Dobijanie Peugeot Elyseo 100

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo elektriky

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Jerry

Dobijanie Peugeot Elyseo 100

#1 Príspevok od užívateľa Jerry » Po Aug 27, 2007 4:35 pm

Nazdar chalani. mam jeden problem so skutrom. neviem preco, ale nedobija mi baterku ... Zvlastne je na tom to, ze vsetko funguje, aj starter, aj vsetko co sa tyka elektriky, ale kapacita baterie sa jednoducho straca. Ked baterku nabijem, tak vydrzi cca 2 dni aaj na bateriu nastartovat, inak musim nozne. Skrat na kostre asi nebude, lebo kabelaz vyzera v pohode a aj som meral odpory plusove a nie je tam nic podozrive. Teraz nnabijam baterku, lebo uz mala asi iba 9V a uz ani smerovky nechceli fungovat. Este je divne, ze ked pridam otacky motora z volnobehu, tak sa predne svetlo viac rozsvieti, cize nieco tam reaguje, ale neviem preco to tak slabo dobija ... ked odpojim bateriu pocas chodu motora, tak zhasne. Je tam aj imobilizer pre info .... Ak mate nejaku radu, sem s nou ... :(

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa theruck » Po Aug 27, 2007 4:48 pm

mozno mas iba mrtvu baterku
mozno mas pokazeny regler - nastartuj a odmeraj voltaz akou ju dobija nemalo by to byt viac ako 14 voltov
to s tym svetlom je normalne to si nevsimaj

skus este skontrolovat ze ked otocis klucikom ako keby si siel nastartovat ci ta baterka nevydava nejaky zvuk

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

#3 Príspevok od užívateľa dr.snake » Po Aug 27, 2007 4:51 pm

hej regler :D
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
unci
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 425
Dátum registrácie: Po Apr 30, 2007 10:47 pm
Skúter: neuvedený
Kontaktovať užívateľa:

#4 Príspevok od užívateľa unci » Po Aug 27, 2007 6:55 pm

ked odide Regler tak väčsinou nejdu svetla :D
podpis som si este nenastavil

Jerry

#5 Príspevok od užívateľa Jerry » Po Aug 27, 2007 8:57 pm

No chalani, tak este upresnim niektore veci co som dnes rozobral a pomeral .... Z dobijania mi idu 4 kable. (neviem ci je to dynamo, alebo alternator, tak to budem volat dobijanie) jeden je zlty, druhy je zlto biely, potom je tam bielo modry a nakoniec je tam cerveno cierny. Ten cerveno cierny sa mi nepozdava, lebo ten ma voltaz az 40V na volnobehu a ked pridam, tak ma okolo 55-60 V. je tam take napetie urcite, lebo ma to aj koplo pri jednom zaobchadzani ... ten kabel ide od vimutia. Zlty je myslim kostra, lebo som na nom nic tusim nemameral a zlto biely mi dava striedavy prud volnobeh 10V a pri pridani cca 12,5-13V ... Ten bielo modry je nejaky snimac otacok, alebo neviem na co sluzi, ale je pri nom nejaka kocka, ktora ma maly magnet na boku a tam snima otacky. Tam som nenameral nic ... Regler neviem ci som nasiel spravne, ale asi by to mal byt on, kedze isli do neho myslim 4 kable a z toho bol iba jeden z dobijania. ostatne kable isli dopredu niekam do pristrojovej dosky. je tam este jedna krabicka cela cierna a bez chladenia a pri nej je aj nejake relatko, ktore cvaka pri zapnuti klucika. Ale je tak isto zo spodu zaliata a idu do nej tiez zhruba 4 kable. baterkou by to byt nemalo, lebo tu som napijal a aj skusal kapacitu, vyzera, ze vsetky clanky su v poriadku a nie je odpaleny ani jeden. Bateriek som mal viac s odpalenym clankom, tak bviem ako sa to zhruba sprava ... Ja by som to skor videl na ten regler, ale neviem ci je to urcite on, lebo aj za chodu ked som ho odpojil, tak motor bezal bez zmeny a ked som ho pripojil, tak isto nijaka zmena. Len ma este sere ten cerveno cierny kabel, co ma 40V, myslite ze je to ok? Dik za vsetky odpovede ...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#6 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Aug 28, 2007 12:40 pm

je to zložitejšie na teraz ...som v robote ale večer sa tomu povenujem...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
ADo_xXx
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 356
Dátum registrácie: Ut Aug 28, 2007 4:06 pm
Skúter: CPI hussar
Bydlisko: Rim. Sobota

#7 Príspevok od užívateľa ADo_xXx » Ut Aug 28, 2007 4:17 pm

Jerry-mam presne taky isty problem.Ja som len dufal ze to bolo len pre to,ze som tam mal velku baterku z cestaka a nie scootrovu malu a nestihalo ju dobyjat.Mal som tam jednu staru mrtvu baterku a ked sa uplne vybila tak mi slo nastartovat len zo startovacimi kablami cez nakopavacku no ked som zastal na stopke tak motor zdochol.Tiez maximalka sa umerne z vybijanim baterie znizovala.
Dobyjanie su tie tenke kable co idu k akumulatoru popri tych riadnych hrubich???
Ktore spotrebyce okrem el starteru odoberaju el prud s akumulatoru a ktore z dynama (alternatora)????
podpis som si este nenastavil

Jerry

#8 Príspevok od užívateľa Jerry » Ut Aug 28, 2007 6:38 pm

No ja tam mam malu baterku, teda aspon ta nadoba je robena ako na tu baterku. je to tusim 14A, ale neviem to presne, musel by som sa pozriet ... no a ku baterke mi idu spolu tri kable. Jeden hrubsi je -, druhy hruby je + a s nim ide este spolu maly tenky cerveny a ten ide asi k imobilizeru ... Nic viac mi tam nejde a ani z dobijania mi tam nejde ani jeden kabel ... Poradte co s tym este mozem urobit, aby to fachalo ako ma ... :(

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#9 Príspevok od užívateľa VLADY » St Aug 29, 2007 2:20 pm

premerať najprv nabiť baterku mimo scooter aby bola istota že je nabitá a potom natočiť motor a na baterke musí byť aspoň 14V. altík je zrejme robený ako na 50kach alebo 125kách teda že napätie z jedneho vinutia je usmernené a stabilizované v regleri a nabíja baterku plus napája brzdu a smerovky a druhé napája striedavinou predné a koncové svetlo a je len stabilizované. zapalovanie býva napájané tiež striedavinou aby to išlo aj bez baterky. a dalšia cievka čo je v altíku je samotná pulzná snímacia čo dáva impulz do zapalovania kedy má dávať iskru teda sníma HU. ak dačo blbne tak býva skapatá baterka a bere všetok prúd do seba a nezvyšuje napätie (vymeniť) alebo blbý regler alebo blbý spoj dakde na konektore ukostrení motora, baterky, regleru, alebo aj alternátorová cievka môže mať problém...ale to býva málokedy ....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Jerry

#10 Príspevok od užívateľa Jerry » St Aug 29, 2007 2:48 pm

No to je super ako si to rozpisal, aspon viem ze co akde asi ide ... Ale myslis ze je v poriadku ked som na tom jednom kabli mameral 40 V??
A este jeden dotaz, je to v poriadku ked odpojim baterku a zhasne to?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#11 Príspevok od užívateľa VLADY » St Aug 29, 2007 3:41 pm

40V ???vieš ako klasický digitál je robený na meranie cca 50hz +- a nie na nejaké frekvenicie rádovo 10x vyššie takže namerať sa dá hocočo a ide o to že čo to vlastne je.... a nemeral si akurát tú impulznú cievku čo dáva impulz pri HU do zapalovnia?? lebo tam by moholo byť ťiež tak vela V. Ja som meral striedavinu čo ide z alternátora ešte pred usmerňovačom a reglerom samotné výstupy z altíka ja tam mám 3fázový altík a nameral som striedavinu voči kostre cca 12V na všetkých 3 fázach . A inak ak to zhasne keď odpojíš BATT. tak to asi robí ten imobilizér..neviem jak to Francúzky soudruzi majú vyhútané ... normálny scooter nezhasne ak odpojíš BATT. ak má samozrejme v poriadku nabíjanie ...ak zhasne tak je problém v tom že to žije z BATT. a nie z altíka. ale zas zapalovanie je živené na 50-125kách striedavinou takže ide natočiť aj bez baterky . to len väčšie motory ako mám napríklad ja majú robené zapalovanie ako akumulátorové tak jak v autách a bez baterky by nemuseli ísť nakopnúť....aj keď možno aj áno ,lebo altík dáva napätie hneď po roztočení motora kvôli tomu že je budený magnetmi a nie cievkou jak v aute..ja som to nemohol skúšať lebo bez baterky nepretočím motor lebo šikmoočkovci neprimontovali na môj scooter nakopávačku ...majú asi slabé nohe a asi by to nezvládli nakopávať tú 250ku :D
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Jerry

#12 Príspevok od užívateľa Jerry » St Aug 29, 2007 10:18 pm

K****** mna asi j***** ... pisal som tu odpoved ako debil a nie je to tu ... napisem to znovu potom vecer neskor ...

Užívateľov profilový obrázok
ADo_xXx
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 356
Dátum registrácie: Ut Aug 28, 2007 4:06 pm
Skúter: CPI hussar
Bydlisko: Rim. Sobota

#13 Príspevok od užívateľa ADo_xXx » Št Aug 30, 2007 9:15 am

Ale keby bolo vsetko zivene z baterky tak by sme nevydrzali behat 2-3 dni plus el starter si tiez vie spapat svoje a vieme ako to vpri vybavovackach je-kazdych 5 min startujes a vypinas...ja som tam mal novu baterku ale velku.teraz som dal malu tak uvidime.smerovky budu napajane z baterky lebo blikaju aj pri vypnutom motore ale svetlo sa rozsvieti silnejsie ked pridam plin tak si myslim ze prud vyraba len mozno SLABO dobyja akumulator lebo neverim ze by nam to behalo 3 dni.No neviem-do elektriky som debil.Ale chcem to mat uz v poriadku.
Inak ja mam 125 a nie 100...

PS:DIKY ZA POMOC
podpis som si este nenastavil

Jerry

#14 Príspevok od užívateľa Jerry » Pi Aug 31, 2007 11:08 am

No az teraz som sa k tomu dostal ... Takze:
[quote"VLADY"]... a nemeral si akurát tú impulznú cievku čo dáva impulz pri HU do zapalovnia??[/quote] Tomuto celkom nerozumiem ktora cievka to ma byt a ani co je to HU ... :oops: No a ostatne uz ani neviem co som tu pisal sakra. No ako som ale uz pisal, idu mi z dobijania 4 kable, jeden je snimac nejakych otacok a je tam aj taka kocka na to. Jeden iba z toho ide do regleru a ostatne 3 idu do predu do pristrojovky ...


EDIT: Preco nefunguje quote??? :roll: Pise mi to tu BBcode is not allowed until you have made 10 posts.

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

#15 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Pi Aug 31, 2007 3:35 pm

Jerry napísal:EDIT: Preco nefunguje quote??? :roll: Pise mi to tu BBcode is not allowed until you have made 10 posts.
BBcode is not allowed until you have made 10 posts. znamena BBcode nie je povoleny, pokial nedosiahnes 10 prispevkov... (o tomto case mas prispevkov 6)
A inac, neviem, ci to Ty, alebo prave system, ale v citacii Ti chyba znamienko rovnosti [quote="VLADY"].
Takze myslim, ze po 10 prispevkoch uz budes moct citovat...

EDIT: Jo a HU by mohlo znamenat "horná úvrať"... ;)
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Jerry

#16 Príspevok od užívateľa Jerry » So Sep 01, 2007 7:19 pm

No ja ako viem co to znamena a ze nemam 10 postov a nemozem pouzivat BBcode, ale otazka znela preco? :) Ved to nema logiku ... A = som tam dat nemohol, lebo mi nechcelo odoslat post ...
No ale podme k problemu ... No neviem ktora cievka to ma byt v hornej uvrati a ci ma davat tolko V, ale ako som uz pisal, z takejto elektriky som pako ... Pojdem dat tento tyzden na kontrolu do baterkarne bateriu na test a kontrolu, ci su vsetky clanky ok a dam vediet. inak od posledneho nabijania mi to zatial ide a aj na starter. Tak podam info o baterke, aby som vedel, ze je 100% ...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#17 Príspevok od užívateľa VLADY » Ne Sep 02, 2007 12:21 am

baterku skontroluješ aj sám ak máš Vmeter... naprázdno musí mať minimálne 12,5V po dlhodobejšom státi a ak ju zaťažíš čo ja viem H4kou žiarovkou tak by nemala klesnúť pod 12-11,8 V moc rýchlo a pri štartovaní by tiež mala držať napätie aspoň 10,5-11V... ak klesne pod 10 V nemdobre !!!
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Jerry

#18 Príspevok od užívateľa Jerry » Ne Sep 02, 2007 12:28 pm

No skusim tu bateriu este tak premerat ako si napisal ... Ale dam ju aj na test ...

Jerry

#19 Príspevok od užívateľa Jerry » Ut Sep 04, 2007 12:39 am

Tak dnes som bol za jednym panom, co sa vyzna do toho dobijania a povedal mi, ze ak pridam a predne svetlo zvysuje intenzitu, tak to vraj dobija. Povedal mi taktiez, ze zivotnost baterii u takychto skutrov je velmi mala a povedal ze to vydzi tak zhruba 2 roky. Aka je stara bateria neviem, ale kupil som dnes novu za 650,- sk nejaku gelovu, ktora je vraj lepsia ako kyselinova ... Tak idem testovat a dam vediet, ze ako sa to sprava ...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#20 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Sep 04, 2007 5:21 pm

To sa mi teda moc nepozdáva s tou životnosťou 2 roky....ale možno má on takú skúsenosť z praxe s tým že ludia to nechajú v scootroch cez zimu vychniapať do nuly a jasné že potom aj po nabití taká baterka za chvílku skape a za dve sezóny je po nej definitívne :oops:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Jerry

#21 Príspevok od užívateľa Jerry » St Sep 05, 2007 8:00 pm

No neviem ako u vas, ale nam tu stale prsi, tak nemozem testovat ... Ano, povedal, ze to malo vydrzi ta bateria kvoli tomu, ze to zle skladuju, vybija sa a podobne ... Ale ma v tom prax, tak asi vie nieco o tom. Ved potestujem a uvidim, zatial sa to javi normalne ...

Užívateľov profilový obrázok
ADo_xXx
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 356
Dátum registrácie: Ut Aug 28, 2007 4:06 pm
Skúter: CPI hussar
Bydlisko: Rim. Sobota

#22 Príspevok od užívateľa ADo_xXx » Št Sep 06, 2007 9:53 pm

Som velmi zvedavy ze ako dopadne tvoj test.Lebo mne nova baterka nepomohla :cry: Skusim znova skontrolovat vsetky kontakty. :?
podpis som si este nenastavil

Jerry

#23 Príspevok od užívateľa Jerry » So Sep 08, 2007 6:44 pm

Dnes som sa bol konecne vozit ... pocasie sa aspon na chvilu ukazalo na vozenie, tak som vyrazil ... Vozil som sa cca 2 hodiny. Startoval som na baterku, svietil som stale atd. .. Vsetko sa javí zatiial ok. A to skuter stal cca tyzden vonku v zlom pocasi a bez prekopnutia ...

aumirek
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 754
Dátum registrácie: Št Nov 02, 2006 11:36 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Klimkovice Ostravsko

#24 Príspevok od užívateľa aumirek » Ne Sep 09, 2007 10:00 pm

Jerry napísal:Tak dnes som bol za jednym panom, co sa vyzna do toho dobijania a povedal mi, ze ak pridam a predne svetlo zvysuje intenzitu, tak to vraj dobija. Povedal mi taktiez, ze zivotnost baterii u takychto skutrov je velmi mala a povedal ze to vydzi tak zhruba 2 roky. Aka je stara bateria neviem, ale kupil som dnes novu za 650,- sk nejaku gelovu, ktora je vraj lepsia ako kyselinova ... Tak idem testovat a dam vediet, ze ako sa to sprava ...
je v tom problém pokud tam gelová nebyla tak ji tam nemužeš dát místo klasickej obráceně ano

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#25 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Sep 10, 2007 7:09 pm

Nestraš ho zas ... nie všetkému čo kto napíše na NET sa dá veriť....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Zamknuté

Návrat na "ELEKTRO"