ja vypinam tymto tlacidlom bezne... na mojej Aprilke sluzi na to, aby vyplo iba motor, ostatne el. systemy ostavaju zapnute/funkcne (svetla, smerovky, brzdove svetla, klakson...)
teda vypnem tlacidlom motor, nasledne vypnem klucom zvysok...
Neviem ti povedat, ktore je skodlivjsie/prospesnejsie, ale mne sa vidi postupne vypinanie setrnejsie nez nahle vypnutie vsetkeho... (a rovnako pri zapinani). Odporucat vypinat tymto tlacidlom mozem najma ludom s el. cerpadlom, ak maju situacie, ze potrebuju zapnut el. systemy z nejakeho dovodu, ale nechystaju sa startovat... s vypnutym tlacidlom sa im cerpadlo zbytocne nerozbehne.
Ale vzhladom na to, ze i na motoride sa viedlo viacero dlhsich diskusii na temu kluc/tlacidlo, a k nicomu sa nedobrali, je to v podstate jedno... kazdy nech si vypina, ako mu vyhovuje...
