diky za postrehy...
to co pise Ceme... nedavno som si bol zajazdit s "velkymi" motorkami pri ukonceni sezony a isli sme cez Donovaly.
Kto ten kopec pozna vie o com je rec. Nemal som ziadny problem drazt s nimi rychlost medzi 70 - 90. V tom najstrmsom stupani
pod Motyckami a pod Donovalmi som siel do 60kmh ale to aj motorkari isli do 2ky a plne gule...
Dreamer: stat by ma to mohlo do nejakych 400 -500€ aj s robotou. Spolahlivost by sa nemala nijako dramaticky menit. Motor je presne ten isty ako je na SH150i. Nie je v nom absolutne ziadny iny rozdiel ako v priemere valca, piesta a samozrejme ina je hlava. Ale ostatne je na chlp to iste.
to ze som netrafil dobry skuter tiez nie je pravda. Ja som skusal pred kupou kade co, co sa dalo ale SHcko som kupil kvoli jazdnym vlastnostiam.. 16tky kolesa a tuhost ramu, kvalita motora, spotreba. Dokonca aj bez tuningu som sa vyblaznil a za 4 a pol mesiaca som dal 6.000 km v uuuuplnej pohode.
No a tie rychlosti.. ja nehovorim o jogurtoch.. isiel som na kamosovej Forze300ovke po dialnici .. cca 130 a to uz kazdy bocny vetrik, kazdy naklon hlavy atd vyzadoval maximalne sustredenie atd.. mne fakt bezpecnych 90 a reakcia plynu pri predbiehani statci... ale mas pravdu nemam tolko skusenosti s velkymi motorkami.
KRAES, DREAMER - motor ak ide o stvortakt s rozvodom SOHC atd.. 125ccm ma rovnaky dokonca aj FIat aj Moskvic aj Hyundai....

samozrejme ze Hondu som si vybral kvoli 100 rocnej historii, technologiii vyroby a spolahlivosti. Bez urazky ale KEEWAY ma ten isty motor ako honda.. prehodil si slovosled, lebo cinania okopiruju vsetko AUDI,BMW, Mercedes. Ale isto to nie je ten isty motor.. ma inu technologiu spustania /tu je alternator a starter v jednom, ma vyoseny valec kvoli Idle stop atd aby piest zastal v hornej uvrati atd.../.
Dokonca by som ani v najhorsom sne neuvazoval predat Hondu a kupit cinsky skuter .. naozaj chalani bez urazky .. ale to by som neurobil.
Ako som pisal SH bola AJ JE volba kvoli jazdnym vlastnostiam, spolajlivosti, vzhladu, spotrebe .. inac by som kupil PCX alebo Burgmana 125 alebo Yamahu..
bobe1 - nic nemusis zvacsovat .. ani otvor na kartri, sedi aj cap v ojnici, zostava origos hlava aj ventily. Dokonca v prvej faze netreba menit ani vacku.
Ale kvoli "valve floating" kedi ti este pred elektronickym omedzenim otacok obmedzi vykon v hornej casti kmitanie ventilov a rotacia ventilovych pruzin, uvazujem aj o vacke a dvojitych pruzinach.
YUMINASHI robi kit specialne pre motor HONDA esp a to v dvoch verziach do r.v2012 a od 2012 kde PCX a SH ma tie iste parametre.
Aj tak vam dakujem za rady, nazory a prispevky. Ak mate nieco dalsie rad pokecam..
