Citujem :
Motocyklové kolesá sa vyvažujú staticky - na stred. A vyvážiť ich treba (s výnimkou krosových motoriek) napriek tomu, že ich nevyváženosť ani nemusíte cítiť tak, ako v aute. Je eliminované spôsobom zavesenia kolesa v osi motocykla.
Mimochodom: ručné vyvažovanie považujem za spoľahlivejšie ako na stroji (tak sa vyvažuje aj na MotoGP), pretože k vyváženiu využíva zemskú príťažlivosť, a ako sme sa všetci naučili v škole - tá je absolútne presná a v žiadnom prípade sa nemôže pokaziť. Spočiatku vám to síce bude trvať dlhšie, ale praxou sa váš postup značne zrýchli.
Do kolesa zasuňte tyčku so zhodným priemerom, ako má oska kolesa. Celé to položte na valčeky vyvažovačky a zľahka zatočte kolesom. Najťažšie miesto kolesa sa preváži dole. Ak je to miesto, na ktorom je staré závažie, tak to závažie odstráňte. Podľa rýchlosti, akou najťažší bod kolesa klesá, viete (po nejakej praxi) odhadnúť, koľko závažia musíte aplikovať na najvyšší bod ráfiku. Pri správnom postupe sa koleso bude prevažovať čím ďalej tým pomalšie, prestane sa prehupovať do protismeru a keď zastane zakaždým na inom mieste, tak je pneumatika vyvážená správne.
Zdroj :
http://motoride.sk/c/1126/poradime-pomo ... atiky.html
Na joutúbe je aj video ale ho neviem ani za .... nájsť..
