul, ze sa tym nic nepokazi, pretoze je to olej na viac namahane ozubenia v resp. na sikme ozubenia..takze teraz som si nie uplne100%-tny ze ako to teda je 

Adly Jet 50, valec 70ccm s6 streetrace, vyfuk Leo Vince Sp3, Arrache 17,5 karburátor, Malossi Multivar, Malossi Spojka, atd.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
tuto problematiku sme prave teraz rozoberali s bratom, pretoze sme menili olej v jeho prevodoch (CPI Aragon GP). Predajca CPI mi uz davnejsie predal 1 liter prevodoveho oleja s oznacenim SAE 80W90 (ak dobre pamatam), a je tam napisane, ze hypoidny... Uz nepamatam, co bolo pisane v manuale ku Keeway Matrix (do ktoreho som to vtedy kupoval), ale bratov Aragon ma v manuale pisany prevodovy olej SAE 80W90 (opat ak spravne pamatam to oznacenie, ale proste je to presne take iste oznacenie, ako olej, ktory mame kupeny). A ten manual je pisany v troch jazykoch: slovencina, portugalcina a este jeden dalsi... a SAE 80W90 je uvadzane aj v portugalskej sekcii (treti jazyk som ani nekontroloval, preto si ho nepamatam), tak asi to nie je zly preklad alebo co... 
Az budem najblizsie pri tom nasom oleji, odfotim informacie, co su na nom pisane... alebo este lepsie, idem pogooglit, mozno ho najdem.
Ak by vedeniu vadilo, ze tu tak trosku riesime OT ohladom prevodoveho oleja, nebudem proti, ak to oddelia do samotneho (aj ked o prevodovom oleji nie prveho) vlakna.

Az budem najblizsie pri tom nasom oleji, odfotim informacie, co su na nom pisane... alebo este lepsie, idem pogooglit, mozno ho najdem.

Ak by vedeniu vadilo, ze tu tak trosku riesime OT ohladom prevodoveho oleja, nebudem proti, ak to oddelia do samotneho (aj ked o prevodovom oleji nie prveho) vlakna.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
(pisem novy prispevok, aby som nebol predbehnuty inym prispevkom, pokial by som svoj predosly editoval)
google opat nesklamal, nasiel som ten olej:
su tam aj ine oleje, ale tento jediny ma oznacenie 80W-90, mal by to byt teda ten pozadovany olej, nie?
google opat nesklamal, nasiel som ten olej:

zdroj: http://www.ourygrips.co.uk/specialist.htmlShell Advance Transmission 80W-90
Hypoid Gear Oil for Motorcycle Transmission
Shell Advance Transmission 80W-90 is a hypoid gear oil specially formulated for the lubrication of motorcycle shaft-drive transmission. It gives superior protection and extended oil life while minimising friction and therefore either reduces the fuel consumption or increase the power output. The product exceeds API Service Classification - GL5.
su tam aj ine oleje, ale tento jediny ma oznacenie 80W-90, mal by to byt teda ten pozadovany olej, nie?
- Filo
- st. kolobežkár
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: Po Sep 03, 2007 9:19 am
- Skúter: Adly Jet 50
- Bydlisko: Likava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
ak si dobre pamatam, bolo to uz sice davno, tak mi v tom obchode kde som chcel HYPOL SAE80, tak mi vraveli, ze taky sa nerobi, ze maju iba SAE40..neviem na100%, ale nieco sa mi mari, tak som to kupil, bol v modrej nadobe, mozem odfotit, zajtra, ked sa vratim domov..no takto, jazdim na nom uz dve sezony, toto je tretia a samozrejme, uz som ho vymenil par-krat, ale zatial piliny som nevidel 

Adly Jet 50, valec 70ccm s6 streetrace, vyfuk Leo Vince Sp3, Arrache 17,5 karburátor, Malossi Multivar, Malossi Spojka, atd.
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Že sa na to nevyse... šak dnes sú už pomaly všetky oleje pre hypoidné. Aj posraný PP80 od maditu je už hypo. Znesú väčšie zaťaženie a lepšie držia olejový film. Jak hovorí môj profesor, hlavne nech tam dačo je
. On sa prakticky venuje len prevodom.

podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Doktor ví jak je to s olejom a mazaním prevodov , a potom aj s výmenou.... 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- ferencciko
- st. kolobežkár
- Príspevky: 143
- Dátum registrácie: Pi Jún 01, 2007 11:14 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Môj nazor je taky že keby sa tu cinsky trh nedostal vlastne by sme ho nepodporovali tým že by sa čínske vyrobky nekupovali, ale tuzemska kvalita mali by sme sa vsetci lepsie.
No a môj nazor na cinu... !!!životnosť=0%!!!
No a môj nazor na cinu... !!!životnosť=0%!!!

podpis som si este nenastavil
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
To by si sme na tú kvalitu museli mať... A keby sme mali, tak čínsky trh by tu ani nevznikol, lebo by to nikto nekupoval.
podpis som si este nenastavil
- Martin091
- st. skútrista
- Príspevky: 539
- Dátum registrácie: So Aug 09, 2008 2:26 pm
- Skúter: Keeway Arn 125
- Bydlisko: Svätý Jur
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Dalsia vyhrada skrkanie stojanov v zatacke. Po demontazi hlavneho skrkam vedlajsi a ten uz dole dat nemozem 

podpis som si este nenastavil
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
martin to je trocha divná chyba, to spraví aj značkový
podpis som si este nenastavil
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
nespravi, značkovy skuter je domysleny a ne ja cina
podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
Ja škrkám stojanom tiež ..a nie v zátačkách , stačí že idem na chodník cez šikmý znížený obrubník a som troška v náklone...to sa nedá rozdelovať podla výrobcu ale podla konštrukcie a a toho ako je vysoko nad zemou a jaký má scooter rozvor kolies.Samozrejme čína má ušetrené na všetkom kvalita matrošu, spracovania plastov ,montáže, ale jan tiež neuznávam názor že čína je zlá a všetko značkové je dobré pretože poznám ludí ,čo poserú na čo šáhnu,lebo s snažia opravovať a vylepšovať bez toho že by mali základné znalosti o fungovaní vecí a technického rozumu majú asi jak náš Rikinko (Yorkšir) myslia si že kombinačkami a kladivom opravia všetko a aj takých ktorým aj čínan vydrží.....videl som vela motorov zvnútra na ktorých sa odbavil domáci majster a neboli to čínske scootre ale MZty babety alebo Simsony a tým majstrom by som paprče polámal .... 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

-
- moderátor
- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
bawor, to snad nemyslis vazne. Ani znacky nie su dokonale. Ani bez poruchy nie su znacky. Akurat, ze servis na znackove je minimalne 3x drahsi.
Nechcem tym naznacit, ze cina je lepsia, lebo v konecnom dosledku je to na osobe, co si vybere.
Ale tvrdenie, ze znackove su premyslene, je smiesne
Nechcem tym naznacit, ze cina je lepsia, lebo v konecnom dosledku je to na osobe, co si vybere.
Ale tvrdenie, ze znackove su premyslene, je smiesne
- matopn
- motorkár
- Príspevky: 1019
- Dátum registrácie: Ne Máj 25, 2008 9:33 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Piešťany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
bawor nevies co je znackovy skuter moj prvy bol benelli 491 minareli motor to bol taky n enormalny chrap nenormalny horsi skuter osm nevidel zalezi v akom stave zas radsej cinu 2 rocnu ako aerox 7 rocny
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: čo mate proti čínskym skútrom?_piste vsetci sem
radsej 15rocne piaggio ako rocnu cinu...piaggio bolo v lepsom stave (malo len 45tis km najazdene), 96ka zip rozbity na sracky...oprava 4500sk vysledok 80km/h+ a pri rozbehu sa to same zdvihalo na zadne...sfera 93 rocnik...pod vrstvou blata bol skuter ako novy...jedine co mu bolo tak povrchova hrdza na ocelovych castiach (stal par rokov vonku),piaggio quartz 1996...tieklo mu vodne cerpadlo...inac top stav (jaj a este mu zadrhava jeden piestik v brzde obcas)...a nakoniec runner 1997 35tis km...okrem totalne zanedbanej udrzby bol ako novy (plasty samozrejme polamane od padov...)...ukazte mi po 15 rokoch daky adams alebo yuki...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov