
auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Moderátor: Moderators
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
inac najvacsia kravina co sa da na 2t urobit je rozturovat to dole kopcom co to da a zavriet plyn akoze brzdim motorm...ak je to na dlhsie ako par sekund tak sa zadrie motor...ked uz pod otvorenym plynm sa zadne brzdit a brzdi sa s pridavanim plynu...2t ked je dobre odladeny a dostatocne chladeny sa pri plnom plyne nikdy nezadrie ale zadrie sa pri nahlom ubrani plynu...v zlatej ere 500 2t moto gp bolo najvecsie umenie brzdit lebo nesmeli zaklapnut plyn...hlavne kawasaki bola na to strasne citliva 

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- davtex
- motorkár
- Príspevky: 1105
- Dátum registrácie: Po Júl 13, 2009 5:37 pm
- Skúter: Yamaha FZ6N
- Bydlisko: Nitra - Stare mesto
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Alcatelko: snad nie na skutri. Vsak ked sa rozbehnem dole kopcom a pustim plyn a odpoji sa mi spojka, motor ide na volnobehu rovnako ako keby stal na mieste. A keby sa mi spojka neodpoji, skuter bude mat otacky, oilmaster pojde a podtlak to vsetko nasaje aj s benzinom.
Sent juzing Tapatok Hd, korekt gramar not garantyd
Sent juzing Tapatok Hd, korekt gramar not garantyd
podpis som si este nenastavil
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Asi tak vzdy som na aprilke chodil dole kopcom bez plynu a nikdy som z tym problem nemal, aj ked som nahle pridal alebo ubral... A to som jazdil dole kopcom denne, kedze mam skolu na slavine
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Kazdy ma kusok pravdy diesel moze byt kusok masivnejsi, nafta ma mensiu vyhrevnost, diesel je ucinnejsi a ma mensie hydraulicke straty pretoze nema skrtiacu klapku, takze ma mensiu spotrebu a preto vsetko sa ohreje neskor ako benzin.najlepsi diesel ma aku ucinnost? 50%? takze ak mas 100konovy motor do tepla ti ide cca 95k (cca 70kw)...cast ti ide prec vyfukom ale aj keby ti ostalo len 10kw co ide prec chladicom tak tym vykuris rodinny dom...nezavisle ohrevy su koli tomu ze dieslak musi mat masivne odliatky aby sa nerozpadol a tym padom sa dlho zohrieva na prevadzkovu teplotu (preto nie su diesle dobre na kratke trasy, mne pri nefunkcnom nezavislom kureni len s elektrickym prihrevom vody trva skoro 20km kym sa dostane na plnu teplotu (2,2liter 95kw))...a ked idem dlhy zjazd na 5ke bez plynu tak motor chladne (cca jednu palicku na palubovke)
boze uz ake teorie sa tu vedu o totalnej hovadine
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
ze kusok masivnejsi
dieslak vazi skoro raz tolko co benzinak...uz len kompresny pomer je 12:1 u benzinu a 18-20:1 u diesla...to mas o co vesie tlaky...a mensiu spotrebu ma preto ze kym benzin pracuje s cca stechiometrickou zmesou tak dieslaku je to v podstate jedno...moze ist na brutalne chudobne zmesy...a tym padom vie nahnat lepsiu ucinnost...stale sma vsak niekde do 50%, zvysok je ide do chladenia a do vyfuku...

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Vies co, co jo ja viem tak VW motorovy blok benzin 2,0 a tdi 2,0 je rozdiel cca 2kg, oba seda zliatina on diesel ma tazsie piesty, mozno kluku....
U diesla je to presne naopak ako u benzinu, diesel ma vacsie teploty bohaty a benzin chudobny. Preto moze pracovat s prebytkom vzduchu lebo ma priamy vstrek.
U diesla je to presne naopak ako u benzinu, diesel ma vacsie teploty bohaty a benzin chudobny. Preto moze pracovat s prebytkom vzduchu lebo ma priamy vstrek.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
aj nepriamy vstrek diesel pracuje s prebytkom vzduchu...to je princip cinnosti diesla...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Ano ano nema skrtiacu klapku tak je riadeny vstrekom. Nie ako benzin
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
A MPI nieje riadené vstrekom??? A ako inak ? čo si tam strieka jak má náladu??? A ten počítač čo to riadi tam je načo šak presne vie kolko tam čoho má ....
A CR tak isto.... Načo by mu bola váha vzduchu....Len tak aby vedel pre istotu
A CR tak isto.... Načo by mu bola váha vzduchu....Len tak aby vedel pre istotu
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Nie zle ma chapes diesel nema skrtiacu klapku v sacom potrubi na rozdiel od benzina ktory ma riadeny prietok skrtiacou klapkou, ecu diesela riadi vykon pomocou vstreku. Maf tam mas koli EGR cize koli emisiam.
- davtex
- motorkár
- Príspevky: 1105
- Dátum registrácie: Po Júl 13, 2009 5:37 pm
- Skúter: Yamaha FZ6N
- Bydlisko: Nitra - Stare mesto
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Jedna perla za druhou.
1. To co pise alci
2. Vaha diesloveho motora je jednou z nevyhod, napr pri Kia ceed je to okolo 100kg
3. Vaha vzduchu tam je na to, aby ti zmena pocasia alebo dovolenka k moru neposahala zmes.
Sent juzing Tapatok Hd, korekt gramar not garantyd
1. To co pise alci
2. Vaha diesloveho motora je jednou z nevyhod, napr pri Kia ceed je to okolo 100kg
3. Vaha vzduchu tam je na to, aby ti zmena pocasia alebo dovolenka k moru neposahala zmes.
Sent juzing Tapatok Hd, korekt gramar not garantyd
podpis som si este nenastavil
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: auto: brzdiť motorom alebo zjazďovať na neutrál? :)
Tak dieselovy motor ako celok je tazsi ale ja hovorim o bloku.
Pokial viem tak u benzinoveho motora riadi zmes lambda sonda, a diesel ti pojde aj bez MAF iba podla polohy plynoveho pedala a otacok motora, MAF zaznamenava pokles prietoku pri otvoreni EGR, kazdy lepsi chiper ti vahu vie odstranit softwerovo a nikdy ju uz nebudes potrebovat
Pokial viem tak u benzinoveho motora riadi zmes lambda sonda, a diesel ti pojde aj bez MAF iba podla polohy plynoveho pedala a otacok motora, MAF zaznamenava pokles prietoku pri otvoreni EGR, kazdy lepsi chiper ti vahu vie odstranit softwerovo a nikdy ju uz nebudes potrebovat