#15
Príspevok
od užívateľa PeterZ » St Júl 08, 2009 8:20 am
Tu to máš všetko:
Technické predpisy SAS pre triedu STREET
SR 01.86.01 Technické predpisy pre triedu STREET
SR 01.86.01.1 Povinná výbava jazdca
- ochranná prilba s platnou homologizáciou podľa ECE 22-05, JIS T 8133:2000 (Japan), SNELL M2005
(USA) a viac, neporušená v dobrom stave, s nezmenenou základnou konštrukciou
- kožené rukavice
- chránič chrbtice
- pevná obuv nad členok
- kompletná jednodielna (alebo dvojdielna) kožená kombinéza s výstuhami lakťov, kolien, chrbtice
- motokrosové alebo enduro oblečenie s telovým chráničom, chráničom kolien, lakťov a chrbtice,
ochranné okuliare
SR 01.86.01.2 Špecifikácia
Všetky motocykle pre preteky vypísané SAS musia mať spredu, zozadu a zo strán vzhľad skútra, viď obr. „A“
týchto technických predpisov. Skúter je motorové vozidlo s dvoma kolesami, vybavené sedadlom pre jazdca
a majúce voľný priestor pred sedadlom pre nohy jazdca, s automatickou spojkou a automatickou prevodovkou.
Skúter musí spĺňať všetky podmienky bezpečného motocykla. Musí mať kľukovú skriňu a kyvné rameno
skonštruované ako jednu pevnú jednotku.
SR 01.86.01.3 Rám a podvozok
Pôvodný hlavný rám musí byť zachovaný a musí byť označený identifikačným sériovým číslom (VIN kódom)
a môže sa upravovať len pridávaním materiálu, aby bol zosilnený.
Montážna jednotka motor-kyvné rameno môže byť zosilnená. Bočné strany motocykla môžu byť proti
poškodeniu chránené chráničmi rámu z plastov a z kompozitných materiálov a musia byť pevne uchytené k rámu
motocykla. Chrániče môžu z obrysu vyčnievať max. 50 mm. Je povolené použiť maximálne 6 kusov chráničov
rámu, pričom musia byť umiestnené symetricky vzhľadom na pozdĺžnu zvislú rovinu motocykla.
SR 01.86.01.4 Motor
Musí byť zachovaná pôvodná skriňa motora pre daný typ a model motocykla, pôvodný alebo iný valec, vhodný
pre použitý motocykel, bez akýchkoľvek ďaľších úprav. Upevnenie motora do rámu musí byť zachované
pôvodné. Generátor musí zostať pôvodný. Klapky sania musia zostať pôvodné. Je povolené zmeniť materiál
lamiel klapiek sania. Je povolené použiť ľubovoľný kľukový mechanizmus vhodný pre použitý motocykel.
Maximálny zdvihový objem je 50 ccm pre dvojtaktný motor s toleranciou +4% (t.j. max. 52 ccm) a do 80 ccm
pre štvortaktný motor s toleranciou +4% (t.j. 83,2 ccm). Je zakázané uberať materiál zo skrine motora a krytu
variátora.
SR 01.86.01.4.1 Karburátor
Maximálny priemer difúzora karburátora je 17,5 mm pre dvojtaktné motory a 19 mm pre štvortaktné motory.
SR 01.86.01.4.2 Teleso čističa vzduchu, čistiaca vložka
Teleso čističa vzduchu môže byť zamenené za špeciálne pretekárske. Je povolené vyňať čistiacu vložku.
SR 01.86.01.5 Chladiaci systém
Musí byť zachovaný pôvodný systém chladenia motora.
Ako náplň pre chladenie sa musí použiť voda. Iné náplne do chladičov sú zakázané.
SR 01.86.01.6 Výfukový systém
Musí byť zachovaný pôvodný výfukový systém alebo výfuk s tlmičom, ktorý je schválený pre cestnú premávku
a obsahuje vyrazené homologizačné číslo. Medzi valec a výfukové potrubie musí byť vložená clona (reštriktor)
z pevného kovového materiálu s maximálnym priemerom otvoru 14 mm. Tolerancia pre otvor clony je +0,3 mm.
Clona môže byť aj súčasťou výfuku, musí byť však najviac 10 mm od vtoku do výfuku. Hrúbka clony musí byť
minimálne 3 mm a maximálne 10 mm. Tolerancia pre hrúbku clony je +/- 0,3 mm. Maximálne zrazenie hrán
otvoru v clone je 0,5 x 45 ° z oboch strán. Os otvoru v clone nemusí byť totožná s osou výfukového kanála.
Všetky plyny vytvorené spaľovaním vo valci musia prúdiť cez clonu. Pozn.: clona by mala byť ľahko prístupná
a/alebo demontovateľná z dôvodu kontroly.
SR 01.86.01.7 Prevodovka
Prevodovka, spojka a variátor môžu byť zamenené za špeciálne pretekárske.
SR 01.86.01.8 Riadidlá
Musia byť zachované pôvodné riadidlá. Je povolené zmeniť plynovú rukoväť za iný typ ako pôvodný.
SR 01.86.01.9 Blatníky
Blatníky nie sú povinné. Ak sú namontované, tak musí byť zachovaný vzhľad a tvar blatníka ako ho pre daný typ
a model motocykla vyrába a dodáva výrobca. Pôvodný materiál môže byť zmenený.
SR 01.86.01.10 Kapotáž
Musí byť zachovaný vzhľad a tvar kapotáže ako ho pre daný typ a model motocykla vyrába a dodáva výrobca.
Pôvodný materiál môže byť zmenený.
SR 01.86.01.11 Pneumatiky
Môžu sa použiť ľubovoľné pneumatiky. Musia mať konštrukčnú rýchlosť minimálne 100 km/h (kód „J“)
Hĺbka dezénu alebo kontrolných bodov pri technickom preberaní musí byť minimálne 2,5 mm.
Prerezávanie vzoru na ojazdených pneumatikách je zakázané.
SR 01.86.01.12 Brzdy
Brzdy musia byť zachované pôvodné. Motocykel musí byť vybavený funkčnými nezávisle ovládanými brzdami
sústrednými s osou kolies na obidve kolesá. Brzdové platničky môžu byť ľubovoľné. Je povolené zameniť:
- brzdové strmene za zhodný typ
- brzdové kotúče, ale vždy s rovnakými rozmermi ako pôvodné
SR 01.86.01.13 Vypínač zapaľovania
Motocykel musí byť vybavený prístupným a funkčným vypínačom zapaľovania.
SR 01.86.01.14 Číselná tabuľka, štartovné číslo
Motocykel musí mať jednu prednú číselnú tabuľku a jednu číselnú tabuľku na každej bočnej strane motocykla.
Minimálny rozmer číselnej tabuľky je 150 x 150 mm. Farba tabuľky zelená RAL 6002, farba čísla biela RAL
9010. Najmenšie rozmery číslic musia byť: výška 120 mm, šírka 68 mm, šírka čiar 20 mm. Medzera medzi
číslicami 12 mm. Číslo musí byť ľahko čitateľné.
SR 01.86.01.15 Ovládanie plynu
Ovládanie plynu sa musí samočinne vrátiť do základnej polohy, ak jazdec zloží ruku z otočnej rukoväte.
SR 01.86.01.16 Predná vidlica
Predná vidlica musí byť zachovaná pôvodná.
SR 01.86.01.17 Zadné pruženie
Zadné pruženie musí byť zachované pôvodné.
SR 01.86.01.18 Palivo
Motocykle musia používať bezolovnatý benzín s max. RON 102 (výskumné oktánové číslo) a max. MON 95
(motorové oktánové číslo)
SR 01.86.01.19 Nasledujúce diely musia byť odstránené:
- spätné zrkadlá, hlavný a pomocný stojan
- smerové svetlá, ak nie sú integrované do kapotáže
- kufre a držiaky kufrov, ak nie sú integrované do kapotáže
- predné veterné štíty a ich upevňovacie konštrukcie
SR 01.86.01.20 Nasledujúce diely môžu byť odstránené:
- stupačky pre spolujazdca, držiak EČ
- svetlomety, smerové svetlá – ak sú integrované do kapotáže, musia byť otvory po nich zakryté
SR 01.86.01.21 Záverečné ustanovenia
Zmeny, ktoré nie sú výslovne povolené týmito technickými predpismi, sú zakázané. Súčiastky, ktoré nie sú
uvedené v týchto technických predpisoch, musia byť bez výnimky pôvodné.
SR 01.86.01.22 Účinnosť
Tieto technické predpisy platia od 1.1.2009