motor g.runner

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
robuch
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 436
Dátum registrácie: Ne Dec 23, 2007 7:27 pm
Skúter: Gilera Runner 125 2T AC, Piaggio Skipper 125 4T AC
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

motor g.runner

#1 Príspevok od užívateľa robuch » Ne Nov 22, 2009 11:47 pm

niekde som cital,ze pri 50ccm scootroch je po prejdeni 10.000km dobre vymenit piest za novy...mate s tym niekto skusenosti?je to potrebne pokial ten povodny je funkcny?mam teraz najazdnych cca 13.000km a piaste je este povodny.
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#2 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Nov 23, 2009 12:43 am

co som mal sferu tak ta mala 45000km a neotvoreny motor...menit mozes ale tych 10tis km je tak dobry zabeh
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#3 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Po Nov 23, 2009 8:45 am

Presne toto nám povedali aj v predajni due f. že na týchto nových piago motoroch odchádzajú piesty po 10 tisíc km.Ale pokial ti to ešte ide tak buď rád.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#4 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Nov 23, 2009 10:27 am

ale on nema novy pia motor...ma starsi pia motor...(97-98)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
matus79
skútrista
skútrista
Príspevky: 309
Dátum registrácie: Ne Apr 27, 2008 7:32 pm
Skúter: gilera utekač
Bydlisko: Zlate Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#5 Príspevok od užívateľa matus79 » Po Nov 23, 2009 4:32 pm

a na novych pia, motoroch to je ako? treba alebo nie?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#6 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Nov 23, 2009 4:44 pm

uvidis po 10tis. km :D
motor je stavany na ovela viac km ako dakych 10tis
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

robuch
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 436
Dátum registrácie: Ne Dec 23, 2007 7:27 pm
Skúter: Gilera Runner 125 2T AC, Piaggio Skipper 125 4T AC
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#7 Príspevok od užívateľa robuch » Po Nov 23, 2009 6:45 pm

presne tak,ja ma r.v. 1997...takze predpokladam ze stary motor.
to alci>a netreba mi ho ani vybrat a precistit od humusu?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Tomek
skútrista
skútrista
Príspevky: 262
Dátum registrácie: Ut Sep 05, 2006 6:18 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Hokovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#8 Príspevok od užívateľa Tomek » Po Nov 23, 2009 8:28 pm

Od akeho humusu ? Tam neni ziadny humus :%) , nechaj to tak, kym to ide netreba rozobrat... :good:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
matus79
skútrista
skútrista
Príspevky: 309
Dátum registrácie: Ne Apr 27, 2008 7:32 pm
Skúter: gilera utekač
Bydlisko: Zlate Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#9 Príspevok od užívateľa matus79 » Po Nov 23, 2009 8:35 pm

a viem aj nejako zistit kedy je potrebne menit piest?
podpis som si este nenastavil

matrixko

Re: motor g.runner

#10 Príspevok od užívateľa matrixko » Po Nov 23, 2009 8:43 pm

asi ti uz nepojde tak ten skuter ako isiel nie nahodou :)

Užívateľov profilový obrázok
matus79
skútrista
skútrista
Príspevky: 309
Dátum registrácie: Ne Apr 27, 2008 7:32 pm
Skúter: gilera utekač
Bydlisko: Zlate Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#11 Príspevok od užívateľa matus79 » Po Nov 23, 2009 8:51 pm

sa len pytam lebo po 10k sa mi nechce ten piest menit a znova zabehavat
podpis som si este nenastavil

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: motor g.runner

#12 Príspevok od užívateľa Mitko » Po Nov 23, 2009 9:16 pm

To čo je zase za "marketingový" ťah od vyrobcu či čo?? že po 10 tisicoch meniť piest....zvlaštne...ja mam nabehanych 3000km a chvala bohu idem na sezonu meniť malossi sporta 70ccm...a ten dufam dakych 15-20tacov vydrží...inak po 10 000 by sa mal meniť remen olejovej pumpy tak či nahodou si to predajca nepomylil s piestom....????
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
matus79
skútrista
skútrista
Príspevky: 309
Dátum registrácie: Ne Apr 27, 2008 7:32 pm
Skúter: gilera utekač
Bydlisko: Zlate Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#13 Príspevok od užívateľa matus79 » Po Nov 23, 2009 9:50 pm

v mojom pripade sa urcite nepomylil mne povedal ze po 10k sa meni piest ale ze je na mne ako sa rozhodnem ci si to vymenim alebo budem jazdit az pokial nezadriem a potom to vymenim tak teraz neviem mozno po nejakych 15k-20k ak to vydrzi by som to vymenil
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#14 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Nov 23, 2009 11:28 pm

Tomek napísal:Od akeho humusu ? Tam neni ziadny humus :%) , nechaj to tak, kym to ide netreba rozobrat... :good:
napr od karbonu...ked lejes plnu syntu do serie alebo nejaky smejd olej tak dokaze pekne zakarbonovat piest...ale to tiez zistis bez otvarania motora ze je uz na case daco robit (nestartuje dobre, straca vykon)...skontorolovat sa da cez vyfukovy kanal ked zhodis vyfuk a posvietis si :)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: motor g.runner

#15 Príspevok od užívateľa Mitko » Ut Nov 24, 2009 12:17 am

Matus...: a nechceš už teda rovno vymeniť valec....daj DR evo a maš pokoj...pretriskuješ karb a jazdiš....ci nechceš isť do 70ccm??? je to divne že po 10t meniť...ja mam teda ten isty motor takže by to asi čakalo aj mna ...ja ale idem do 70ky malossi sport už na jar takže mi je to jedno..
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#16 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ut Nov 24, 2009 8:54 am

A na DR evo by nemusel meniť kluku? Myslím že Matúšovi ide o to aby nemusel meniť kluku.
Inak ja som niekde čítal že na tých nových piago motoroch treba preventívne meniť ojničné ložisko po 10 tisícoch lebo sa zvykne rozsypať a zničí to vtedy aj valec.A čo napísal Mitko o tom remeni čerpadla tak to je asi pravda lebo chalan čo má stránku venovanú aprílí to nevymenil a zadrel.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#17 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Nov 24, 2009 12:25 pm

nahon cerpadla je samozrejmost menit...ved aj remen menis...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
matus79
skútrista
skútrista
Príspevky: 309
Dátum registrácie: Ne Apr 27, 2008 7:32 pm
Skúter: gilera utekač
Bydlisko: Zlate Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#18 Príspevok od užívateľa matus79 » Ut Nov 24, 2009 12:30 pm

to Mitko: ja by som chcel zostal pri 50ccm mne to staci ako to teraz chodi som max spokojny :)
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#19 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ut Nov 24, 2009 1:38 pm

To ti raz pripomeniem keď budeš montovať 70 cc valec :D
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: motor g.runner

#20 Príspevok od užívateľa Mitko » Ut Nov 24, 2009 1:46 pm

ved v pohode ked Ti to stači....mne tiež ide aprilka dobre nestažujem sa ale trošku ju popoženiem 70kou valcom...samozrejme budem meniť aj kluku za malossi MHR ta ten valec prežije a s prehladom ho utiahne....len ma to prekvapilo čo som sa tu dočital...skutre za 60-70tisic aj ja som kupoval novy a po 10tisic už treba meniť piest....no to pionier alebo babeta boli o dosť lacnejšie dakedy a vydržali toho viac...mam už z toho dojem , že vyrobcovia nejak zamerne vyberaju také materialy aby sa ani v čase krizovej nepripravili o zakaznikov....pripada mi ako keby to bolo planovane že sa to ma do 10 000km vymeniť...a tym maju zabezpečený odbyt...je to užas...
inak Deltoro čo som na českom fore čital tak DR evo v pohode zdrži seria kluka len by nemala mať vela nabehane...ale tak vymeniť ju za RMS racing nie je až tak nakladne a ustoji to kluka dlho....samozrejme plati pre piaggio motor...na čina sa RMS asi nerobi, tam len nejaku malossi a podobne
podpis som si este nenastavil

matrixko

Re: motor g.runner

#21 Príspevok od užívateľa matrixko » Ut Nov 24, 2009 4:03 pm

ty kks ale to je sranda inak na mojej cine ptm vydrzi viac piest ako v inom znackovom skute:D:D:D:D

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#22 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Nov 24, 2009 4:19 pm

mate niekto v serviske predpisanu vymenu piestu alebo loziska?
inac rozletene ojnicne lozisko som uz videl...po 5000km (aprilia sr ditech...opravovane v ramci zaruky)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

robuch
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 436
Dátum registrácie: Ne Dec 23, 2007 7:27 pm
Skúter: Gilera Runner 125 2T AC, Piaggio Skipper 125 4T AC
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: motor g.runner

#23 Príspevok od užívateľa robuch » Ut Nov 24, 2009 5:50 pm

no OK alci si ma potesil...takze piest sa menit nebude...
podpis som si este nenastavil

beginer
chodec
chodec
Príspevky: 13
Dátum registrácie: St Nov 18, 2009 12:34 pm
Skúter: Gilera Runner SP 50

Re: motor g.runner

#24 Príspevok od užívateľa beginer » So Nov 28, 2009 11:19 pm

alcatelko napísal:
Tomek napísal:Od akeho humusu ? Tam neni ziadny humus :%) , nechaj to tak, kym to ide netreba rozobrat... :good:
napr od karbonu...ked lejes plnu syntu do serie alebo nejaky smejd olej tak dokaze pekne zakarbonovat piest...ale to tiez zistis bez otvarania motora ze je uz na case daco robit (nestartuje dobre, straca vykon)...skontorolovat sa da cez vyfukovy kanal ked zhodis vyfuk a posvietis si :)
full synt. karbonuje viac ako polosynt, resp minerál? Mne odporučil predajca full a aj ho tam dávam (vraj aspoň na zábeh). Tak dúfam, že sa nesekol :evil:
podpis som si este nenastavil

Mitko
motorkár
motorkár
Príspevky: 1321
Dátum registrácie: Št Mar 05, 2009 12:14 pm
Skúter: Aprilia sr street
Bydlisko: Sliač

Re: motor g.runner

#25 Príspevok od užívateľa Mitko » Ne Nov 29, 2009 1:48 am

no predajca sa asi sekol...lebo je mam piaggio motor a použivam odnova repsol scooter 2T olej polosyntu...plnu syntetiku nedokažu tieto motory dobre spalovať a ostava bordel potom....plna synta len na velke moto si myslim alebo už potom na race skutre čo maju velke vykony respektive na šprinty... alci ma odskušane a odporuča oleje Agip a Repsol polosynty. volaju sa Agip city alebo Repsol scooter 2T. inak o olejoch tu maš aj nejaký topic...
podpis som si este nenastavil

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"