nova konstrukcia variatora: J-Costa
Moderátor: Moderators
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Tema ocistena od OT na temu KOSSO otackomer, spominana diskusia preposlana velvetovi formou sukromnej spravy.
- pangasias
- st. skútrista
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2012 12:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 650 K9
- Bydlisko: Kechnec
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa (!!!)
bandit,,,, nevieš kde sa to dá kúpiť na burgmana 400 K8 ?THeBaNDiT napísal:ano, v podstate klasicky system variatora na principe odstredivej sily... predpokladam, ze je mozne to doladovat roznymi hmotnostami valcekov, aj ked sa to nikde nespomina... teraz listujem jednym burgmanskym forom, konkretne Burgmany 400, a kto to nahodil, ten len a len chvalil... na maxikoch v seriovych setupoch asi netreba nic ladit, vymenis za konkretny kus a ides... u ladenych 50/70-tok, kde ma kdekto hocijaky valec, uz by asi ladenie bolo potrebne...
...zachytil som, ze ako variantu k ladeniu spominali na burgman-fore vyberanie valcekov (samozrejme sumerne)
a opat jeden preklad - skusenost ineho majitela Burgmana400:zdroj: http://www.burgmanusa.com/forums/viewto ... ilit=costaVymenil som seriovy variator dnes za J-Costa a vsetko, co mozem povedat, je WOW, AWESOME, WHOLY COW.
Menil som iba variator, vsetky ostatne komponenty su originalne vybavenie s 5500 milami vratane remena. Nevyberal som ziadne zo zavazi (valcekov) a nemyslim, ze je to potrebne, I would not want to sacrifice any more slow speed drivability.
Celkovy cas vymeny za J-Costa bol 23 minut; vratane vyparkovania auta z garaze, vparkovania mojho scootra, umytia, a testovacej jazdy okolo bloku. To vsetko bez pomoci mojho praveho ukazovaka, ktory bol poraneny a nasledne zosivany after a run in with my Stryker propeller at about 25,000 RPM’s.
...
Tu si moje zistenia; vsetky rychlosti su z GPS. Otacky pri jazde po mestecku su vsetky priblizne o 1000ot. vyssie nez pri seriovom variatore, az po 72km/h, kedy sa to zacina menit, a odvtedy su otacky nizsie nez na serii... Pred J-Costa 80km/h bolo na 5,000ot a s J-Costa to je teraz 4,400ot. Siel som na 152km/h, kde som musel spomalit kvoli premavke na ceste. Na 152km/h otacky boli 7,800 a ono to stale zrychlovalo. Nepochybujem o tom, ze to pojde na aktualnych 160km/h, pricom so seriovym variom bola moja maximalka 145km/h na 8,500ot, 110km/h bolo 7,200 - teraz 6,300. Urobil som meranie s pevnym startom od znacky po znacku. So seriovym variatorom som dosiahol 104km/h, s J-Costa 124km/h, Nestopoval som to, but using the counting system 1001 bolo to o 3 sekundy rychlejsie to this point.
A v inom topicu po istom case napisal:zdroj: http://www.burgmanusa.com/forums/viewto ... ilit=costapreklad: Scooter ma uz nieco cez 10tisic km, nemenil som ziadne dalsie veci, teda mam povodny remen, remenice a spojku. Povrch remenic(?) vykazuje male znamky opotrebenia, remen je stale v povolenych limitoch. Nic, cim by sa bolo treba nateraz zaoberat.
original: Scooter has a little over 6000 miles, I did not change any other items, this was stock belt, pulleys, and clutch. All pulley surfaces showed small signs of wear, belt was still in serviceable limits, nothing to be concerned about at this time.
EDIT: opraveny preklepik

Suzuki Burgman 650 Executive K9
- SnoopyBA
- moderátor
- Príspevky: 2539
- Dátum registrácie: St Máj 23, 2012 12:15 pm
- Skúter: Honda Vision 110
- Bydlisko: Bratislava
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Hm, ten ti asi neodpovie.. Skus mu poslat SS.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Na nete nájdeš a aj tu to dakto ponúkal.....len ja osobne by som to nechcel nakoľko sa mne osobne nepozdáva to že variátor vlastne ťahá len cez jednu stranu remeňa, nakoľko tá pohyblivá je voľne otočná a slúži len na to by vytláčala remeň hore na väčší priemer remenice....A si myslím že z dlhodobého hľadiska to neprospeje životnosti remeňa.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- pangasias
- st. skútrista
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2012 12:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 650 K9
- Bydlisko: Kechnec
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
diki VLADY
,, takže ty osobne by si tam hodil radšej nejaké 18-19g valčeky radšej? 


Suzuki Burgman 650 Executive K9
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Ja mám tie Dr Puley 18G čo som videl nálepku na obale , v ktorom boli zabalené.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- pangasias
- st. skútrista
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2012 12:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 650 K9
- Bydlisko: Kechnec
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
ok,, a z hlavy nevieš že koľko ti točí pri 120? 

Suzuki Burgman 650 Executive K9
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Asi 6 000 ale isto neviem len tak mám dačo také v hlave zafixované. A pritom, dnes som išiel po dialnici aj pozeral na budíky...Ale ono tých 6000 ak by aj bolo tak to nieje úplne fixné nakoľko to je tak pri ustálenej rýchlosti a po rovinke.Ak potiahnem za plyn, tak to vyletí aj o 500 hore.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- pangasias
- st. skútrista
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2012 12:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 650 K9
- Bydlisko: Kechnec
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
aha,, dobre potom,, mne pri 120km/h točí 7000 s origo valčekmi,, a podľa teba- ak mám hrúbku remeňa 25.1mm môže byť, že je ešte originál? (motorka má najazdené 19000km)
Suzuki Burgman 650 Executive K9
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
No čo ja viem??? podľa môjho odhadu čo som tak nejak kontrolovával remeň počas toho čo mám scooter, tak z neho na šírku nejak brutálne neubúda...nejaká desatinka mm možno ale od nového je aj remeň s 20 000km na nerozoznanie. Samozrejme na bokoch vidieť že je zjazdený odratý tá guma má známky opotrebenia , ale nie že by bol tak že každých 5000km z neho ubudne 0,5mm. Ja mám remene dva a som ich tam mal tak nejak na striedačku ale blbec som, lebo som si to ani nepísal, takže presne neviem ktorý má koľko natočené ale kúpil som scooter mal natočené asi 7000 km a bol tam Malossi remeň, ktorý tam dali tipujem hneď po zábehu takže mohol mať najazdené asi 6000km. Ja som ho dal preč a dal tam pôvodný a s tým najazdil asi 15 000km a potom zas Malossi asi na 5000km a teraz je tam zas ten pôvodný Mitsuboshi.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
tak tak, bol som zazimovany... az dodnesSnoopyBA napísal:Hm, ten ti asi neodpovie.. Skus mu poslat SS.

- SnoopyBA
- moderátor
- Príspevky: 2539
- Dátum registrácie: St Máj 23, 2012 12:15 pm
- Skúter: Honda Vision 110
- Bydlisko: Bratislava
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
No to si si pekne "pospal".. 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Mino_SK
- chodec
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: So Apr 28, 2012 8:49 am
- Skúter: SMC Silverstreet 50ccm
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Nazdar Chalani, včera som nahodil J Costu na Gileru Runner ST 125 a zatiaľ sa chová výborne. Nedá sa to zrovnať so seriou. Nádherne axceleruje s pôvodnými valčekmi pri 9000 otáčkach. Možno by chcelo troška ťahšie aby som znížil otáčky ale inak SUPER. Nemal som možnosť zrovnať s Multivarom ale spokojnosť. Uvidím čo ukáže čas.
SMC Silverstreet,70cc kitTROPHY Top Performance,kľuka Malossi MHR,M-Multivar,Spojka Polini3G force,Spojkový zvon S6 CNC,LeoVince [ZX-R]
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Čas ukáže vyššiu spotrebu....väčšie opotrebenie remeňa a tak...ale ak si spokojný... 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
spotreba zalezi od sposobu jazdy... ak bude jazdit plynulo dlhsie trasy, tak moze byt aj nizsia nez so seriou... proste bude uberat plyn, otacky budu klesat, ale prevod bude stupat... teda pojde v nizsich otackach vyssou rychlostou = nizsia spotreba
na druhu stranu ak bude casto akcelerovat a vyuzivat vykonovu vlastnost rychlo vyskocivejsich otacok vdaka J-Costa, spotreba bude zrejme vyssia...
V kazdom pripade treba tento variator pravidelne kontrolovat, ci nedochadza k oderu variatora v oblasti diery pre klukovu hriadel...
na druhu stranu ak bude casto akcelerovat a vyuzivat vykonovu vlastnost rychlo vyskocivejsich otacok vdaka J-Costa, spotreba bude zrejme vyssia...

V kazdom pripade treba tento variator pravidelne kontrolovat, ci nedochadza k oderu variatora v oblasti diery pre klukovu hriadel...
- Mino_SK
- chodec
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: So Apr 28, 2012 8:49 am
- Skúter: SMC Silverstreet 50ccm
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Presne tak jazdiť sa dá v pohode aj úsporne. Potreboval som, aby skutrik bol živší pri predbiehaní a to teraz určite je 

SMC Silverstreet,70cc kitTROPHY Top Performance,kľuka Malossi MHR,M-Multivar,Spojka Polini3G force,Spojkový zvon S6 CNC,LeoVince [ZX-R]
- pangasias
- st. skútrista
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2012 12:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 650 K9
- Bydlisko: Kechnec
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
ahoj chlapci.. trošku by som chcel oživiť túto tému.. zmenilo sa niečo?
,, kúpil to ešte niekto?
,, spokojnosť / nespokojnosť? hmm? 



Suzuki Burgman 650 Executive K9
- pangasias
- st. skútrista
- Príspevky: 437
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2012 12:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 650 K9
- Bydlisko: Kechnec
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
https://www.youtube.com/watch?v=lfygG6BiInw ---> vidno to aj na začiatku,, ale keď si dáte na 5:25, tak tam začne vysvetľovať,, ak ide na najťažšom prevode (keď je remeň celkom hore) tak ta predsa len aj na burgmane stretnú 2 poloremenice, a ako vidno, tak to celkom pekne vyšuchalo
,, poorípade tu je aj link na nejaké J Costa videá --------> https://www.youtube.com/results?search_ ... EeNVcOjJA8 ,,,, https://www.youtube.com/watch?v=03oSsOaJ0XE --->že ako sa vyrába
,,, a mimochodom.. kto je vlastne výrobca? (krajina)


Suzuki Burgman 650 Executive K9
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Myslím že Je to nedomyslene ,a z dôvodu mechanického neprepojenia oboch poloremeníc variátora nastáva preklz medzi nimi a jedna voči druhej sa otáčajú rozdielnymi otáčkami a preto to vydieranie.A okrem toho trpí isto aj remeň, nakoľko ho vlastne ťahá len tá jedna poloremenica tá vonkajšia , nakoľko vnútorná nemôže prenášať skoro žiadnu silu, nakoľko je voľne otočná voči druhej strane z dôvodu, že tam v tej konštrukcii niesu žiadne vodítka a ani nič podobné.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Re: nova konstrukcia variatora: J-Costa
Test variatora J. Costa je aj v novom Motomagazine.
Tak už zasa nič.