alebo stačí keď mám obyčajnú šrúbu ? Alebo aj s matkou ... prosim poradte
Ako upevniť výfuk
Moderátor: Moderators
- 4BALL
- st. skútrista

- Príspevky: 640
- Dátum registrácie: St Aug 30, 2006 12:44 am
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Svidník
- Kontaktovať užívateľa:
Ako upevniť výfuk
Ahojte potrebujem vedieť ako riadne upenivť výfuk na válec, to sa tam používajú nejaké svorníky či čo ?
alebo stačí keď mám obyčajnú šrúbu ? Alebo aj s matkou ... prosim poradte
alebo stačí keď mám obyčajnú šrúbu ? Alebo aj s matkou ... prosim poradte
podpis som si este nenastavil
- deltoro5784
- motorkár

- Príspevky: 4450
- Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
- Skúter: Honda VFR 800 V4
- Bydlisko: Zlaté Moravce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
Ja som mal k novému valcu svorníky ale použil som obyčajné šróby ktoré som mal pôvodne a drží to normálne.Len to treba poriadne dotiahnuť aby ti neprefukovalo
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
- alcatelko
- moderátor

- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
bud das stifty co je pohodlnejsie a setrnejsie k valcu ak davas vyfuk obcas aj dole alebo das normal sroby...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- VLADY
- spammer

- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Ako upevniť výfuk
Ja by som normál šrouby neriskoval ...a neodporúčam ani ostatným hlavne takým čo nemajú cit v doťahovaní.... A dobré je dať dačo pevnejšie ako normálny štift z blatového šroubu .najlepšie kúpiť original alebo potom spraviť z Imbusáku ten je pevnejší alebo použiť kúsok závitovej tyče . A aj matice je lepšie dať napríklad mosadzné tie sa nezvyknú zahrdzavieť.... a podložky ploché plus pérovky .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- PeterZ
- motorkár

- Príspevky: 1727
- Dátum registrácie: Ut Júl 17, 2007 10:31 am
- Skúter: Peugeot Vivacity Silversport
- Bydlisko: ZH
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
Toto som našiel na nete autor kxbibo je to pre všetkých trhačov skrutiek, ktorí majú teóriu čím viac tým lepšie.
Priťahovacie momenty
Blíži sa zima a pre mnohých z nás prichádza čas na oddych a relax. Ak však chceme novú sezónu zahájiť bez problémov, treba sa počas zimy aj zatvoriť do dielne, zapnúť kachle a pustiť sa do údržby. V zime bude aj reportáží pomenej, tak sa budeme snažiť priniesť články o údržbe, technike jazdy alebo kondičnej príprave. Prvý článok zo série je o priťahovacích momentoch...
Skrutkové spoje majú v konštrukcii motocykla nezastupiteľnú úlohu. Použité sú v konštrukcii motora, riadenia, uchytenie kolies a pod. Pretože každý kilogram zbytočnej hmotnosti sa prejaví vo zvýšenej spotrebe a zhoršených dynamických vlastnostiach, snahou konštruktérov ja navrhovať aj spojovacie súčiastky čo najľahšie. Z toho vyplýva, že skrutkový spoj je mimoriadne chúlostivý na správnu montáž. Nepríjemný zážitok pri opravách a údržbe našich motorových miláčikov je strhnutý závit či už na skrutke alebo matici alebo v bloku motora. Taktiež je nepríjemná zalomená skrutka. Väčšinou to býva spôsobené nadmernou silou dotiahnutia skrutkového spoja alebo nesprávnou montážou (tzv. trafenie závitu). Určite poznáte že vám neraz vnútorný hlas v hlave hovoril: "Musím to poriadne dotiahnuť aby to držalo!" Čo si drvivá väčšina mechanikov - amatérov, ale aj profesionálov neuvedomuje ja fakt, že osová sila v skrutke značne kolíše v závislosti na montážnych podmienkach - najmä koeficient trenia medzi maticou a skrutkou je veľmi dôležitý. Avšak veľkosť koeficientu trenia nie je jediným činiteľom ovplyvňujúcim správne pritiahnutie spoja. Z toho dôvodu výrobcovia pre osobitne chúlostivé spoje predpisujú nielen veľkosť momentu, ale aj spôsob priťahovania. Tieto postupy treba striktne dodržiavať, pretože akékoľvek experimentovanie by mohlo mať nepriaznivé následky. Na dodržiavanie presného priťahovacieho momentu sa používajú špeciálne momentové kľúče a to buď ohybové alebo torzné. Ohybové momentové kľúče sú založené na princípe stláčania vinutej pružiny a torzné momentové kľúče merajú priťahovací moment podľa skrútenia kovovej tyče. V núdzovom prípade si môžeme pomôcť použitím vzťahu pre jednoramennú páku.
M = F . l
M – priťahovací moment (N.m)
F – sila (N)
l – rameno páky (m)
Teda napríklad pri pritiahnutí skrutky potrebujeme dosiahnuť priťahovací moment M = 80 N.m. To znamená, že priťahovací moment dosiahneme silou 160 N na ramene páky l = 0,5m. Týmto spôsobom môžeme priťahovať len menej chúlostivé skrutkové spoje ako napr. skrutky a matice kolies.
Priťahovacie momenty skoro všetkých skrutkových spojov bývajú väčšinou súčasťou servisného manuálu motocykla. Nasledujúca tabuľka udáva orientačné priťahovacie momenty skrutiek a matíc pre momentové kľúče:
Co sa tyka pevnosti skrutiek su zakladne triedy pevnosti od blata az po vysokopevnostne. trieda 3.6 až 12.9. Bezne sa používaju - nas motorku 8.8 resp 10.9. Strojnicke tabulky
Pokial nemate momentovy kluc zjednodusene je 10Nm = 1kg na metrove tyči. Skus na osobnej vahe kolko stlacis rukou, aby si mal prehlad a ostatne je obycajna matematika a cit. Kvalitny momentovy kluc je par tisic. Ak sa rozhodnes pre tento komfort, nekujte klikaci momentak, ale rucickovy. Nebudem do podrobna , ale ma to svoje dovody.
Ak nedisponujete vhodným náradím, môžete si spôsobiť väčšiu škodu ako úžitok.
Priťahovacie momenty
Blíži sa zima a pre mnohých z nás prichádza čas na oddych a relax. Ak však chceme novú sezónu zahájiť bez problémov, treba sa počas zimy aj zatvoriť do dielne, zapnúť kachle a pustiť sa do údržby. V zime bude aj reportáží pomenej, tak sa budeme snažiť priniesť články o údržbe, technike jazdy alebo kondičnej príprave. Prvý článok zo série je o priťahovacích momentoch...
Skrutkové spoje majú v konštrukcii motocykla nezastupiteľnú úlohu. Použité sú v konštrukcii motora, riadenia, uchytenie kolies a pod. Pretože každý kilogram zbytočnej hmotnosti sa prejaví vo zvýšenej spotrebe a zhoršených dynamických vlastnostiach, snahou konštruktérov ja navrhovať aj spojovacie súčiastky čo najľahšie. Z toho vyplýva, že skrutkový spoj je mimoriadne chúlostivý na správnu montáž. Nepríjemný zážitok pri opravách a údržbe našich motorových miláčikov je strhnutý závit či už na skrutke alebo matici alebo v bloku motora. Taktiež je nepríjemná zalomená skrutka. Väčšinou to býva spôsobené nadmernou silou dotiahnutia skrutkového spoja alebo nesprávnou montážou (tzv. trafenie závitu). Určite poznáte že vám neraz vnútorný hlas v hlave hovoril: "Musím to poriadne dotiahnuť aby to držalo!" Čo si drvivá väčšina mechanikov - amatérov, ale aj profesionálov neuvedomuje ja fakt, že osová sila v skrutke značne kolíše v závislosti na montážnych podmienkach - najmä koeficient trenia medzi maticou a skrutkou je veľmi dôležitý. Avšak veľkosť koeficientu trenia nie je jediným činiteľom ovplyvňujúcim správne pritiahnutie spoja. Z toho dôvodu výrobcovia pre osobitne chúlostivé spoje predpisujú nielen veľkosť momentu, ale aj spôsob priťahovania. Tieto postupy treba striktne dodržiavať, pretože akékoľvek experimentovanie by mohlo mať nepriaznivé následky. Na dodržiavanie presného priťahovacieho momentu sa používajú špeciálne momentové kľúče a to buď ohybové alebo torzné. Ohybové momentové kľúče sú založené na princípe stláčania vinutej pružiny a torzné momentové kľúče merajú priťahovací moment podľa skrútenia kovovej tyče. V núdzovom prípade si môžeme pomôcť použitím vzťahu pre jednoramennú páku.
M = F . l
M – priťahovací moment (N.m)
F – sila (N)
l – rameno páky (m)
Teda napríklad pri pritiahnutí skrutky potrebujeme dosiahnuť priťahovací moment M = 80 N.m. To znamená, že priťahovací moment dosiahneme silou 160 N na ramene páky l = 0,5m. Týmto spôsobom môžeme priťahovať len menej chúlostivé skrutkové spoje ako napr. skrutky a matice kolies.
Priťahovacie momenty skoro všetkých skrutkových spojov bývajú väčšinou súčasťou servisného manuálu motocykla. Nasledujúca tabuľka udáva orientačné priťahovacie momenty skrutiek a matíc pre momentové kľúče:
Co sa tyka pevnosti skrutiek su zakladne triedy pevnosti od blata az po vysokopevnostne. trieda 3.6 až 12.9. Bezne sa používaju - nas motorku 8.8 resp 10.9. Strojnicke tabulky
Pokial nemate momentovy kluc zjednodusene je 10Nm = 1kg na metrove tyči. Skus na osobnej vahe kolko stlacis rukou, aby si mal prehlad a ostatne je obycajna matematika a cit. Kvalitny momentovy kluc je par tisic. Ak sa rozhodnes pre tento komfort, nekujte klikaci momentak, ale rucickovy. Nebudem do podrobna , ale ma to svoje dovody.
Ak nedisponujete vhodným náradím, môžete si spôsobiť väčšiu škodu ako úžitok.
- deltoro5784
- motorkár

- Príspevky: 4450
- Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
- Skúter: Honda VFR 800 V4
- Bydlisko: Zlaté Moravce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
Tak s týmto môžem len súhlasiť. Strhaný závit narobí vela problémov
. A ten momenťák je super vec.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
- VLADY
- spammer

- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Ako upevniť výfuk
Ja mám momenťák klasika TONA klikací a keď som ho pár krát použil tak niekedy som mal dojem že ťahám už nejak moc nad nastavený moment a klik nikde...Takže ja radšej ťahám rukou a hlavou.... 
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- FoXiK
- motorkár

- Príspevky: 1890
- Dátum registrácie: Pi Apr 27, 2007 3:31 pm
- Skúter: Yamaha Slider
- Bydlisko: Piestany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
ja som ho ešte nepoužil vždy len ruky
a zatiaľ sa mi nič nerozpadlo ani neprasklo a to som pár motorov zložil.. vždy som sa bál či dosť dotiahnem hlavu tak som ju vždy viac pritiahol.. + ľúbi sa odtiahnuť po pár km po zložení, vlastná skúsenosť.. a skúsenosť z čín keď kúpiš novú a pod. tak treba po každých 5km pritiahnuť asi tri krát všetky skrutky
inak sa ti stane ako mne že mi odpadol výfuk po asi 5km na štvorkolke 
ZVL Babetta 210 ---> ATV semi-auto 110ccm ---> Jawa 175 ---> Yamaha Slider 70cc 10PS full tuning ---> Aprilia Shiver 750
- Csicsko550
- st. skútrista

- Príspevky: 383
- Dátum registrácie: Ut Jan 27, 2009 10:05 am
- Skúter: Keeway F-act
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
ja sa len chcem spitat,nebudem zakladat novu temu na keewayke mi stale povoli matica co drzi zadne koleso a potom sa kyve,dotiahnem a na druhy den zasa neviete poradit co stym zo zaciatku mi to nerobili potom raz povolilo a odvtedy stale
podpis som si este nenastavil
-
TomasARN
- moderátor

- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
bud objednaj novu matku alebo kup lep na zavity (alebo dobre sekundove lepidlo), daj dole matku, ocisti zavity na srobe/tycke/ a matke, potri srob lepom a dobre dotiahni a nechaj vyschnut.
- deltoro5784
- motorkár

- Príspevky: 4450
- Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
- Skúter: Honda VFR 800 V4
- Bydlisko: Zlaté Moravce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
No ten lep je istota určite by som nejazdil s uvolnením kolesom,ale rátaj že keď ho budeš chceť dať dole tak to bude minimálne taká morda ako keď si ho dával prvý krat dole. Aspoň ja som nato musel použiť poriadnu páku aby som to pohol.TomasARN napísal:bud objednaj novu matku alebo kup lep na zavity (alebo dobre sekundove lepidlo), daj dole matku, ocisti zavity na srobe/tycke/ a matke, potri srob lepom a dobre dotiahni a nechaj vyschnut.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
-
TomasARN
- moderátor

- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
radsej morda so zalepenou matkou, ako sa vyburat
- VLADY
- spammer

- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Ako upevniť výfuk
Taká matica od kolesa by mala byť samoistiaca....ak nedrží je to divné...ale stáva sa to... Ako píše Tomáš buď lep na závity alebo dá sa aj silikon použiť....Dokonca raz som aplikoval z nedostaku iného aj obyčajný Chemoprén. 
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- FoXiK
- motorkár

- Príspevky: 1890
- Dátum registrácie: Pi Apr 27, 2007 3:31 pm
- Skúter: Yamaha Slider
- Bydlisko: Piestany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
Môžem potvrdiť lep na skrutky je dobrý taký malý jak sekundové lepidlo to je ale nesmie tam byť nečistota a vzduch . drži dobre a odtiahneš to keď budeš musieť.. alebo si kúp Lepšiu matku ! takú istiacu s gumou alebo závlačkou.. existuje kadečo .. také aby sa neodťahovaly určite majú také 
ZVL Babetta 210 ---> ATV semi-auto 110ccm ---> Jawa 175 ---> Yamaha Slider 70cc 10PS full tuning ---> Aprilia Shiver 750
- VLADY
- spammer

- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Ako upevniť výfuk
Pozor matice na koleso by mali byť samoistiace ale nie tým plastovým krúžkom ale kovovým...pretože Bacilko má takú skúsenosť že ten plast pri vysokej teplote ako má oska kolesa normálne zmäkne a povolí a už nič neistí potom. Asi je lepšie a najistejšie to lepidlo ak má ovšem takú tepelnú odolnosť aby nedopadlo ako ten plastový krúžok, alebo potom korunková matica +klasika závlačka a diera v oske .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- PeterZ
- motorkár

- Príspevky: 1727
- Dátum registrácie: Ut Júl 17, 2007 10:31 am
- Skúter: Peugeot Vivacity Silversport
- Bydlisko: ZH
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako upevniť výfuk
Strana 10 v príručke:
http://www.loctite.sk/sks/content_data/ ... irucka.pdf
tu je katalógový list - pri 150 stupňoch má ešte 25% pevnosti.
http://65.213.72.112/tds5/docs/2701-EN.pdf
http://www.loctite.sk/sks/content_data/ ... irucka.pdf
tu je katalógový list - pri 150 stupňoch má ešte 25% pevnosti.
http://65.213.72.112/tds5/docs/2701-EN.pdf