100 oktanov

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

tankovali ste uz 100 okt.

ano
36
40%
nie
55
60%
 
Celkom hlasov: 91

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: Malaguti Madison3 250ie alebo Gileru Nexus 250/300?

#51 Príspevok od užívateľa duky5 » So Apr 03, 2010 3:12 pm

lenze v kazdom manualy mas napisane, ze minimalne 95 oktanov...ja davam 98 pri kvalite nasich benzinov...z casu nacas tankujem 100, ale to len velmi vynimocne...
vykon ani penis mi to nezvysuje, ale co realne "citim" je kusok nizsia spotreba a vacsi dojazd, cize financne ma 95 a 98 vyjde rovnako cca...
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
Bamma_boy
motorkár
motorkár
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: Ut Aug 05, 2008 10:08 pm
Skúter: Aprilia SR50 R
Bydlisko: KNM, Krásno nad Kysucou (17)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Malaguti Madison3 250ie alebo Gileru Nexus 250/300?

#52 Príspevok od užívateľa Bamma_boy » So Apr 03, 2010 3:28 pm

Pri ujovom BMW 545 - 4,5L 6-válca je minimálny počet oktánov 98, tankuje do toho 100vku, rozdiel je cítiť... 8)
Na mojej čínskej 50tke, rozdiel žiaden, ale placebo efekt je sviňa... :pardon:

denoo
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Pi Apr 10, 2009 8:57 am
Skúter: Kymco downtown 300i ABS 2015
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: 100 oktanov

#53 Príspevok od užívateľa denoo » So Apr 03, 2010 4:09 pm

no tak som dnes skusil z shelky rovno na dialnicu , dal som plnu nadrz 100oc , svietila mi uz rezerva, tak akurat, neviem co je to nahoda, ale dnes som napoprve dosiahol 142km/h, a to poveternostne podmienky neboli bohvie co. Pricom cely minuly tyzden natural 95. Takzko povedat ze sa mi teraz podarila maximalka aku som maval, ale preco vcera nie, vcera 137- 138 a to som skusal viac krat. Jedine ak by naozaj to bolo vcera zimou, bo dnes je celkom fajn na slnku.
Vykon podla mna to neprida ziadny, ale mozno kusok lepsie vyskocia otacky , ale bohvie.
Ake mavate maximalne otacky na 4taktoch? Ja sa len tak tak dostanem na 8000 , ale viac ani boho..., co si pamtam predtym skutra tak to lietalo aj na 10 000 pri maximalke. Ale toto uz asi zavisii vyhrande od variatora a valcekov nie?
Piagio vespa 80, aeon 125 r.v. 1999, kymco dink 150lx r.v. 2000, kymco grand dink 250 r.v. 2007, suzuki burgman 400 r.v. 2009, yuki bug 125 r.v. 2012 - spolu s piagio 80 a aeon 125 to najhorsie co sa da kupit :) , a sucasnost kymco downtown 300i r.v. 2015.

denoo
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Pi Apr 10, 2009 8:57 am
Skúter: Kymco downtown 300i ABS 2015
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: 100 oktanov

#54 Príspevok od užívateľa denoo » So Apr 03, 2010 4:11 pm

a k tomu shell este, mal som kymco grand dink 150 ku rok 2000, mal som ho asi 3-4 roky, nabehane takmer 30 000, a tankoval som cele 4 roky iba shell w power 100oct , nic ine, a ten skuter doteraz beha bez servisu, a nie malo kilometrov. A ziadny problem nebol, tot to je moj test po necele styri roky.
Piagio vespa 80, aeon 125 r.v. 1999, kymco dink 150lx r.v. 2000, kymco grand dink 250 r.v. 2007, suzuki burgman 400 r.v. 2009, yuki bug 125 r.v. 2012 - spolu s piagio 80 a aeon 125 to najhorsie co sa da kupit :) , a sucasnost kymco downtown 300i r.v. 2015.

Užívateľov profilový obrázok
Damo555
motorkár
motorkár
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#55 Príspevok od užívateľa Damo555 » So Apr 03, 2010 4:21 pm

denoo: nie to nezavisi od valčekou ale od samotneho cdi po kolko rpm ta pusti moje ma pusti po 7000rpm a ak aj daš tuningove cdi tak zavisi od motora kolko zvladne vytočit
Obrázok
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad

matrixko

Re: 100 oktanov

#56 Príspevok od užívateľa matrixko » So Apr 03, 2010 4:28 pm

tuning cdi nerobi ziadne extra divy potom aby ste sa necudovaly ze ked doteraz tocite 8000 otacok tak ked date odblokovane cdi tak budete tocit 12 000.je tam rozdiel ale necakajte ziadny hardcore.

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#57 Príspevok od užívateľa TomasARN » So Apr 03, 2010 7:58 pm

Nech si kazdy vravi co chce ale medzi 100 a 95 rozdiel vo vykone nie je. Samozrejme pri klasickom motere. Nemam na mysli zavodne. Mne akurat 100vka viac strielala do vyfuku. Na moto.

matrixko

Re: 100 oktanov

#58 Príspevok od užívateľa matrixko » So Apr 03, 2010 8:03 pm

to znamena ze ty co akurat dostanu do ruky vodicak na am v 15tich treba kupovat 100 oktanovy benzin aby sa pred babami dobre machrovalo :lol: :lol: :lol: :lol:

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#59 Príspevok od užívateľa TomasARN » So Apr 03, 2010 8:13 pm

Narazas na to strielanie do vyfuku ? nemyslis, ze skuter ma trosku iny motor ako motorka ? :)
100vka benzin im pekne odlahci penazenku

denoo
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Pi Apr 10, 2009 8:57 am
Skúter: Kymco downtown 300i ABS 2015
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: 100 oktanov

#60 Príspevok od užívateľa denoo » So Apr 03, 2010 8:17 pm

tomass, tvoje grand dink si vytacal na ake otacky? Dostal si sa aj na devinu?

Este jedna vec by ma zaujimala, ked mi trosku piska zadny tlmic, s tym uz nic nespravim?
Piagio vespa 80, aeon 125 r.v. 1999, kymco dink 150lx r.v. 2000, kymco grand dink 250 r.v. 2007, suzuki burgman 400 r.v. 2009, yuki bug 125 r.v. 2012 - spolu s piagio 80 a aeon 125 to najhorsie co sa da kupit :) , a sucasnost kymco downtown 300i r.v. 2015.

matrixko

Re: 100 oktanov

#61 Príspevok od užívateľa matrixko » So Apr 03, 2010 8:22 pm

TomasARN napísal:Narazas na to strielanie do vyfuku ? nemyslis, ze skuter ma trosku iny motor ako motorka ? :)
100vka benzin im pekne odlahci penazenku
je to iny motor ale aj ked sa da do scootra 98 tak to striela pekne takze to iste spravi aj pri 100vke si myslim.

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#62 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ne Apr 04, 2010 10:48 am

To strielanie do výfuku j presne to prečo by sa nemal tankovať tento benzín. V podstate on nestíha vyhorieť vo valci a dohorieva vo výfuku. Výsledok je že pri 4T trpia ventili a pri 2T klapky.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
Rips.
motorkár
motorkár
Príspevky: 1043
Dátum registrácie: Po Jan 26, 2009 3:21 pm
Skúter: Kawasaki er6n 2010

Re: 100 oktanov

#63 Príspevok od užívateľa Rips. » Ne Apr 04, 2010 10:52 am

Ja ho tankujem a nič nestriela :pardon: Naviše ked natankujem 95tku tak sem tam mi skape na semaforoch ked dlchšie stojím :unknown:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: 100 oktanov

#64 Príspevok od užívateľa VLADY » Ne Apr 04, 2010 10:54 am

Že strielalo do fuku je tým že na 100vku treba väčší predzápal lebo čím viac oktány tým ten benzín pomalšie horí a potrebuje dlhší čas a tým že motor a zapalovanie na scootri s tým nevie nič spraviť tak to potom dohorievalo to nespálené palivo vo výfuku a samozrejme to škodí aj samotnému výfukovému ventilu napríklad ...takže nech si dáva kto chce čo chce a nech sa teší ako mu to len dobre ide s tým drahším benzínom...znova sa budem opakovať ja celý život tankujem do všetkého obyčajný lacný benzín a nestalo sa mi nikdy nič také že nejde auto alebo scooter a treba odťahovku alebo že dačo sa upchalo v palivovom systéme a pod kraviny a zázračné prípravyky na čistenie palivovej sústavy pridávané do tých akože lepších a značkových benzínov sú možno zas dobré len ako reklama a nikto ma nepresvedčí že ak aj mám nejaké usedenny od obyčajného paliva že ak párkrát do roka natankujem špecibenzín tak že sa zázračne rozpustia a zmiznú a motor sa prečistí a pôjde lepšie a častejšie a blablabla...Tie zázračné reklamy na mňa moc nepôsobia. :unknown: Tento rok stál scooter cca 5 mesiacov pod plachtou bez baterky a prišiel som k nemu nahodil baterku a chytil na šupu....ani v nádrži mi benzín nezostarol a nezvodnatel ani nič podobné jak to zvykne niekomu sa stať po zime a to ho tam bola možno tretina ....takže tak... :beer:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#65 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ne Apr 04, 2010 1:35 pm

presne ako vlady pise. Skusil som raz na skutry aj na moto tu 100vku a viac nechcem

Užívateľov profilový obrázok
viper
motorkár
motorkár
Príspevky: 1035
Dátum registrácie: So Júl 08, 2006 7:59 pm
Skúter: Kawasaki Versys 2009
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#66 Príspevok od užívateľa viper » Ne Apr 04, 2010 1:41 pm

matrixko napísal:tuning cdi nerobi ziadne extra divy potom aby ste sa necudovaly ze ked doteraz tocite 8000 otacok tak ked date odblokovane cdi tak budete tocit 12 000.je tam rozdiel ale necakajte ziadny hardcore.
Nesuhlasim a Alci mi to potvrdi.Po vymene CDI na Matrixe za odblokovane bol narast maximalky a zrychlenia.Pri tom istom setupe.
Konecne som spokojny ako ten skuter ide.
Kawasaki Versys Touring Edition
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Porkyyy
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 721
Dátum registrácie: Po Apr 06, 2009 11:19 am
Skúter: Keeway Focus 70 2T LC
Bydlisko: Stropkov
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#67 Príspevok od užívateľa Porkyyy » Ne Apr 04, 2010 3:50 pm

suhlasim s TomasARN ... rozdiel nijaky akurat strielanie z vyfuku pri viac oktanovom...ani pri 70-tkovom valci som nijaky rozdiel necitil
Srdcom TuneR

m@jlo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 544
Dátum registrácie: Po Júl 27, 2009 9:49 am
Skúter: Yamaha yzf-r125
Bydlisko: Žilina

Re: 100 oktanov

#68 Príspevok od užívateľa m@jlo » Ne Apr 04, 2010 4:35 pm

mne osobne to je jedno kde natankujem len aby som domov dosiel vacsinou tankuvavam na AGIPke OMWke a SLOVNAFTke a to 95ku ja radsej zostavam pri nej ......................na spotrebe s tou 100vkou mozno nieco pravdy je ale pri 50tke neviem ci sa da ta spotreba znizit ked uz dobre porobena zerie okolo 5-6 litrov.........................skor by na spotrebe pomohla sadra na zapasti aby sme tak ten plyn neotacali a nie tankovat nejaku 100vku:D tod moj nazor

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#69 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ne Apr 04, 2010 6:22 pm

No s tou spotrebou to potvrdzujem, raz som skusil 100 oktánový benzín na 50tke a vydržalo mi to pár km viac ako 95tka. Ale v komečnom dôsledku úspora žiadna nakolko 100vka bola drahšia o 4koruny.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

m@jlo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 544
Dátum registrácie: Po Júl 27, 2009 9:49 am
Skúter: Yamaha yzf-r125
Bydlisko: Žilina

Re: 100 oktanov

#70 Príspevok od užívateľa m@jlo » Ne Apr 04, 2010 7:21 pm

presne to som chcel povedat ze neusetris tak ci tak :(

denoo
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Pi Apr 10, 2009 8:57 am
Skúter: Kymco downtown 300i ABS 2015
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: 100 oktanov

#71 Príspevok od užívateľa denoo » Ne Apr 04, 2010 11:06 pm

mne veru este ani raz nestrelilo vo vyfuku , a to tankujem tento benzin asi styri roky , aj ked po tychto diskusiach som chcel prestat, ale budem to asi kombinovat, to bude najlepsie, mal som upravenu peugeot 206 rc s 140kw , ta strielala do vyfuku , sem tam aj plamen podla okoloiducich, ale tankoval som 95 ku :) , teda chcem povedat ze strielanie nemusi robit iba benzin,,,
Piagio vespa 80, aeon 125 r.v. 1999, kymco dink 150lx r.v. 2000, kymco grand dink 250 r.v. 2007, suzuki burgman 400 r.v. 2009, yuki bug 125 r.v. 2012 - spolu s piagio 80 a aeon 125 to najhorsie co sa da kupit :) , a sucasnost kymco downtown 300i r.v. 2015.

matrixko

Re: 100 oktanov

#72 Príspevok od užívateľa matrixko » Ne Apr 04, 2010 11:09 pm

viper napísal:
matrixko napísal:tuning cdi nerobi ziadne extra divy potom aby ste sa necudovaly ze ked doteraz tocite 8000 otacok tak ked date odblokovane cdi tak budete tocit 12 000.je tam rozdiel ale necakajte ziadny hardcore.
Nesuhlasim a Alci mi to potvrdi.Po vymene CDI na Matrixe za odblokovane bol narast maximalky a zrychlenia.Pri tom istom setupe.
Konecne som spokojny ako ten skuter ide.
viper zle som to asi napisal sory ale myslel som to iba v tom ze cdi ti neurobi rozdiel o 4000 otacok ja som si s alcatelkom uz pisal a s toho co mi povedal som si isty ze lepsie cdi tam ide inak ak nebudes namietat budem mat na teba potom este par otazok ohladom matrixa neva?:D

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#73 Príspevok od užívateľa TomasARN » Po Apr 05, 2010 8:07 am

deno, neporovnavaj motor, co sa neda porovnat.

Užívateľov profilový obrázok
Porkyyy
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 721
Dátum registrácie: Po Apr 06, 2009 11:19 am
Skúter: Keeway Focus 70 2T LC
Bydlisko: Stropkov
Kontaktovať užívateľa:

Re: 100 oktanov

#74 Príspevok od užívateľa Porkyyy » Po Apr 05, 2010 11:54 am

presne tak
Srdcom TuneR

denoo
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Pi Apr 10, 2009 8:57 am
Skúter: Kymco downtown 300i ABS 2015
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Re: 100 oktanov

#75 Príspevok od užívateľa denoo » Po Apr 05, 2010 4:00 pm

dobre ked presne tak, tak preco mi este nikdy nestrelilo do vyfuku ked tankujem par rokov stale len shell 100 ,

a tomas, mame ten isty skuter , motor, vyfuk, malo by sa to spravat rovnako nie?
Piagio vespa 80, aeon 125 r.v. 1999, kymco dink 150lx r.v. 2000, kymco grand dink 250 r.v. 2007, suzuki burgman 400 r.v. 2009, yuki bug 125 r.v. 2012 - spolu s piagio 80 a aeon 125 to najhorsie co sa da kupit :) , a sucasnost kymco downtown 300i r.v. 2015.

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"