Čo Tankujete 95 alebo 98
Moderátor: Moderators
- Jozefko
- st. trojkolkár
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: St Feb 08, 2006 2:06 am
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Dunajská Streda
Pani ... je uplne jedno co natankujete ... ak mate nastavene zapalovanie na 95 tak tam ozete liat co len chcete a vykon Vam to nezdvihne
... zbitocne len vyhadzujete peniasky .... darmo ma 98 alebo 100 lepsie horenie ked je motor nastaveny na 95 vyhori Vam to do vyfuku ... ale vykon to neprida ... 


podpis som si este nenastavil
- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
...tak pridam aj moj postreh...tankujem 100 okt.,pri spotrebe skutra cena zanedbatelna,ale odstranilo mi to medzeru v tahu pri 45 km/h,a na stretku na banskom vam ostatny povedia ako mi to chodi do kopca...inak k V-poveru ta cistiaca schopnost,neviem neviem ked to hori s olejom(pri 2T)ci to ma zmysel,to fakt skor ta bohatost zmesi....no ak tie oktany ak chapem dobre tak vyssie oktanove cislo=vyssia teplota horenia=vacsi objem vzduchu=vacsi tlak=vyssi vykon....opravte ma niekto
Naposledy upravil/-a rspeed v So Sep 01, 2007 9:53 am, upravené celkom 1 krát.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
vyssie oktanove cislo=vyssia odolnost proti detonacnemu spalovaniu (u 2t nic take nehrozi a u 4t to musi byt sakra sportovy motor (napr. moto bmw maju kompresny akolo 12.5-13:1 a odporucaju 98cku a ze to spapa aj 95)=pri malom kompresnom dlhsie horenie=strata vykonurspeed napísal:no ak tie oktany ak chapem dobre tak vyssie oktanove cislo=vyssia teplota horenia=vacsi objem vzduchu=vacsi tlak=vyssi vykon....opravte ma niekto
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Lenže odolnosť voči detonáciám ovplyvňuje výrazne tvar spaľ. priestoru, spôsob prúdenia zmesi vo valci, teplota zmesi.... Pri normálnych motoroch platí čo stupeň to oktán 95 -9,5:1 98 - 10:1. Každé bmw má senzor detonačného spaľovania, tam môžeš naliať aj 91 a motor pojde. Môj skúter má 10,5:1 a na 95 detonuje jedna báseň. Malý kompresný pomer= malý indikovaný efektívny tlak nie pomalé horenie.
2t motor nemá efektívny pomer prakticky nikdy cez 8:1 tam sa môže liať hocičo.
S pri spotrebe 3l na 100 km je rozdiel 2 Sk na litri zanedbateľný a človek má taký dobrý pocit
2t motor nemá efektívny pomer prakticky nikdy cez 8:1 tam sa môže liať hocičo.
S pri spotrebe 3l na 100 km je rozdiel 2 Sk na litri zanedbateľný a človek má taký dobrý pocit
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
chlape ak ti to detonuje dlhsiu dobu tak sa ti rozsype motor nehovoriac o tom ze ti vykon klesa aj o polovicu aj viac...a do 10:1 staci 91...
a jak vies ze mas detonacne spalovanie?
a ten senzor u bmw zmeni predstih aby to lepsie slapalo ale za cenu vyrazneho znizenia vykonu...98 vs 95 je cca 5 a viac koni pri 100konoch...na 91ku to mas priplatkovu vybavu pri endure aby si mohol ist aj do afriky na tom...
a jak vies ze mas detonacne spalovanie?
a ten senzor u bmw zmeni predstih aby to lepsie slapalo ale za cenu vyrazneho znizenia vykonu...98 vs 95 je cca 5 a viac koni pri 100konoch...na 91ku to mas priplatkovu vybavu pri endure aby si mohol ist aj do afriky na tom...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Nechápem načo takáto debata....ono výrobcovia motorov si to asi cucajú z prsta ten oktánový nárok a potom to ešte aj do papierov napíšu a ak to potom človek dodržuje tak len ničí motor......A neberú do úvahy vôbec nič čo čo zistia pri dlhodobých testoch a len to tam tak napíšu aby nás zblbli a poplietli.... ale šak čo už každý nech si tam leje čo uzná za vhodné. ja mám v papieroch písané BA 95 bez olovnatý a ho tam aj lejem a nemienim nič skúšať a ani naletieť na nejaké reklamné keci o čistiacej schopnosti a podobné nezmysli.... 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
kolko mala 120cina? v case ked sa vyrabala bol benzin 80,85 a potom aj 91...mam formana z tych uplne poslednych(striekacka) a ten ma 95predpisany...mali sme 105,120 a tam bola 91...nechajme to tak...lej si tam co chces... 

............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Jediný žigul mal predpísaný super...ostatné jazdili na špeciál a aj žigul ako ktorý...ak sa trocha zmenšil predzápal tak aj špeciál mu stačil. A ak je motor klasický karbec tak každý jeden pri šlapnutí na plyn začne klepať lebo podtlakový regulátor mu nastaví velmi velký predzápal aj pri malých otáčkach ...a preto.... ale za normálnej jazdy by klepať nemal lebo dlho nevydrží... 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
No vieš ale na spodku plavákovej komory býva aj odkalovací šroub a ide odtial taká krátka hadička a tadial sa má občas vypustiť nejaký ten bordel zospodu karbecu.... a tak isto raz za polroka tam šprcnúť troška velfobinu alebo denaturovaného liehu aby to absorbovalo vodu čo by bola naspodku... to je základná údržba na ktorú skoro každý kašle a potom sa tu vypisujú celé príbehy ako niekomu nejde scooter...a okrem toho nechápem ako sa tam môže nejaký bordel dostať cez ten palivový filter



Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
...tak dalsi postreh... kamos mal benzinku a favorit a testoval ho z bezolovnatym 95-oktanom,98 a 95-kou olovom a najvacsi dojazd mal...................... z olovom-je to logicke,lepsie mazanie,a nepatril medzi zelenych
.......inak ked si spominam tak nechapem ze tam narval olovnaty benzin ked mal na favorite kat. 


- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
LS mali predpísaný super. Nájdete aj na internete. Mal ju kamarát, otec ich v servise mal za tých 20 rokov dosť, žiguli rozoberiem a zložím ešte aj teraz, ja som v tých autách vyrastal
. Viac sa o tom už nebavím, ak sa zmenší predzápal, tak stačí slabší benzín, jest pravda, len výkon klesne. A jak som už písal, tých 8 korún na 100 km mám na háku
. V power nečapujem ani ja.


podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Aj GLSky a 130ky to tak mali bola tam iná hlava a mali vyšší KP. A okrem toho oktánový nárok motora sa môže meniť aj časom stačí že sa zníži tesnosť motora a už mu stačí aj menej oktánový a aj kus od kusa preto tam je rezerva a aj benzín nemusí byť na tom vždy rovnako ...či už z výroby alebo že ho dakto pokrstí priamo na mieste činu teda benzínke.... všeličo sa stáva 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
mitocico si ešte mladý, nerozumieš skúter woodoo, meniť benzín je aspoň tak dôležité ako sériovú sviečku za ultrasuperpičo špeciál z tunguzkého meteoritu a keďže benzínový tuning je najlacnejší, tak prečo nie, mne to subjektívne dvihlo výkon o 100% a objektívne o prd. Ale ten pocit na duši....
podpis som si este nenastavil
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3308
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
ja davam 98, v manuali mam ze mam davat minimalne 95 oktanovy benzin.
98 mi odporucil davat predajca. niekde som cital, ze nase kvalitne zostarnute odstate benziny maju nizsie oktanove cislo ako maju mat a ze 95 oktan zostarnuty moze mat 92-93 oktanov. preto sa spolieham ze ked zoberiem 98, bude tam aspon tych 95
ale to su kecacky jedna babka povedala
98 mi odporucil davat predajca. niekde som cital, ze nase kvalitne zostarnute odstate benziny maju nizsie oktanove cislo ako maju mat a ze 95 oktan zostarnuty moze mat 92-93 oktanov. preto sa spolieham ze ked zoberiem 98, bude tam aspon tych 95

ale to su kecacky jedna babka povedala