
Povodne som chcel kúpiť Hondu CBF500, no vďaka článku člena Jozefko som zistil, že existujú aj maxiskútre a po dlhších úvahách som usúdil, že to je pre mňa to pravé (variátor, ochrana pred počasím...atď.). Nakoniec favoriti ostali Nexus, T-max, MP3 400 a Peugeot Satelis. Nexus vyhral, najviac sa mi páčil a bol citeľne lacnejší ako T-max, prvé série MP3 mali veľa problémov a Satelis nebol dostupný v Executive verzii.....
Prechod z Jawy 350/634 na Nexík je luxus

Kúpil som ho v októbri a do mikulášskej jazdy som najazdil cez 950 km, takže prvá jazda vo februári padla na cestu do servisu do Brna na prvú garančku – menili sa oleje, filter atď., cca 3 000 Sk.
Teraz mám za sebou 2. garančku, bol som pre zmenu v servise v Gyori, cca 12 000 Sk. Menený olej a filter, na moju žiadosť sa dáva aj nový vzduchový filter (podľa manuálu stačí iba čistenie), nové valčeky Malossi (staré takmer ako nové, bez plôšok), kevlarový remeň Malossi (tu mám trochu strach o životnosť, nepočul som na to nič dobré, uvidíme – starý remeň sa mi zdá OK, ale servisák tvrdí že by vydržal ešte cca 3 000 km), preventívne mením aj prednú gumu, ale nakoniec zisťujem, že by vydržala ešte minimálne 5 000 km...no nič nabudúce budem múdrejší.
Sviečku servisák nemení aj keď chcem, tvrdí že je OK a podľa manuálu ju treba meniť až pri 15 000 km. Podľa môjho manuálu sa má meniť pri 10 000 km, tak si ju doma mením sám za predpísanú, len tak pre pokoj. Počas servisu som mohol byť na mieste, takže som videl čo všetko sa so skútrom robilo, vyšli mi v ústrety aj v iných veciach, patrí im veľká vďaka.
Valčeky po 10 000 km

Sviečka podľa mňa zrelá na výmenu

Remeň, neviem ako rozoznať opotrebovaný, ja by som povedal že je nový


Za celý čas prevádzky sa na Nexíku nevyskytla jediná porucha, závada, nič, ani prasknutá žiarovka. Spotreba v meste sa drží na 4,3 l/100 km, na výjazdoch sa dostanem na 3,8 a pri plnom plyne na diaľnici to je 8,3. Dojazd v meste mám teda cez 300 km, čo je veľmi slušné. V meste je ako ryba vo vode, zápchy nechávam za sebou a z križovatky letím vždy prvý, na diaľnici sa nestratí, drží krok s autami a mám ešte aj výkonovú rezervu na predbiehanie, aj keď od 130 to už nie je tak svižné....
Skútru by som vytkol malý odkladací priestor pod sedlom (miesto na integrálu a povinnú výbavu + doklady a nejaká drobnosť) a slabšiu ochranu pred vetrom vďaka malému plexi – ale to je daň za športový vzhľad, vedel som do čoho idem.
Inak nemám nejaké výhrady, len nechápem ako som takmer pol roka dokázal jazdiť bez kufru


