http://www.ciao.de/Piaggio_Zip_II_50__Test_3120370 , preklada Sonka26

Kompletna sprava o skusenostiach
Chceli sme si kupit mestsky skuter na kratsie trate, ktory podla moznosti stoji do 2.000,- € (konverzny kurz 30,1260-pozn.preklad.). Porovnavali sme rozne skutre v tomto cenovom segmente a rozhodli sme sa pre 2006ku Piaggio Zip 4-Takt. Preco? Jednoducho citajte dalej...
Co bolo okrem popri cene pre nas obzvlast dolezite, bola bezpecnost. Radsej nie celkom sportovy dizajn, ale zato rozumne brzdy, dobry podvozok a dobre spracovanie.
Cena:
Skuter stal 1.299,- EUR
Kto chcel k tomu aj kufor (velmi odporucany w/TopCase), musel si priplatit 49,- EUR.
Skuter je v ,, Lakomstvo je super-segmente“ nie prave najvyhodnejsi, ponuka ale za tie peniaze velmi vela.
Stranka gilera.sk uvadza cenu 44.990,- ; na stranke autobazar.sk som ho vsak videla za 39,990,- (pozn.preklad.)
Dizajn
Co sa tyka dizajnu tohto skutra, musi posudit kazdy sam. Ja osobne si myslim, ze tento skuter odraza tradicny taliansky dizajn- vsetko posobi ako jednoliate s laskyplnymi detailami.
Kokpit
Kokpit je velmi jednoduchy. Vedla tachometra s integrovanym kilometrovnikom sa nachadza len svetielko, ktore blika, ked je zapnuty blinker, ktore zaziari, ked je zapnute diakove svetlo a ked je nadrz skoro prazdna. Svieti celkom vyrazne, takze je pocas dna dobre rozoznatelne. Toto svetlo sa neda zapnut ani vypnut. Ked sa motor sam nastartuje, tu u nas je svietenie pocas dna povinne, neukazuje sa ziadny problem. Stretavacie svetlo sa da zosilnit na dialkove. Na tomto mieste chcem spomenut, ze stretavacie svetlo je velmi vyrazne- vyzera dobre a predovsetkym, je velmi dobre viditelne.
Odkladacie priestory
Pod kokpitom je uzamykatelne miesto na rukavice, kde ale dostatocne zmesti aj kluce od garaze, mobil, penazenka, hreben... Pod sedadlom sa nachadza miesto na prilbu- skor nejaku mensiu helmu, pretoze integralka sa sem zial nevmesti (ja by som ju tam napchala- pozn. preklad.). Preto mi aj odporucili kupit si kufrik. Aj s niektorym vybavenim vsak skuter
ponuka dostatok odkladacich priehradok a moze byt pouzivany aj na male nakupy.
Motor
Motor ma 2,6kW a pre je bajecne, ze je 4-Takt. Je prijemne pokojny, tichy, co nasi susedia ocenuju.. a navyse- nesmrdi ako kosacka!!! Ma to vsak aj svoju tienistu stranku, ako nenapadny je zvuk, tak nenapadny je aj jeho tah. Jednoducho povedane- nedosiahne sa nim skoro ziadne zrychlenie. Je to v povahe 4-taktov. Zato vsak do kopca dosahuje rychlost aj 50km/hod. Okrem ineho nepotrebuje stale drahy a zivotnemu prostrediu skodiaci 2Takt-olej. Uspokoji sa s 3L Super benzinu na 100km. Kazdemu, komu zalezi na ochrane zivotneho prostredia, vzdajte sa 2-Taktov! Tak ako je nenapadny zvuk motora, tak su nenapadne aj brzdy. Nepochopte to zle: vykon brzd je super prave tak ako brzdiaca rovnovaha- sam nevycvicene predvedie intuitivne brzdenie naplno (:D-pozn.preklad.). Sotva verim, ze toto existuje v tejto cenovej kategorii.
Podvozok
Podvozok je relativne pevny, v dosledku coho sa vsak daju zvladnut aj haklive situacie. Vymole by som kvoli malemu priemru kolies odporucil obchadzat.
Suhrn
Sotva si myslim, ze za tu cenu je lepsi skuter. Piaggio je posledny rok vystavene velkemu tlaku lacnej konkurencie. Piaggio vyvinul a dizajnoval novy Zip. Hned po tom zacali spolupracovat s cinskymi vyrobcami. Tento skuter sa vyraba v Cine- na skodu zamestnancov v talianskych tovarnach.
(kusok som preskocila-nepodstatne)
Napriek tomu nehodnotim Piaggio velmi dobre,ale len dobre. Mal som odjazdneych presne 36km a skuter stale pred domom. Ked chcela ist moja manzelka so skutrom na nakupy,nesiel nastartovat. Celkom nic nefungovalo- elek. problemy. Opravar hned vsetko opravil a povedal len: ,,toto sa mi pri tomto modeli este nikdy nestalo...“ To je ale slaba utecha, ked v ocakavani kvality kupujete skuter Piaggio. Odvtedy som s nim nemal ziadne problemy, ale moj velmi pozitivny pohlad na tento skuter ostal trochu nastrbeny.
(koniec preskoceny-nepodstatne)
Tu mate zakladne udaje o motocykle:
http://piaggio.katalog-motocyklov.sk/mo ... zip-50-4t/
Prosim vas, zdrzte sa komentarov typu: ,,vychvalil svoj skuter do nebies“ ,,pch, poldecak“ ,,pch, aj tak je vyrabany v Cine“....musite si uvedomit,ze tento pan nehladal sportovca typu Aprilie,ale skuter s dobrymi jazdnymi vlastnostami a zaujimavym dizajnom. Myslim, ze pomoze len ozivit toto forum, kedze su tu vacsinou recenzie o sportovejsich modeloch. Tento preklad mi zabral jedno doobedie, tak prosim, nezatracujte ho:D