

Moderátor: Moderators
no to ABS žádnej počitač nepotřebuje protože něco jiného je hlídat a kontrolovat 4 kola nebo jen jedno tam už nemusíš nic porovnávat a korigovatmatio napísal:pre george-ho
ano, vidis dobre tu nalepku ABSje to ale kvazi ABS, pretoze na ABS treba pocitac, senzory atd... tento system, co mam na skutri robi taku fintu, ze ak detekuje silny tlak na prednu brzdu, tak zacne brzda fungovat stylom ABS .. brzdi - nebrzdi - brzdi - nebrzdi ... cize nebrzdi v kuse a tak je mensia sanca, ze dostanes smyk
![]()
a dakujem za pekne zelanie a aj pekne ohodnotenie
geetee napísal:ale ved je to obycajny obmedzovac tlaku, Keeway to ma len na hurikane pretoze tam su brzdy predimenzovane a furt by s tym zaciatocnici davali drzkopady, ale u scoot tejto vahy je to marketingovy tah na ukor bezpecnosti.
Ked ti to nesmiklo na strku tak by si si mal odvzdusnit brzdu lebo ti to slabo chyta, a potom tomu na strku pri 50km/h daj plnu len na prednu brzdu a nech ta potom dakto pofoti s tym strkom pod kozou a da na forum
ale pri takychto situaciach treba len stlacit umerne packu (ale za normal podmienok v lete si kvoli tomu rozbit cifernik lebo neubrzdim vcas, ja by som to hodil do smeti)aumirek napísal:geetee napísal:ale ved je to obycajny obmedzovac tlaku, Keeway to ma len na hurikane pretoze tam su brzdy predimenzovane a furt by s tym zaciatocnici davali drzkopady, ale u scoot tejto vahy je to marketingovy tah na ukor bezpecnosti.
Ked ti to nesmiklo na strku tak by si si mal odvzdusnit brzdu lebo ti to slabo chyta, a potom tomu na strku pri 50km/h daj plnu len na prednu brzdu a nech ta potom dakto pofoti s tym strkom pod kozou a da na forum
ale to je podstata věci u tohoto aby to na štěrku a teda i na čemkoliv nešlo smykem a brzdí to dobře a pokud s tím budeš jezdit na sněhu tak to také oceníš pokud to teda funguje osobně jsem to neskoušel ale manželka jezdí celou zimu
ano uplně správně ale to je to samé i u auta a klasického abs a jistě nebudeš tvrdit že i tam je to zbytečné.Ale jinak s tebou souhlasím že u skutru je to celkem zbytečné protože na sněhu jicj moc nejezdí a navíc u auta je mnohem větší problém pokud jedna stana blokne a druhé negeetee napísal:ale pri takychto situaciach treba len stlacit umerne packu (ale za normal podmienok v lete si kvoli tomu rozbit cifernik lebo neubrzdim vcas, ja by som to hodil do smeti)aumirek napísal:
ale to je podstata věci u tohoto aby to na štěrku a teda i na čemkoliv nešlo smykem a brzdí to dobře a pokud s tím budeš jezdit na sněhu tak to také oceníš pokud to teda funguje osobně jsem to neskoušel ale manželka jezdí celou zimu
jo uplnej souhlas i když nejsem si tak jistej jestli bloklé kolo na suchém asvaltu má větší nebo menší třeni.Navíc i na suchém asvaltu ti třeba pravá strane jde po krajnici tudíš štěrku a pod u toho sněhu tam je to jasné jde o tu možnost ovládat auto a to je v danou chvíli prvořadé.A ten skutr je zase o něčem jiném 2 kola le něco jiného jak 4.Ale na školení nám říkali že i na suchém asvaltu je brzdá dráha menší bez ABS ale je to nepodstatnej a moc malej rozdíl kterej je mnohonásobně vyváženej jistotou že auto bude vždy ovladatelnéTHeBaNDiT napísal:u auta ABS:
- SUCHY ASFALT: dupnes na brzdu celou silou, auto brzdi lepsie nez bez ABS (pretoze pomaly sa tociace koleso brzdi lepsie nez smykajuce sa koleso), auto s nezablokovanymi kolesami je plne ovladatelne, kdezto auto bez ABS ide smykom rovno do prekazky (hovorim o plnom brzdeni)
- MOKRY ASFALT, LAD, SNEH a pod.: auto brzdi mozno na dlhsom useku, ale zato ABS prinasa moznost ovladat auto (vyhnut sa prekazke, nezletiet do priekopy a pod.), teda opat + pre ABS
Samozrejme ani ABS neokabati fyzikalne zakony...
So systemom ABS na skutri nemam ziadne skusenosti, mozno to ma podobne vyhody... a mozno nie.
pokud to uděláš jak píšeš je to tvá hloupost ale chybama se člověk učí ale muže bejt i na tom suchém asvaltě štěrk nebo podobné ale jak říkám u auta je to duležitějšímatio napísal:to ABS na mojom skutri je mozno len reklamny tah, ale zase skuste si zabrzdit na suchom asfalte plnou silou prednou kotucovou brzdou ... koleso ide do smyku a vy letite k zemi s takou rychlostou, ze ani nebudete vediet, co sa stalo
ps: ta brzdna draha nie je o moc vacsia, na autach je to citit kvoli ich hmotnosti ... mojich 90kg skutra a plus este mna je zanedbatelnych
nevravim, ze ja to robim. ale situacia moze byt hocjaka, skus sa previezt v dopravnej spicke na skutri a nedaj boze, ze sa ti stane ako mne, ze ti neda blondina v aute prednost na hlavnej... vtedy stlacas brzdy na doraz, ci nie?aumirek napísal:pokud to uděláš jak píšeš je to tvá hloupost ale chybama se člověk učí ale muže bejt i na tom suchém asvaltě štěrk nebo podobné ale jak říkám u auta je to duležitějšímatio napísal:to ABS na mojom skutri je mozno len reklamny tah, ale zase skuste si zabrzdit na suchom asfalte plnou silou prednou kotucovou brzdou ... koleso ide do smyku a vy letite k zemi s takou rychlostou, ze ani nebudete vediet, co sa stalo
ps: ta brzdna draha nie je o moc vacsia, na autach je to citit kvoli ich hmotnosti ... mojich 90kg skutra a plus este mna je zanedbatelnych
jo proto vlastě to abs je a ten kdo tvrdí že v kritické situaci vždy zmáčkne nebo šlápne na brzdu přesně tou správnou silou jezdit ještě neumímatio napísal:nevravim, ze ja to robim. ale situacia moze byt hocjaka, skus sa previezt v dopravnej spicke na skutri a nedaj boze, ze sa ti stane ako mne, ze ti neda blondina v aute prednost na hlavnej... vtedy stlacas brzdy na doraz, ci nie?aumirek napísal: pokud to uděláš jak píšeš je to tvá hloupost ale chybama se člověk učí ale muže bejt i na tom suchém asvaltě štěrk nebo podobné ale jak říkám u auta je to duležitější
hmm, no tak mal som s pegotom vela krityckych situacii, ale vysipal som sa len ked mi podsmiklo predne ked som mal najazdenych 45km, odvtedy iba raz na lade (ale to som uz nebrzdil len som sa prebral na zemi)aumirek napísal:jo proto vlastě to abs je a ten kdo tvrdí že v kritické situaci vždy zmáčkne nebo šlápne na brzdu přesně tou správnou silou jezdit ještě neumímatio napísal: nevravim, ze ja to robim. ale situacia moze byt hocjaka, skus sa previezt v dopravnej spicke na skutri a nedaj boze, ze sa ti stane ako mne, ze ti neda blondina v aute prednost na hlavnej... vtedy stlacas brzdy na doraz, ci nie?