prietok vody cez chladic
Moderátor: Moderators
prietok vody cez chladic
na chladici na jednej jeho strane je nadrzka na zasobu vody. ktorym smerom ma voda prúdit cez chladič? Tam kde je nádržka, tam má vodu tlačit alebo odtial má vodu ťahať? Alebo to je jedno akým smerom prúdi voda cez chladič?, vzhľadom na ten zásobník. Pretože mi z nádržky vodu vytláča von.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
nadrzka je len vyrovnavacia...z nej ani netaha ani netlaci...bud ti odislo tesnenie valca alebo mas len opotrebovane tesnenie na vicku...mal som rovnaky problem a bolo vyskocene tesnenie na vicku na jednej strane
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
alcatelko: vies ale vodne cerpadlo kvapalinu prehana v systeme v určitom smere /v určitom smere cez motor/, /a v určitom smere cez chladič/ a na chadiči by sa tie hadice pri dostatočnom uvolnení - už od spodu na ráme dali prehodiť, tým by voda nešla príklad: cez chladič sprava dolava ale zlava do prava. A že keby sa to aj stalo že či by to navadilo. a ešte by sa dali tie hadice prehodiť na vodnom čerpadle-sú hned nad sebou- s jednej vodu taha do druhej tlaci. Mohlo by niečo z tohto zapríčiniť pri chode vivieranie vody z toho zásobníka na chladiči?
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ak si dobre pametam tak hore by mala ist z valca voda a dole do cerpadla...a vytlak z cerpadla do valca a z chladica taha...a ked ti vytlaca vodu tak vravim...bud ti daco tlakuje system (prdle tesnenie) alebo mas zly uzaver nadrzky...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
alcatelko:
to súhlasím, v tom más pravdu ze neco upchate a pod. Ale ide oto ze ze chladič má dve strany a na jednej tej strane je ten zásobník na vodu. akým smerom má íst tá voda cez ten chladič? Keby vodu tlacilo na tú stranu chladiča kde je ten zásobník tak tá voda má možno lahšiu cestu cez tú nádržku vyvierať než sa pretláčat cez tie tenké trubičky skrz chladič. A to čo ty hovoríš o tom uzávere na tom zásobníku - aj v tom môže byť problém? ved na tej zátke nie je nič zvláštne ani komplikované. Je v nej akurat tak mala dierka aby mala kade unikať vodná para - pri vysokej teplote. takze aj keby tam tá zátka vôbec nebola, to by podla mna nemalo vôbec vplyv na funkčnosť chladiaceho okruhu. Alebo sa mýlim? Nikto nie je dokonalý.
TomasARN: preco si mysliš že by tam mala bezpodmienečne byť. To aby ti neobarilo nohy ked ti vyvre voda za jazdy? Ale to nema nič s funkčnosťou systemu.
KED TA ZATKA JE NEJAK POŠKODENA, MOHLO BY TO VYVOLÁVAŤ VYVIERANIE VODY SO ZÁSOBNÍKA CHLADIACEJ KVAPALINY?
Podla mna hluposť, preto zatial hladam chybu inde.
KED TA ZATKA JE NEJAK POŠKODENA, MOHLO BY TO VYVOLÁVAŤ VYVIERANIE VODY SO ZÁSOBNÍKA CHLADIACEJ KVAPALINY?
Podla mna hluposť, preto zatial hladam chybu inde.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ja som mal len ohnute tesnenie na zatke a vystriekavala mi voda von...tak isto na dalsich dvoch skutroch...ked sa to zohreje urobi to slusny pretlak (skus na aute ked je teple (80°C) otvorit expanzku co to urobi...) voda ani nema 100°C a vybuble ti von pol expanzky...a vravim vymen tesnenie na vicku (5sk) a potom hladaj drahsie zavady...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
... po uzavreti systemu napevno zariskujes ze ti streli v lepsom pripade hadica a v horsom chladic...
... na zatke zvykne byt tlak ktory zatka prepusta,pri osobakoch je to od 0,8 do 1,2 atmosfery , skusobny tlak pri chladicoch je dvojnasobny teda asi 2,0...
...
... mozes mat sahnute tesnenie pod hlavou napr....
... na zatke zvykne byt tlak ktory zatka prepusta,pri osobakoch je to od 0,8 do 1,2 atmosfery , skusobny tlak pri chladicoch je dvojnasobny teda asi 2,0...
...
... mozes mat sahnute tesnenie pod hlavou napr....
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
do chladiča ide vstup teplej vody z hlavy valcov do vrchnej časti a zo spodu chladiča ochladenú vodu ťahá čerpadlo a tlačí ju do motora a tak dokola....Expanzka býva pripojená cez tlakový uzáver a to tak že v podstate pri pretlaku v chladiči ide prebytok kvapaliny do expanzky a pri poklese tlaku alebo teda pri podtlaku sa zas do systému z tej expanzky nasaje nazad cez podtlakový ventil ktorý je súčasťou uzáveru chladiča.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
si to poekne vsetko pofot a potom ti uz niekto povie ci to je spravne alebo nie...podla tvojho popisu je tazke si to predstavovat...ti nafotim 50roznych chladicov a kazdy ma inac vyvody
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
to je jedno kde je expanzka základ je aby sa voda nehnala naopak teda teplá musí z motora ísť vždy do hornej časti alebo do horného prívodu a studená alebo teda ochladená sa odoberá z dolného lebo tak je to z fyzikálneho hladiska prirodzenejšie pre kolobeh (teplo sa drží hore)Ale ak je expanzka súčasť chladiča tak sa tam nesmie dať voda doplna ale nechať volný priestor na to aby sa pri roztiahnutí vody mala kam zmestiť a nevytekala cez pretlakový ventil von.Ale toto je asi všetkým jasné z fyziky....neviem načo to aj píšem. 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
... ja iba doplnim VLADYHO ze vyrobcovia na to myslia a davaju na expanzku min a max hladinu.... v kazdom pripade je to stale kolobeh chladic - cerpadlo- motor a zas chladic,prietok cez chladic je z pravidla predimenzovany oproti hadiciam,pri nutnej odstavke rebier na chladici(po havarii alebo od prieraz od kamena ci vrtule)idem az do 20 percent - chladic ma este stale dostatocny prietok... inak vyvody su na chladicoch prisposobene vyvodom z motora resp. podla dostatku miesta v motore - obeh je nuteny takze je jedno ci su po stranach v strede , hore alebo dole...