#38
Príspevok
od užívateľa Mitko » So Aug 01, 2009 7:47 am
vieš prečo je ta cena ina na Malossi a na Naraku, lebo je to ako keby si porovnaval skodu s lamborgini.....a hlavne značkove skutre zvyknu mať aj 4 ventilovu hlavu čo je popri obsahu aj dalšia dosť doležita vec ked chceš nahanať vykon.....ked budeš meniť valec tak zvyšenie bude asi ozaj len do tych 10km/h ak teda vobec. ja som menil na Tajfune z 50ccm na 90ccm + športova hlava zo zosilnenymi ventilmi a pružinami a na serii som mal rychlosť 70 tacho a s tym novym valcom 80. a to neratam kopu problemov a penazi čo som dal do dalšich veci popri valci čo bolo treba vymeniť. Možno by Ti lepšie poslužilo keby si si vymenil vario za tych 100 euro čo daš za valec kup malossi vario na maxiky skutre to by malo trošku zrychliť skuter a mohol by byť živši ale to sa treba popytať majitelov maxi skutrov či to aj tak je v reale. neviem ci je to to prave meniť valec, velky rozdiel tam nebude a s otáčkami na 4T china je blokovane CDI. len už velakrat spominana vec na fore že pracovne optimum otačky su okolo 8000 čiže ked aj zvyšiš otačky nad 8000 konštrukcia 4T Ti nedovoli zvyšovať rychlosť a vykon po tejto hranici otačok dosť rychlo klesa. niekedy na minibikemanii predavali aj 4ventilovu hlavu ale len tato hlava stala nejak okolo 5000sk. a ten vyfuk to je ladeny vyfuk na 2T. inak napodobeniny su aj na 4T daju sa kupiť napr na Zdema- moto.sk ale je to len strata penazi ten origo vyfuk čo tam maš je v pohode. taký lepši vyfuk na 4T napr Leo vinci 4road počitaj investiciu od 8000sk + a to je dosť na činu. všeobecne pri tuningu "činy" plati takzvané ako to ja po skusenosti so 4T hovorim "alcatelkovo" pravidlo: cena zvyšovania vykonu na 4T čine sa rovna minimalne jednonasobku ceny noveho skutra. a ešte taka vec, že ak si trošku sčitanejši mohol by si postrehnuť ,že najväčšou chybou na 4T tuningu je , že sa nerobi kluka tuningová, čiže ked tam daš 160ccm valec znižiš tym životnosť kluky. vzhladom k tomu že china 4T sa lišia kvalitou kus od kusu može Ti kluka vydržať 10 000km alebo len 2000km hold to je už vec konkretneho skutra. a zvyšia sa Ti aj vybracie motora čiže dalšie minus ohladom uvolnovania už aj tak dosť slabych čina skrutiek a uchytov plastov. ja som na Tajfune po vymene valca mal neskutočne vybracie medzi rychlosťou 50-60km/h a ked som šiel cez mesto 50kou tak mi cely skuter rezonoval tak že som sa až hanbil sa povoziť cez mesto. nechcem Ta odradzať je to na Tebe do čoho sa pustiš. Mna tiež "alcatelko" varoval pred tuningom , ale ja debil som neveril a predsa to tunoval a velmi som to olutoval a lutujem doteraz. Momentalne mam novu apriliu a mohol som ju mať už davno keby som nenarval hafo euro do Tajfuna. ešte k tomu "prerobeniu" motora. je to potrebne ale pri sade 180ccm aby si valec vobec dostal do kartra je potrebne ho tzrosku obrusiť(teda ten karter), pri 160ccm to potrebne nie je. a nemysli si že len zobrereš valce a nahodiš ho tam a jazdiš.....to určite nie....potom nasleduje ladenie karbu, vario valčeky, spojka pružinky a asi aj kontrastku bude treba meniť. takže až tak jednoduche ako pišu na minibikemanii to nemusi byť. čiže nerataj len s investiciou 90euro na valec.......
podpis som si este nenastavil