Bratislava Jazdenie
Moderátor: Moderators
Pravidlá fóra
Mapa clenov fora. Klik sem!!!
Mapa clenov fora. Klik sem!!!
- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4571
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
Ja berem dnes aj ladvinku..ked je tak chladnejsie..
- m4rk0
- motorkár
- Príspevky: 2579
- Dátum registrácie: Ut Jún 02, 2009 9:21 pm
- Skúter: Gilera Runner 70 SP Replica Simoncelli
- Bydlisko: BA lll
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
no chalani o vela ste dosli bolo nas 18 

- m4rk0
- motorkár
- Príspevky: 2579
- Dátum registrácie: Ut Jún 02, 2009 9:21 pm
- Skúter: Gilera Runner 70 SP Replica Simoncelli
- Bydlisko: BA lll
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
no chudak pato....
kokos ale nemozem z toho jak ti maka ten ludix .....
kokos ale nemozem z toho jak ti maka ten ludix .....
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Bratislava Jazdenie
fotky zo vcera co viac dodat
- Prílohy
-
- SNC00221.jpg
- (290.44 KiB) 231 stiahnutí
-
- SNC00225.jpg
- (259.36 KiB) 231 stiahnutí
- ice_cream71
- st. skútrista
- Príspevky: 928
- Dátum registrácie: So Okt 31, 2009 9:57 pm
- Skúter: Malagutti f15 firefox :P
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Bratislava Jazdenie
no mne hovor, poznam ten pocit...
- 11erzo11
- motorkár
- Príspevky: 2773
- Dátum registrácie: Ne Aug 23, 2009 3:07 pm
- Skúter: Aprilia SR 50 LC Light Tuning 2004
- Bydlisko: Rišňovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
kokos fakt vas bolo dost.prisiel by som vas nekedy pozret aj so par chalnmi az by som mohol
len tak povypravat a tak 


podpis som si este nenastavil
- RomanStrike
- cyklista
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: So Jún 19, 2010 11:39 pm
- Skúter: Honda CBR 250 R - 2011
- Bydlisko: Bratislava
Re: Bratislava Jazdenie
vazne musim oznamit ze vcera som si strasne dobre zajazdil 

podpis som si este nenastavil
- Sacook
- skútrista
- Príspevky: 345
- Dátum registrácie: So Mar 28, 2009 2:24 pm
- Skúter: Yuki Whip 50 2T, Piaggio NRG mc2
- Bydlisko: BRATISLAVA Biskupice-Vrakuna
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
noo kde su dalsie foto?? hm, myslim, ze ovela viac ludi si to fotilo..
podpis som si este nenastavil
- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4571
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
Dnes nikto nic?
Keby daco, volajte do klubu: 0908 44 44 55
Keby daco, volajte do klubu: 0908 44 44 55
- RomanStrike
- cyklista
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: So Jún 19, 2010 11:39 pm
- Skúter: Honda CBR 250 R - 2011
- Bydlisko: Bratislava
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Bratislava Jazdenie
v piatok nepojdem, idem do Prahy 

- m4rk0
- motorkár
- Príspevky: 2579
- Dátum registrácie: Ut Jún 02, 2009 9:21 pm
- Skúter: Gilera Runner 70 SP Replica Simoncelli
- Bydlisko: BA lll
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
piatok > pekne pocasie > idem
ak bude prsat tak asi nepojdem ale dufam ze bude slunce sviitit
ak bude prsat tak asi nepojdem ale dufam ze bude slunce sviitit

- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4571
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
JAZDA V KOLONE

Jazdci v skupine, idúci v jednom jazdnom pruhu, tvoria formáciu v dvoch radoch.
Vedúci jazdec
Vedúci jazdec je na čele formácie a ide vždy v ľavom rade, pri stredovej čiare. Toto mu zabezpečuje výhľad dopredu, hlavne pri predbiehaní. Samozrejme by mal poznať cestu kadiaľ vedie kolónu, aspoň z mapy.
Druhý jazdec
Druhý jazdec ide v pravom rade, blízko krajnice, za vedúcim jazdcom minimálne so sekundovým intervalom. Druhý jazdec kontroluje smer jazdy a pokiaľ nie je kolóna príliš dlhá, tak aj počet jazdcov.
Ďalší jazdci
Ďalší jazdci sa radia striedavo medzi ľavým a pravým radom s približne dvoj sekundovou vzdialenosťou na jazdca priamo pred nimi a sekundovou vzdialenosťou od jazdca diagonálne pred nimi.
Rozbeh kolóny
Pred rozbehom musí byť dohodnutý vedúci a ideálne aj posledný jazdec. Vedúci jazdec zastaví tak, aby sa ostatní mohli za neho bezpečne zaradiť. Najlepšie je miesto odkiaľ môže celá kolóna bezpečne vyštartovať. Ak je kolóna pripravená k odchodu, dá to posledný jazdec prvému na vedomie krátkym zatrúbením a zamávaním ruky. Treba si pamätať, že aké miesto v kolóne získaš pri rozbehu, tak na takom sa držíš až do konca jazdy. Ak nerád jazdíš pri stredovej čiare, tak sa zaraď pri rozbehu kolóny tak, aby si bol ako párne číslo. To znamená, že 2., 4., 6. jazdec ide pri krajnici a 1., 3., 7. idú pri stredovej čiare. Predbiehať sa môže vždy iba zľava a to iba vtedy ak opúšťaš spoločnú jazdu, alebo sa stalo niečo dôležité.
Brzdenie a zastavenie na križovatke
Pri brzdení sa každý drží svojho miesta, pretože pokiaľ má jazdec za tebou ťažšiu motorku bude potrebovať dlhšiu brzdnú dráhu a tak môže sa dostať až na tvoju úroveň.
Pri zastavení na križovatke sa do jedného jazdného pruhu radia vedľa seba dve motorky. To znamená, že vedľa prvého jazdca sa postaví druhý a tak ďalej. Pri rozbehu treba počkať aby sa najprv rozbehol jazdec, ktorý má ísť pred tebou.
Rýchlosť
Rýchlosť kolóny sa riadi podľa najpomalšieho jazdca. Tento buď vedie kolónu, alebo ide v jej vnútri. Nikdy by nemal byť na jej konci pretože ho niekde zabudneme.
Prestávky a tankovania
Prestávky sa dohadujú pred odjazdom podľa počtu kilometrov, alebo času. Zastavuje sa vždy na benzínových pumpách aby si mohli jazdci dotankovať, prípadne sa občerstviť. Pokiaľ sa vyráža na spoločnú jazdu z benzínovej pumpy, tankuje celá kolóna bez ohľadu na potrebu. Zamedzí sa tým, že každý bude potrebovať inokedy tankovať.
Pokiaľ nastane situácia, že niekomu začne dochádzať benzín, predbehne kolónu po ľavej strane, zatrúbi na vedúceho jazdca a ukáže na nádrž. Následne sa zaradí na najbližšie voľné miesto za ním a kolóna sa podľa potreby preradí.
Predbiehanie
Pri predbiehaní sa vždy používajú ukazovatele smeru. Takto máš istotu, že všetci zaregistrovali predbiehací manéver, ktorý sa ide uskutočniť.
Na ceste s obojsmernou premávkou rozhoduje o predbiehaní vedúci jazdec. Upaženou ľavou rukou signalizuje jazdcom za sebou voľnú cestu. Rukou nad hlavou signalizuje auto v protismere. Pokiaľ sa nepodarí celej kolóne predbehnúť naraz, tak túto úlohu preberá prvý jazdec v kolóne, ktorá ostala za prekážkou. Tá sa za ním radí tak ako by bol vedúci jazdec. Po dobehnutí prvej skupiny sa preradia tak aby dodržali ľavú a pravú stranu.
Na diaľnici o predbiehaní rozhoduje posledný jazdec, ktorý prechodom do ľavého jazdného pruhu signalizuje vedúcemu jazdcovi možnosť predbiehania. Vedúci jazdec začne predbiehací manéver a kolóna ho nasleduje.

Jazdci v skupine, idúci v jednom jazdnom pruhu, tvoria formáciu v dvoch radoch.
Vedúci jazdec
Vedúci jazdec je na čele formácie a ide vždy v ľavom rade, pri stredovej čiare. Toto mu zabezpečuje výhľad dopredu, hlavne pri predbiehaní. Samozrejme by mal poznať cestu kadiaľ vedie kolónu, aspoň z mapy.
Druhý jazdec
Druhý jazdec ide v pravom rade, blízko krajnice, za vedúcim jazdcom minimálne so sekundovým intervalom. Druhý jazdec kontroluje smer jazdy a pokiaľ nie je kolóna príliš dlhá, tak aj počet jazdcov.
Ďalší jazdci
Ďalší jazdci sa radia striedavo medzi ľavým a pravým radom s približne dvoj sekundovou vzdialenosťou na jazdca priamo pred nimi a sekundovou vzdialenosťou od jazdca diagonálne pred nimi.
Rozbeh kolóny
Pred rozbehom musí byť dohodnutý vedúci a ideálne aj posledný jazdec. Vedúci jazdec zastaví tak, aby sa ostatní mohli za neho bezpečne zaradiť. Najlepšie je miesto odkiaľ môže celá kolóna bezpečne vyštartovať. Ak je kolóna pripravená k odchodu, dá to posledný jazdec prvému na vedomie krátkym zatrúbením a zamávaním ruky. Treba si pamätať, že aké miesto v kolóne získaš pri rozbehu, tak na takom sa držíš až do konca jazdy. Ak nerád jazdíš pri stredovej čiare, tak sa zaraď pri rozbehu kolóny tak, aby si bol ako párne číslo. To znamená, že 2., 4., 6. jazdec ide pri krajnici a 1., 3., 7. idú pri stredovej čiare. Predbiehať sa môže vždy iba zľava a to iba vtedy ak opúšťaš spoločnú jazdu, alebo sa stalo niečo dôležité.
Brzdenie a zastavenie na križovatke
Pri brzdení sa každý drží svojho miesta, pretože pokiaľ má jazdec za tebou ťažšiu motorku bude potrebovať dlhšiu brzdnú dráhu a tak môže sa dostať až na tvoju úroveň.
Pri zastavení na križovatke sa do jedného jazdného pruhu radia vedľa seba dve motorky. To znamená, že vedľa prvého jazdca sa postaví druhý a tak ďalej. Pri rozbehu treba počkať aby sa najprv rozbehol jazdec, ktorý má ísť pred tebou.
Rýchlosť
Rýchlosť kolóny sa riadi podľa najpomalšieho jazdca. Tento buď vedie kolónu, alebo ide v jej vnútri. Nikdy by nemal byť na jej konci pretože ho niekde zabudneme.
Prestávky a tankovania
Prestávky sa dohadujú pred odjazdom podľa počtu kilometrov, alebo času. Zastavuje sa vždy na benzínových pumpách aby si mohli jazdci dotankovať, prípadne sa občerstviť. Pokiaľ sa vyráža na spoločnú jazdu z benzínovej pumpy, tankuje celá kolóna bez ohľadu na potrebu. Zamedzí sa tým, že každý bude potrebovať inokedy tankovať.
Pokiaľ nastane situácia, že niekomu začne dochádzať benzín, predbehne kolónu po ľavej strane, zatrúbi na vedúceho jazdca a ukáže na nádrž. Následne sa zaradí na najbližšie voľné miesto za ním a kolóna sa podľa potreby preradí.
Predbiehanie
Pri predbiehaní sa vždy používajú ukazovatele smeru. Takto máš istotu, že všetci zaregistrovali predbiehací manéver, ktorý sa ide uskutočniť.
Na ceste s obojsmernou premávkou rozhoduje o predbiehaní vedúci jazdec. Upaženou ľavou rukou signalizuje jazdcom za sebou voľnú cestu. Rukou nad hlavou signalizuje auto v protismere. Pokiaľ sa nepodarí celej kolóne predbehnúť naraz, tak túto úlohu preberá prvý jazdec v kolóne, ktorá ostala za prekážkou. Tá sa za ním radí tak ako by bol vedúci jazdec. Po dobehnutí prvej skupiny sa preradia tak aby dodržali ľavú a pravú stranu.
Na diaľnici o predbiehaní rozhoduje posledný jazdec, ktorý prechodom do ľavého jazdného pruhu signalizuje vedúcemu jazdcovi možnosť predbiehania. Vedúci jazdec začne predbiehací manéver a kolóna ho nasleduje.
- kenny
- skútrista
- Príspevky: 261
- Dátum registrácie: Ut Júl 21, 2009 10:45 pm
- Skúter: honda FMX650
- Bydlisko: BA
Re: Bratislava Jazdenie
tak tak david...ani ja nemam rad organizovany chaos 

podpis som si este nenastavil
- RomanStrike
- cyklista
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: So Jún 19, 2010 11:39 pm
- Skúter: Honda CBR 250 R - 2011
- Bydlisko: Bratislava
Re: Bratislava Jazdenie
Ak bude fajn pocasie aspon ako minule tak pridem.Davidian napísal:Zajtra kto pridete?
Ale to bude problemDavidian napísal: Pokiaľ nastane situácia, že niekomu začne dochádzať benzín, predbehne kolónu po ľavej strane, zatrúbi na vedúceho jazdca a ukáže na nádrž. Následne sa zaradí na najbližšie voľné miesto za ním a kolóna sa podľa potreby preradí.



podpis som si este nenastavil
- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4571
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
Dnes jazdime, 13.30 som pred SRS, idem si tam pre scoot a hor sa zabiehat.. dojde Luthar a NASA..
dovi
dovi
- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4571
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bratislava Jazdenie
Dnes o 14.30 .. Makic, Luthar, Nasa, Kenny a ja ..