
Zníženie rozsahu variátora - spolocenstvo variatora
Moderátor: Moderators
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Zníženie rozsahu variátora - spolocenstvo variatora
Hoší mám prúser s číňankom. Šikmookí súdruzi sa pochlapili a dali mi tam variátor s veľmi veľkým rozsahom
, to z. že pri 60 má 5000 min-1 (to je v poriadku do kopcov vládze), lenže aj pri vyše 70 má ešte stále 5000 min-1. A v tom je ten problém, pretože až vtedy začnú stúpať otáčky a pri 80 má necelých 6000 min-1. A jednoducho to nevládze ďalej, takže k maximálnemu výkonu sa ani nedostanem (to by som musel ísť 100). Ešte pre upresnenie 5000 má od 50 do 70 kmh. Tak ma napadlo, či by sa nedal dať nejaký krúžok na prednú remenicu, aby nemohla ísť v celom rozsahu?? Alebo nejaký nápad čo s tým??

podpis som si este nenastavil
Re: Zníženie rozsahu variátora
a co tak pokukat trochu na fore, a skusit zamenit vahu valcekov a dat tvrdsie pruzinky do spojky, a hned to bude zaberat vyzsie, len ci to ma maximalny vykon vysie ako tych 7000, lebo noze bit za 7400 max vykon a potom menej ako pri 5000, tak ked sa budes rozbiehat z 50 tak budes mat 7000tis a ked sa budes blyzit k maximalke tak sa motor zadicha a prd s toho
a co ked tam das podlozku, sa len zmeni zataz a zase to zacne inac pracovat ako majean napísal:Lenže ja nechcem aby vari išlo na vyšších otáčkach, ja chcem aby prestalo radiť pri tej 60ke. Ak dám ľahšie valčeky tak akurát vari bude radiť pri vyšších otáčkach.
Max výkon má pri 7500. Maximálne podľa otáčkomera 8000 dovolených.
hej tak sa zo zaciatku vijadri presnejsie, ja som myslel ze chces dat podlozku pod vonkajsiu remenicu nech je dalej vysunuta. no ale inak tym kruzkom na blokovanie dosiahnes len to ze to pojde max 50-55km/h, nic ine sa nezmenijean napísal:Tak sa spýtam inak. Ako sú blokované variátory na 50kách? Ja som myslel, že medzi kužeľmi prednej remenice je nejaký krúžok alebo niečo také, čo im nedovolí ísť bližšie k sebe.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
mal by si sa snazit dostat to co najblizssie k tomu maximalnemu vykonu a nie spekulovat. ak chces aby to neslo viac jak 60 tak tam praskni tu podlozku a je ale rataj s tym ze potom na tom mieste budes ma vo variatore vydranu jamujean napísal:Lenže ja nechcem aby vari išlo na vyšších otáčkach, ja chcem aby prestalo radiť pri tej 60ke. Ak dám ľahšie valčeky tak akurát vari bude radiť pri vyšších otáčkach.
Max výkon má pri 7500. Maximálne podľa otáčkomera 8000 dovolených.
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Píšem jak maďar alebo neviete čítať???? Veď práve to chcem, priblížiť sa maximálnemu výkonu. Takže ak prestane vari radiť pri 60 (to jest dosiahne svoj maximálny prevod), ďalej sa budú len zvyšovať otáčky motora a môžu sa zvýsiť v tomto prípade o tri tisíc. Už sa chápeme čo chcem??
podpis som si este nenastavil
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
cize ty chces prist na 60km/h a potom zvysit vykon motora bez toho aby si zvysil rychlost. to ma teda ozaj logiku. suma sumarum chces iba zvysit spotrebu. ja som ale debiljean napísal:Píšem jak maďar alebo neviete čítať???? Veď práve to chcem, priblížiť sa maximálnemu výkonu. Takže ak prestane vari radiť pri 60 (to jest dosiahne svoj maximálny prevod), ďalej sa budú len zvyšovať otáčky motora a môžu sa zvýsiť v tomto prípade o tri tisíc. Už sa chápeme čo chcem??
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Bože, môj skúter má celkový prevod (prevod varia + prevod stály) taký dlhý, že 8000 rpm by som dosiahol pri 110km/h. Potrebujem skrátiť tento celkový prevod. Keďže stály je robený ozubenými kolesami, tak môžem hýbať iba prevodovým rozsahom variátora, ten je totiž veľmi veľký. Ak znížim prevodový rozsah varia, tak ten celkový prevod bude nižší.
Preto sa pýtam ako sa obmedzuje pracovný rozsah variátora, či je tam len krúžok medzi kužeľmi prednej remenice alebo niečo iné.
Preto sa pýtam ako sa obmedzuje pracovný rozsah variátora, či je tam len krúžok medzi kužeľmi prednej remenice alebo niečo iné.
podpis som si este nenastavil
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
valcekmi a kontrastkou - neni vykon neni laskajean napísal:Bože, môj skúter má celkový prevod (prevod varia + prevod stály) taký dlhý, že 8000 rpm by som dosiahol pri 110km/h. Potrebujem skrátiť tento celkový prevod. Keďže stály je robený ozubenými kolesami, tak môžem hýbať iba prevodovým rozsahom variátora, ten je totiž veľmi veľký. Ak znížim prevodový rozsah varia, tak ten celkový prevod bude nižší.
Preto sa pýtam ako sa obmedzuje pracovný rozsah variátora, či je tam len krúžok medzi kužeľmi prednej remenice alebo niečo iné.
pri rozbehu potrebujes vykon pri maximalke tiez
ked to obmedzis na 60 co tym ziskas? este stale si nepovedal preco to chces skracovat
inak ak ti to este nedoslo tak mam pre teba novinku: variator je o tom aby si mal stale tie iste otacky a vykon pricom sa ti zvysuje rychlost
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Predstav si že tú novinku viem. Lenže variátor ti zvýši rýchlosť pri rovnakých otáčkach len po určitú hranicu. ďalej už nepracuje a rýchlosť sa zvyšuje zvyšovaním otáčok motora. Keďže ale neni výkon neni láska nemôže sa rýchlosť od istej hranice zvýšiť. Ak variátor prestane meniť prevod pri 60, tak od nej sa rýchlosť bude zvyšovať zvyšovaním otáčok motora, budú vyššie otáčky, teda bude aj výkon a láska. Veď tu píšeme všetci (až na hasák) to isté. Len ste nepochopili o čo mi ide.
Napr vario má rozsah prevodu od 1:8 po 1:2. A ja by som potreboval aby mal rozsah prevodu napr. od 1:8 po 1:3. Chápete? Ten rozsah prevodu sa mení vzdialenosťou kužeľov remeníc od seba. Ja potrebujem túto vzdialenosť obmedziť. Druhá možnosť je teoretická: namontovať dlhší remeň.
Napr vario má rozsah prevodu od 1:8 po 1:2. A ja by som potreboval aby mal rozsah prevodu napr. od 1:8 po 1:3. Chápete? Ten rozsah prevodu sa mení vzdialenosťou kužeľov remeníc od seba. Ja potrebujem túto vzdialenosť obmedziť. Druhá možnosť je teoretická: namontovať dlhší remeň.
podpis som si este nenastavil
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
my to chapeme ale ty to nechapes
ked tam das ten kruzok tak je jedno ci budes tocit 8000 alebo 12000 stale pojdes iba 60 lebo nebudes mat na to aby si isiel rychlejsie trenie na remeni - neni laska
ked das lahsie valceky tak budes mat tu istu rychlost pri vyssich otackach - nieje to to co chces dosiahnut?
takze daj lahsie valceky ked chces aby ti to skor zacalo zaberat (pri 5000) daj tam tvrdsiu kontrastku a budes to mat tak ako teraz akurat budes mat maximalku nizssiu a otacky vyssie
ked tam das ten kruzok tak je jedno ci budes tocit 8000 alebo 12000 stale pojdes iba 60 lebo nebudes mat na to aby si isiel rychlejsie trenie na remeni - neni laska
ked das lahsie valceky tak budes mat tu istu rychlost pri vyssich otackach - nieje to to co chces dosiahnut?
takze daj lahsie valceky ked chces aby ti to skor zacalo zaberat (pri 5000) daj tam tvrdsiu kontrastku a budes to mat tak ako teraz akurat budes mat maximalku nizssiu a otacky vyssie
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Hoši takže vyriešené, môj predpoklad mi potvrdil xitanaf
. Robí sa to tým krúžkom.
the truck, to nemôže byť pravda že nebude trenie, pretože variátor prestane radiť vtedy, keď sa spoja kužele na prednej remenici, takže remeň sa už nemôže posunúť vyššie. To by si nemohol potom zvýšiť rýchlosť ani vtedy
Trenie totiž zabezpečuja kontrastná pružina a tá je vzadu

the truck, to nemôže byť pravda že nebude trenie, pretože variátor prestane radiť vtedy, keď sa spoja kužele na prednej remenici, takže remeň sa už nemôže posunúť vyššie. To by si nemohol potom zvýšiť rýchlosť ani vtedy
Trenie totiž zabezpečuja kontrastná pružina a tá je vzadu
podpis som si este nenastavil
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
nie nechcem ísť 60. Chcem aby variátor prestal radiť pri 60 pri rovnakých otáčkach. Na to treba zmeniť je rozsah prevodu. Ten môj vlastne radí od 40-70, čo je svinsky veľa. Po dosiahnutí 70 sa začnú zvyšovať otáčky motora so zvyšujúcou sa rýchlosťou. Ja potrebujem aby radil medzi 40-60. Vtedy začnú rásť otáčky a motor bude mať viac sily už pri tej 70.
A stane sa presne čo si napísal, keď už remenice nebudú môcť ísť k sebe prestane sa meniť prevod. A to ja potrebujem.
Ono je problém skôr v komunikácii medzi nami, chcelo by to nakresliť, lebo sa zjavne nechápeme. Ale ďakujem Vám za snahu a hlavne rýchlosť.
A stane sa presne čo si napísal, keď už remenice nebudú môcť ísť k sebe prestane sa meniť prevod. A to ja potrebujem.
Ono je problém skôr v komunikácii medzi nami, chcelo by to nakresliť, lebo sa zjavne nechápeme. Ale ďakujem Vám za snahu a hlavne rýchlosť.
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ty si vazne jak madar...iny platia za to aby mali vyssi rozsah varia tym padom lepsi prenos vykonu a ty chces presny opak...daj ako ti vsetci vravia lahsie valceky a potom napis ci to nepomohlo...ked zmensis rozsah varia to bude este horsie...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
tak preco velke motorky mavaju 6rychlost a nie len dve ked mensi rozsah je lepsi...a vario ma pracovat v maximalnom krutiacom momente a nie pri max vykone...a ked sa ti uz potom nerozbieha tak to kludne reklamuj ze to nejde do maximalky...inac ak sa v tom budes vrtat si prisiel o zaruku...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ved rob ako myslis...ale ako vravim...ak to mas v zaruke tak by som to akko prve reklamoval lebo bud je to konstrukcna chyba alebo chyba motora...(ked ti to nedosahuje z daleka papierove vykony...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov