Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač ???

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
stofo
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: St Mar 24, 2010 2:06 pm
Skúter: Piaggio X9 250 - Honda, Daelim Otello 125, Yamaha Neos 50
Bydlisko: Okr. Humenné, Modra nad Cirochou
Kontaktovať užívateľa:

Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač ???

#1 Príspevok od užívateľa stofo » Ut Aug 21, 2012 1:49 pm

Zdravím kolegovia

Pred nedávnom som sa rozhodol na mojej X9tke nastriekať brzdy a kolesá.
Všetko prebehlo v poriadku až do chvíle, keď prišlo na skladanie a bolo treba odvzdušniť brzdiče.
Ani po dlhej dlhej dobe bežného postupu pri odvzdušňovaní nechce zadná brzda tvrdnúť, začal som pátrať po probléme.
Zistil som, že hadička od nádobky na kvapalinu vedie do rozdeľovača (alebo obmedzovača tlaku, či čo to je) a následne z tejto súčiastky vedie potrubie až k zadnému brzdiču. Z toho istého rozdeľovača vedie hadička ale aj na predný ľavý brzdič.
Predný pravý brzdič má svoju osobitnú nádobku a teda aj brzdovú páčku.

Doposiaľ som si myslel, že ten rozdeľovač slúži na delenie kvapaliny len pre predné brzdy.
Súčiastka má vlastnú odvzdušňovaciu skrutku - viď obrázok.
- Neviete mi niekto teda poradiť nejaký postup odvzdušnenia s takýmto zapojením brzdového systému? Bežným spôsobom brzda nie a nie tvrdnúť.
- Na čo vlastne slúži ten rozdeľovač (alebo obmedzovač tlaku, či čo to je), keď sú prepojené aj predný ľavý a zadný brzdič? Pri jazde som si nikdy nevšimol, žeby mi brzdili brzdy naraz.

Kto nepochopil zapojenie, prikladám obrázok:
Obrázok

Za všetky dobré rady vopred ďakujem ;-) , lebo si už neviem pomôcť...
fb: Matej Štofo Štofík Profík

Užívateľov profilový obrázok
mucow
motorkár
motorkár
Príspevky: 1711
Dátum registrácie: Št Aug 19, 2010 9:13 am
Skúter: Aprilia Leonardo 150; Suzuki DR 600 S
Bydlisko: Jaklovce okr.Gelnica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#2 Príspevok od užívateľa mucow » Ut Aug 21, 2012 2:15 pm

Foto si mohol dať menšiu a nie takú obludu.
Odvzdušniť musíš najprv ten rozdeľovač a tak brzdiče. Ono to niekedy trvá dlho pokiaľ sa to "chytí",
treba sa s tým pohrať a byť trpezlivý... :) Nasaď na otvorený odvzdušňovák hadičku, dolej do nádržky plno kvapaliny
a nechaj to tak postáť, či to nestečie spádom niekedy to pomôže. Potom to samozrejme treba odvzdušniť poriadne s páčkou. Veľa zdaru.
Spoiler: ukázať
Aprilia Leonardo150
http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... =42&t=9961
Suzuki DR 600 & Yamaha Neos 50.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#3 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Aug 21, 2012 2:46 pm

To je obmedzovač tlaku pre predok pri brzdení DUALOM....Ale je dosť možné že je zavzdušnený len zadok a preto je to mŕtve celé.....Treba ísť postupne najprv ten obmedzovač ...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

stofo
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: St Mar 24, 2010 2:06 pm
Skúter: Piaggio X9 250 - Honda, Daelim Otello 125, Yamaha Neos 50
Bydlisko: Okr. Humenné, Modra nad Cirochou
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#4 Príspevok od užívateľa stofo » Ut Aug 21, 2012 3:21 pm

Vlady - asi si ma trošku nepochopil
Jeden brzdič (predný ľavý) je napojený na ten obmedzovač spolu so zadnou brzdou. Zdieľajú rovnakú nádobku brzdovej kvapaliny a teda aj brzdovú páčku.
a druhý brzdič (predný pravý) nie je napojený na obmedzovač, ale priamo na druhú nádobku, resp. páčku.

Mucow1974 - stránka sa dá zmenšiť tlačidlom ctrl a +/-...

Čo sa týka samotného ovdzušňovania. Skúšal som všelijako, ale je tu jedna podstatná vec. brzdová kvapalina sa mi vôbec nedostala od obmedzovača k prednej ľavej brzde. Vyskúšam ešte variantu, natlačiť kvapalinu zo spodu, len musím vyšpekulovať ako.

Pracujem v domácich podmienkach, čiže žiadna pumpa - ale zišla by sa.
fb: Matej Štofo Štofík Profík

stofo
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: St Mar 24, 2010 2:06 pm
Skúter: Piaggio X9 250 - Honda, Daelim Otello 125, Yamaha Neos 50
Bydlisko: Okr. Humenné, Modra nad Cirochou
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#5 Príspevok od užívateľa stofo » Ut Aug 21, 2012 3:22 pm

Ahaaa vlady, to ja som teba nepochopil, až teraz, keď som si to prečítal znova. Sorry a beriem späť. Aspoň to majú ostatní lepšie vysvetlené :)
fb: Matej Štofo Štofík Profík

Užívateľov profilový obrázok
mucow
motorkár
motorkár
Príspevky: 1711
Dátum registrácie: Št Aug 19, 2010 9:13 am
Skúter: Aprilia Leonardo 150; Suzuki DR 600 S
Bydlisko: Jaklovce okr.Gelnica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#6 Príspevok od užívateľa mucow » Ut Aug 21, 2012 4:22 pm

Takže obmedzovač už je odvzdušnený ? Nevieš dostať kvapalinu od neho ku brzdiču ?
Spoiler: ukázať
Aprilia Leonardo150
http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... =42&t=9961
Suzuki DR 600 & Yamaha Neos 50.

stofo
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: St Mar 24, 2010 2:06 pm
Skúter: Piaggio X9 250 - Honda, Daelim Otello 125, Yamaha Neos 50
Bydlisko: Okr. Humenné, Modra nad Cirochou
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#7 Príspevok od užívateľa stofo » Ut Aug 21, 2012 4:40 pm

Neviem dostať kvapalinu k prednému brzdiču. Zadný brzdič je odvzdušnený a mám pocit že aj obmedzovač. No neviem, ešte poskúšam a dám vedieť...

Chlapci, ale tie kolesá ako sa mi páčia, ako som spravil... :D :D :D
fb: Matej Štofo Štofík Profík

Užívateľov profilový obrázok
mucow
motorkár
motorkár
Príspevky: 1711
Dátum registrácie: Št Aug 19, 2010 9:13 am
Skúter: Aprilia Leonardo 150; Suzuki DR 600 S
Bydlisko: Jaklovce okr.Gelnica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#8 Príspevok od užívateľa mucow » Ut Aug 21, 2012 5:01 pm

Daj foto néé....
Spoiler: ukázať
Aprilia Leonardo150
http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... =42&t=9961
Suzuki DR 600 & Yamaha Neos 50.

stofo
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: St Mar 24, 2010 2:06 pm
Skúter: Piaggio X9 250 - Honda, Daelim Otello 125, Yamaha Neos 50
Bydlisko: Okr. Humenné, Modra nad Cirochou
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#9 Príspevok od užívateľa stofo » Ut Aug 21, 2012 8:30 pm

mucow1974 napísal:Daj foto néé....
Nájdeš tu, úplne na konci :): http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... 51#p242951
fb: Matej Štofo Štofík Profík

Užívateľov profilový obrázok
mucow
motorkár
motorkár
Príspevky: 1711
Dátum registrácie: Št Aug 19, 2010 9:13 am
Skúter: Aprilia Leonardo 150; Suzuki DR 600 S
Bydlisko: Jaklovce okr.Gelnica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#10 Príspevok od užívateľa mucow » St Aug 22, 2012 6:57 am

Už si odvzdušnil ?
Spoiler: ukázať
Aprilia Leonardo150
http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... =42&t=9961
Suzuki DR 600 & Yamaha Neos 50.

stofo
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 66
Dátum registrácie: St Mar 24, 2010 2:06 pm
Skúter: Piaggio X9 250 - Honda, Daelim Otello 125, Yamaha Neos 50
Bydlisko: Okr. Humenné, Modra nad Cirochou
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#11 Príspevok od užívateľa stofo » Po Aug 27, 2012 11:58 pm

Taak chlapci
Nebol som tu dlhšie na nete, tak som neodpísal.

Odvzdušnenie bŕzd prebiehalo katastrofálne, a stále to nie je na 100%.
Keď som všetko dokoncil, a bol vyskúšať, zistil som, že predný ľavý mi brzdí menej ako predtým.
Predpokladám, že je to ešte stále tým regulatorom, nakoľko mi zadné koleso skôr ťahá do šmyku....
Predtým bola tá kombinovaná brzda neporovnateľne lepšia, ešte sa na to musím tak či tak pozrieť, trošku pobrzdiť a odvzdušniť zasa...

Predná pravá (len predná) brzdí naopak oveľa lepšie - nové doštičky.

Za predpokladu, že sa po dodatočnom odvzdušnení nič nezmení, dá sa ten váhový regulátor nejak regulovať?
Podľa názvu asi áno, pokiaľ má niekto nejaký návod aj na to, píšte :)
fb: Matej Štofo Štofík Profík

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#12 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Aug 28, 2012 8:47 am

Každý DUAL tak brzdí, že hlavná brzda je zadná a predok len pribrzďuje a by sa nemalo stať že Ti blokne predok. Preto tam je na to ten regulačný ventil. Nastavovať sa to asi nebude dať...tie tlakové pomery bývajú vyrátané a pevne dané samotnou konštrukciou.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Petom
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 518
Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
Skúter: BMW K1200 LT
Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#13 Príspevok od užívateľa Petom » Ut Aug 28, 2012 4:20 pm

VLADY napísal:To je obmedzovač tlaku pre predok pri brzdení DUALOM....Ale je dosť možné že je zavzdušnený len zadok a preto je to mŕtve celé.....Treba ísť postupne najprv ten obmedzovač ...
Nejdem sa skriepit, ale mne vychadza, ze obmedzovat treba zadnu brzdu nie prednu, predne koleso ma pri brzdeni vacsi pritlak a ucinnejsie brzdi, zadne je odlahcene a ma tendenciu skor zaflekovat. Pri duali mi na Aprilke jedna packa brzdila prdok aj zadok a druha dobrzdovala predok (tu je variant na druhom kotuci, alebo druhy valcek v tom istom brzdici. moj nazor.
Moja rada: ja som si urobil so zavaraninoveho pohara so srobovacim deklom a dobrym tesnenim nadobku s dvoma hadickami: jedna isla od odvzdusnovacieho ventilu cez dekel do zavaraninoveho pohara, druha isla tiez cez ten dekel z pohara do pumpy (su rozne pumpy, ktore vedia sat na nafukovanie (a vyfukovanie) lezadiel, ja som mal od kitu, su aj elektricke (mozno by sa dala aj vakuova pumpa zo sexshopu - tu som neskusal - setrim si ju :oops: )
stale udrzujes hornu nadrzku plnu a pumpou odsavas kym idu bublinky, je to omnoho ucinnejsie ako pumpovat packou, nehovorim o tom, ze nedavas zahulit tesneniu na brzdovom valceku na packe. Takto najprv odvzdusnis rozdelovac-obmedzovac a potom postupne brzdice na kolesach, ak si uz vymenil kvapkalinu, budes mat v pohari cistu a mozes ju preliat zas do nadobky na riadidlach, neustale musi byt plna, lebo ked si cucne vzduch si opat na zaciatku
Mne sa stratil podpis, aj vám?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#14 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Aug 28, 2012 8:06 pm

Lenže ten dual práveže ovládaš páčkou ZADNEJ brzdy.Tou druhou ovládaš klasicky prednú a zväčša ten druhý kotúč, alebo je v predu kotúč jeden, a strmeň je štvorpiestik a pracujú nezávisle dva a dva piestiky a býva to robené aj bez toho obmedzovača že na dula brzdí v predu malé piestiky kvôli potrebnej menšej sile. A tie dva väčšie sú potom napojené na prednú páčku a teda brzdia silnejšie. Skrátka pri tom dualnom systéme je ten predok pridaný len ako doplnok a preto brzdí slabšie.Aby sa nestalo že tem kto má tendenciu brzdiť klasicky a teda mačká zadok aby mu neustrelilo predné koleso.Pri Hondách ako PS alebo pod. sa používa jednoduchý pákový prevod medzi páčkami lebo zadok býva klasická lanková bubnovka.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

TomasARN
moderátor
moderátor
Príspevky: 6105
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
Kontaktovať užívateľa:

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#15 Príspevok od užívateľa TomasARN » Ut Aug 28, 2012 11:02 pm

Petom, je to tak, ako pise Vlady, uz Kymco GD 250 to malo a ovladal sa zadnou, zadna brzdila naplno a prednu to brzdilo slabsie. Ked sa stlacila predna brzda, tak predok brzdil naplno

Užívateľov profilový obrázok
Petom
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 518
Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
Skúter: BMW K1200 LT
Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#16 Príspevok od užívateľa Petom » Št Aug 30, 2012 8:30 am

Petom napísal: Pri duali mi na Aprilke jedna packa brzdila predok aj zadok a druha dobrzdovala predok (tu je variant na druhom kotuci, alebo druhy valcek v tom istom brzdici.
to Tomas: myslim, ze som napisal to iste ako Vlady
ja mam nazor na ten obmedzovac iny ako Vlady. V aute to je urcite tak, ze obmedzovane su zadne brzdy. Mam skusenost este zo Zigulaka, kde neboli dva okruhy nakriz LP+PZ a PP+LZ brzdy prepojene, ale predne jeden okruh zadne druhy a raz mi odisiel predny okruh a s prazdnym autom som tym zadnim nevedel takmer vobec brzdit, ked som nalozil plny kufor (zamerne zatazil) tak to akotak brzdilo, jasne, ze som tak isiel iba nudzovo opatrne kamsi, kde so brzdy opravil. Ten obmedzovac fungoval na zaklade zatazenia (resp. odlahcenia) zadnej napravy pri brzdeni, uplne jednoducho mechanicky cez packu -tiahlo. Takze ak nieco ako obmedzovac na skutri je, asi to bude takto. Auta maju dnes elektroniku (ABS,RDS,a neviem este ake USSR)
Mne sa stratil podpis, aj vám?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Odvzdušnenie brzd - Piaggio X9, dual brake - rozdeľovač

#17 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Aug 30, 2012 7:58 pm

Na žiguloch sa to zvyklo zadrieť ten valček posuvný, na ktorý sa prenášal pohyb cez tiahlo a vlastne to určovalo polohu zadnej nápravy voči karosérii a teda aj brzdiaci tlak na zadnej náprave, apotom to tiež moc nebrzdilo ten zadok....to poznám , to bol normálny záťažový regulátor tlaku.A mavali to aj iné autá napr.Peugeot pokiaľ sa ešte nemontovalo elektronické ABS.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Napísať odpoveď

Návrat na "Problemy (Maxi skútre)"