bateria

tu sa prezentujte, čmárajte a podobné veci

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
mirec3532
chodec
chodec
Príspevky: 9
Dátum registrácie: Št Jan 29, 2009 4:04 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: levice

bateria

#1 Príspevok od užívateľa mirec3532 » St Jan 27, 2010 8:38 pm

dobry den chcem sa opitat ci neviete aka je najkvalitnejsia znacka baterii FIAMM su dobre ??? alebo ysunn????alebo MOTO START?? alebo poradte dake dobre a lacne kde sa daju kupit
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#2 Príspevok od užívateľa alcatelko » St Jan 27, 2010 8:46 pm

yuasa je vecsinou z prvovyroby...moto start je lacna znacka od yuasi...na skutra klasicka mala baterka je dobra od motoforce...za cenu obycajnej yuasi mas gelovku...zatial som s nou nemal jediny problem, krasne fungovala aj pri -10°C (skuter stal tyzden na mraze a nebol problem na el. starter nahodit)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#3 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Št Jan 28, 2010 9:07 am

Ja mám na mojom focuse FIAMM a zatial najlepšia akú som tam mal, takže spokojnosť
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
modreOKO
motorkár
motorkár
Príspevky: 2472
Dátum registrácie: Po Aug 31, 2009 8:12 pm
Skúter: Yamaha AEROX - Modroocko :)
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: bateria

#4 Príspevok od užívateľa modreOKO » Št Jan 28, 2010 1:04 pm

..no ja mam ten MOTOstart ktoru tak alci nazaciatku zglbal, ale skusenosti ti este neviem povedat , nemam ju este napustenu gelom, to az na jar..
je to gelova 8Ah baterka , stala ma nejakych 33e

Dĺžka [mm] 152 mm
Šírka [mm] 88 mm
Výška [mm] 107 mm
Váha [kg] 3 kg
Napätie [V] 12 V
Kapacita C5 [Ah] 8 Ah
Štartovací prúd [A] 120 A

,,,obchod unas v BB
maju aj e-shop : http://www.akumulator.sk/motobaterie/ce ... ice&dir=up ...akumulator.sk
Prílohy
301120091161.jpg
(96.28 KiB) 602 stiahnutí
Yamaha AEROX - r-*projekt*polini corsa 0,7deci,21DO,multivar,elektr.vodna pumpa,Xkevlar...+++najmenej kazivý scooter z fóra

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: bateria

#5 Príspevok od užívateľa rspeed » Št Jan 28, 2010 4:04 pm

... pokial viem tak gelovky sa plnia vo vyrobe,len olovene sa nalievaju-co je aj tvoj pripad ... inak EXIDE su jedny s prvich vyrabane s kapsovou separaciov a vikom euro-camino a nebola na nich jedna reklamacia ...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: bateria

#6 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Jan 28, 2010 5:25 pm

Nechaj tak...ja už som nie len tu X krát písal že utesnená bezúdržbová baterka nie je automaticky GELOVÁ ale v podstate len klasická kyselinová , akurát bezúdržbová...nevadí , ľudia si radi myslia, že majú dačo extra.... A predajcovia ich v tom ešte podporujú, že pomali ku každej takej baterke napíšu že gelovka...aby sa to asi lepšie predávalo... :pardon:
A že je na nich zväčša napísané: SEALED LEAD ACID BATTERY. :unknown: Síce je to po Americky ale to snáď nieje problém zistiť že GEL tam nikde nieje spomenutý.... :no:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
davtex
motorkár
motorkár
Príspevky: 1105
Dátum registrácie: Po Júl 13, 2009 5:37 pm
Skúter: Yamaha FZ6N
Bydlisko: Nitra - Stare mesto

Re: bateria

#7 Príspevok od užívateľa davtex » Št Jan 28, 2010 6:09 pm

Vlady: akurat je na ceste ku mne Motoforce gelovka. Je to gelovka, nevies? K tym exide, v cenniku maju gelovu iba G19, je velka a stoji 5000sk
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
modreOKO
motorkár
motorkár
Príspevky: 2472
Dátum registrácie: Po Aug 31, 2009 8:12 pm
Skúter: Yamaha AEROX - Modroocko :)
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: bateria

#8 Príspevok od užívateľa modreOKO » Ne Jan 31, 2010 8:22 pm

:shock: fakt..
asi mate pravdu, je to normalny elektrolyt, ktorý si pred prvým pouźitím musim naliať do baterky. Jediný rozdiel je v tom, ze potom ako ho tam nalejem, to celé zaštoplujem takým dlhým \"pásom\" ktorý potom nemám dávať dole.. a hovoria tomu, že bezúdržbová. Naozaj neviem kde som zobral že gélová, ospravedlnujem sa za mylnú informaciu :sorry: ..
Yamaha AEROX - r-*projekt*polini corsa 0,7deci,21DO,multivar,elektr.vodna pumpa,Xkevlar...+++najmenej kazivý scooter z fóra

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: bateria

#9 Príspevok od užívateľa rspeed » Ne Jan 31, 2010 10:37 pm

... ta bezudrzbovost je zabezpecena znizenym odparovanim elektrolitu,resp. jeho kondenzaciov vo viecku baterky ... odvetravanie tam vsak je a tak pripadna kontrola vysky hladiny nieje na skodu ...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: bateria

#10 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Feb 01, 2010 3:03 pm

Je to možno OT ale mne pri kúpe auta v predajni povedali že tam mám bezúdržbovku baterku, samozrejme z vonka sa aj tak javila. Viečka zalištované z hora to vypadalo jak keby to bolo zatavené a tak som do toho nerýpal a po dvoch rokoch baterka KO...tak som začal špekulovať a po dôslednom preskúmaní som prišiel na to, že to horné viečko je len lišta v ktorej sú nasunuté samotné štuple , a ide to krásne šroubovákom otvoriť a vidím baterka suchá...tak som tam dolial možno celý liter destilky ale bolo už zrejme neskoro,vydržala cca už len další rok a potom KO úplne.Samozrejme kapacita možno štvrtinová....keby som ju pravidelne dolieval a kontroloval určite by vydržala dlhšie.Lenže som to vôbec netušil .... :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: bateria

#11 Príspevok od užívateľa rspeed » Po Feb 01, 2010 10:15 pm

... prave koli tomu stale kupujem do auta baterku z magickym okom -ked gulicku nevidno,bud mam doliat destilku alebo dobit baterku,ked je gulicka hore a oko zelene je vsetko OK - a stale na to mrknem pri kontrole oleja ...

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#12 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Po Feb 01, 2010 10:24 pm

tak o magickom oku pocujem teraz prvykrat... :shock:
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
ApriliaSR50
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 426
Dátum registrácie: Pi Apr 04, 2008 9:42 pm
Skúter: Aprilia sr50 r
Bydlisko: Topolcany

Re: bateria

#13 Príspevok od užívateľa ApriliaSR50 » Po Feb 01, 2010 10:25 pm

chcem sa spitat ze cim je bateria vacsia bude aj jej vikon vacsi ??? lebo ja na mojej aprilke mam dost velku bateriu a chistam sa na tuto sezonu kupovat druhu lebo tato uz dosluzuje pomali ale isto uz nejde ma svoje odsluzene isla 4 roky a chcem nieco co bude ozaj silne a kvalitne ...nezalezi mi ci bude mensia alebo rovnaka ako tatko lebo vacsiu uz nezmestim pitam sa len ze ci velkost nejako ovplivnuje vykon .? a ci by ste mi vedeli poradit nieco ozaj kvalitne a vykonne diky
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Bamma_boy
motorkár
motorkár
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: Ut Aug 05, 2008 10:08 pm
Skúter: Aprilia SR50 R
Bydlisko: KNM, Krásno nad Kysucou (17)
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#14 Príspevok od užívateľa Bamma_boy » Po Feb 01, 2010 10:31 pm

[quote=\"THeBaNDiT\"]tak o magickom oku pocujem teraz prvykrat... :shock:[/quote]

V nových autách/vozidlách je to už bežná vec. Napr. my v našej C4ke ho máme tiež. Záleží len od baterky, no cena je pochopiteľne vyššia :wink: Ale je to dobrá vec, odklopíš krytku, pozrieš na guličku, je hore v pohode, nedolievam. :)

blv2
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 73
Dátum registrácie: Ne Apr 27, 2008 11:47 am
Skúter: honda x8rx
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#15 Príspevok od užívateľa blv2 » Po Feb 01, 2010 11:11 pm

uz ste videli autobaterku opacne nabytu???
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
viper
motorkár
motorkár
Príspevky: 1035
Dátum registrácie: So Júl 08, 2006 7:59 pm
Skúter: Kawasaki Versys 2009
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#16 Príspevok od užívateľa viper » Po Feb 01, 2010 11:35 pm

uz ste videli autobaterku opacne nabytu???
Ako to myslis? Ze ma napatie - 12 V
Kawasaki Versys Touring Edition
Obrázok

blv2
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 73
Dátum registrácie: Ne Apr 27, 2008 11:47 am
Skúter: honda x8rx
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#17 Príspevok od užívateľa blv2 » Po Feb 01, 2010 11:53 pm

majitel si nejak vybil baterku a plusovy kabel dal na minusovy, este navyse odpalil alternator
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: bateria

#18 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ut Feb 02, 2010 9:09 am

[quote=\"ApriliaSR50\"]chcem sa spitat ze cim je bateria vacsia bude aj jej vikon vacsi ??? lebo ja na mojej aprilke mam dost velku bateriu a chistam sa na tuto sezonu kupovat druhu lebo tato uz dosluzuje pomali ale isto uz nejde ma svoje odsluzene isla 4 roky a chcem nieco co bude ozaj silne a kvalitne ...nezalezi mi ci bude mensia alebo rovnaka ako tatko lebo vacsiu uz nezmestim pitam sa len ze ci velkost nejako ovplivnuje vykon .? a ci by ste mi vedeli poradit nieco ozaj kvalitne a vykonne diky[/quote]

Vyššou kapacitou nič nepokazíš. Samozrejme výkon skútru to nezlepší, akurát ti dlhšie vydrží. Ale priprav sa že každá Ah navyše niečo stojí.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: bateria

#19 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Feb 02, 2010 11:08 am

POZOR na to...\\\"magické oko\\\" je v podstate hustomer a meria hustotu elektrolytu a teda ak je vidieť guličku tak je hustota OK a baterka nabitá....neviem o tom že by to signalizovalo aj nízku hladinu v baterke.... a čo som mal zatial baterky tak to mala len jedna original v Daewoo a tá bola 100% bezúdržbová a teda neprístupná na dolievanie . Horný dekel nad nalievacími otvormi bol privarený a nedal sa nijako bez poškodenia otvoriť. To som spravil až keď prestala slúžiť a vtedy som ju rozoberal a zisťoval ako je to magické oko robené...uplne jednoducho...šikmá drážka a v nej gulička, a v najvyššom bode z hora okienko, čiže ak je hustota menšia ako má byť , tak gulička nevypláva až po vrch a teda v tej šikmej drážke je potom mimo okna a nieje ju vidieť. Ale je možné že ak tam bude menej elektrolytu ako má byť, tak tiež už nedosiahne na úroveň kde ju má byť cez to okienko vidieť... :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Petom
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 518
Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
Skúter: BMW K1200 LT
Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281

Re: bateria

#20 Príspevok od užívateľa Petom » Ut Feb 02, 2010 12:18 pm

sak to, na Daewe som mal aj baterku s okom a fungovala 8 rokov a oko svietilo na zeleno - dobra bola
A este som mal aj v radiu-veterane, ale to oko uz nesvieti, radio hra - mam doliat destilku? kam? :ROFL:
Mne sa stratil podpis, aj vám?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: bateria

#21 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Feb 02, 2010 8:48 pm

V akom radiu-veteráne??, nechápem celkom :unknown: ....A doliať by sa dalo ak to budeš vedieť bez poškodenia otvoriť tak aby sa to dalo nazad zavrieť..ak je baterka 100% bezúdržbová tak tam býva na vrchu navarený deklík, a ten ide dosť ťažko dole a bez poškodenia to sotva oddekluješ...ale vyskúšaj vypajsrovať šroubovákom :beer:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: bateria

#22 Príspevok od užívateľa rspeed » Ut Feb 02, 2010 10:34 pm

\"Ale je možné že ak tam bude menej elektrolytu ako má byť, tak tiež už nedosiahne na úroveň kde ju má byť cez to okienko vidieť... :pardon:\" - Vlady - si sa trafil .... inak o baterke ktora sa neda otvorit pocujem prvi krat,vacsina ma len prelepeny vrch nalepkov - poprosim foto ...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: bateria

#23 Príspevok od užívateľa VLADY » St Feb 03, 2010 2:37 pm

Foto takej baterky bohužial nemám...hentaké baterky 100% bezúdržbové bývajú zväčša drahšie ako priemer bežných nízkoúdržbových bateriek čo majú klasiké štuple,či už šroubovacie alebo nastrkovacie. Ale na Nete istotne dačo nájdeš...pogoogluj si. Každý väčší výrobca robí viac druhov , najlacnejšie sú obyčajné baterky čo treba kontrolovať často a dolievať vodu, potom dalšia kategória sú baterky zo zníženou údržbou, majú tiež štuple a dajú sa otvoriť a doliať ale netreba to robiť až tak často a potom sú tie s tými zaltavenými deklami a tie sú úplne bezúdržbové, samozrejme tam platia isté obmedzenia čo sa týka okolnej teploty použitia alebo aj napätia v nabíjacej sústave a pod....Kvôli tomu aby sa nazačal variť elektrolyt a neznižovala sa hladina a nebolo treba dolievať....To s bavíme o bežných autoatobaterkách s klasickým tekutým elektrolytom. Tie baterky čo sú používané aj v scootroch a môžu pracovať aj v polohe na boku sú riešené tak že kyselina je nasiaknutá v poréznej hmote čo jevložená medzi jednotlivými doskami, a tie sú všetky robené ako bezúdržbové a štuple sú riešené ako jednosmerný ventil smerom von z článku aby prípadný prebytok tlaku vypustili von, ale do vnútra sa nedostával nejaký bordel a vzduch a aby sa elektrolyt neodparoval. A až navrchu býva potom tá plastová lišta čo to celé zakrýva.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Napísať odpoveď

Návrat na "Voľná Diskusia"