som tomu dal

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo motorového tuningu

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Anubis
motorkár
motorkár
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
Skúter: cbr 600f
Bydlisko: Partizanske
Kontaktovať užívateľa:

som tomu dal

#1 Príspevok od užívateľa Anubis » Št Júl 05, 2007 9:13 am

rozhodol som sa, ze rozoberem seriovy valec a piest,aby som ich po 6000km trochu precistil a skontroloval. ale,zlozil som to spat a motor nechce naskocit. tak som to znovu rozobral a pri opatovnej montazi sa mi podarilo odtrhnut jeden zo 4 srobov,co drzia valec aj s hlavou na motore. dufam,ze to tekuty kov prilepi. ale doteraz neviem preco nechce ten motor naskocit. sviecka dava iskru,karbec je nastaveny,
som z toho orol
yvanrT z kápulh
k c u r e h t

geetee

#2 Príspevok od užívateľa geetee » Št Júl 05, 2007 9:33 am

no tomu si dal expert :-D tekuty kov neni kov ale obycajne dvozlozkove lepidlo, proste na srob do bloku si to posral, treba dat WURTH vlozku na opravu strhnutych zavitov(hlavne v hliniku)

Užívateľov profilový obrázok
Anubis
motorkár
motorkár
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
Skúter: cbr 600f
Bydlisko: Partizanske
Kontaktovať užívateľa:

aha

#3 Príspevok od užívateľa Anubis » Št Júl 05, 2007 10:59 am

no,dobre vediet. a netusis nahodou v akom obchode by som to zohnal? a ako tovlastne vypada
yvanrT z kápulh
k c u r e h t

Užívateľov profilový obrázok
konti
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 575
Dátum registrácie: Št Mar 09, 2006 5:17 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Galanta
Kontaktovať užívateľa:

nio

#4 Príspevok od užívateľa konti » Št Júl 05, 2007 11:18 am

No až je to to, čo si myslím že to je, tak to je docela drahý špás, teda tá súprava určite, a že či zoženieš niekoho kto to robí, to newem... A ešte by ma docela zaujímalo, načo si vyťahoval tie šróby z kartra... :D

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#5 Príspevok od užívateľa aumirek » Št Júl 05, 2007 11:56 am

no rozebírat to jen proto abych očistil po 6 tisících píst hmmm

Užívateľov profilový obrázok
lil_b
moderátor
moderátor
Príspevky: 824
Dátum registrácie: So Feb 11, 2006 4:39 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Pezinok
Kontaktovať užívateľa:

#6 Príspevok od užívateľa lil_b » Št Júl 05, 2007 2:02 pm

a nedal si piest naopak ked to nejde... ?
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Anubis
motorkár
motorkár
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
Skúter: cbr 600f
Bydlisko: Partizanske
Kontaktovať užívateľa:

ee

#7 Príspevok od užívateľa Anubis » Št Júl 05, 2007 2:37 pm

piest je dobre,ale ked som to naspat montoval,tak sa mi strhol zavit na tom srobe.
ale sai si do motora narezem novy zavit a dam si vyrobit novy srob.
to bude asi najlacnejsie
inac piest mi po 6000 km vypadal ako na skodovke 120 po 100 000
yvanrT z kápulh
k c u r e h t

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#8 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Júl 05, 2007 8:59 pm

aj tak sa dá nový závit M8.....ale asi bude treba prevrtať aj dieru vo valci a hlave aby si to tam dostal lebo je to robené na tú M6 takže diera je tak maximálne 7ka.... Alebo sa mýlim? jak sa to dá strhnúť???? ja som to ťahal z malou Golou a nie z velkou kolko ide!!! tak sa ťahá na aute M10 alebo M12!!!To že to drží hlavu a valec ešte neznamená že to treba nejak brutálne doťahovať... radšej menej a po čase skontrolovať alebo dotiahnuť :roll: :roll:Všetko treba robiť z citom....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

#9 Príspevok od užívateľa dr.snake » Št Júl 05, 2007 9:16 pm

podpis som si este nenastavil

geetee

#10 Príspevok od užívateľa geetee » Št Júl 05, 2007 11:03 pm

m6 v servisoch nahradia za cca400sk a je to potom este odolnejsie proti strhnutiu, davat tam hrubsi stift je cista blbost a fuserina najvecsieho kalibru.

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

#11 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Št Júl 05, 2007 11:28 pm

Daj si vysustružiť stift, čo má iba dolu M8, inak má priemer 7mm a hore má M6(7). Inak nemusíš upravovať nič. Veď naprv hrubým koncom naskrutkuješ stift do kartra a potom už nasadzuješ hlavu na ten priemer 7mm. :wink:
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#12 Príspevok od užívateľa alcatelko » Št Júl 05, 2007 11:36 pm

ja som ho vyrobil za 5sk...kupil som m8 srobu co ma 20mm zavit a dlzku kus vecsiu ako dlzka stiftu...upol som do vrtacky a tocil s tym a tak brusil na kotucovej bruske az kym som to neobrusil na 7mm po celej dlzke (okrem toho m8 zavitu)...potom som uz len hore narezal povodny m7 zavit a cele to bolo hotove...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Užívateľov profilový obrázok
Anubis
motorkár
motorkár
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
Skúter: cbr 600f
Bydlisko: Partizanske
Kontaktovať užívateľa:

hmm

#13 Príspevok od užívateľa Anubis » Pi Júl 06, 2007 6:32 am

ten posledny napad za 5 korun sa mi zda celkom rozumny. ma to logiku. asi vyletim do obchodu a uvidim co s tym
yvanrT z kápulh
k c u r e h t

geetee

#14 Príspevok od užívateľa geetee » Pi Júl 06, 2007 7:36 am

ked si to pototo, tak ti je luto dat 400sk za to aby to bolo opravene poriadne a aj identicky s povodnym stavom, a navyse ta ticka co olci spominal, je s toho isteho materialu? a vedel bi som ti tu roman napisat ako je to teoreticky horsie ako original

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#15 Príspevok od užívateľa aumirek » Pi Júl 06, 2007 9:09 am

to co napsal alcatelko je rozumné jen si nedovedu představit jak dlouho budu na té vrtačce točit udělal bych to nové na soustruhu ovšem každej nemá soustruh doma tak si musí pomoct jak umí.Na druhou stranu je blbost jak píše geetee neb pokud je závit strženej nikdá to nebude identické snad jen pokud koupí novej kartr.A už vubec to není žádná fušeřina šroub tam muže dát stejně kvalitní nebo i kvalitnější.Nechápu ani proč dávat za opravu 400 když ji mohu udělat v tomto případě STEJNE kvalitně a odborně za 5 Kč.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#16 Príspevok od užívateľa theruck » Pi Júl 06, 2007 9:44 am

lebo ked je niekto taky inzinier ze po 6000km sa pozera do piestu co v nom je a nestaci mu na to pozriet si sviecku tak asi to nebude ziadny skiller ktory si za 10 minut spravi so srobu stift

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#17 Príspevok od užívateľa aumirek » Pi Júl 06, 2007 9:49 am

tak s tímto souhlasím stoprocentně nedovedu si také představit někoho co bude při 20 tisícich rozebírat auto jen proto aby leštil písty

Užívateľov profilový obrázok
Anubis
motorkár
motorkár
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
Skúter: cbr 600f
Bydlisko: Partizanske
Kontaktovať užívateľa:

hh

#18 Príspevok od užívateľa Anubis » Pi Júl 06, 2007 11:38 am

zabralo to. mam to spravene.
s tym rozdielom,ze som nic nebrusil a ani neupravoval zavit.
do bloku som narezal M8 zavit,nasroboval som zavitovu tyc,nasadil valec a hlavu a hotovo. akurat je tam ina matica,co vobec nevadi...
uz som na tom presiel prvych 200m a je to v poho.
ten valec som vyhodil aj koli tomu,aby som vedel ako sa to robi,pretoze chcem tam dat novy a nerad by som na nom nieco posral. radsej pokazim stary. a ten srob bola len blba nahoda.
yvanrT z kápulh
k c u r e h t

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

#19 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Pi Júl 06, 2007 12:09 pm

A kým momentom si zaťahoval ten nový stift? Lebo pôvodný určite nemal mať viac ako 15-18Nm. Ten nový 8mm znesie aspoň 20-25Nm, ale to by sa zasa skrížilo pôsobenie síl oproti tým zvyšným trom s priemerom 7mm a hlava aj s valcom by boli nakrivo :wink:
Tak už zasa nič.

ripper

#20 Príspevok od užívateľa ripper » Pi Júl 06, 2007 12:12 pm

ja som strhol zavit este ked som mal ditecha a to bolo na riadidlach ako sa srobuje spetak.dal som dvojzloskove lepidlo a zalepil naveky vekov. inac vzdy musim pouzit momentovy kluc pri montovani hlavy?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#21 Príspevok od užívateľa VLADY » Pi Júl 06, 2007 8:03 pm

Nemusíš mať momenťák ale musíš mať cit v paprči.... a nie polmetrový klúč ale len taký aby si to nepretiahol.švagrovi som dával valec dole viacej krát a nemal som nikdy momenťák a v pohode....takže tak.... JA som sa dostal k momenťáku až vtedy keď som ho už nepotreboval ..a zalomil som v škodovke 100vke raz šroub v bloku len preto že ten dement predomnou tam nedal ten origoš čo tam patril ale obyčajný blaťák 5.8 pevnosť a ja som si to neuvedomil že prečo sú všetky na 14ku klúč a ten jeden klasika na 17 ku som myslel že to je zo 120ny !!! a nebol :oops: A horšie bolo to že z toho bola prehnutá hlava a aj tesnenie prasklo asi kvôli tomu lebo ten blaťák prd držal tak ako som ho menil lebo som chcel som silou mocou jazdiť a furt mi to na tom mieste slzilo tak som to ťahal kolko išlo až to prestalo slziť a nič som neodtrhol...a bola to len M10 v AL bloku ale bohvie na kolko som to vtedy musel dotiahnuť? a vtedy mi poradili v robote starí mechoši motorári ,načo momenťák zober golu chyť ju nie za tú plastovú rukoväť ale ešte pod ňou a ťahaj kolko ide a nemôžeš to pretiahnuť. JA sa stým stretávam v robote bežne že napríklad železný šroub M6 na klasický šroubovák a je strhnutý...nechápem jak sa to dá..ale dá! A vôbec všetky bežné šrouby stačí dosť málo uťiahnuť na to aby držali a nepovolovali sa...Tu platí že menej je viac...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Anubis
motorkár
motorkár
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
Skúter: cbr 600f
Bydlisko: Partizanske
Kontaktovať užívateľa:

zase problem

#22 Príspevok od užívateľa Anubis » Ne Júl 08, 2007 11:02 pm

dal som si vyrobit nove stifty. do bloku motora bude M8 zavit a pri hlave normalna M6. tento tyzden budu hotove, tak prerobim vsetky 4 a bude pokoj.
dnes som mal naozaj den blbec.
stratil som bluetooth sluchatko k mobilu (uz druhe :D ) a cestou z duchonky aj sportovy filter a srob z vyfuku :oops: :oops: hanba na tri zimy
asi si kupim bicykel
yvanrT z kápulh
k c u r e h t

donmartin22

#23 Príspevok od užívateľa donmartin22 » Po Júl 09, 2007 10:39 pm

ripper napísal:ja som strhol zavit este ked som mal ditecha a to bolo na riadidlach ako sa srobuje spetak.dal som dvojzloskove lepidlo a zalepil naveky vekov. inac vzdy musim pouzit momentovy kluc pri montovani hlavy?
pri vzducho chladenych motoroch sa da moment utiahnutia odhadnut rukou...ale pri vodnikoch by som radsej pouzil momentovy kluc :wink:

geetee

#24 Príspevok od užívateľa geetee » Po Júl 09, 2007 10:42 pm

donmartin22 napísal:
ripper napísal:ja som strhol zavit este ked som mal ditecha a to bolo na riadidlach ako sa srobuje spetak.dal som dvojzloskove lepidlo a zalepil naveky vekov. inac vzdy musim pouzit momentovy kluc pri montovani hlavy?
pri vzducho chladenych motoroch sa da moment utiahnutia odhadnut rukou...ale pri vodnikoch by som radsej pouzil momentovy kluc :wink:
ja som nepouzil a sice mam momentaky v krabicke, a nic sa este nepokazilo :-D

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

#25 Príspevok od užívateľa alcatelko » Po Júl 09, 2007 10:45 pm

ak nie je clovek lavy tak vie odhadnut ako silno to zakrutit...tiez doteraz bez problemov...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Zamknuté

Návrat na "MOTOR"